معرفی برنامه های کاربردی ویرایش فیلم در اندروید

همه ما ممکن است در جریان یک مسافرت و یا مهمانی ساعت های زیادی فیلمبرداری کرده و تمام صحنه ها را ثبت کنیم؛ و در پایان زمانی که فیلم را تماشا می کنیم، می بینیم حجم زیادی از آن را تصاویر و صحنه های بی معنی و کسل آور پر کرده است. ضبط ویدئو های خیلی طولانی و کیفیت پایین ممکن است کسل کننده باشد. به همین دلیل برخی از نرم افزار های ویرایش فیلم به وجود آمده است که به ما کمک می کنند.

اما برنامه های ویرایش ویدئو مخصوص کامپیوتر ، تخصصی هستند و کار کردن با آنها اندکی سخت است. اما امروزه این برنامه ها به صورت آماتور و حرفه ای در گوشی های همراه نیز اجرا می شوند و شما می توانید با توجه به سطحی که به آن نیاز دارید یک نسخه خوب را انتخاب کرده و دانلود کنید و از امکانات آن در راستای جذاب تر کردن ویدئو های خود بهره ببرید.

گوشی های پیشرفته با سیستم عامل اندروید قابلیت فیلمبردای با کیفیت اچ دی و بسیار خوب را در خود جای داده اند اما بدون یک نرم افزار خوب و کاربردی ویرایش ویدئو؛ نمی توانید کلیپ ها زیبا و جذاب ضبط کنید.

در این مطلب می خواهیم لیستی از بهترین نرم افزار های ویرایش فیلم و ویدئو را به شما ارائه دهیم که رایگان هستند و امکانات خوبی در اختیار شما قرار می دهند. با استفاده از این نرم افزارها می توانید عملیات هایی مانند کوتاه کردن و برش دادن زمان ویدئو، اضافه کردن جلوه های ویژه به آن اضافه کردن آهنگ های صوتی پس زمینه و …. را انجام دهید و یک فیلم جذاب از خاطرات خود بسازید.

۱. VideoShow
این یک نرم افزار خوب و کاربردی برای ویرایش ویدئو ها است، استفاده از آن آسان بوده و ویژگی های خوبی در آن قرار داده شده است. قابلیت هایی مانند ترکیب و میکس عکس ها و فیلم ها، زوم و چرخش آن، بهره بردن از تم های مختلف، استفاده از افکت هایی مانند صحرا، قهوه ای و …، موسیقی و جلوه های صوتی در این نرم افزار قرار داده شده است، شما حتی می توانید ابعاد فیلم را برای اشتراک گذاری در اینستاگرام تنظیم کنید و یا یک ویدئو کامل از فیلم های تکه تکه خود بسازید. حذف صدای پس زمینه و یا اضافه کردن صدای ضبط شده خودتان از ویژگی های خوب این نرم افزار است که در نهایت خروجی کار را می توان در شبکه های اجتماعی یوتیوب، فیس بوک و توییتر به اشتراک بگذارید. نسخه رایگان برنامه شامل تبلیغات است، اما شما با با خرید برنامه VideoShow Pro به مبلغ ۳.۹۹ دلار از این تبلیغات خلاص می شوید.

۲. PowerDirector
این نرم افزار بسیاری از قابلیت های مورد نیاز شما را در خود جای داده است. شما با استفاده از آن می توانید موزیک های مورد علاقه تان را با تصاویر و فیلم ها ادغام کرده و کلیپ های زیبایی بسازید. با استفاده از نرم افزار ویرایشگر ویدئو پاور دایرکتور، می توانید هر گونه فایل تصویری در فرمت های متفاوت ویدئویی مانند MP4، MKV و… و همچنین فایل های تصویری JPEG، BMP و… و قطعات صوتی با فرمت های مختلفی مانند MP3، AAC و… را درون محیط نرم افزار وارد کرده و آنها را ترکیب و ویرایش کنید.
این نرم افزار یکی از بهترین برنامه های کاربردی است زیرا به وسیله آن می توانید از افکت های رایگان استفاده کنید، قابلیت های مانند اسلوموشن و یا تصویر آهسته، جلوهای ویژه فیلم های اکشن و قالب های متنی متعددی برای تزئین ویدئو در این برنامه قرار داده شده است و امکان تبدیل مجموعه تصاویر به یک کلیپ آلبوم عکس به همراه موسیقی و متن، را در اختیار شما قرار می دهد. تنها کافی است ویدئو، موسیقی و یا عکس مورد نظرتان را در کادر مخصوص برنامه درگ کرده ،حجم و صدای موسیقی را کم و زیاد و ویرایش را آغاز کنید.

