معرفی انواع دوربین های ۳۶۰ درجه و ویژگی های آنها

دوربین های ضبط ویدئوهای ۳۶۰ درجه یک تکنولوژی جدید و جذاب به حساب می آیند که می توانند چشم انداز زیبایی از زندگی شما را ثبت و ضبط کنند. شما به راحتی می توانید با استفاده از این دوربین از صحنه های ورزشی زیبایی که خلق می کنید فیلمبرداری کنید و یا برای حفظ امنیت خانه از آنها استفاده نمایید. جهان اطراف شما بسیار زیبا است پس چرا خودتان را در چارچوب عکس ها و فیلم های دو بعدی محدود می کنید. در این مطلب سعی کردیم لیست معتبری از بهترین دوربین های ۳۶۰ درجه را برای شما نمایش دهیم. این نمونه ها دارای طول عمر باتری متفاوت و رزولوشن های گوناگون هستند.

لنز به کار رفته در این دوربین ها یکی از ابعاد مهم آنها در هنگام خرید می باشد. بیشتر دوربین های ۳۶۰ درجه دارای لنز دوگانه هستند. بنابراین در هنگام خرید به لنز های دوربین دقت بیشتر کنید. علاوه بر لنز، کیفیت تصویر نیز مبحث بسیار مهمی در انتخاب دوربین های ۳۶۰ درجه است.کیفیت یک تصویر توسط تعداد پیکسل های تعیین شده در فریم محاسبه می شود. بنابراین رزولوشن و کیفیت تصویر بسیار با اهمیت است. فریم ها با رزولوشن بالا منجر به ضبط ویدئو های با کیفیت تری خواهند شد.

ّFPS یا همان فریم بر ثانیه یکی از موارد با اهمیت در این دوربین ها محسوب می شود. بهترین دوربین های فیلمبرداری در جهان با سرعت ۵۰ فریم بر ثانیه عکس و ویدئو های خود را ضبط می کنند. در بیشتر این دوربین حداقل FPS 30 فریم بر ثانیه است. قابلیت ذخیره سازی داخلی دوربین ها می توانند یک مشخصه مهم برای کیفیت آنها باشند. برخی از دوربین های با کیفیت به همراه درایو های سخت درونی عرضه می شوند و دوربین های معمولی تر دارای شیار های مخصوص برای کارت حافظه هستند.

اندازه دوربین و وزن آن نیز یکی از موارد مهم برای انتخاب دوربیناست. یک دوربین بزرگ بسیار سنگین بوده و گزینه خوبی برای شما نیست. بهتر است از دوربین های کوچک با کیفیت با وزن کمتر استفاده نمایید. از آنجا که این دوربین تصاویر را به صورت ۳۶۰ درجه به نمایش می گذارد مصرف باتری آن بالاتر بود و به باتری با کیفیت تری احتیاج دارد. به مدت زمانی که از دوربین استفاده می کنید فکر کنید، این که به چه مقدار زمان احتیاج دارید . صرفه جویی در هزینه ها خوب است اما اگر دوربین بی کیفیتی خریداری کنید به زیان مالی بیشتری دچار می شود.
حال که در مورد این دوربین ها و شاخص های مهم آنها بیشتر آشنا شدید، بهتر است عالی ترین نمونه های دوربین های ۳۶۰ درجه را بشناسید و آنها را در لیست خرید و الویت های خود قرار دهید.

۱. Best Overall: Samsung Gear 360-Degree VR Camera
این دوربین بهترین انتخاب برای شما است. با وجود اینکه وزن آن نیم پوند است و قیمت کمتر از ۱۰۰ دلار دارد، با این حال کیفیت فیلبرداری آن نزدیک به ۴k و رزلوشن عکس های آن ۳۰ مگا پیکسل است. این دستگاه دارای دوربین های جلو و عقب است که هر کدام به صورت ۱۸۰ درجه به صورت افقی و عمودی فیلمبرداری می کنند. شما می توانید با استفاده از برنامه این دوربین ، عکس ها و ویدئو های آن را در فضای مجازی به اشتراک بگذارید. این دوربین مقاوم در برابر آب است و با وجود لنز f2.0 در نور کم نیز ویدئوهای باکیفیت ضبط می کند.
متاسفانه برنامه این دوربین تنها با گوشی های گلگسی سامسونگ سازگار است در صورتی به این مدل گوشی ها دسترسی ندارید می توانید با کامپیوتر و یا لپ تاپ شخصی خود این دستورالعمل ها را انجام دهید.

۲. Best for Beginners: Blurfix 360-Degree Action Video Camera
با استفاده از این دورین می تواندی فیلم ۳۶۰ درجه را با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کنید. این دوربین با گوشی های هوشمند ios و اندروید سازگار است و شما می توانید با اتصال به گوشی و یا استفاده ازکارت حافظه میکرو SD با این دوربین کار کنید.
درون این دوربین یک میکروفن داخلی تعبیه شده است، همچنین باتری با کیفیت آن با ۱۳۵۰ میلی آمپر ساعت می تواند ساعت ها شارژ بماند. این دوربین در رنگ های بسیار زیبا عرضه شده و در بسته آن سه پایه، کابل USB و کیف دوربین نیز قرار دارد.

