۱۲ برنامه اندروید حذف شده در گوگل پلی استور

بیش از ۳.۵ میلیون برنامه اندرویدی در فروشگاه گوگل پلی (Google Play) در دسترس می‌باشد که می‌تواند تقریباً به تمام نیازهای شما پاسخ دهند. در واقع شما با مراجعه به این مارکت، در هر زمینه و برحسب نیازی که دارید برنامه‌های مورد نظر را انتخاب کرده و دانلود می‌کنید. برخی از این برنامه‌ها بسیار مفید و برخی بسیار بی فایده هستند. در این میان برخی از برنامه‌ها به وسیله گول پلی استور ممنوع شده است. تمام این برنامه‌های ممنوع شده بی فایده و یا خطرناک نیستند، برخی از آنها، برنامه‌های فوق العاده بودند که به علت نقض شرایط گوگل از این فروشگاه حذف شده‌اند.

با این حال شما می‌توانید این برنامه‌ها را به طریق دیگر دانلود کرده و از آنها استفاد کنید. در این مقاله قصد دارید چند مورد از برنامه‌ های خوب و کاربردی که در فروشگاه گوگل پلی وجود ندارند، را به شما معرفی کنیم. البته قبل از شروع کردن فرایند نصب برنامه، باید گزینه unknown sources را در تنظیمات امنیتی گوشی‌تان فعال نمایید تا بتوانید این برنامه‌ها را نصب کنید.

Tubemate
برنامه Tubemate، یک برنامه بسیار محبوب اندروید است. این برنامه اجازه می‌دهد تا کاربران از سایت‌های مختلف مانند یوتیوب، فیس بوک، Dailymotion، VK و Vimeo ویدئوهایی دانلود کنند، در واقع این برنامه امکان دانلود هر نوع فیلمی را در اختیار شما قرار می‌دهد. البته دانلود فیلم‌های غیر اخلاقی به وسیله این برنامه مسدود شده است. برای استفاده از آن باید URL ویدیو را در نوار آدرس برنامه وارد کنید. از آنجایی که این برنامه قابلیت دانلود از سایت‌های دیگر را به صورت غیر قانونی در اختیار کاربران قرار می‌دهد، از طرف گوگل پلی ممنوع شده است و به صورت مستقیم نمی‌توانید آن را در گوشی خود نصب کنید. با وجود ممنوعیت دسترسی شما می‌توانید این برنامه را از روش‌های دیگر نصب کنید. تقریباً ۱۰۰ میلیون کاربر این برنامه را دانلود کرده و از این طریق فیلم‌های مورد نظرشان را ذخیره می‌کنند.

FireTube
این برنامه یک موزیک پلیری کاربردی برای سیستم عامل اندروید است به وسیله آن می‌توانید موسیقی و ویدئوهای موجود در یوتیوب را زمانی که صفحه نمایش شما خاموش است گوش دهید، در این صورت شارژ باتری و داده‌های تلفن شما به میزان کمتری مصرف خواهد شد.
برنامه “FireTube ” یک رابط YouTube است که به شما اجازه می‌دهد تا بدون اینکه بازی ویدیویی واقعی را تماشا کنید، به هر ویدئویی که دوست دارید گوش دهید و سپس صفحه خود را خاموش کرده و از موسیقی لذت ببرید. علاوه بر این، برنامه “FireTube ” امکان پخش به صورت اتوماتیک، همگام سازی لیست پخش، کشف موزیک‌های جدید، پخش در پس زمینه و دسترسی به منبع عظیمی از موزیک‌ها را در خود جای داده است.

GB WhatsApp
یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های پیام رسان WhatsApp متعلق به فیس بوک است. این یک نسخه بسیار محبوب است و با استفاده از WhatsApp رسمی ساخته شده است. در این برنامه ویژگی‌های متعددی وجود دارد که می‌توانید آن را سفارشی سازی کنید. مثلاً تم آن را تغییر دهید و از رنگ‌های متعددی برای سفارشی سازی آن بهره ببرید. علاوه بر این می‌توانید حریم خصوصی خود را مدیریت کرده و از زمینه‌های بیشتری استفاده نمایید.

