برنامه های محبوب برای اندروید و ios

گوشی های موبایل، از جمله وسایلی هستند که در بیشتر ساعات روز همراه ما می باشند. حمل و نقل آنها بسیار آسان است و به راحتی می توانید آن را در شرایط مختلف به همراه خود داشته باشیم. بنابراین با آشنایی با برنامه های کاربردی و مفیدی که برای این گوشی ها ارائه شده است، می توانیم بسیاری از نیازهای روزمره خود را رفع کنیم:

۱. GOOGLE DOCS
این برنامه کاربردی به صورت رایگان در گوشی های اندروید و ios قابل اجرا می باشد.
گوگل داک یک ویرایشگر سند بسیار عالی است که کاملا رایگان می باشد، این برنامه به شرکت بزرگ گوگل تعلق دارد. برای استفاده از آن به یک حساب کاربری گوگل احتیاج دارید. این برنامه از ابزارهای قدرتمند ویرایش برخوردار است و از تمام فرمت های متنی پشتیبانی می کند. به صورت آنلاین کار می کند و میزان امنیت اطلاعاتی آن بسیار بالاست.
این سرویس همچون گوگل درایو، قابلیت ذخیره سازی فایل ها در فضای ابری گوگل را در اختیار شما قرار می دهد، اما تنها تفاوت آن پشتیبانی از فرمت های محدودتر همچون فایل های متنی (Docs )، صفحات گسترده (Sheets) و اسلاید (پاورپوینت) است.
کاربر می تواند به راحتی فایل های خود را در حساب کاربری جیمیل ، ایجاد، ویرایش و ذخیره کند و در مواقع لزوم به آن دسترسی داشته باشد. این برنامه قابلیت به اشتراک گذاری فایل ها را در خود جای داده و کاربر به راحتی می تواند اطلاعات خود را با دیگران به اشتراک بگذارد.

۲. APPLE IWORK
این برنامه کاربری تنها برای کاربران ios طراحی شده است و به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می گیرد.
در این برنامه کاربردی امکاناتی از قبیل ویرایش فایل های متنی، جداول قابل برنامه‌ریزی و فایل‌های پرزنتیشن (presentation) جای داده شده است.
این برنامه دارای سه قسمت Pages, Keynote, Numbers می باشد. در قسمت Pages کاربر می تواند محتوای متنی مورد نظر خود را تولید کند. ابزارهای کاربردی بسیار متنوعی به منظور سهولت کاربر، در این قسمت گنجانده شده است، کاربر می تواند از قالب های پیش فرض آن استفاده کرده و از آنها بهره ببرد. در هنگام استفاده از این قسمت؛ خروجی کار شما به صورت اتوماتیک در iCloud ذخیره می شود تا در صورت نیاز به آن مراجعه کنید؛ در واقع هرگونه تغیری که در آن اعمال می شود، به صورت خودکار در فضای ذخیره سازی iCloud نیز ایجاد خواهد شد.
با استفاده از Keynote می توانید یک پرزنتیشن حرفه ای ارائه دهید و از ابزارهای پیشرفته افکت دهی، ورق زنی و انیمیشن های آن بهره ببرید. بخش Numbers این نرم افزار کار مشابه با اکسل را انجام می دهد تا از طریق آن جداول مورد نیاز خود را طراحی کرده و با اعمال فرمول ها عملیات مورد نظر خود را انجام دهید.

۳. MICROSOFT OFFICE
مایکروسافت آفیس یک برنامه کاربردی و نام آشناست که کاربران اندروید و iOS به راحتی می تواند از تمام امکانات آن بهره ببرند.
این برنامه از سه قسمت Word, Excel, PowerPoint تشکیل شده است. بااستفاده از بخش Word می توانید متون مورد نظر خود را تایپ کنید و با استفاده از امکانات موجود آن را ویرایش و ذخیره سازید. در قسمت Excel با ورود داده های عددی و اعمال فرمول ها می توانید محاسبات موردنظر را انجام دهید و در امور اداری خود یک پشتیبان کامل از ورودی ها و خروجی های خود داشته باشید. بخش PowerPoint نیز برای پرزنتیشن و ارائه های درسی و کاری مورد استفاده قرار می گیرد و با استفاده از عکس ها، افکت ها، ویدیو ها فضای آن جذاب تر و زیبا تر می شود. هر سه قسمت دارای یک رابط کاربری عالی و اشنا و ساده است، شما می توانید بعد از اتمام کار فایل مورد نظر خود را در گوشی همراه خود ذخیره کرده و یا آن را در Microsoft OneDrive نگهداری کنید.