۳. Best Surveillance Camera: SamHity IP Camera Wifi Surveillance Camera
از این دوربین کوچک می توانید به عنوان دوربین های نظارتی برای ثبت تصاویر ۳۶۰ درجه استفاده کنید. این دوربین کوچک اما بسیار قدرتمند است، با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتزی کار می کند و با ارائه تصاویر ۳۶۰ درجه با کیفیت HD برای ضبط تصاویر در شب نیز مناسب است. شما می توانید برنامه این دوربین را بر روی گوشی اندروید و ios خود نصب کنید و از راه دور آن را تحت کنترل قرار دهید.
شما می توانید با انجام تنظیمات، دوربین را در برابر هر گونه حرکتی حساس کرده و در صورت مشاهده ، آلارم هایی را به صورت ایمیل و یا از طریق برنامه دریافت کنید.
این دوربین دارای قابلیت مکالمه صوتی دو طرفه است، بنابراین شما می توانید با اعضای خانواده و یا فردی که در جلوی دوربین قرار دارد، صحبت کنید. این دوربین می تواند اطلاعات را به مدت ده روز در حافظه نگهداری کند، یک کارت میکرو SD با ظرفیت ۱۲۸ مگابایت در آن قرار می گیرد که این وظیفه را بر عهده دارد.

۴. Best for Social Media Sharing: NeuTab Panora 360-Degree Action Sport Camera
از این دوربین کوچک می توانید برای ثبت و ضبط ویدئو های با کیفیت و ارسال و به اشتراک گذاری آنها در شبکه های اجتماعی استفاده کنید. این دستگاه به قدری کوچک است که در جیب شما جای می گیرد. عکس ها و فیلم های پانورامیک آن با زاویه دید گسترده در پلت فرم VR قابل اجرا است. با یک کلیک به راحتی می توانید فیلم های خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. این دوربین قابلیت آن را دارد که به صورت مستقل کار کرده و یا از طریق گوشی از راه دور کنترل شود. کیفیت تصاویر در آن ۱۹۲۰×۹۶۰ بوده و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ویدئو ها را ضبط می کند.

۵. Best Durability: 360fly 360-Degree HD Video Camera
این دوربین به صورت ضد گرد و غبار، ضد ضربه و ضد اب طراحی شده است و تا عمق ۳۳ فوتی می تواند در زیر اب قرار گیرد. به راحتی قابل حمل است و می تواند ویدئو هایی با کیفیت و رزلوشن ۱۵۰۴×۱۵۰۴ ثبت کند. عمر باتری آن بیشتر از ۲ ساعت است و ۳۲ گیگا بایت حافظه داخلی دارد به همین دلیل می تواند تمام این ویدئو ها و فیلم های را درون خود وربین ذخیره کنید. از طیق برنامه این دوربین در گوشی های همراه می توانید ویدئو ها را ویرایش کرده و به اشتراک بگذارید. درون بسته همراه این دوربین یک آداپتور به منظور شارژ، میکروفن، USB و یک باتری لیتیوم داخلی قابل شارژ نیز وجود دارد.

۶. Best Playback Options: Yi 360 VR Camera
این نام تجاری دوربین های با کیفیتی را با قیمت های بسیار مناسب ارائه می دهد. اگر چه این دوربین با VR 360 درجه سازگار نیست اما در مقایسه با سایر دستگاه ها از کیفیت بیشتری برخوردار است. این دوربین عکس ها و فیلم ها را با رزولوشن ۵.۷ و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط می کند. لنز های مستقل دوگانه که در این دوربین قرار گرفته است، هرکدام دارای دیافراگم f2.0 و میدان دید ۲۲۰ درجه هستند.

۷. Best Budget Action Camera: Zision 360-Degree Panoramic Action Camera
باتری این دوربین در مقایسه با مدل های دیگر از طول عمر کمتری برخوردار است و در هر بار شارژ تنها ۹۰ دقیقه روشن می ماند. این دوربین مانند سایر دوربین ها به شما کمک می کند تا ویدئو های ۳۶۰ درجه با رزلوشن ۱۰۸۰ را ضبط کنید. و این امکان را برای شما فراهم می کند که از تلفن هوشمند خود استفاده کرده و آن را از راه دور کنترل نمایید. این دوربین ضد اب است و تا عمق ۹۸ فوت می تواند در آب قرار گیرد و با طیف وسیعی از ابزار ها و لوازم جانبی سازگار می باشد. بنابراین شما به راحتی می توانید سه پایه و یا هر وسیله جانبی دیگری را به آن متصل کرده و از آنها استفاده نمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.