۳. Adobe Premiere Clip
اگر به دنبال یک نرم افزار آسان، ساده و سریع برای ترکیب ویدئو ها و ویرایش آن هستید بهتر است به Adobe Premiere Clip سر بزنید. این نرم افزار یک اپلیکیشن رایگان که به صورت بسیار سریع و سرگرم کننده فیلم های شما را ویرایش کرده و در صورت تمایل به اشتراک می گذارد. با استفاده از این برنامه می توانید ویدئو ها و عکس های خود را بر روی این برنامه درگ کنید و قسمت هایی که تمایل ندارید را حذف کنید.
ساخت ویدئو به صورت خودکار، ویرایش قدرتمند فایل های صوتی، صداهای فوق العاده، قابلیت ایجاد منظره های زیبا، عکس های متحرک و به اشتراک گذاری آسان از ویژگی های جذاب این برنامه می باشد.

۴. Video Editor
شما در این برنامه می توانید به صورت آزادانه فیلم ها خود را ویرایش کرده، ادغام و ترکیب کنید و نگران کیفیت و وضوح آن نباشید زیرا هیچ تغییری نخواهند داشت. ویرایشگر ویدئو شما را قادر می سازد تا موسیقی را به ویدیو اضافه کنید یا ویدیو موسیقی خود را به صورت فایل صوتی جدا کرده و یا کلیپ های خود را به چند کلیپ مجزا تقسیم کنید. این برنامه شامل تم‌ها و افکت‌های متعددی است و کاربران می‌توانند با استفاده از آن تصاویر را تبدیل به اسلایدشو کنند و آهنگ دلخواه خود را بر روی آن قرار دهند. همچنین امکان برش، ادغام ویرایش کامل ویدیو توسط این اپلیکیشن کاربردی فراهم آمده است این برنامه برای ساخت ویدئو های یوتیوب بسیار مناسب و کاربردی است.

۵. KineMaster
این نرم افزار برای ویرایش و فیلم برداری ویدئو های یوتیوب (YouTube) بسیار مناسب است. در این برنامه قابلیت های متعددی مانند تم های متنوع و زیبا، لایه های متعدد برای ویرایش فیلم و قابلیت نوشتن بر روی ویدئو ها با فونت و رنگ دلخواه را قرار داده است. شما می توانید رنگ، اشباع، روشنایی و دیگر ویژگی های ویدئو را تغییر داده و جلوه های بصری خیره کننده ای به آن اضافه کنید. همچنین صدای فیلم را سفارشی سازی کرده قطع کنید و یا آهنگ جدید به آن اضافه کنید و سرعت ویدئو را نیز کم و زیاد کنید، با استفاده از این برنامه می توانید نحوه انتقال از عکس به عکس دیگر را به صور ت سه بعدی طراحی کرده و جذابیت کلیپ خود را بیشتر کنید. این برنامه از فرمت های عکس PNG و JPG ؛ فرمت های ویدئویی ۳GP و MP4 و فرمت های صوتی MP3،M4A و AAC پشتیبانی می کند و شما می توانید ویدئو ها را با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل (فول اچ دی) ذخیره کنید.

۶. Quik
نرم افزار Quik یک نرم افزار بسیار عالی و یکی از بهترین ها در بازار است. کیفیت آن بسیار بالا بوده و در آن از مجموعه ای ابزار های کاربردی استفاده شده است. این نرم افزار کاملا بصری است و به راحتی می تواند عکس ها و ویدئو های شما را به کلیپ های زیبایی تبدیل کند. شما می توانید یکی از ۲۵ سبک و تم ویدئوی موجود در این نرم افزار را به کار گیرید، از فیلتر های متنوع آن استفاده کنید و متن و نوشته با فونت و رنگ دلخواه خود به آن اضافه نمایید. شما همچنین می توانید ابعاد ویدئو را متناسب با اینستاگرام ذخیره کرده و به راحتی به اشتراک بگذارید.

