روش های مسدود کردن تماس های دریافتی در گوشی های اندروید

آیا شما هم از تماس های ناخواسته تلفنی خسته شده اید؟؟ در طول روز ممکن است گوشی همراه شما بارها به صدا در بیاید، و تمایلی نداشته باشید با این افراد مکالمه کنید. بنابراین اندروید و ios راهکارهایی برای رهایی از این تماس ها در سیستم عامل خود در نظر گرفته اند. مسدود کردن تماس ها در آیفون بسیار ساده است اما در گوشی های اندروید بسته به نوع ، مدل و شرکت سازنده، این روش متفاوت می باشد. برخی از گوشی ها دارای ویژگی بلک لیست (Blacklist) یا همان لیست سیاه هستند که این قابلیت در گوشی های قدیمی به صورت پیش فرض وجود ندارد.

مسدود کردن تماس در گوشی های اندرویدی
روش انجام این کار در گوشی های اندروید، با توجه به مدل آن، اندکی متفاوت خواهد بود. شما می توانید در سایت یوتیوب، مدل گوشی خود را وارد کرده و نحوه فعالسازی آن را مشاهده کنید.
اگر گوشی اندروید استوک ، مدل Google Pixel 2 و Google Pixel 2 XL دارید و نسخه اندروید آن بالاتر از اندورید ۶.۰ است به راحتی می توانید از طریق گوشی ، مخاطبانی را برای تماس های دریافتی مسدود کنید. علاوه بر این برنامه هایی نیز برای مسدود کردن تماس های دریافتی طراحی و وارد بازار شده است که از آن طریق نیز می توانید به مسدود کردن تماس هاس دریافتی خود اقدام کنید.

۱. نحوه مسدود سازی تماس هاس دریافتی در PIXEL یا PIXEL 2

از طریق برنامه Google phone:
وقتی بر روی آیکون تلفن ( Google phone) ضربه زده و وارد آن می شوید، بر روی نماد سه نقطه کلیک کنید (نماد سه نقطه ای که به صورت عمودی قرار گرفته است و در کنار نماد میکروفن است). سپس وارد تنظیمات شده و گزینه مسدود کردن تماس را انتخاب کنید. ، در مرحله بعد شماره ای که قصد مسدود کردن آن را دارید ، به لیست اضافه کنید. در این مرحله می توانید به تاریخچه تماس ها و یا لیست مخاطبان رفته و شماره مورد نظرتان را از آنجا پیدا کنید و بر روی آن ضربه بزنید و سپس گزینه مسدود (Block) را انتخاب نمایید. علاوه بر آن می توانید گزارش های تماس های ایجاد شده از طریق این شماره را در پوشه اسپم خود مشاهده کنید.

از طریق برنامه Android Messages
به قسمت برنامه Messages بروید و مخاطب مورد نظر را پیدا کنید ، انگشت تان را بر روی آن قرار داده و چند ثانبه مکث کنید و سپس گزینه مسدود (Block) را انتخاب نمایید.
شما همچنین می توانید به آیکون گزینه های بیشتر (More options) بروید و که به صورت سه نقطه عمودی قرار گرفته است، گزینه تنظیمات (Settings) را انتخاب کرده و مسدود کردن تماس ها (Call blocking) را فشار دهید و شماره ای که قصد مسدود کردن آن را دارید وارد نمایید.

۲. مسدود کردن تماس های تلفنی در اندروید های استوک دیگر

از طریق گزارش تماس ها (call log)
از لیست تماس های خود می توانید تماس های دریافتی مورد نظر را غیر فعال و مسدود کنید. ابتدا وارد لیست تماس ها شده و شماره ای که می خواهید مسدود کنید را پیدا کرده و انتخاب کنید. بر روی منو سه نقطه در گوشه سمت راست در بالای صفحه کلیک کرده و گزینه اضافه کردن (Add to reject list) را برای لیست تماس های مسدودی انتخاب نمایید . با این کار تماس های ورودی آن شماره خاص مسدود می شود.

از طریق لیست مخاطبان (contacts list)
برای این کار باید در بین مخاطبانی که ذخیره کرده اید شماره مورد نظر را پیدا کرده و انتخاب کنید، و دکمه کوچک در سمت راست را فشار دهید ( این آیکون شبیه یک مداد است)، سپس نماد سه نقطه در گوشه سمت راست در بالا صفحه را انتخاب کنید و کادر All Calls to Voicemail را علامت بزنید. در این صورت تمام تماس های این مخاطب به صندوق ورودی صوتی منتقل شده و برای شما مزاحمتی ایجاد نمی کند.

