نقش تکنولوژی در افزایش بهره وری افراد در محیط کار

در این روزگار شما در هر جایگاه، سن و شرایطی باشید نمی توانید از تکنولوژی فرار کنید. همه ما در هر رده سنی به نوعی با تکنولوژی گره خورده ایم و به نحوی از آن بهره می بریم. اگر شما در یک بیزینس در حال فعالیت هستید و یا امور دفتری انجام می دهید، احتمالا به یک سری ابزار ها و وسایل برای بهبود کار خود نیاز دارید. بسیاری از این ابزار ها باعث می شوند تا شما زمان کمتری را صرف اموری کاری کنید این ابزارها توانایی و بهره وری شما را بالا می برند و شما آن را مدیون تکنولوژی هستید. در این مطلب قصد داریم نمونه هایی از این وسایل مفید را به شما معرفی کنیم که با استفاده از تکنولوژی توانسته اند روند کاری شما را بهبود ببخشند.

تبلت
ماهیت سبک و قابل حمل بودن تبلت برای کارمندان و سایر کاربران بسیار مفید است. شما می توانید آن را به راحتی در کیف خود قرار داده و به همه جا ببرید. با استفاده از آن می توانید به اطلاعاتتان دسترسی داشته باشید، برنامه و فایل های مورد نظر را اجرا کرده و از آنها استفاده کنید، به فضای ذخیره سازی ابری دسترسی داشته و اطلاعاتتان را در آن قرار داده و یا از آنها استفاده نمایید. این ابزار به طور کلی می تواند زندگی کاری شما را تغییر داده و بهره وری شما را در کار افزایش دهد.

هدفون
اگر محیط کاری شما بسیار شلوغ و پر رفت آمد است، می توانید از یک هدفون برای تمرکز بیشتر استفاده کنید در این زمینه هدفون های بی سیم و با سیم بسیاری وجود دارد که می توانند به شما کمک کنند. با استفاده از هدفون قادر هستید از آهنگ های آرامش بخش، صداهای طبیعت و یا آهنگ های مورد علاقه خود لذت ببرید و تمرکز بر روی کارتان را بیشتر کنید.

صندلی های استاندارد
اگر کار شما به صورت نشسته است و شما مجبورید ساعت ها پشت میز بنشینید بهتر است یک صندلی خوب و ارگونامیک انتخاب کنید. صندلی هایی که پشتی آن شبیه به ستون فقرات طراحی شده است و شما با نشستن بر روی آن احساس خستگی نخواهید کرد و می توانید ساعت ها بدون هیچ دردی به کار خود ادامه دهید.

استفاده از صفحه کلید مناسب
کار کردن با کامپیوتر و لپ تاپ برای مدت زمان طولانی ممکن است خسته کننده باشد. بنابراین برای کاهش این خستگی بهتر است از صفحه کلید های ارگونومیک استفاده کنید تا انگشت تان شما کمتر تحت فشار قرار گیرند.

موس مناسب
موس نیز یکی از ابزارهایی است که در کنار صفحه کلید کاربرد بسیار زیادی دارد و در صورت عدم استاندارد می تواند در ناحیه مچ شما آسیب به وجود آورده و کارایی و بهره وری کار شما را به مرور کاهش دهد. سندروم تونل کارپال (Carpal Tunnel Syndrome) یکی از بیماری‌های بسیار رایجی است که اغلب بر اثر استفاده از موس هاس غیر استاندارد در طول زمان ایجاد می شود. بنابراین بهتراست با انتخاب یک موس مناسب و انجام حرکات ورزشی از این آسیب ها دور شوید.

استفاده از یک فلش درایو یا حافظه جانبی
امروزه با گسترش فضاهای ذخیره سازی ابری، کاربران صرف نظر از این که از کدام دستگاه استفاده می کنند، از این نوع فضا ذخیره سازی بهره برده و به اسناد و مدارک خود دسترسی دارند. اما بهتر است همیشه یک فلش درایو و یا یک حافظه جانبی با کیفیت و ظرفیت بالا به همراه خود داشته باشید . این درایو ها فضای ذخیره سازی بیشتری در اختیار شما قرار می دهند؛ راحت تر در دسترس هستند و برای استفاده از آنها نیازی نیست که به صورت ماهیانه هزینه اشتراک بپردازید.