۴. TODOIST
” Todoist” یک برنامه کاربردی برای سازماندهی تمام وظایف روزانه کاربر در داخل و یا خارج از کار است که در گوشی های اندروید و iOS قابل اجرا می باشد.
شما می توایند به راحتی تمام دستورالعمل ها و برنامه های روزانه خود را به این نرم افزار وارد کنید، پروژه های خود را سازماندهی کرده و در صورت لزوم با دیگران به اشتراک بگذارید. با استفاده از تودولیست می توانید وظایف کاری خود را در موقعیت های مکانی مختلف سازماندهی کنید، از فیلتر های جستجو و رنگ های مختلف استفاده کرده و محیط آن را سفارشی سازی کنید، از طریق اس ام اس یا ایمیل و یا زنگ موبایل از برنامه های خود مطلع شوید و به صورت دستی توضیحات خود را به آن اضافه نمایید.
این برنامه به صورت رایگان است اما برای استفاده از ویژگی های پیشرفته و کسب و کار های حرفه ای ، مستلزم پرداخت هزینه بسیار ناچیزی هستید.

۵. MICROSOFT ONEDRIVE CLOUD STORAGE
این برنامه یک سرویس ذخیره سازی اطلاعات با کیفیت و امنیت بسیار بالاست. این برنامه با یک رابط کاربری بسیار عالی برای کاربران اندروید و IOS قابل استفاده می باشد.
این سرویس با ۵ گیگابایت حافظه در دسترس است و از طریق یک اشتراک ماهیانه می توانید از ظرفیت های بیشتری نیز استفاده کنید. در صورت ذخیره فایل ها در این سرویس، کاربر به راحتی می تواند از طریق یک مرورگر و یا کامپیوتر متصل به اینترنت، به فایل های مورد نظرش دسترسی داشته باشد و آنها را همگام سازی کند. برای استفاده از این سرویس کافی است که در Windows Live SkyDrive ثبت نام کنید و با استفاده از آیدی دریافت شده فایل های خود را ذخیره کرده و یا در صورت نیاز با دوستانتان در یک محیط کاملا امن به اشتراک بگذارید.

۶. BEAR NOTE-TAKING
این برنامه یک اپلیکیشن کاربردی برای کاربران اپل می باشد. BEAR یک برنامه یادداشت برداری سخنگو است که برای شما این امکان را فراهم می کند تا یادداشت ها خود را ایجاد کرده و در فضای ابری ذخیره سازی کنید. برای استفاده از امکانات این برنامه باید به صورت سالانه مبلغ بسیار ناچیزی را پرداخت نمایید. شما می توانید فایل ها با فرمت های گوناگونی مانند DOCX, PDF, JPG ذخیره کنید.

۷. MINDNODE 5
Mindnode یک اپلیکیشن عالی برای کاربران iOS می باشد تا ایده های خود را در مورد پروژه ها، در یک رابط کاربری کاملا ساده و آسان به صورت MindMap وارد کرده و سازماندهی کنند. شما می توانید بین ایده ها خود ارتباط برقرار کنید و خروجی کار خود را در فرمت های مختلف مشاهده کنید. این برنامه در محل کار، جلسات، مدارس و یا زندگی روزمره مورد استفاده قرار می گیرد و از طریق آن می توانید برنامه های روزانه، ایده ها، تحقیقات، پروژه ها و … ترسیم کرده و از آنها استفاده کنید و در صورت لزوم با دیگران به اشتراک بگذارید. این برنامه به صورت رایگان می باشد اما برای استفاده از تمام قابلیت های آن، با پرداخت ۱۵ دلار به صورت پرداخت درون برنامه ای، می توانید از نسخه کامل آن بهره مند شوید.

۸. ADOBE PHOTOSHOP SKETCH
این یک برنامه بسیار حرفه ای و قدرتمند جهت طراحی می باشد. کاربران گوشی های اندروید و ios می توانید از امکانات این اپلیکیشن کاربردی استفاده کنند. در صورتی که گوشی شما مجهز به قلم باشد به راحتی می توانید ازاین نرم افزار استفاده کنید، این برنامه قابلیت بهره بری بدون قلم را نیز دارد اما ممکن است خروجی آن به اندازه کافی رضایت بخش نباشد. این برنامه توسط شرکت محبوب Adobe طراحی شده است و برای استفاده از آن به یک حساب کاربری نیاز دارید. در این نرم افزار بیش از ۱۰ نوع قلم، سایز، فونت وجود دارد که برای یک گوشی موبایل واقعا ویژگی خوب و منحصر به فرد محسوب می‌شود.

۹. HEADSPACE MEDITATION
این نرم افزار یک برنامه کاربردی برای تمرکز ذهن، آرامش و مدیتیشن می باشد. با استفاده از این برنامه در طی چندین مرحله کاربر آرامش ذهنی خود را به دست آورده و تمرکزش بیشتر می شود. تمام فعالیت ها و اعمال کاربر در این برنامه ذخیره شده و به صورت یک آمار در اختیاراو قرار می گیرد. بعد از گذراندن مراحل موجود در برنامه ، آموزش های هدفمندی به وی ارائه می شود تا بتواند بنا بر نیاز خود از آنها استفاده نماید.
نسخه رایگان برنامه به کاربر اصول مدیتیشن و تمرکز ذهن را آموزش می دهد اما برای دسترسی به تمام امکانات آن باید یک هزینه بسیارناچیزی پرداخت شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.