از طریق منو تنظیمات
یکی از رایج ترین روش ها، استفاده از منو تنظیمات است. برای این کار آیکون تماس (Call) بر روی هوم اسکرین را انتخاب کرده و وارد آن شوید. منو سه نقطه را انتخاب کرده و وارد تنظیمات (Settings ) شوید، گزینه تماس (Call) را انتخاب کنید و به قسمت رد تماس (Call Rejection) بروید، سپس گزینه لیست لغو خودکار تماس (Auto Reject List) را فشار دهید. و گزینه ایجاد (Create) را انتخاب کنید.
در این مرحله بر روی صفحه نمایش یک کادر جست و جو باز می شود که شما می توانید شماره تلفن و یا نام فردی که قصد مسدود کردن تماس آن را دارید، وارد نمایید در این صورت این شخص به لیست لغو خودکار تماس اضافه خواهد شد.

۳. مسدود کردن تماس های دریافتی در گوشی های سامسونگ (Samsung)
اگر شما مالک یک گوشی گلگسی سامسونگ اس ۹ پلاس و یا مدل های دیگر هستید به راحتی می توانید شماره های ناخواسته خود را مسدود نمایید. در ابتدا آیکون تلفن (Phone) بر روی هوم اسکرین خود را فشار دهید. به محض ورود به صفحه تلفن، گزینه سه نقطه بالا را انتخاب کرده و وارد تنظیمات شوید. در آنجا می توانید لیست تماس های مسدود خود را مشاهده کرده و شماره جدید به ان اضافه کنید. علاوه بر ان شما می توانید تمامی تماس ها از شماره های ناشناخته را در لیست مسدود خود قرار دهید.

شما همچنین می توانید این عملیات را از لیست تماس های خود (call log) انجام دهید. برای این کار آیکون تلفن (Phone) را باز کنید، به بخش تماس های اخیر رفته و شماره مورد نظر را پیدا کنید سپس وارد جزئیات (Details) شوید و در صفحه جزیئات، گزینه منو و یا همان آیکون سه نقطه را انتخاب نمایید سپس گزینه مسدود کردن شماره (Block number) را انتخاب کنید.

۴. مسدود کردن تماس های دریافتی در گوشی های اچ تی سی (HTC)
مسدود کردن تماس های دریافتی در گوشی های اچ تی سی شبیه گوشی های سامسونگ است. برای استفاده از آن کافی است که آیکون تلفن (Phone) را باز کنید و به پیشنیه تماس های دریافتی خود بروید. شماره مورد نظر را پیدا کرده و به مدت ۳ ثانیه روی آن فشار دهید و از گزینه ها، گزینه مسدود را انتخاب کنید. در این حالت شماره مورد نظر شما مسدود می شود. برای بازبینی شماره ها و تعداد آنها در لیست مسدود، کافی است بر روی گزینه منو و یا همان سه نقطه ضربه زده و لیست شماره های مسدود خود را مشاهده کنید.

۵. مسدود کردن تماس های دریافتی در گوشی های ال جی (LG)
مسدود سازی تماس ها در گوشی های الجی بسیار ساده است. برای این کار به آیکون تلفن (Phone) رفته و گزینه تماس های اخیر (Call logs) را انتخاب کنید. در این قسمت شماره موردنظر را پیدا کرده و سپس بر روی گزینه منو و یا همان سه نقطه کلیک کنید. در این قسمت گزینه شماره مسدود شده (Block number) را فشار دهید.
شما همچنین می توانید با مراجعه به آیکون تلفن (phone)، و فشار دادن منوی سه نقطه و یا تنظیمات؛ لیست مسدود شده را مشاهده کرده و به بازبینی شماره های مسدود شده، حذف و یا اضافه کردن آنها بپردازید.

۶. مسدو کردن تماس های دریافتی از طریق برنامه های شخص ثالث
اگر هیچ یکی از روش های بالا برای شما مفید نیست، به راحتی می توانید با دانلود یک برنامه کم حجم و نصب آن بر روی گوشی خود، این قابلیت کاربردی را به سیستم گوشی همراه خود اضافه کنید. برای این کار چند برنامه زیر می توانند به شما کمک کنند:

برنامه اول: Should I Answer؟
این برنامه می تواند شماره های مخصوص و یا تمامی یماره های ناشناسی که در لیست مخاطبان شما وجود ندارد، را مسدود کند. هنگامی که شما تماسی دریافت می کنید، یک توصیف مختصر از شماره ورودی بر روی صفحه نشان داده می شود و گزینه ای که با فشار دادن آن می توانید شماره مورد نظر را به لیست تماس های مسدودی خود منتقل نمایید. شما می توانید با فعال کردن برخی از گزینه ها، به صورت اتوماتیک شماره های پنهان و ناشناس، شماره های کشورهای خارجی و .. را فیلتر کرده و مسدود کنید. تمام این ویژگی ها به صورت آفلاین کار می کنند.

