در هنگام خرید گوشی، این نکات را فراموش نکنید

خرید گوشی هوشمند، یکی از خرید های هیجان انگیز در جهان است که همه ما دوست داریم آن را زود به زود تجربه کنیم، هنگامی که قصد خرید یک گوشی هوشمند را داریم، هیچ چیز نمی تواند ما را متوقف کند، اما این کار مستلزم تحقیق و جست و جو بسیار زیاد و تخصصی است، و قرار نیست که اولین گوشی که از نظرمان زیبا بود را بخریم. برند های مختلفی این گوشی ها را با قابلیت ها و قیمت های متفاوتی ارائه می دهند و با انجام امور بازاریابی سعی می کنند خریداران را متقاعد کنند تا گوشی برند آنها را خریداری کنند، این عوامل باعث می شوند که ما در خرید یک گوشی هوشمند سرگردان شویم و به عواملی توجه کنیم که ما را از مسیر درست منحرف می کند. به طور حتم در فرایند خرید تلفن همراه، باراهنماهای خرید بسیار زیادی برخورد کرده اید، اما در این مطلب می خواهیم عواملی را به شما یادآوری کنیم که بهتر است در زمان خرید گوشی همراه، از آن‌ها اجتناب کنید.

مجذوب تبلیغات نشوید
امروزه تبلیغات در همه ابعاد زندگی بشر وجود دارد، علاوه بر روزنامه و تلویزیون، شما می توانید بسیاری از این تبلیغات را در گوشی هوشمند خود مشاهده کنید. عکس های زیبا از یک گوشی که در دست بسیاری از هنرمندان، ورزشکاران و افراد مشهور قرار دارد. تنها با نشان دادن یک گوشی در نور مناسب، شما نمی توانید از امکانات و قابلیت های آن آگاه شوید. اینکه آیا با سرعت مناسب، بازی مورد علاقه تان را اجرا می کند و یا میزان عمر باتری آن چقدر است.
برخی از افراد مشهور در هنگام قبول این تبلیغات، جانب انصاف را رعایت نمی کنند و هر برندی که پول بیشتری به آنها بدهد، را به عنوان برند تبلیغی خود انتخاب می کنند، این کار باعث می شود تا سیل عظیمی از طرفداران آن فرد، بدون تحقیق و جست و جو، محصول مورد نظر را خریداری کنند و بعد ها از خرید خود پشیمان شوند. بنابراین بهتر است به دور از تعصب و احساسات با چشم باز تصمیم بگیرید.

به نظرات فروشندگان اهمیت ندهید
اگر شما یک فروشنده گوشی هوشمند هستید، از این مورد ناراحت نشوید، زیرا همه فروشندگان به فکر منافع شخصی خود نیستند، اما برخی از آن‌ها به اهدافی مانند فروش بیشتر، کمیسیون و پاداش فکر می کنند، و به نیاز ها و مقاصد شما اهمیتی نمی دهند و با اطلاعات و فن بیانی که دارند سعی می کنند شما را به خرید یک مدل مخصوص مجاب کنند.
بنابراین اگر اطلاعات محدودی در مورد گوشی های هوشمند و فناوری دارید، بهتر است بیشتر مراقب باشید. اجازه ندهید کسی شما را تحت تأثیر حرف هایش قرار دهد، سعی کنید با اطلاعات کامل و فهرستی از امکاناتی که مدنظرتان است به این فروشگاه ها مراجعه کنید.

از اولین فروشگاهی که به آن مراجعه می کنید، خرید نکنید
سعی کنید به فروشگاه های متعددی سر بزنید و گوشی های مدنظرتان را امتحان کنید، از محدوده ی قیمتی آن‌ها مطلع شوید، طراحی آن را از نزدیک ببینید. حتی اگر نیاز فوری به یک گوشی همراه دارید؛ حداقل یک ساعت به صورت اینترنتی در مورد آن تحقیق کرده و قیمت های آن را مقایسه کنید. با این کار می تواند مقداری در هزینه های خود صرفه جویی کرده و گوشی مورد نظر خود را با قیمت مناسب تری تهیه کنید.

