BoxLock Home؛ قفل هوشمند برای حفاظت از بسته های پستی شما

با پیشرفت تکنولوژی بیشتر خرید ها و سفارشات به صورت اینترنتی صورت می گیرد، و شرکت و فروشگاه مذکور این بسته ها را از طریق پست برای شما ارسال می کنند، از طرفی مشغله های زندگی باعث می شود زمانی که از خانواده و دوستانمان دور هستیم، در جشن تولد و یا سال نو برای آنها کارت پستال و یا هدایایی را پست کنیم. فرایند پست از زمان های بسیار قدیم رواج داشته است و تمام افراد جامعه در هر سطحی از آن استفاده می کنند، اما در این پروسه ممکن است اتفاقات ناگواری رخ دهد، مثلا بسته پستی شما دیر برسد، و یا درهنگامی برسد که هیچ کس در خانه حضور نداشته باشد و این بسته برگشت بخورد، و یا مامور پست آن را در جلوی درب خانه رها کند و ممکن است در مواردی دزدیده شود، طبق آمار در هرسال ۱۱ میلیون بسته دزدیده می شوند که این آمار از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۷ روند رو به رشدی داشته است و بسیار جای تاسف دارد. در این راستا محققان یک قفل هوشمند طراحی کرده اند که قابلیت اتصال به اینترنت را دارد و با عملکرد نوآورانه و با استفاده از وایفای، از بسته های پستی شما محافظت می کند، در واقع این دستگاه، امانت دار هوشمندی است که این بسته ها را تا زمان حضور شما، درون محفظه خود نگهداری می کند. اسم این قفل هوشمند ” BoxLock Home ” است.

فرایند عملکرد این قفل هوشمند به این گونه است، ابتدا شما یک محفظه و یا جعبه مخصوص برای نگهداری بسته های پستی خود تهیه می کنید، محفظه مخصوص بسته های پستی را به این قفل هوشمند مجهز می کنید. مامور پست بسته مربوط به شما را به قفل روی محفظه نزدیک می کند و به وسیله اسکنری که برروی قفل تعبیه شده است، اعداد روی بسته را اسکن می کند، این اعداد در واقع بارکد های مخصوص به شما هستند که شما می توانید آن را با خانواده، دوستان، و مامور پست منطقه خود به اشتراک بگذارید. هنگامی که اعداد اسکن شده مطابق با هویت فردی شما بود، قفل به صورت اتوماتیک باز می شود، مامور پست بسته را در محفظه قرار داده و محفظه را می بندد و دوباره آن را قفل می کند، به محض اسکن اعداد و تطابق آن با هویت شما، پیامی برای شما ارسال می شود که بسته ای برای شما رسیده است، و تا زمانی که شما این بسته را از محفظه خارج کنید، جای آن امن است. این واقعا شگفت انگیز نیست؟؟ در این صورت دیگر شما نگران دزدیده شدن بسته های پستی خود نیستید و در زمان فراغت می توانید به این جعبه و محفظه مراجعه کنید و با وارد کردن بارکد خود، درب آن را باز کنید وبسته را بردارید.

شما می توانید از هر محفظه ای برای نگهداری این بسته ها استفاده کنید، این قفل هوشمند بر روی هر محفظه ای قابل استفاده است، اما بهتر است جعبه های انتخاب کنید که به راحتی قابل حمل نباشند. این قفل هوشمند به وایفای متصل است و از این طریق اطلاعات شما را تطابق می دهد و به محض تطابق، برای شما پیامی مبنی بر دریافت یک بسته پستی جدید، می فرستد، البته برای این کار شما باید نرم افزار مخصوص این قفل هوشمند را بر روی گوشی خود نصب کنید.

برخی از ویژگی های دیگر این قفل به شرح زیر است:
• سیستمی که عمل اسکن را انجام می دهد نیاز به نصب نرم افزار و یا به کار گیری سخت افزار خاصی ندارد.

• در این قفل از سیستم رمزگذاری RSA 2048 بیتی استفاده شده است (در بحث رمزنگاری، آراس‌اِی (RSA) شیوه‌ای برای رمزنگاری به روش کلید عمومی (Public Key) است. این روش نخستین روش مورد اعتماد در بین روش‌های رمزنگاری دیگر است و یکی از بزرگ‌ترین پیشرفت‌ها در زمینه ی رمزنگاری به حساب می‌آید. آراس‌ای همچنان به صورت وسیعی در تبادلات الکترونیکی استفاده می‌شود و در صورت استفاده درست با کلیدهای طولانی کاملاً امن به نظر می‌رسد: منبع توضیحات : ویکی پدیا)

• در صورت استفاده نرمال از این قفل ، هر ماه یک بار باید آن را شارژ کنید.

• حتی از فاصله های بسیار دور نیز به وایفای بیشتر از ۲.۴گیگ هرتز نیز متصل می شود.

• کاربران می توانند به صورت امن و با استفاده اطلاعات از طریق بلوتوث کم انرژی این قفل را باز کنند. (بلوتوث کم انرژی (Bluetooth Low Energy ) یا بلوتوث هوشمند، یک فناوری بی سیم کوتاه برد است. همان طور که از نام آن پیداست، به طور ویژه، برای مصرف مقدار کم انرژی، ساخته شده و طول عمر باتری را افزایش می دهد)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.