روش های بازاریابی برای کسب و کار کوچک

کسب و کارهای کوچک به‌دلیل محدودیت‌ هایی که در بودجه خود دارند، هرگز دسترسی زیادی به ابزارهای بازاریابی گران قیمت ندارند. در حالی که روش های تبلیغاتی سنتی، گران قیمت و سخت هستند، اما با استفاده از ابزارهای دیجیتالی قابل دسترس، می توان موفق شد. در اینجا چند روش بازاریابی بیان شده است که می تواند به کسب و کار کوچک کمک کند.

۱- مهارت داشته باشید
شما باید تمام وقت بازاریابی کنید. تحقیقات نشان می دهد، میزان متوسط توجه بزرگسالان حدود شش تا هشت ثانیه است. این مدت تنها زمانی است که باید توجه کسی را جلب کنید. اگر در این مدت موفق شدید، کمی بیشتر از یک دقیقه زمان دارید تا محصولات یا خدمات خود را به آن ها بفروشید. بازده سرمایه گذاری، از نظر ایجاد فرصت های تجاری، سود خالص زیادی خواهد داشت.

۲- به جامعه نفوذ کنید
هنگامی که برای بازاریابی تلاش می کنید، نباید بزرگ فکر کنید. به صورت محلی فکر کنید و بیندیشید چه اتفاقی در جامعه می افتد؟ تراکت ها را چاپ کنید و آنها را در کتابخانه محلی خود قرار دهید. مشتری ایده آل خود را بشناسید و در مورد چگونگی تبلیغ و مکان خود فکر کنید.

۳- همکاری کنید
گروهی از کسب و کارهای همجوار و غیر رقابتی را در منطقه خود قرار دهید و از آن ها حمایت کنید. برای این کار می توانید از تبلیغات همراه و یا رسانه های اجتماعی استفاده کنید. با همکاری یکدیگر، می توانید مشتری خود را گسترش دهید.

۴- شبکه اجتماعی را قوی کنید
من طرفدار یک شبکه اجتماعی بزرگ هستم و فکر نمی کنم راهی بهتر از این برای ساختن کسب و کار وجود داشته باشد. از محل خود بیرون بروید و مردم را بشناسید. شبکه نیاز به یک تعهد زمانی دارد و از لذت فوری برخوردار نیست، اما یک شبکه قوی یکی از بزرگترین دارایی هایی است که هر شخص تجاری می تواند داشته باشد.

۵- سخنرانی کنید
بسیاری از مردم از سخنرانی عمومی متنفرند با این حال، سازمان های زیادی در جستجوی کارشناسان واجد شرایط هستند که می توانند سخنرانی کنند. یک نفس عمیق بکشید و داوطلب شوید. تا زمانی که اطلاعاتی را به اشتراک می گذارید نباید طرفدار چیزی باشید.

۶- تبلیغ کنید
من زندگی حرفه ای خود را در زمینه روابط عمومی آغاز کردم، کسب و کار به دلیل تکنولوژی تغییر چشمگیری کرده است. شما می توانید به پرسش های خبرنگاران پاسخ دهید. برخی از آنها فرصت های رسانه ای کوچک هستند، اما بعضی دیگر رسانه های مهمی هستند که می توانید از آن ها استفاده کنید.

۷- برای ارجاعات درخواست دهید
در مورد درخواست ارجاع مشتری نگران نباشید. اکثریت مردم می گویند که مایلند ارجاع را در صورت خواسته شدن ارائه دهند، اما تعداد اندکی از آنها ابتکار عمل انجام می دهند. ارجاعات باعث می شود که با مشتریان جدید آشنا شوید. اگر از آنها درخواست نکنید، فرصت های خود را از دست می دهید.

۸- روابط قوی یجاد کنید
این روش بسیار ارزان است، باید مشتری خود را نگه دارید تا بتوانید یک محصول جدید بدست آورید. به همین دلیل ایجاد روابط قوی با مشتری بسیار مهم است. یکی از راه هایی که می توانید انجام دهید این است که با مردم از طریق ایمیل ارتباط برقرار کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.