بهترین برنامه های امنیتی برای آیفون

شرکت اپل به صورت پیش فرض، امنیت و حفاظت اطلاعات شخصی را در محصولات خود به کار برده است و تمام آیفون و آیپد ها از این قابلیت ها بهره می برند. نمونه ای از این حفاظت در طراحی قابلیت فوق العاده iMessage می باشد، این برنامه به کاربران اپل این امکان را می دهد تا به جای سرویس پیام کوتاه در مواقع ضروری از آن استفاده کند. در این برنامه نوعی رمزگذاری پیشرفته صورت گرفته و سطح امنیتی آن بسیار بالاست و تنها دو دستگاه اپل که در حال برقراری اطلاعات هستند، به پیام ها دسترسی دارند و نفر سومی نمی تواند آن را رهگیری و یا شنود کند.

شرکت اپل در گوشی های جدید خود، امنیت اطلاعات را بیشتر کرده و همه این قابلیت ها در تنظیمات گوشی وجود دارد، اما برنامه های کمکی بسیاری نیز وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا میزان امنیت اطلاعات خود را بیشتر کرده و از داده های خود محافظت کنید. در این مطلب می خواهیم تعدادی از این برنامه های امنیتی را به شما معرفی کنیم:

۱- Onion browser
مرورگر رسمی تور (Tor Browser) یا همان مرور گر پیازی شکل نمونه ای از برنامه های امنیتی برای دستگاه های اپل می باشد. این مرورگر بسیار امن است و تمام فعالیت های شما را رمزگذاری می کند، کوکی ها، و زبانه ها را ذخیره نمی کند. مرورگر پیازی منبع باز بوده و تحت پشتیبانی شبکه تور است و شرایطی فراهم می کند تا با ایمنی و امنیت بیشتری به وب گردی بپردازید. با دانلود این مرورگر و نصب آن به شبکه تور متصل شده و با امنیت می توانید به کارهای خود برسید بدون آنکه نگران این مورد باشید که آدرس پروتکل اینترنت شما ردیابی شود.

۲- ۱Password
این برنامه، یک اپلیکیشن مدیریت رمز عبور می باشد. این برنامه دارای یک رمز می باشد و شما کافی است همان رمز را به خاطر بسپارید و از طریق این برنامه به تمام رمز های و یادداشت های مهم خود دسترسی پیدا کنید. از ویژگی های این برنامه می توان به رمز های پیشرفته و قوی، پشتیبانی از iCloud و Dropbox اشاره کرد. این برنامه از رمزگذاری ۲۶۵ بیتی AES استفاده کرده است.

۳- NordVPN
وی پی ان ها از طریق فراهم کردن یک بستر جدید، به کاربران اجازه می دهند تا اطلاعات گوشی خود را از دسترسی و نظارت آنلاین توسط ISPها، دولت و … حفظ کنند. ” NordVPN” برنامه کاربردی است که تمام ترافیک ایجاد شده را رمزگذاری کرده و اتصال به اینترنت را به حالت خصوصی تبدیل می کند. این برنامه کاربردی گوشی های آیفون، هیچ کدام از فعالیت های کاربران را بر روی اینترنت ذخیره نمی کند و بسیار امن می باشد. ارسال و دریافت اطلاعات توسط این نرم افزار با امنیت بالا رخ می دهد. با استفاده از این VPN امن می توانید به صورت همزمان روی سه دستگاه با سیستم عامل iOS اشتراک ایجاد کنید و از خدمات VPN بهره مند شوید.

۴- Signal
سیگنال یک برنامه پیام رسان صوتی است که به منظور امنیت اطلاعات در آن از یک رمزگذاری کاملا حرفه ای استفاده شده است. از طریق این برنامه می توانید به صورت رایگان با استفاده از آیفون خود، مکالمات کاملا رمزگذاری شده (VoIP) داشته باشید. با استفاده از این برنامه می توانید هویت فردی که به شما پیام می دهد و کانال ارتباطی که در حال استفاده است را شناسایی کرد.

۵- Wire
یک پیام رسان با امنیت بالا که از طریق آن می توانید صدای خود را ضبط کنید و به صورت پیام ارسال کنید، همچنین قابلیت ارسال پیام های گروهی متنی، صوتی و تصویری با امنیت بالا در این برنامه گنجانده شده است. این برنامه به تازگی به عنوان نامزد ایمن ترین مسنجر فوری در دانشگاه Linz اتریش انتخاب شده است. امکان استفاده از رمزهای مختلف برای ورود به وایر وجود دارد که ضریب امنیتی آن را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

۶- Keeply
این برنامه کاربردی اطلاعات شخصی کاربر، مانند پین کد ها، کارت های اعتباری، یادداشت ها، عکس ها و هر مورد خصوصی را به صورت ایمن بر روی گوشی ذخیره و رمزگذاری می کند. این برنامه می تواند یک رمز جایگزین نیز برای شما تعریف کند تا در مواقع ضروری آن را در اختیار خانواده قرار دهید. اما با استفاده از این رمز جایگزین نمی توان به تمام اطلاعات دسترسی پیدا کرد.

۷- Lock It Up!
با استفاده از این برنامه کاربران اپل می تواند PC یا Mac خود را رمزگذاری کنند. این برنامه با cloud سازگار اس و برای استفاده از آن لازم نیست به همان شبکه وایفای متصل شوید. این برنامه در پس زمینه اجرا می شود، اما CPU زیادی را درگیر نمی کند بنابراین سرعت سیستم شما کاهش نمی یابد.

۸- Knock 2.0
Knock مشابه با ” Lock It Up” است. علاوه بر قابلیت های ذکر شده شما می توانید از این برنامه برای قفل کردن ساعت هوشمند اپل خود استفاده کنید.

۹- Mynigma
یک برنامه امنیتی ایمیل است که نوعی رمز گذاری کامل بر روی دستگاه شما ایجاد می کند به فضای ابری و iCloud متصل نیست. این برنامه می تواند از اپلیکیشن های ایمیل شما محافظت کند.

۱۰- Mailbox Zero
اپلیکیشن مذکور قابلیت دسته بندی و تفکیک ایمیل ها را در اختیار کاربران قرار می دهد، پیام های شما را در سرور ذخیره نکرده و از این نظر میزان امنیت اطلاعات شما را بیشتر می کند، اما تمام این اطلاعات بر روی گوشی شما قابل دسترس می باشد.

۱۱- Find My iPhone
این برنامه نمونه ای از برنامه های ردیابی و امنیت برای iOS است. در واقع کاربر می تواند با وارد کردن مشخصات ایمیل اپل آیدی (Apple ID) فعال خود، گوشی را ردیابی کند. به منظور فعالسازی این برنامه باید ابتدا وارد تنظیمات آیفون خود شوید و به بخش iCloud مراجعه کنید و اکانت خود را وارد کنید. در زمانی که متوجه شدید گوشی تان را گم کرده اید و یا از شما سرقت شده است از طریق دو روش می توانید به مکان گوشی خود دسترسی داشته باشید. در روش اول با نصب برنامه مذکور در دستگاه iOS دیگر، مشخصات اپل آیدی خود را وارد کنید در این حالت مکان گوشی شما نمایش داده می شود. همچنین می توانید از طریق سایت www.icloud.com گوشی را ردیابی کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.