چهار غذا برای بیماران مبتلا به دیابت

دیابت شایع‌ ترین بیماری متابولیک در دنیا است و مهم‌ترین عامل کنترل آن رفتارهای خودمراقبتی است. کسانی که از دیابت رنج می برند، باید بهتر از خودشان مراقبت کنند. آنها باید مراقب رژیم غذایی خود باشند و بر اساس آن، غذای خود را انتخاب کنند.

اگر مبتلا به دیابت هستید، تسلیم نشوید و با ایجاد برخی تغییرات مثبت شرایط خود را بهبود ببخشید. به عنوان مثال، چهار غذای زیر را در منوی خود قرار دهید:

۱- حبوبات
وقت آن رسیده است که حبوبات مورد علاقه خود را انتخاب کنید. این گروه از مواد غذایی شامل عدس، لوبیا، نخود و لوبیا قرمز هستند. حبوبات برای افرادی مناسب است که رژیم غذایی دارند، آنها کم کالری و کم چربی هستند اما غنی از مواد مغذی دیگر هستند. لوبیا حاوی مقدار زیادی پروتئین و فیبر است. شما به این دو جزء نیاز دارید تا انرژی خود را حفظ کنید. با مصرف حبوبات بیشتر می توانید بیماری قلبی را از بین ببرید و خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهید. شما می توانید آنها را در سالاد بخورید.

۲- سرکه
دیابتی ها همیشه باید سطح قند خون خود را کنترل کنند. میزان قند خون آن ها نباید زیاد باشد! دانشمندان ثابت کرده اند که سرکه می تواند برای کنترل قند خون به افراد دیابتی و پیش از دیابتی کمک کند. از این به بعد قبل از هر وعده غذا دو قاشق سرکه بخورید و مسئله را حل کنید.

۳- سیب
هر نوع میوه ای دارای مزایای بهداشتی ویژه، خواص مفید و ارزش غذایی متفاوت است. سیب را به یکی از میوه های مورد علاقه خود تبدیل کنید. سیب ها انواع مختلفی دارند که هر کدام طعم متفاوتی دارند اما خیلی مهم نیست. سیب ها مقرون به صرفه هستند و در تمام طول سال در تمام فروشگاه ها یافت می شوند. سیب ها غنی از آنتی اکسیدان ها و فیبر هستند. آنها بدون اضافه کردن کالری باعث سیری می شوند. اگر دیابت کامل دارید، سیب ها می توانند از دیابت جلوگیری کنند و شرایط را بهبود ببخشند. مطالعات نشان می دهد که به طور متوسط به مصرف پنج سیب در هفته نیاز دارید تا از مزایای آن بهره مند شوید.

۴- ماهی
بیماران دیابتی اغلب قلب ضعیفی دارند. با این وجود، اگر ماهی مصرف کنید این مسئله حل می شود. بهتر است ماهی آب سرد را انتخاب کنید، این نوع ماهی ها ارزان تر از ماهی های دیگر هستند. ماهی ها حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که می توانند سطح تری گلیسیرید و کلسترول را در بدن کاهش دهند. ماهی همچنین کلسترول خوب را نیز به عنوان لیپوپروتئین های با چگالی بالا معرفی می کند. فهرستی از ماهی های آب سرد شامل ماهی قزل آلا و ماهی تن است، ماهی ساردین یا شاه ماهی را هم امتحان کنید. از آنجا که ماهی ها حاوی استخوان هستند، توصیه می کنیم که ماهی را در آرامش بخورید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.