Amazon Appstore
با استفاده از این برنامه می‌توانید به نرم افزارها، بازی‌ها، تم و عکس های پیش زمینه بسیار زیادی دست پیدا کنید. که بیشتر این نرم افزارها به صورت رایگان می‌باشند و تنها تعداد محدودی از آنها به صورت پولی عرضه می‌شوند. این مارکت بعد از گول پلی استور یکی از غنی‌ترین و بزرگترین مارکت ها در زمینه ارائه نرم افزارهای روز دنیا است. یکی از قابلیت های مهم و مورد توجه آن، این است که می‌توانید هرروز یک برنامه پولی را به صورت مجانی دریافت کنید!

برای استفاده از آن به سایت http://www.amazon.com رفته و برای خود یک اکانت ایجاد کنید، سپس برنامه.Amazon AppStore دانلود و نصب کنید. با اکانت ساخته شده در سایت آمازون وارد مارکت شوید. پس از انتخاب برنامه‌های رایگان در پیغامی از ما می‌خواهد آن را فعال کنیم. در این هنگام در صفحه باز شده در اکسپلورر مشخصات کامل بدست آمده از مرحله‌ی اول را به طور صحیح وارد نمایید.

MiXPlorer
این برنامه یکی از بهترین برنامه‌های مدیریت فایل در اندروید است که یک رابط کاربری بسیار کاربر پسند و ساده دارد که در آن ویژگی‌های بسیا زیادی نهفته است این برنامه توسط یک توسعه دهنده ایرانی منتشر شده است. شما می‌توانند از ویژگی‌های مختلف مدیریت فایل آن استفاده کرده و آن را سفارشی سازی کنید. در این برنامه از تب‌های بسیاز زیادی پشتیبانی می‌شود همچنین در حالت افقی یک پنل برای مدیریت سریع فایل قرار داده شده است.

این برنامه دارای قابلیت‌های پیشرفته‌ی مانند قابلیت کپی چند گانه، توابع جست و جوی پیشرفته، پشتیبانی از تعداد زیادی سرور، امکان نصب افزونه‌های مختلف برای افزایش قابلیت‌های دستگاه، رمز گذاری و رمزگشایی فایل ها و توانایی مشاهده تصاویر و.. است. این برنامه با سرویس‌های ذخیره سازی ابری در تماس است و شما می‌توانید از طریق سرویس‌هایی مانند Google Drive، Dropbox، MEGA و Onedrive به فایل هایتان دسترسی داشته باشید.

GB Instagram
این برنامه یک برنامه جایگزین برنامه Instagram رسمی است که توسط توسعه دهندگان GBWhatsApp توسعه یافته است. Instagram یک برنامه به اشتراک گذاری عکس محبوب برای آندروید و iOS است. کاربران Insta نمی‌توانند عکس‌ها یا فیلم‌هایی را که در صفحه آنها قرار می‌گیرند دانلود کنند. ما Instagram GB به شما کمک می‌کند تا عکس‌ها و فیلم‌ها را در Instagram با یک ضربه دانلود کنید. با استفاده از این برنامه، می‌توان تمام رسانه‌ها را از استوری و صفحه شخصی دانلود کرد و به صورت آفلاین در پوشه مربوط برنامه ذخیره خواهد شد.

Viper 4 Android- V4A
این برنامه بهترین برنامه برای دوستداران موسیقی است که می‌تواند کیفیت صدای خروجی در گوشی همراه شما را بیشتر کند.

با این حال، برنامه مذکور در Google Playstore در دسترس نیست. برای استفاده از آن باید سیستم اندروید روت شود. با نصب این برنامه می‌توانید از تجربه موسیقی با کیفیت بالا در گوشی خود لذت ببرید.

شما باید آخرین نسخه Viper4Android را از وب دانلود کنید. فایل فایل زیپ را استخراج کنید و APK را روی دستگاه Android خود نصب کنید. این نرم افزار امکان اضافه کردن یک سری افکت‌ها به صدای خروجی گوشی‌ها و تبلت ها را در اختیار شما قرار می دهد و امکان دستکاری کردن در اکولایزر سیستمی را به شما خواهد داد.

