شش مکان معروف برای دیدن نور خیره کننده شمالی

آیا تا به حال پدیده شفق قطبی را دیده اید؟ این پدیده که نور شمالی هم نامیده می شود یکی از هفت عجایب طبیعی جهان است. شفق قطبی یک پدیده خیره کننده است که در طی آن، نورهای رنگی صورتی، قرمز، سبز و… در آسمان شب پدیدار می شود. اکثر ما تصور می کنیم که برای لذت بردن از یک مکان خاص باید به آنجا سفر کنیم. اما بهترین مکان ها برای رفتن و دیدن شفق قطبی کجا هستند؟ در اینجا لیستی از این کشورها بیان شده است.

۱- سوالبارد، نروژ
سوالبارد در شمال کشور قرار دارد و بین موانع ۷۴ و ۸۱ واقع شده است. این جزیره متعلق به نروژ است و تقریبا نزدیک به دایره قطب شمال قرار دارد. این مکان جایی است که می توانید در آنجا شفق قطبی را ببینید زیرا عرض جغرافیایی آن بسیار زیاد است. اگر می خواهید این نور را ببینید، پیشنهاد می کنیم که بین ماه نوامبر تا فوریه به این مکان سفر کنید. دلایل دیگری که باعث می شود گردشگران به این نقطه سفر کنند این است که می توانید در این مکان شب قطبی، یکی دیگر از پدیده های خیره کننده را ببینید و از آن لذت ببرید. در طول این دوره، این منطقه بدون نور روز است و از آنجا که می توانید خرس های قطبی، جلبک دریایی و گوزن شمالی را ببینید، این مکان بسیار عالی است.

۲- اسکاتلند، انگلستان
چقدر از انگلستان فاصله دارید؟ ممکن است سالها در این کشور زندگی کرده باشید و هنوز این واقعیت را ندانید که انگلستان هم جزء کشورهایی است که می توانید در آن نور شمالی را مشاهده کنید. امسال مردم از Caithness دیدن کردند تا بتوانند شفق قطبی را مشاهده کنند. این پدیده توسط یک فرد کنجکاو ثبت می شود و در شبکه های تلویزیونی نمایش داده می شود. در اسکاتلند، چند منطقه وجود دارد که می توانید پدیده شفق قطبی را در آن مشاهده کنید. چرا به پارک ملی Cairngorms یا Aviemore نمی روید؟ این دو مکان برای ماجراهای زمستانی عالی هستند. چیزهای زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید و از آن ها لذت ببرید از جمله: کوهنوردی، دوچرخه سواری، سوارکاری و لذت بردن از گیاهان و جانوران محلی.

۳- کاکسلوتانن، فنلاند
لاپلند یک مکان تفریحی معروف است. این مکان به دلیل کلبه اسکیموها معروف است و به راحتی می توانید از آنجا پدیده شفق قطبی را تماشا کنید. در این مکان یک اتاق گرم کوچک و سونا ارائه خواهد شد. علاوه بر شفق شمالی، می توانید ورزش های زمستانی انجام دهید، یک دوچرخه اسکی اجاره کنید و شروع به کاوش در منطقه کنید یا به دیدن گوزن شمالی بروید! اگر می خواهید یک کریسمس فراموش نشدنی داشته باشید، فنلاند دقیقا همان جایی است که به آن نیاز دارید. به شما مسیری را پیشنهاد می کنیم که می توانید از طریق سورتمه سگ به آنجا بروید، سپس با بابانوئل ملاقات کنید و با احساسات مثبت به خانه برگردید.

۴- ریکیاویک، ایسلند
آیا می دانید یک نقطه قابل دسترس و مقرون به صرفه برای دیدن شفق شمالی وجود دارد؟ بله، این نقطه ریکیاویک است. در ماه ژانویه ۲۰۱۵، بیش از ۹،۰۰۰ نفر از ایسلند بازدید کردند. البته شفق قطبی تنها چیزی نبود که آنها را به این منطقه جذب می کرد، بلکه آتشفشان ها، یخ آبی و غواصی نیز از دیدنی های دیگر این منطقه بودند. در راه خود به دریاچه آبی توجه کنید، این دریاچه آبگرم توسط حرات زمین گرم می شود و در طول سال گرم باقی می ماند. در نهایت، اگر می خواهید در ایسلند بمانید از مکان های بازی آن دیدن کنید.

۵- Jukkasjärvi، سوئد
در سوئد روستاهای زیادی وجود دارد. اما منطقه Kiruna از مناطق خاص کشور است زیرا روستای Jukkasjärvi در آن قرار دارد. این منطقه به دلیل وجود اولین هتل یخی بسیار مشهور است. احتمالا، اقامت در هتل یخی ارزان نیست، اما گزینه های ارزان قیمتی هم وجود دارد. همه آنها خوب هستند و می توانید شفق قطبی را مشاهده کنید و از فعالیت های زمستانی مختلف لذت ببرید.

۶- شمال کانادا
مکان هایی که در بالا ذکر شد، به اندازه کانادا گران قیمت نیستند. با این حال، اگر پول برای شما مسئله ای نیست، می توانید از کانادا دیدن کنید. این کشور با شفق بیضی شکل پوشیده شده است. گردشگران دوست دارند به دیدن مکان های یوکان بروند. در نهایت، قلمروهای شمال غربی نیوفنلاند و شمال ساسکاچوان به افرادی توصیه می شود که مایل به دیدن چیزی منحصر به فرد هستند. برای مشاهده شفق قطبی، شرایط مناسب مهیاست. تعطیلات خود را با اسکی سواری، تماشای نهنگ ها و بازدید از ده ها آبشار به خوبی بگذرانید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.