وب کم
شما ممکن است در طول کار خود بارها مجبور شوید که در کنفرانس های ویدئویی شرکت کنید و یا با دوستان و همکاراتان درمورد مسائل کاری به صورت تصویری حرف بزنید. استفاده از یک دستگاه وب کم جداگانه می تواند یک ارتباط با کیفیت تری برای شما به وجود آورد.

دستیار صوتی
با استفاده از این دستیار های صوتی می توانید کارهای روزانه خود را سازماندهی کنید. دستیار صوتی همانطور که از اسمش پیداست یک دستیار و کمک رسانی است که با استفاده از صوت و صدای کاربر کار می کند. این دستیار با استفاده از یک بخش مرکزی و هوش مصنوعی فعالیت کرده و به شما در امور کاری و زندگی تان یاری می دهد. به عنوان مثال این دستیارهای صوتی جلسات و رویداد های مهم در روز را برای شما یاداوری می کنند، تماس های تان را برقرار کرده و به مقاصد مورد نظرتان پیام ارسال می کند. در صورتی که قرار کاری یک روز را فراموش کرده اید و فرصت رزرو رستوران را ندارید، کافی ست به این دستیار صوتی نام رستوران و ساعت رزرو را اعلام کنید تا با رستوران تماس گرفته و میز شما را برای ساعت معین رزرو کند.

شارژر های قابل حمل
پیشرفت تکنولوژی همیشه خوب نیست و در برخی موارد برای شما محدودیت هایی ایجاد می کند. یکی از این محدودیت ها تمام شدن شارژ وسایل الکترونیکی است. بنابراین استفاده از یک شارژر قابل حمل می تواند به شما کمک کند. دراین راستا محصولات بسیاری زیادی وجود دارد که شما می توانید از آنها بهره ببرید. یکی از این گزینه ها پاور بانک است. این وسایل در سایز ها و قدرت های مختلفی تولید می شود و شما با توجه به بودجه تان می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.
گزینه بعدی استفاده از شارژر های خورشیدی است. این شارژر ها از نور خوشید به عنوان یک منبع بی پایان و تجدید شدنی استفاده می کنند . اگر نورگیر محل کارتان مناسب است، بهتر است یکی از این شارژر ها را تهیه کنید تا در هنگام کار و یا هر نقطه ای دیگر بتوانید وسایل تان را شارژ کنید.

دستگاه گرم کننده قهوه با اتصال USB
فرض کنید در هنگام کار هستید و انقدر غرق مسائل و حساب و کتاب شده اید که فراموش می کنید قهوه تان را بنوشید. در این شرایط باید قهوه را دور ریخته و یک قهوه تازه درست کنید. اما زمانی که از این دستگاه استفاده می کنید نوشیدنی شما دارای دمای ثابت و متعادل است، بیش از اندازه داغ نمی شود و در صورت فراموش کردن، سرد و بی مزه نخواهد شد.

استفاده از برنامه های کاربردی برای یاداوری رمز ها
شما در طول کار خود ممکن است از رمز عبور های بسیاری استفاده کنید و برخی از آنها ممکن است از ذهن شما خارج شده و فراموش شوند. در این راستا ممکن است ساعات زیادی را صرف بازیابی رمز های خود هدر دهید. برنامه های وجود دارند که به وسیله آنها می توانید رمز هایتان را به خاطر بیاورید. یکی از این برنامه ها ۱Password نام دارد که به شما کمک می کند تمام رمز هایتان را به صورت امن و به آسانی در دسترس داشته باشید. فقط کافی است یک رمز عبور برای باز کردن برنامه را به ذهن خود بسپارید.

برنامه های مدیریت زمان
یکی دیگراز برنامه های که به شما در انجام امور کاری تان کمک می کند، برنامه های مدیریت زمان است. Wunderlist برنامه ای است که شما می توانید در گوشی های اندروید، اپل، ویندوز ۸؛۷،۱۰، مک کروم و حتی اپل واچ از آن استفاده کنید. این اپلیکیشن به شما امکان می دهد که براحتی هر چه تمام لیست های متنوعی برای انجام امور مختلف تهیه کنید. فرقی نمی کند که این لیستها در مورد خرید از سوپرمارکت سر کوچه باشد یا مراحل یک پروژه و یا برنامه ریزی برای تعطیلات آخر هفته؛ سادگی کارکرد این برنامه به شما اجازه می دهد که به آسانی امور خود را یک به یک مدیریت کنید. نکته جالب و کاربردی اینکه می توانید لیستهای ایجاد شده را بین دستگاه های مختلف همگام سازی کنید تا به آنها از هر جایی دسترسی داشته باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.