Clairy؛ دستگاه شگفت انگیز تصفیه هوا

در این دستگاه با به کار گیری قدرت طبیعت و تکنولوژی های روز، آلودگی هوا داخل خانه تان را کاهش دهید.
(Clairy) یک گلدان هوشمند با قابلیت تصفیه هوا است که این کار را به وسیله گل های طبیعی انجام می دهد. این گلدان علاوه بر اینکه دیزاین خانه شما را شیک تر می کند و باعث زیبایی خانه تان می شود، هوایی پاک و سالم در اختیار شما و خانواده تان قرار می دهد. بدون آنکه فیلتری در آن کار کند.

همه ما فکر می کنیم که آلودگی ها تنها در بیرون از خانه وجود دارند، و در خانه از این میکروب ها در امان هستیم. اما این یک باور اشتباست. نامناسب بودن کیفیت هوای داخلی (Indoor air quality (IAQ)) یک نگرانی جدی است، زیرا امروزه خانه های بسیار زیادی ساخته شده است که به هم نزدیک هستند و فضا این خانه ها برای کاهش مصرف انرژی، در اکثر مواقع محبوس شده است. تحقیقات نشان می دهد آلودگی داخلی ساختمان ها در برخی موارد تا ۵ برابر بیشتر از محیط بیرونی می شود. البته ممکن است این نتایج در شرایط کنونی آلودگی صدق نکند. زنان خانه دار بیش از ۹۰ درصد زمان خود را در خانه صرف می کنند و در معرض این آلودگی داخلی قرار دارند. آلودگی هایی که از روش های گوناگونی به وجود می آید:
• بنزن (Benzene): در مواد پلاستیکی و لاستیکی، مواد شوینده، دود تنباکو، موم و رنگ ها
• کایسلن (Xylene): درمواد چاپی، مواد پلاستیکی و لاستیکی، چرم و رنگ هاو …
• آمونیاک (Ammonia): در پاک کننده ها، موم و …
• تری کلرواتیلن (Trichloroethylene): در مواد چاپ، لاک، چسب و …
• فرمالدئد (Formaldehyde): کیسه های کاغذی، حوله ها، دستمال کاغذی، الیاف مصنوعی و ….
ممکن است شما به صورت کوتاه مدت دچار سرفه، یا آلرژی شوید، سردرد بگیرید،… اما همه این علایم در بلند مدت ممکن است بیماری های خطرناکی مانند سرطان را به وجود بیاورند.

در سال ۱۹۸۰ ناسا به این نتیجه رسید بسیاری از گیاهان از طریق ریشه هایشان مواد سمی را از بین می برند نه از طریق ساقه و برگ. گلدان ها معمولی نمی توانند این جریان هوا را به ریشه های خود برسانند. اما (Clairy) می تواند در یک اتاق ۳۶متر مکعبی تا میزان ۸۰درصد هوا را پاک کند بدون دخالت هیچ وسیله مصنوعی.

(Clairy) به صورت گلدان های سرامیکی دو تکه ای طراحی شده است که یک گلدان در گلدان دیگری قرار دارد. در داخل گلدان بزرگتر یک فن قرار دارد که هوا آلوده خانه را به سمت ریشه های گیاه هدایت می کند تا سم زدایی شوند و هوای پاک در اختیار شما قرار دهد. در این گلدان سنسورهای تعبیه شده است تا شاخص IAQ ، دما و رطوبت را اندازه گیری کند و از طریق وایفای به گوشی هوشمند شما ارسال می کند. در صورتی که مواد مضر در خانه بیش از حد مجاز رسید این گلدان به شما هشدار می دهد. و شما را راهنمایی می کند چگونه کیفیت هوا را بهبود ببخشیم. بنابراین (Clairy) نه تنها این گلدانِ تصفیه هواست بلکه یک راهنما نیز محسوب می شود.

(Clairy) با استفاده از برنامه که سازگار با گوشی های اندروید و ios است، فاکتورهای بسیاری را در خانه تان تجزیه و تحلیل کنید و به گوشی شما ارسال می نماید، مانند:
• دما و رطوبت هوا
• مدیریت و کنترل فن
• دریافت راهنمایی های لازم از برنامه
• ارتباط با سایر وسایل الکترونیکی خانه

همچنین در این گلدان یک مخزن آب قرار دارد که به صورت اتوماتیک گیاه را آبیاری میکند شما کافیست هر چند روز یک بار آن را پر کنید، گیاه هر وقت به آن نیاز داشته باشد از آب می نوشد. با این کار رشد گیاه بهتر می شود، و در مصرف آب و زمان شما صرفه جویی خواهد شد. چراغ LED قرار گرفته بر روی گلدان، هوای تمیز را به شما نوید می دهد پس کافی است مطمئن شوید که چراغ روشن است. این گلدان در رنگ ها و جنس های متفاوتی ارائه شده است که قیمت های متفاوتی دارند، مثلا گلدان روکش مسی آن بسیار زیباست و قیمت آن بالاتر از انواع دیگر است.

خانه شما باید یک مکان امن و پاکیزه باشد نه منبع آلودگی. بنابراین (Clairy) اینجاست تا به شما کمک کند. درواقع این وسیله سطح آلودگی مجاز را تعیین میکند و هنگامی که از حد مجاز بالاتر رود، به شما اخطار می دهد و راهنمایی لازم را برای کاهش آلودگی به شما ارائه می دهد. شما هیچ هزینه ای برای فیلتر پرداخت نمی کنید مکانیسم این کار به صورت طبیعی است و فقط از جریان برق برای اتصال به وایفای و حرکت فن استفاده می شود.
لینک ویدیو: https://www.youtube.com/watch?v=aaOA2UALK1c

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.