نکاتی برای استفاده از ویژگی تصحیح خوکار اندروید

تصحیح خودکار می تواند نجات دهنده زندگی باشد و شما را در برابر اشتباهات خجالت آور در ایمیل ها و متون ها محافظت می کند. تصحیح خودکار همچنین می تواند یک کابوس باشد و یک یادداشت دوستانه را به چیزی گمراه کننده، کثیف و شرم آور تبدیل کند. اما راه هایی وجود دارد که با انجام تصحیح خودکار می توانید پیام های خود را کنترل کنید.

۱- کلمات مخفف، کلمات رمزی، اصطلاحات و نام های مناسب را به فرهنگ لغت شخصی خود اضافه کنید. در برخی موارد، مانند جیمیل، شما می توانید کلمات جدید را به طور مستقیم به برنامه خود اضافه کنید. این روند به دستگاه شما و سیستم عامل آن بستگی دارد. به عنوان مثال کلمه ای که در فرهنگ لغت نیست را تایپ کنید و با یک کلمه کمی متفاوت تر دوباره بنویسید. ضربه زدن به دکمه حذف ممکن است آن را به کلمه اصلی که تایپ کرده اید بازگرداند یا ممکن است مجددا کلمه اصلی را دوباره تایپ کند. در هر صورت، کلمه مورد نظر پس از آن دارای یک خط قرمز است، روی آن کلمه ضربه بزنید یا دو بار ضربه بزنید. شما می توانید برای افزودن یک کلمه «اضافه کردن به فرهنگ لغت» یا «جایگزینی» را انتخاب کنید.

اگر از برنامه ای استفاده می کنید که هنگام ضربه زدن به کلمات هیچ منویی پیشنهاد نمی کند، باید برای افزودن آن به فرهنگ لغت از تنظیمات استفاده کنید. در قسمت تنظیمات، روی «زبان و ورودی» سپس «فرهنگ لغت شخصی» ضربه بزنید. برای اضافه کردن یک کلمه جدید، دکمه علامت + را انتخاب کنید.

در اینجا شما همچنین می توانید یک میانبر اختیاری اضافه کنید، برای مثال از “hbd” برای تولدت مبارک استفاده کنید. بسیار عالی است که فرهنگ لغت هم اکنون می تواند در تمام دستگاه های شما همگام سازی شود، بنابراین لازم نیست که هر بار یک اندروید جدید دریافت می کنید از اول شروع کنید.

۲- شخصی سازی صفحه کلید های شخص ثالث انجام شود. هنگام استفاده از صفحه کلید شخص ثالث، اضافه کردن کلمات جدید شامل فرایندی متفاوت می شود.

اگر از صفحه کلید سوئیفت کی استفاده می کنید، اغلب برنامه ها از رفتار شما یاد می گیرند. اگر این اتفاق نمی افتد، می توانید از جعبه پیش بینی استفاده کنید که در بالای صفحه کلید ظاهر می شود تا آن را به فرهنگ لغت اضافه کنید. در Swype، شما می توانید کلمات جدید را با ضربه زدن بر روی آنها در لیست انتخاب کلمه اضافه کنید؛ یک کلمه طولانی را فشار دهید تا آن را از فرهنگ لغت حذف کنید. با Touchpal شما باید به تنظیمات برنامه بروید، در حالی که در Fleksy شما می توانید آن را لغو کنید و دوباره ضربه بزنید تا کلمه در فرهنگ لغت ذخیره شود.

۳- چگونه تصحیح خودکار را فعال و غیرفعال کنید. البته، اگر شما نمی خواهید، مجبور نیستید از تمام احتیاجات خود استفاده کنید. اکثر برنامه های شخص ثالث گزینه ای برای غیرفعال کردن آن ارائه می دهند، همانطور که در صفحه کلید آندروید نیز موجود است. به تنظیمات، زبان و ورودی، صفحه کلید گوگل بروید و روی اصلاح متن ضربه بزنید. در اینجا می توانید تنظیمات خودکار را روشن یا خاموش کنید و موارد دیگر مانند مسدود کردن کلمات تهاجمی، نمایش پیشنهادات، پیشنهاد نام مخاطبین و نمایش پیشنهادات بعدی را تنظیم کنید. شما همچنین می توانید پیشنهادات شخصی شده را فعال کنید که از برنامه های گوگل و داده های تایپ شده برای ارائه پیشنهادات املایی استفاده می کند. همچنین، در بخش زبان و ورودی می توانید چک کننده املایی را روشن یا خاموش کنید و زبان را به طور خاص برای چک کننده املایی تغییر دهید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.