ارزان ترین و گران ترین گوشی ها را انتخاب نکنید
در زمان نگارش این مطلب، آیفون ایکس به عنوان گران ترین گوشی موجود در بازار است، آیا گران بودن آن علتی برای کیفیت بالا آن است و شما باید آن را بخرید؟؟ و یا ترجیح می دهید سراغ ارزان ترین گوشی های موجود در بازار بروید؟؟ هیچ کدام از این دو رویکرد درست نیست و در هر دو مورد در صورتی که بدون اطلاعات انتخاب کرده اید، در واقع پول خود را دور ریخته اید.
در واقع گوشی های گران قیمت ممکن است به دلیل ارزش برند و اعتبار و منحصر به فرد بودن، قیمت بالاتری داشته باشند، به عبارتی گران بودن دلیلی برای بهتر بودن نخواهد بود، از طرفی گوشی های بسیار ارزان نیز ممکن است امکانات و قابلیت های بسیار محدودی داشته باشند و بعد از مدتی خراب شوند. پس بهتر است بر اساس نیازهای خود گوشی مورد نظرتان را در محدوده قیمتی معقولانه انتخاب کنید.

بر اساس وفاداری به برند خاص، انتخاب نکنید
تمامی برند های معروف جهان در زمینه ساخت گوشی های همراه، با به کار گیری کارشناسان، متخصصان و تجهیزات پیشرفته، گوشی های با کیفیت و قیمت متنوعی ارائه می دهند. برند های مانند اپل، سامسونگ، هوآوی و …. هر سال گوشی های جدیدی وارد بازار می کنند و به نیاز های افراد پاسخ می دهند. بنابراین بهتر است بدون تعصب و وفاداری به برند خاص، گوشی مناسب خود را انتخاب کنید.
برند های بسیار گمنامی در بازار وجود دارد که حتی ممکن است شما نام آن‌ها را نشنیده باشید، با تحقیق و مطالعه در مورد این برند های می توانید یک گوشی هوشمند مطابق با نیازهای خود و قیمت ارزان تر پیدا کنید. بنابراین در جستجو های خود از این برندها غافل نشوید.

مدل های سال های گذشته را کنار نگذارید
آخرین مدل گوشی های هوشمندی که هر شرکت ارائه می دهد، بهترین آن نیست. گوشی هوشمند سامسونگ گلگسی S7 اگر چه دیگر در نمایشگاه های سامسونگ یافت نمی شود، اما یک گوشی خوب و با کیفیت است که می تواند بیشتر نیاز های شما را پاسخ دهد. شما می توانید گوشی های قدیمی اما باکیفیت تری را انتخاب کنید که از بسیاری از مدل های جدید بهتر هستند و با توجه به ظهور مدل های جدیدتر، قیمت های آنها شکسته شده است.

بدون لیست اولویت بندی های خود، به فروشگاه نروید
اگر تمام نکات قبلی را در نظر نگرفته اید، بهتر است این مورد را همیشه به خاطر بسپارید شما می توانید گران ترین، ارزان ترین و یا یکی از گوشی های تبلیغ شده توسط سلبریتی ها را انتخاب کنید، اما سعی کنید مدلی را انتخاب کنید که نیاز های شما را رفع می کند
اگر فردی هستید که بیشتر از گوشی خود برای ثبت عکس و فیلم استفاده می کنید، بهتر است گوشی انتخاب کنید که دوربین باکیفیت تری دارد. اگر فردی هستید که مرتب در سفر هستید و نمی توانید گوشی خود را شارژ کنید، مدلی انتخاب کنید که قدرت باتری آن زیاد باشد. اگر به بازی های مهیج علاقه دارید مدلی انتخاب کنید که پردازنده قوی تری داشته باشد.
تنها با شناخت اولویت بندی های خود می توانید گوشی مناسب خود را خریداری کنید و از آن لذت ببرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.