۷. AndroVid
با استفاده از این نرم افزار می توانید بخش هایی از فیلم خود را برش زده و حذف کنید و تغییراتی را از طریق اضافه کردن جلوه های ویژه و بارگذاری فریم ها و قاب ها بر روی آن اعمال نمایید. از قابلیت هایی مانند ادغام، جداسازی، حذف قسمتی از فیلم، اضافه کردن موسیقی، متن، فریم های ویدئویی، جلوه ها جذاب و اضافه کردن عکس به فیلم ها استفاده نمایید. شما همچنین می تواند از قابلیت تبدیل فرمت های ویدئویی به یکدیگر، تبدیل فرمت های ویدئویی به صوتی نیز بهره ببرید.
برخلاف برنامه ها دیگر در این برنامه خبری از تبلیغات آزار دهنده نیست. شما می توانید از برنامه AndroVid برای تبدیل ویدئو خود به GIF متحرک یا تبدیل آن به فرمت های دیگر استفاده کنید و رزولوشن را تغییر دهید تا ویدیوهایتان کوچکتر شود.

۸. VidTrim
برای استفاده از این نرم افزار در ابتدا باید یک ویدئو ضبط شده انتخاب کنید. شما می توانید مدت زمان فیلم خود را کاهش داده و قسمت هایی که فکر می کنید اضافه است را بردارید. این برنامه دارای قابلیت هایی مانند فشرده سازی، اعمال افکت های متنوع، چرخش ویدئو، ایجاد فریم، قابلیت های جذاب انتقال فیلم و عکس، جلوه های بصری و .. است. شما می توانید آهنگ روی فیلم را از محتوای فیلم استخراج کرده و آن را به صورت فایل MP3 ذخیره کنید. با استفاده از این برنامه ویدئو ها به سادگی به اشتراک گذاشته شده و یا در یوتیوب آپلود می شوند.

۹. Magisto
ایم نرم افزار می تواند ویدئو های شما را به فیلم های جذاب تبدیل کند. این برنامه می تواند قابلیت هایی که ساعت ها برای آن وقت نیاز دارید را در عرض چند دقیقه در اختیار شما قرار دهد. کاری که شما باید انجام دهید ، تنها انتخاب چند کلیپ ویدئویی، یک موسیقی و بعد گزینه پردازش است که باید فشار دهید. و چند دقیقه صبر می کنید تا برنامه کار خود را انجام دهد. در این نرم افزار از انوع فیلتر ها، ویژگی انتقال و … برای حرفه ای تر کردن ویدئو های استفاده می شود. قابلیت شناسایی کامل چهره افراد برای اضافه کردن افکت، قابلیت ساخت ویدئو ها به شکل هنری و اضافه کرده هشتگ در ویدئوها از ویژگی های کاربردی آن به حساب می آید.

۱۰. FxGuru
این برنامه یک ویرایشگر بسیار ساده ویدئویی است که به شما امکان ایجاد یک ویدئو جذاب را می دهد. در این ویدئو از تم های استفاده شده که با استفاده از آنها می توانید ویدئو های خود را ویرایش کنید.
به کار گیری صحنه های اکشن و افکت های متنوع علمی تخیلی، حوادث طبیعی، حیوانات، صدا گذاری و …و ارائه راهنمای برای هر افکت و ردیف کردن عکس ها به صورت یکپارچه از ویژگی های کاربردی آن محسوب می شود و با استفاده از تکنولوژی انحصاری MotionMatch ™ به شما امکان اضافه کردن حرکت های واقعی هنگام فیلمبرداری را می دهد.

این مطلب از ساده ترین تا حرفه ای ترین نرم افزار های موجود در این بازار را به شما معرفی کرده است و ما لیستی از ۱۰ مدل از آنها را برای شما گرداوری کردیم که به وسیله آن می توانید ویدئو های حرفه ای بسازید.

با این حال اگر بخواهیم در این لیست یک برنامه را به شما پیشنهاد بدهیم، برنامه PowerDirector است که در آن از قابلیت های حرفه ای بسیار زیادی استفاده شده است. اما اگر از اندروید نسخه پایین تر و گوشی مدل پایین تری استفاده می کنید بهتر است برنامه Video Editor را دانلود کنید. زیرا کلیپ های ویدئو تنها با چند حرکت ساده آماده شده و نیاز به مراحل زیادی ندارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.