برنامه دوم: Safest Call Blocker
شما می توانید با استفاده از این برنامه تمام شماره های مدنظر خود و یا شماره های که در لیست مخاطبان شما نیست را مسدود نمایید. زمانی که یکی از شماره های مسدود شده با شما تماس برقرار کند، یک اعلان و نوتیفیکیشن برای شما ارسال خواهد شد، و به صورت اتوماتیک این شماره از لیست تماس های دریافتی شما حذف می شود.

برنامه سوم: Mr.number
از این برنامه می توانید در سیستم عامل اندروید و یا ios استفاده نمایید. با استفاده از آن می توانید شماره های مورد نظر را مسدود کنید. با مراجعه به برنامه، لیست تمام شماره های مسدود شده و پیام های و تماس های دریافتی از آنها جمع آوری شده است و شما به راحتی می توانید به آنها دسترسی داشته باشید. با استفاده از قابلیت Call Alert Enable می توانید از تماس ها و پیام های دریافتی خطرناک جلوگیری کنید. با استفاده از قابلیت Blocking Enable می توانید به صورت دستی تماس های دریافتی خود را مسدود کنید که شامل چند ویژگی کلی می باشند، مثلا شماره های که به لیست اضافه کرده اید را حذف و یا اضافه کنید؛ مانع از دریافت پیام های تبلیغاتی شوید، تماس هایی که از اپراتور های بدون شماره هستند مسدود می شوند، می توانید شماره های بین المللی را نیز مسدود کنید، و با فعال کردن گزینه Not in my Contacs تمام شماره هایی که در لیست مخاطبان شما وجود ندارند مسدود خواهند شد.

برنامه چهارم: aFirewall
این برنامه با سیستم عامل اندروید سازگار است و برای مسدود کردن شماره های ناخواسته به گوشی شما کمک می کند. با مسدود کردن شماره شما هیچ گونه پیام و یا تماسی مشاهده نمی کنید، اما می توانید تمام لیست های تماس و پیام را در پوشه اسپم مشاهده کنید. این برنامه از گوشی‌های دو سیم‌کارته نیز پشتیبانی می‌کند و می‌توانید شماره‌های موردنظرتان را به تفکیک در هر دو سیم‌کارت مسدود کنید.

برنامه پنجم: call control
یکی دیگر از برنامه های کاربردی اندروید که شما می تونید با استفاه از آن هر شماره ای را که مدنظرتان است را مسدود کنید. نسخه رایگان این برنامه تا ۱۴ روز قابل استفاده است و شما می توانید بعد از این دوره با پرداخت ۸ دلار ، نسخه کامل آن را دریافت کنید.
علاوه بر این برنامه ها، برنامه های دیگری نیز برای سیستم عامل اندروید ارائه شده است که این امکانات را در اختیار شما قرار می دهد. اما قبل از نصب هر برنامه شخص ثالث، در مورد ویژگی ها، دسترسی ها و مشخصات آن مطالعه کنید. برخی از این برنامه ها دسترسی های متعددی دارند و از نظر امنیتی ضعیف هستند برخی دیگر با برنامه های دیگر مانند آنتی ویرورس ها سازگاری ندارند و در صورت نصب می توانند آنتی ویروس و یا برنامه های دیگر را از کار بیاندازند.

9 نظرات
  1. محمدی می گوید

    سلام
    من میخوام از قسمت محدویت تماس تمام تماسهای دریافتی و تماسهای رومینگ رو مسدود کنم اما رمز چهاررقمی میخواد و نمیدونم چه رمزی را باید وارد کنم

  2. a می گوید

    سلام من الان چند ماه هست با شخصی هر چه تماس می گیرم بدون هیچ بوقی سریع رد میدهد و این کار را با چندین خط همراه و ثابت هم انجام داده ام ولی باز هم همان اتفاق افتاده ، آیا امکان دارد که تمام تماسهای دریافتی ناشناس را مسدود کرده باشد . و برای ارتباط و رفع مسدودی آن باید چه اقدامی انجام دهم

  3. محسن می گوید

    سلام ،من هرچه با یک خط همراه اول روی گوشی آیفون تماس میگیرم بدون اینکه بوق بخوره سریع خودش قط میشه،کسی علت رو میدونه؟؟

  4. Rasta می گوید

    سلام ببخشید دوستان یه سوالی دارم اگر شماره ای رو مسدود کنیم و سیم کارت رو بندازیم روی یه گوشی دیگه شماره های مسدود شده رفع مسدودیت میشن ؟

  5. سمیه می گوید

    سلام من می‌خوام غیر از تماس های مخاطبینم هیچ تماسی برقرار نشه چیکار کنم

  6. Sajad می گوید

    سلام ببخشید ..رمز چهار رقمی برای مسدود کردن تماس‌های ورودی ورومینگ چیست یا چگونه بدستش بیارم…ممنون از لطف شما

  7. حامد می گوید

    ۱-۲-۳-۴

  8. حامد می گوید

    ۱۲۳۴

  9. داوددستوری می گوید

    خیلی عالی بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.