فواید باور نکردنی روغن آرگان

روغن آرگان که از هستۀ میوه درخت آرگان بدست می آید، تاثیر بسزایی در سلامتی پوست و مو دارد. شما می توانید زیبایی پوست خود را با روغن آرگان افزایش دهید. روغن آرگان را روی پوست خود امتحان کنید و از فواید آن لذت ببرید. شما می توانید این روغن را با محصولات دیگر ترکیب کنید یا به تنهایی از آن استفاده کنید.

برخی از کاربردهای روغن آرگان عبارتند از:

۱- پیری زودرس را کاهش می دهد
با استفاده از روغن آرگان می توانید پیری را از بین ببرید. این روغن کمک می کند تا نشانه های این پدیده ناخوشایند از بین برود. روغن آرگان پر از آنتی اکسیدان است و اسید های چرب و رادیکال های آزاد را خنثی می کند. به زودی متوجه خواهید شد که پس از استفاده از روغن آرگان، پوست شما صاف و پرانرژی می شود. روغن آرگان سرعت بازسازی سلول های پوستی را افزایش می دهد.

۲- درد مفاصل و عضلات را کاهش می دهد
با روغن آرگان می توانید درد عضلات شکم و مفاصل را درمان کنید. چند قطره روغن آرگان را با دستان خود گرم کنید و آن را بر روی پوست آسیب دیده قرار دهید و ماساژ دهید. اگر خودتان نمی توانید این کار را انجام دهید، اجازه دهید دیگران این کار را برای شما انجام دهند. با این کار می توانید درد عضلات شکم و مفاصل را کاهش دهید و از ماساژ هم لذت ببرید.

۳- به عنوان یک مرطوب کننده عمل می کند و از مو در برابر وزوز شدن جلوگیری می کند
روغن آرگان چربی نیست، بنابراین نباید از مصرف آن نگران باشید. بهتر است موهای خود را هفته ای یکبار با روغن آرگان شستشو دهید. روغن آرگان کمک می کند تا موهای مرده را احیا کنید و راحت آن ها را شانه کنید. همچنین از موهای شما در برابر سشوار و سایر ابزارهای مو محافظت می کند.

۴- لب ها را مرطوب می کند و از پوسته پوسته شدن آن جلوگیری می کند
یک قطره روغن آرگان را بر روی لب خود بمالید، سپس لب هایتان بلافاصله مرطوب و صاف می شوند. همچنین می توانید از روغن آرگان یک لایه بردار خانگی درست کنید. چند قطره روغن آرگان را با شکر قهوه ای مخلوط کنید. بعضی از عصاره های وانیلی باعث استخراج عطر می شوند. این مخلوط را در یک حرکت دایره ای روی لب های خود ماساژ دهید. یک یا دو دقیقه بعد آن را بشویید.

۵. باعث زیبایی بیشتر پا می شود
اگر پاشنه های ترک خورده دارید و می خواهید پوست صاف داشته باشید روغن آرگان یک راه حل عالی است. روغن را روی پوست آسیب دیده قرار دهید و آن را به آرامی ماساژ دهید. پای خود را با جوراب بپوشانید و به رختخواب بروید. صبح روز بعد با پاهای نرم از خواب بیدار می شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.