قابلیت های برنامه هوشمند اندروید اتو (Android Auto)، برای رانندگی

شرکت گوگل، اپل و شرکت های خودروسازی، فعالیت ها و همکاری های خود را بیشتر کرده و هر روز از ارتقا و همگام سازی این تجهیزات در صنایع خودرو سازی خبرهای جدیدی به گوش می رسد.

در این راستا شرکت های خودرو سازی سعی می کنند با استفاده از تجهیزات و قابلیت هایی که شرکت های اپل و گوگل ارائه می دهند، پیشرفت کرده و سهم بازار بهتری به دست آورند.

اندروید اتو (Android Auto) نمونه ای از این تکنولوژی ها است که شرکت گوگل برای رانندگی کاربران ارائه کرده است. این برنامه باعث می شود که میزان حواس پرتی رانندگان کاهش یابد و این امکان فراهم می شود تا از قابلیت های مسیریابی، گوش کردن به موسیقی و پاسخ به تماس ها و … با سرعت بیشتری استفاده شود و مجبور نشوید برای انجام این امور ،چشم تان را از مسیر جاده برندارید.
البته این برنامه تنها برای کاربران اندرویدی ارائه شده است و با دستگاه های iOS، سازگار نیست. اما مشابه این برنامه در سیستم عامل ios، برنامه CarPlay نام دارد. برنامهCarPlay اپل شرایطی فراهم می کند تا رانندگی با حداقل حواس پرتی انجام شود. شما می توانید برنامه ی Android Auto را مستقیما در Google Play پیدا کرده و دانلود کنید.

در این مطلب می خواهیم در مورد ویژگی های اندروید اتو (Android Auto) حرف بزنیم.

هدف از تولید Android Auto، انجام کلیه کارهای مورد نیاز شخص راننده به وسیله لمس صفحه‌ای بزرگ و یا از طریق فرمان‌های صوتی است، در واقع هدف اصلی آن ایجاد ارتباط بین گوشی هوشمند و خودرو می باشد. البته تمام خودرو های موجود در دنیا این قابلیت را در خود جای نداده اند اما به مرور بر تعداد آنها اضافه می شود، در پایان سال ۲۰۱۶ این برنامه برای بیش از ۲۰۰ اتومبیل مختلف با بیش از ۵۰ برند مختلف طراحی شد، برند هایی مانند بنز، کادیلاک، شورولت، هوندا، وولو، فولکس واگن و ….. البته مدل های پایین تر نیز از این نرم افزار پشتیبانی می کنند که لیست کامل آن در سایت اندروید اتو (Android Auto) موجود است.

اندروید اتو با تمام گوشی های اندرویدی سازگار است اما نسخه سیستم عامل اندروید آن، باید ۵.۰ به بالا باشد.

شما با استفاده از اندروید اتو می توانید هر آنچه که از طریق گوشی به آن دسترسی دارید و هر قابلیتی که به وسیله گوشی اجرا می کنید را به طور مستقیم بر روی صفحه نمایشگر ماشین خود مشاهده کنید. بنابراین از این طریق می توانید راحت تر به این قابلیت ها دسترسی داشته باشید و آنها را در آیکون های بزرگتر مشاهده کنید تا لمس کردن آنها در حین رانندگی آسان تر باشد.

منوهای در این صفحه نمایش، شبیه اندروید است اما به صورت ساده تری طراحی شده تا با یک نگاه کوتاه بتوانید به آیکون مورد نظر دسترسی داشته باشید و حواس تان از رانندگی پرت نشود. البته تمام کارهای پردازشی و اجرا به وسیله گوشی شما انجام می شود و تنها صفحه نمایشگر، آن را نشان می دهد. برای استفاده از این قابلیت باید از طریق USB ، گوشی خود را به ماشین متصل نمایید و همزمان به وسیله بلوتوث این اتصال را برقرار کنید. بدین ترتیب نوتیفیکیش‌ها، تماس‌ها، اطلاعات مربوط به نقشه مثل جهت‌ها و در نهایت سرویس پخش موسیقی در نمایشگر ویژه‌ی اندروید اتو نمایش داده می‌شود.

