First Fone My؛ ساعت هوشمند برای کودکان مدرن

استفاده از گوشی های همراه هوشمند، در سنین کم ممکن است مشکلاتی را به بار بیاورد، چون کودکان در این سن بسیار آسیب پذیر هستند و در فضاهای مجازی ممکن است با مسائل غیر اخلاقی و فراتر از سنشان مواجه شوند. از طرفی در دنیای پیشرفته نمی توان کودکان را از داشتن این امکانات منع کرد. والدین نیز تمایل دارند به نحوی با فرزندانشان در تماس باشند و از وضعیت آنها جویا شوند. در این راستا محققان نوعی ساعت هوشمند طراحی کرده اند که بسیاری از این نیازها را پاسخ می دهد.

این یک ساعت هوشمند است که با قرار گرفتن سیمکارت در این ساعت کودکانتان می توانند از اینترنت نسل سوم آن برای برقرای تماس های صوتی و تصویری استفاده کنند. شما می توانید با گوشی اندروید یا ios در هر زمان و مکانی، با این ساعت هوشمند تماس برقرار کنید و از وضعیت کودکتان مطلع شوید.

این یک گجت کاربردی برای کودکانمان است، حتی اگر فرزندانتان در سنی باشند که نتواند بخوانند یا بنویسند با این گجت می توانند برای شما یادداشت های صوتی بگذارند و آن را به گوشی هوشمند شما ارسال کنند و یا از طریق تماس های صوتی و تصویری با شما در ارتباط باشند. این ساعت همانند یک گوشی هوشمند همیشه در دسترس و به اینترنت متصل است. “First Fone My” در تمام روز در دست فرزند شماست و شما می توانید در هر زمانی با آنها در ارتباط باشید.

این وسیله تماس های تلفنی از شماره های غیر مجاز را مسدود می کند. مثلا اگر سن کودک شما بسیار کم است فقط می توانید شماره خود و همسرتان را در آن مجاز وارد کنید، تا فرزندتان فقط به شما دسترسی داشته باشند، نه شماره های غریبه دیگر. در واقع شما برای این ساعت هوشمند یک لیست سفید معرفی می کنید. تعداد مخاطبین قابل ذخیره در این ساعت هوشمند ۲۰۰ عدد است که توسط شما مدیریت می شود.

همچنین شما می توانید از طریق این ساعت موقعیت کودک خود را پیدا کنید. هنگامی که فرزند شما از منطقه امن مشخص شده، خارج شود این ساعت مکان آن را به شما مخابره می کند. قابلیت هشدار برای خروج از محدوده جغرافیایی امن به گونه ای طراحی شده است که شما می توانید تا فاصله ۲۰۰ متر (قابل تنظیم و سفارشی ساز) کودکتان را در اطراف خانه آزاد بگذارید تا بتواند به پارک یا سوپرمارکت برود و از تمام مسیرهای آنها مطلع باشید. در واقع والدین می توانند با استفاده از تکنولوژی GPS و WiFi و GSM در ساعت هوشمند مکان جغرافیایی دقیق کودک خود را بر روی گوشی هوشمند خود مشاهده کنند. بسیاری از GPSها در محیط های محافظت شده که آنتن گوشی بسیار ضعیف است، به خوبی عمل نمی کنند. اما این ساعت هوشمند به صورت خودکار وایفای اطراف را جستجو کرده و موقعیت خود را مشخص می کند، این دستگاه به صورت خودکار این کار را انجام می دهد و نیازی نیست که به صورت دستی به وایفای مورد نظر وصل شویم. تمامی داده ها و موقعیت های مکانی با یک الگوریتم ۱۲۸ بیتی رمز گذاری می شوند. بنابراین مطمئن باشید که اطلاعات فقط برای شما ارسال می شوند، و هیچ کس قادر به هک کردن آن و دسترسی به موقعیت مکانی فرزندانتان نیست.

همچنین کودکانتان می توانند با این ساعت هوشمند عکس بگیرید و آن را بری شما بفرستند، و شما هنگامی که سرکار هستید ازاین عکس ها لذت ببرید. دوربین به کار رفته در آن اچ دی و باکیفتیت ۱.۳ مگاپیکسل دارد. تنها فرزند شما می تواند دوربین را فعال کند و اجازه برقرای تماس تصویری را به فرد پشت خط دهد. شما می توانید عکس های خود را نیز در این ساعت هوشمند ذخیره کنید.

طول عمر باطری این ساعت بسیار زیاد وقدرت آن ۶۰۰ میلی آمپر است و به طورمتوسط بعد از ۶۰ ساعت احتیاج به شارژ کردن دارد، شارژر آن به صورت مگنتی طراحی شده است. این ساعت خاصیت ضد آب نیز دارد. همچنین شما می توانید به فرزندانتان یاد دهید تا با دوستانشان از این طریق در ارتباط باشند، هنگامی که در فاصله کمی از هم قرار دارند ساعت هایشان را در کنار هم تکان دهند و این گونه این دو ساعت به هم متصل می شوند و کودک هایتان می توانند عکس و متن و شکلک برای یکدیگر بفرستند و سرگرم شوند.

هنگامی که فررزند شما پیاده روی می کند، مسافت و قدم های او را ثبت می شود، در این صورت شما از میزان فعالیت و پیاده روی کودکتان مطلع می شوید و با تشویق کردن آن ، عادات های یک زندگی سالم را به او می آموزید.

شما می توانید مانند یک ساعت معمولی، آلارم بگذارید و هر الارم با نام مخصوص بر روی صفحه گوشی نمایان می شود. در واقع از راه دور و با گوشی اندروید خود می توانید این الارم را در گوشی فرزندتان قرار دهید این گونه آنها هیچ چیز را فراموش نمی کنند. همچنین شما می توانید این ساعت را مانند یک گوشی هوشمند بی صدا (سایلنت) کنید.

این گجت برای امنیت کودکانتان بسار کاربردی است، اگر کودکتان در شرایط بد و مخاطره آمیز باشد در صورتی که دکمه کناری ساعت را نگه دارد یک پیام صوتی برای گوشی هوشمند شما فرستاده می شود و به صورت خودکار ۳۰ ثانیه صداهای اطراف برای شما ضبط و ارسال می شود و شما می توانید مکان جغرافیای فرزندتان را نیز ببینید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.