Plux؛ پد شارژری که دستگاه های جدید اپل را به صورت همزمان شارژ می کند

در دنیای مدرن امروز همه ما از وسایل الکترونیکی بسیاری استفاده می کنیم که سبک زندگی ما را تغییر داده اند، اما اکثر این وسایل با باتری کار می کنند و بعد از مدتی نیاز به شارژ شدن دارند و این بدترین قسمت ماجراست. حال صحنه ای را تصور کنید که گوشی هوشمندتان شارژ ندارد و شما به پریز برق و یا شارژر دسترسی ندارید، و یا گوشی و ساعت هوشمندتان همزمان شارژ نیاز دارند و شما نمی توانید آنها را شارژ کنید. شما مجبورید که تک تک این دستگاه ها را جداگانه به شارژر متصل کنید و در این بین ممکن است هنگام رفتن به سرکار، تلفن همراهتان را فراموش کنید و یا ساعت هوشمندتان را به مچ دستتان نبندید.

در این قسمت می خواهیم یک تکنولوژی شگفت انگیز را به شما معرفی کنیم. تکنولوژی که مختص کاربران اپل است. آنها می توانند آیفون، ساعت اپل و ایرپاد خود را با یک شارژر بی سیم مجهز به وایفای، به سرعت شارژ کنند. حالا می توانید تمام سیم های شارژر خود را دور بیندازید و با خیال راحت از وسایل الکترونیک خود استفاده کنید، البته اگر کاربر اپل هستید.

“Plux” اولین پد شارژری بی سیم وایرلس QI در جهان است که به صورت همزمان، آیفون (iPhone)، ساعت اپل (Apple Watch) و هدفون ایرپاد (AirPod) را شارژ می کند. همانطور که می دانید Qi یک رابط استاندارد توسعه یافته توسط کنسرسیوم شارژ بی‌سیم  (به انگلیسی: Wireless Power Consortium ) برای انتقال قدرت الکتریکی القایی تا فواصل ۴ سانتی‌متر (۱.۶اینچ) است. سیستم Qi شامل یک پد انتقال قدرت و یک گیرنده سازگار در یک دستگاه قابل حمل است. برای استفاده از این سیستم، دستگاه تلفن همراه در بالای پد انتقال قدرت قرار می‌گیرد، که آن را از طریق القای الکترومغناطیسی شارژ می‌کند.

این دستگاه عملیات شارژ را به سرعت و با قدرت ۱۰ وات انجام می دهد، که باعث صرفه جویی در زمان و هزینه های شما می شود. این شارژر به تکنولوژی شارژ سریع مجهز است، در شارژر های معمولی شما باید حداقل یک ساعت زمان صرف کنید تا میزان باتری شما به یک حد قابل استفاده برسد اما با استفاده از این تکنولوژی، به طور مثال در مدت زمان بیست دقیقه، حداقل ۶۰ درصد از باتری شما شارژ می شود. در واقع این شارژر توان بیشتری ( ۱۰ وات ) را به باتری گوشی ارسال می کند و آن را سریع تر شارژ می کند، به طور کلی این شارژر  نسبت به شارژر های دیگر ۳۳ درصد سریع تر باتری شما را پر می کند.

شما می توانید پلوکس را به صورت صفحه ای بر روی میز قرار دهید و یا آن را بر روی پایه مخصوص خود قرار داده و به صورت زاویه دار از آن استفاده کنید، مثلا اگر در حین شارژ شدن، پیامکی برای شما ارسال شود و شما بخواهید به آن جواب دهید و یا بخواهید یک تماس ضروری برقرار کنید، به آسانی می توانید از گوشی همراه خود استفاده کنید، زاویه این پایه به گونه ایست که به راحتی می توانید تماس تصویری خود را نیز پاسخ دهید، این شارژر تحرک شما را محدود نمی کند، و برخلاف شارژر های سیمی و شارژر های بدون پایه به راحتی می توانید زاویه آن را با صورت خود تنظیم کنید، بدون اینکه مجبور شوید آن را با دست هایتان نگه دارید.

شما می توانید در هنگلام استراحت، این شارژر را در اتاق خواب خود قرار دهید، و از آن استفاده کنید. این شارژر با مکانیسم خود گرما و امواج ساطع شده توسط موبایل را کاهش می دهد، بنابراین برای شما ضرری ندارد.

قیمت این شارژر نسبت به مدل های مشابه در بازار بسیار کمتر است، و با این حال امکانات و قابلیت های بیشتری در اختیار شما قرار می دهد. این شارژر بی سیم در دو رنگ سفید و مشکی ارائه شده است و طراحی آن بسیار زیبا، ظریف و منحصر به فرد است.

در آخر پلوکس را با شارژر های مشابه آن در بازار مقایسه کرده ایم و نتایج آن را به صورت اختصار در جدول زیر نوشته ایم:

Apple AirPower Samsung Charging Convertible Mophic Charging Base Plux
بله بله بله بله سازگاری با تکنولوژی  Qi
دارد دارد دارد دارد پد شارژر
ندارد دارد ندارد دارد پایه
بله بله بله بله شارژ آیفون
بله خیر خیر بله شارژ ساعت اپل
بله خیر خیر بله شارژ هدفون ایرپاد
۷.۵ وات ۱۰ وات ۷.۵ وات ۱۰ وات قدرت
۱۹۹ دلار ۵۹ دلار ۵۹.۹۵ دلار ۳۹-۴۹ دلار قیمت ( در روز نگارش مطلب)

 

منبع: www.indiegogo.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.