پسوریازیس باعث چه مشکلاتی می شود؟

پسوریازیس یکی از بیماری‌ های مزمن پوستی است که بر اثر حمله سیستم ایمنی به بافت سالم ایجاد می‌شود و باعث بوجود آمدن تکه های نقره ای ضخیم، خارش دار، خشک و دردناک می‌ شود. بسیاری از افراد به این بیماری پوستی مبتلا هستند، شاید شما هم یکی از این افراد باشید. به همین دلیل بهتر است بدانید که این مسئله باعث چه مشکلاتی می شود:

۱- آنوریسم آئورت شکمی (AAA)
خطر ابتلا به آنوریسم آئورت شکمی در بیماران مبتلا به پسوریازیس بسیار بالا است. AAA باعث التهاب در آئورت می شود. در تحقیقات ثابت شده است که افراد مبتلا به AAA احتمالا از پسوریازیسِ شدید رنج می برند. برای تعیین همبستگی بین این دو شرایط باید مطالعات بیشتری انجام شود. آنچه ما می دانیم این است که پسوریازیس فقط یک مشکل پوستی نیست.

۲- نقرس
نقرس یک فرم منحصر به فرد از آرتروز است. این مسئله بسیار رایج است، افرادی که با پسوریازیس زندگی می کنند احتمالا نقرس نیز دارند. این وضعیت را می توان به عنوان یک مسئله مرتبط با نقص سیستم ایمنی بدن توصیف کرد. میزان اسید اوریک را در بدن خود کنترل کنید زیرا باعث نقرس می شود. اسید کریستالیزه در مفاصل جمع می شود و باعث ناراحتی و درد می شود.

۳- بیماری برگر
پسوریازیس همیشه با التهاب همراه است. التهاب یکی از نشانه های قابل توجه این بیماری پوستی است. بیماری برگر همچنین بیماری نفروپاتی IgA نیز نامیده می شود. این بیماری نسبتا نادر است. این بیماری ممکن است به عنوان التهاب رگ ها و شریانها نیز شناخته شود، آنها متورم و پر از لخته های خون می شوند. بسیاری از محققان، پسوریازیس را به بیماری برگر مرتبط می دانند. برای بررسی شریان ها و رگ های سالم، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

۴- فیبرومیالژیا
ممکن است بعضی افراد در بعضی مواقع در بدن خود احساس درد داشته باشند و هیچ توضیحِ قطعی برای این پدیده نداشته باشند. این نوع بیماری، بیماری فیبرومیالژیا نامیده می شود. پزشکان بسیاری معتقد هستند که این یک اختلال روانی است. با این حال، مطالعات برای یافتن علت فیبرومیالژیا و عواقب آن ادامه دارد. اطلاعاتی که ما در حال حاضر بدست آورده ایم این است که این شرایط برای بیماران مبتلا به آرتریت بسیار معمول است. این علائم برخی از علائم پسوریازیس را به یاد می آورد.

۵- سندرم متابولیک
پسوریازیس و چاقی دست در دست هم دارند. وزن بیش از حد یکی از علائم پسوریازیس است و بسیار معمولی است. این وضعیت به سندرم متابولیک مرتبط است. دانشمندان گزارش می دهند تقریبا در ۴۰٪ از بیماران مبتلا به پسوریازیس سندرم متابولیک دیده شده است. خطراتی که این سندروم دارد شامل سندرم دیابت، سکته مغزی و بیماری قلبی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.