اشتباهات رایج زنان در روابط زناشویی

هر رابطه‌ ای منحصر به فرد است و موقعیت ها و شرایط خاص خودش را دارد؛ اما گاهی یک سری اشتباهات باعث آسیب به زندگی مشترک می‌شود. ما نمی توانیم ذهن یکدیگر را بخوانیم اما می توانیم از بروز برخی اشتباهات خاص جلوگیری کنیم. اگر هدف شما حفظ رابطه سالم با همسرتان است نباید مرتکب اشتباهات زیر شوید.

۱- آیا من به شما نگفتم؟
این برای یک مرد آزار دهنده است که این جمله را بارها و بارها از همسر خود بشنود و مدام به این نکته فکر کند که همسرش خیلی باهوش است و می داند چه اتفاقی می افتد. حتی اگر موفق به پیش بینی رویدادی شدید، این جمله را به همسر خود نگویید. این مسئله آزار دهنده است و منجر به بحث و درگیری می شود. شریک زندگی شما شایسته احترام است حتی اگر اشتباه کرده باشد.

۲- گمان می کنید او برای حل مشکلات به اندازه کافی قوی نیست
اگر می خواهید رابطه تان طولانی باشد، باید با همسرتان در یک تیم باشید و به یکدیگر کمک کنید. اگر از معشوقه خود حمایت کنید، از شریک خود هم همین میزان را دریافت می کنید. اشتباه اصلی زنان در چنین شرایطی این است که احساس می کنند که باید همه مشکلات را خودشان به تنهایی حل کنند. اجازه دهید همسرتان به اندازه کافی قوی باشد تا بتواند بدون دخالت شما مشکلات را حل کند. هیچ مردی دوست ندارد که دیگران احساس کنند او بچه است. او هوشمند است و می داند چه کار باید بکند.

۳- زندگی خود را متوقف می کنید
زندگی خود را از دست ندهید هیچکس نیازی به قربانی کردن شما ندارد برعکس، اگر زندگی خود را متوقف کنید، برای همسرتان کمتر جالب و جذاب خواهید بود. شما منحصر به فرد هستید و این دقیقا همان چیزی است که شریک زندگیتان آن را دوست دارد. سایۀ مردتان نباشید. با دوستان قدیمی خود ملاقات کنید، با خانواده تان ارتباط برقرار کنید، از رفتن به کار لذت ببرید و پول خودتان را خرج کنید. ورزش کنید، کتاب بخوانید و کاری که همیشه دوست داشتید انجام دهید. در تمام عرصه های زندگی به جلو حرکت کنید. به اهداف خود دست پیدا کنید و رویاهای خود را عملی کنید.

۴- خودتان را تغییر نمی دهید
هنگامی که در زندگی خود فردی را دوست داریم که نظر او برای ما مهم است، می خواهیم از نظر او بهترین باشیم. این امر در تمام زمینه های زندگی صادق است از جمله: خانه، حرفه، نگاه و شخصیت. زنان به راحتی با این وضعیت سازگار می شوند، آنها برای مردان خود آماده تغییر هستند. اگر همسرتان از شما خواست که تغییر کنید خودتان را تغییر دهید. البته اگر انتظارات او بیش از حد نباشد، اما اگر تغییرات او واقعا قابل توجه باشد، مراقب باشید.

۵- با همسر خود رقابت می کنید
چقدر وسوسه انگیز است که تلاش کنید مردتان را تحت الشعاع قرار دهید؟ این یک اشتباه رایج توسط خانم ها است. عشق با انواع روابط دیگر متفاوت است. شما می توانید تلاش کنید و در کار خود بهترین باشید. با این حال، رقابت دائمی بین شما و همسرتان ممکن است منجر به وضعیت بی ثباتی شود. شریک شما باید هم بازی شما باشد. فقط در این وضعیت می توان انتظار داشت که پیوندتان قوی تر شود. اگر مرد شما بهتر از شما نباشد، ممکن است فکر کنید او می خواهد از پول، هدایا، محل زندگی، ماشین و سایر وسایل شما استفاده کند. این تفکر اشتباه است، سعی کنید همسر خود را شریک خود بدانید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.