عادت هایی که باعث کاهش انرژی می شود

بدن برای ادامه حیات نیاز به انرژی دارد اما متاسفانه ارتباط های نامناسب و غیرضروری باعث اتلاف انرژی می شوند. بهتر است عادت های بد خود را از بین ببرید زیرا باعث احساس کسلی، استرس و خستگی می شوند. عده ای گمان می کنند که تنها خواب ناکافی می تواند تاثیر منفی بر زندگی و سلامت داشته باشد، در صورتی که این نظر اشتباه است و عوامل زیادی باعث از بین رفتن انرژی جسمانی و ذهنی می شوند. مواردی که در لیست زیر آورده شده است باعث کاهش انرژی می شود:

۱. هنگامی که احساس خستگی می کنید تمرین را از دست می دهید
حتی زمانی که احساس خستگی می کنید نباید برنامه روزانه خود را از دست بدهید، این کار به ضررتان خواهد بود. اگر بی حرکت در جلوی تلویزیون بنشینید، با این کار انرژیتان بیشتر نخواهد شد بلکه برعکس، احساس خستگی بیشتری خواهید کرد. اگر احساس می کنید نمی توانید تمام تلاش خود را به کار گیرید، تمرینات کوچک انجام دهید. این نکته را به یاد داشته باشید که حتما برنامه خود را انجام دهید. به طور منظم فعالیت ورزشی خود را انجام دهید و استقامت و قدرت بدنی خود را افزایش دهید، با این کار می توانید سیستم قلب و عروق خود را بهبود ببخشید.

۲. آب کمتری مصرف می کنید
کم شدن آب بدن حتی به اندازه فقط ۲٪ در سطح انرژی تاثیر می گذارد. کاهش آب بدن حجم خون را کاهش می دهد و خون را غلیظ می کند. زمانی که خون غلیظ می شود، ضربان قلب نا کارآمد می شود و قلب نمی تواند درست کار کند. در نتیجه سرعت آن کاهش می یابد و مواد مغذی، ویتامین ها، مواد معدنی و اکسیژن به اندام های داخلی و عضلات نمی رسند. کمی وقت بگذارید و نیازهای آب بدن خود را محاسبه کنید.

۳. برای کمال تلاش می کنید
آیا هنوز برای کامل شدن تلاش می کنید؟ آیا واقعا باور دارید که کمال ممکن است؟ هیچ کس کامل نیست. بهتر است آرامش و عشق خود را حفظ کنید و از زندگی خود لذت ببرید. اجازه دهید خود واقعی تان باشید. توطئه ای در کار نیست و هیچ کس نمی خواهد به طور ناخواسته باعث شکست شما شود. اهداف واقعی خود را تعیین کنید و برای رسیدن به آن تلاش کنید. اطمینان حاصل کنید که آنها قابل دستیابی هستند، اگر اهداف شما غیرممکن باشد، احساس می کنید که تمام تلاش های شما بیهوده بوده است.

۴. صبحانه نمی خورید
غذا نوعی از سوخت است که به بدن انرژی می دهد. هنگام شب بدن در حال کار کردن است و بعضی از فرآیند ها کاهش می یابد، این کاملا طبیعی است. به منظور افزایش سطح انرژی، همیشه صبحانه بخورید. انتخاب های مناسب داشته باشید و مواد غذایی سالم انتخاب کنید. اگر صبحانه نخورید، احتمالا در کل روز احساس ضعف خواهید کرد. یکی از بهترین صبحانه ها این است که نسبت مناسب بین کربوهیدرات، پروتئین و چربی برقرار کنید. روغن بادام زمینی، نان کلوچه، بلغور جو دوسر، پنیر یا ماست محلی از جمله غذاهایی هستند که برای سلامتی بدن مفید هستند.

۵. قبل از خواب، الکل مصرف می کنید
ممکن است فکر کنید یک یا دو لیوان شراب قبل از خواب، یک راه هوشمند برای استراحت است. اشتباه فکر می کنید، این کار معایبی دارد. الکل با تولید اثرات آرامبخش باعث افسردگی سیستم عصبی مرکزی می شود. البته، الکل یک اثر معکوس ایجاد می کند و الگوهای خواب را خراب می کند. افرادی که قبل از خوابیدن الکل مصرف می کنند معمولا در اواسط شب از خواب بیدار می شوند، خواب های مزمن دارند و با احساس بدی از خواب بیدار می شوند. بهتر است ۳-۴ ساعت قبل از خواب الکل مصرف نکنید.

۶. در هنگام خواب از وسایل مکانیکی استفاده می کنید
به یاد داشته باشید که تخت خواب جای مناسبی برای بررسی ایمیل ها یا خواندن کتاب های الکترونیکی نیست. نور رایانه، تبلت یا گوشی هوشمند تاثیر منفی بر کیفیت خواب دارد. ممکن است تاثیرات آن را احساس نکنید، اما همه افراد به تمام تابش های الکترونیکی حساس هستند. تکنولوژی ریتم بدن را کاهش می دهد و باعث کاهش ملاتونین می شود. ملاتونین یکی از هورمون هایی است که به شما کمک می کند تا چرخه خواب را تنظیم کنید. دستگاه خود را کنار بگذارید و یاد بگیرید که در آرامش کامل استراحت کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.