ZEROi؛ کلاه هوشمند با تکنولوژی القای استخوانی

تکنولوژی در حال تصرف تمامی ابعاد زندگی ما انسان هاست. در واقع تمام ابزارها و وسایلی که روزی به عنوان یک وسیله عادی مورد استفاده قرار می گرفتند، حالا به لطف تکنولوژی هوشمند شده اند و می توانید امکانات بسیاری را در اختیار ما قرار دهند. در سال های پیش این پیشرفت ها در وسایل الکترونیکی مانند گوشی و لپ تاپ و دوربین و وسایل از این دست رخ می داد، اما اکنون بسیاری از لباس ها، وسایل زینتی و وسایل آشپزخانه از طریق پیشرفت علم، هوشمند شده اند و امکانات بسیاری را در اختیار ما قرار می دهند.

در این مطلب می خواهیم یک کلاه هوشمند را به شما معرفی کنید. بله درست شنیده اید کلاهی که می تواند امکاناتی فراتر از یک کلاه معمولی در اختیار شما قرار دهد و شما را شگفت زده کند. کلاهی که به وسیله آن می توانید آهنگ گوش دهید، به تماس های تلفنی خود پاسخ دهید و مسیریابی کنید.

درون این کلاه ۴ بلندگو تعبیه شده است که از طریق تکنولوژی القای استخوانی (bone conduction) کار می کنند. در واقع کلاه از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند متصل می شود و این قابلیت ها را در اختیار شما قرار می دهد. دکمه لمسی در این کلاه قرار داده شده که با آن می توانید کلاه راروشن و خاموش کنید. زمانی که کلاه روشن می شود از طریق بلوتوث به گوشی متصل شده و شما می توانید به تماس های خود پاسخ دهید و یا موزیک مورد علاقه تان را گوش دهید.

علاوه بر ۴ اسپیکر موجود در این کلاه، طراحان یک میکروفون نیز در آن جاسازی کرده اند و شما می توانید از طریق آن به تماس های تلفنی خود پاسخ دهید، در واقع زمانی که در حال پیاده روی یا مطالعه هستید می توانید با لمس دکمه لمسی روی کلاه به تماس های شخصی خود پاسخ دهید بدون اینکه به هدفون نیاز داشته باشید.

همان طور که اشاره شد در این کلاه از تکنولوژی القا یا هدایت استخوانی استفاده شده است. القای استخوانی یک راه برای انتقال صداست. امواج صوتی در یک فرکانس مورد نظر از طریق استخوان های جمجمه به گوش داخلی منتقل می شوند، و از آن طریق می توانید صداها مورد نظر را بشنویم. البته این کلاه صدای بیرونی را مسدود نمی کند و شما در حین گوش کردن به موزیک یا برقرای تماس، صداهای اطراف را می شنوید و در شرایط محیطی معمولی خود قرار دارید و به این صورت در هنگام رانندگی، دوچرخه سواری و پیاده روی از محیط اطراف خود آگاهی دارید و خطری شما را تهدید نمی کند.

شما می توانید این کلاه را در هرنوع شرایط اب و هوایی استفاده کنید؛ مهم نیست هوا آفتابی است یا بارانی، در ورزشگاه هستید و یا در حال رانندگی، این کلاه ضد آب می باشد و در صورت بارش باران و خیس شدن مشکلی در عملکرد آن به وجود نمی آید.

در این کلاه یک باتری لیتیوم پلیمری قدرتمند قابل شارژ قرار داده شده که شما می توانید با هر بار شارژ کردن آن ۵ ساعت به موزیک گوش دهید و در حالت استند بای تا ۸ روز نیاز به شارژ مجدد ندارد و بعد از این زمان باید آن را شارژ کنید. شارژر این کلاه از نوع مگنتی است که به راحتی با کابل مخصوص و جریان برق شارژ می شود، مدت زمان شارژ این کلاه دو ساعت است ، شارژر مگنتی باعث می شود که از پورت شارژر شما در برابر گردو غبار و آب محافظت شود. در کنار پورت شارژر چراغ LED قرمز طراحی کرده اند که در زمان اتصال به شارژر روشن می شود و زمانی که کاملا شارژ شد رنگ آن به سبز تغییر می کند.

این کلاه بر خلاف محصولات قبلی که از بافت سفتی تشکیل شده بودند، پارچه نرم و پنبه ای در آن به کار رفته است که صدا را بیشتر جذب می کند. بر روی این پارچه نرم یک پوشش چرمی ضد اب قرار داده شده هم باعث زیباتر شدن کلاه می شود و آن را در برابر باران و آب محافظت می کند.

شما می توانید این کلاه را در ۳ رنگ سیاه، سفید و آبی، متناسب با علایق و یا تیم ورزشی و نوع لباستان تهیه کنید. این کلاه در دو مدل “Snspback”و “baseball”طراحی شده است. وزن آن بسیار سبک و در حدود ۱۱۶ گرم است و تنها ۳۰ گرم نسبت به کلاه های معمولی سنگین تر می باشد.

لینک ویدئو: https://www.youtube.com/watch?v=7OPG5DV3Z38

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.