YT Touch defrosting، یک سینی برای ذوب کردن

آیا تا به حال شده که بخواهید غذایی تهیه کنید، اما فراموش کرده اید مواد اولیه آن را از فریزر خارج کنید تا یخ آن آب شود و زمانی یادتان می آید که دیگر فرصت ندارید تا منتظر آب شدن یخ آن باشید؟ بنابراین آن را زیر آب داغ قرار می دهید و بعد از چند دقیقه یخ آن ذوب می شود، اما این کار باعث هدر رفتن آب و تغییر دمای ناگهانی در گوشت می شود و ممکن است بر روی کیفیت آن تاثیر بگذارد، و مواد مغذی آن از بین برده و طعم آن را تغییر دهد و همچنین رشد و تکثیر باکتری ها با حرارت بالای آب افزایش پیدا می کند و سلامت شما را تهدید می کند.

بسیاری از ما از ماکرورویو برای یخ زدایی استفاده می کنیم، اما در این حالت ماده غذایی به صورت یکنواخت یخ زدایی نمی شود و قسمتی از گوشت به صورت یخ زده باقی می ماند و قسمت دیگر آن نیم پز می شود،که این عمل در کیفیت غذای شما و سلامتی تان تاثیر بسیار منفی دارد. در این مطلب می خواهید  یک سینی  ذوب کننده یخ را به شما معرفی کنیم که در کمتر از ۲۰ دقیقه یخ گوشت، مرغ و ماهی را به آسانی ذوب می کند، بدون اینکه تغییری در کیفیت آنها ظاهر شود و یا مجبور شوید برای چند دقیقه  آب را اسراف کنید.

این سینی از جنس آلومینوم هواپیما است که آن را به یک پوشش لعاب قرار داده اند و تمام مواد سازنده آن طبق دستورالعمل FDA (سازمان دارو و غذای آمریکا ) LFGB و DGCCRF ساخته شده است و مورد تایید این سازمان هاست.  آلومینوم به کار رفته در هواپیماها مقاومت بالاتری دارند و خواص مکانیکی و فرابری خوبی از خود نشان داده اند یک محفظه قاب مانند از جنس پروپوپلین در  قسمت زیرین این سینی را در برگرفته است تا به محض اینکه گوشت شروع به آب شدن کرد، به وسیله سوراخی که در سینی تعبیه شده است، آب و سرریز های آن وارد قاب پایینی سینی شوند و آشپزخانه شما کثیف نشود.

در جدول زیر یک عملکرد مقایسه ای انجام دادیم. ابتدا گوشت، مرغ، ماهی یخ زده و مقداری یخ را در دما ۲۴ درجه قرار دادیم تا به صورت طبیعی ذوب شوند، سپس همین مواد غذایی یخ زده را بر روی سینی YT  قرار داده و در همین دما گذاشتم. نتایج شگفت انگیز زیر به دست آمد:

ماهی یخ زده گوشت یخ زده مرغ یخ زده تکه های یخ  
۷۰گرم ۱۱۰گرم ۱۲۰گرم ۲گرم مقدار هر ماده در دمای ۲۴درجه سانتی گراد
۱۵دقیقه ۲۵دقیقه ۳۰دقیقه ۲۰دقیقه یخ زدایی  در حالت عادی
۶-۸دقیقه ۱۰-۱۲دقیقه ۱۴-۱۶دقیقه ۲-۴دقیقه یخ زدایی با سینی YT

 

به منظور افزایش کارایی بهتر است هر ۵ دقیقه یک بار مواد غذایی را برگردانید تا از سمت دیگر با این سینی در تماس باشند. زمان یخ زدایی به میزان تماس ماده غذایی با سینی، درجه حرارت  و رطوبت محیط بستگی دارد و همچنین به مدت زمانی که صرف می کنید و مواد غذایی را روی آن جابجا می کنید تا همه قسمت های آن در درگیر شوند.

مکانسیم کار این سینی بدون هیچ باتری و جریان الکتریکی است، در واقع جنس و طراحی این سینی باعث یخ زدایی مواد درون آن می شود. بعد از اینکه یخ زدایی انجام شد از قاب محفظه زیرین آن می توانید به عنوان تخته بُرِش استفاده کنید. این سینی در رنگ های مختلفی عرضه می شود و اندازه کلی آن ۲۹ در ۳۳ سانتی متر است.

همانطور که می بینید یک وسیله ساده با طراحی منحصر به فرد، تغییر بزرگی در سبک زندگی افراد به وجود می آورد، به وسیله آن هم میزان زیادی آب صرفه جویی می شود و هم ارزش غذایی موادی که استفاده می کنیم کاهش نمی یابد، با این وسیله می توانیم فرهنگ زیبای آشپزی سالم را به فرزندان­مان بیاموزیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.