یکی از بهترین بخش های اندروید اتو سیستم ناوبری گوگل مپ (Google Maps) است. شما به راحتی می توانید از طریق گوگل مپ و بر روی صفحه نمایش خودرو، مسیر ها را به صورت آنلاین و آفلاین پیگیری کرده و به مقصد خود برسید. در واقع گوگل مپ یکی از بهترین بخش های این سیستم است. که مسیریابی را قدم به قدم انجام می دهد. و بطور خودکار مسیر جایگزین را انتخاب کرده و ترافیک را تشخیص می دهد.

شما به راحتی می توانید این عملیات را با گفتن عبارت اوکی گوگل آغاز کرده و از آن مسیر درست را بخواهید و این برنامه می تواند مسیرهای درست را به صورت تصویری بر روی نمایشگر اتومیبل شما نشان داده و یا به صورت صوتی شما را تا مقصد همراهی کند. البته به صورت دستی و از طریق صفحه لمسی نیز می توانید این کار را انجام دهید.

اندروید اتو با برنامه های شخص ثالث؛ از جمله پاندورا، iHeart رادیو، اسکایپ، WhatsApp و Spotify کار می کند. علاوه بر این از طریق این نرم افزار می توانید به میلیون ها آهنگ، پادکست و … دسترسی داشته و یا وب گردی کنید و به تماس ها و پیامک های خود پاسخ دهید. Android Auto می تواند به لیست پخش Google Play Music یا Spotify شما متصل شود. بصورت آنلان می توانید موسیقی ها و پادکست های جدید را بشنوید و یا به صورت صوتی بگویید دوست دارید چه آهنگی را گوش دهید.

همانطور که اشاره کردیم، تمام قابلیت های این برنامه، از طریق صوتی نیز قابل اجرا هستند. این نرم افزار به دستیار صوتی گوگل متصل است و شما می توانید از طریق عبارت “اوکی گوگل” سوال خود را مطرح کنید. با استفاده از این دستورات صوتی می توانید با مخاطب مورد نظرتان تماس بگیرید و یا جواب پیامک های خود را به صورت صوتی گفته و بعد از تبدیل به متن برای مخاطب ارسال کنید. اگر ماشین شما مجهز به تکنولوژی تشخیص صدا نیست، نگران نباشید شما می توانید از قابلیت لمسی آن بر روی صفحه نمایشگر اتومبیل خود استفاده نمایید و زمانی که ماشین را پارک کرده اید با شماره آن از روی صفحه نمایش اتومبیل تماس بگیرید.

با فعال کردن گزینه ی “Auto-Lunch” در اندروید آتو، به محض ورود به ماشین به نمایشگر آن وصل می شوید، در این صورت دیگر احتیاج نیست که هر بار این پروسه خسته کننده را انجام دهید. البته این نوع اتصال در اتصال بی سیم و از طریق بلوتوث است. در صورت اتصال سیمی باید کابل USB را متصل کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که زمانی که از اندروید اتو استفاده می کنید صفحه گوشی شما قفل می شود.

وصل شدن گوشی به ماشین و استفاده از برنامه اندروید اتو
اطمینان حاصل کنید که گوشی شما دارای (Android 5.0 )Lollipop یا سیستم عامل جدیدتر است، در ابتدا باید برنامه Android Auto را برای گوشی و وسیله نقلیه خود دانلود کرده و از یک اتصال LTE قوی یا Wi-Fi استفاده کنید.

زمانی که ماشین خود را پارک کرده اید، گوشی هوشمند خود ر از طریق USB و یا بلوتوث به ماشین وصل کنید. روش اتصال از طریق بلوتوث به ماشین را می توانید با یک جست و جوی ساده در اینترنت یاد بگیرید.

مراحل نصب را دنبال کرده و مجوز ها و دسترسی های لازم را به برنامه بدهید. بر روی صفحه نمایش ماشین برنامه Android Auto و دستورالعمل ها را مرحله به مرحله ادامه دهید.

ویژگی های برنامه اندروید اتو:
• از طریق فرمان صوتی م توان از برنامه استفاده کرد.
• ترکیب و طرح بندی زیبا و ساده ای دارد که برای دسترسی آسانتر است.
• منوها، اعلان ها و به روز رسانی ها به صورت فلش کارت ها وارد می شوند که می توانید به راحتی از آنها استفاده کنید و یا در صورت عدم تمایل آن را رد نمایید.
• مصرف باتری کمی دارد: این برنامه به دلیل رابط کاربری آسان و سبک، از رم کمتری استفاده کرده و در نتیجه میزان مصرف باتری کمتری دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.