ویژگی‌هایی مانند افکت‌هایی بسیار اقوا کننده برای اضافه کردن به فایل‌های خروجی، پشتیبانی از دستگاه‌های با پردازنده x86 بیتی و پردازنده octa-core و دستگاه دو هسته‌ای و پردازنده‌های چهارگانه، کنترل کانال‌های خروجی راست و چپ در این برنامه قرار داده شده است.

Kingroot
شما می‌تواند با استفاده از این برنامه، هر گونه دستگاه هوشمند اندرویدی را تنها در چند ثانیه و با یک کلیک روت کنید تا سرعت دستگاه اندرویدی شما را افزایش یابد و به شما کمک می‌کند تا از شر ویروس‌های پیش نصب شده خلاص شوید و فضای بیشتری در گوشی شما خالی شود.

شما می‌توانید برنامه KingRoot را از وب سایت رسمی و از UptoDown دانلود کنید. توجه کنید روت کردن گوشی باعث از بین رفتن گارانتی دستگاه شده و شرکت سازنده از دستگاه شما پشتیبانی نمی‌کند. روت کردن گوشی پیچیده است و در صورتی که به درستی انجام نشود به گوشی آسیب می زند.

این دستگاه در راستای روت کردن گوشی همراه اندرویدی بدون هیچ خطر و آسیب، از میلیون‌ها دستگاه هوشمند پشتیبانی می‌کند، به هیچ نوع اتصالات فیزیکی برای روت دستگاه نیاز ندارد، فرایند روت را در امنیت بالا انجام می‌دهد و میزان ریسک آسیب پذیری قبل از روت را به کاربر گزارش می‌دهد.

Lucky Patcher
برنامه Lucky Patcher یک برنامه کاربردی است که این امکان را به شما می‌دهد تا سایر برنامه‌های اندروید را از روش‌های گوناگون تغییر داده و اصلاح کنید. این برنامه بر روی گوشی‌های روت شده کار می‌کند و می‌تواند از طریق حذف لایسنس برنامه و بازی‌های اندرویدی در آنها تقلب کنید.

البته این برنامه در دستگاه‌های اندرویدی روت نشده نیز بدون خطا کار می‌کند اما امکان استفاده آن در گوشی‌های روت شده بیشتر است و قدرت بیشتری دارد. یکی از مهم‌ترین دلایلی که گوگل پلی استور این برنامه را از مارکت خود حذف کرده، نقض قوانین و تقلب در برنامه ها است.

F-Droid
F-Droid یک بازار برای دانلود نرم افزار آندروید رایگان و متن باز است. نرم افزارهای متن باز نرم افزارهایی هستند که تمام افراد به کدهای آن‌ها دسترسی داشته و می‌توانند آن‌ها تغییر دهند.

XPosed Framework Installer
چارچوب XPosed اجازه می‌دهد تا سیستم موجود خود را بدون نیاز به نصب یک ROM سفارشی، تغییر دهید Xposed Installer یک فریم ورک برای گوشی‌های اندرویدی است که امکان ایجاد تغییرات در رام و برنامه‌ها را فراهم می‌کند. قبل از اجرا این برنامه بهتر است از اطلاعات خود پشیبان تهیه کنید.

Adaway
این برنامه یک برنامه مسدود کننده تبلیغات رایگان و منبع باز برای اندروید است. در ابتدا در فروشگاه گوگل پلی موجود بود اما بعدها به دلیل نقض یکی از قوانین آن از این مارکت حذف شد. با این وجود، می‌توانید آن را از فروشگاه F-Droid دانلود کنید. برای استفاده از این برنامه باید اندروید خود را روت کنید و این برنامه تنها در نسخه‌های اندروید ۲.۱ به بالا نصب می‌شود. هنگامی برنامه مورد نظر شما، تبلیغات را نمایش می دهد، این درخواست به ۱۲۷.۰.۰.۱ هدایت می‌شود و در نهایت تبلیغات مسدود شده و برای شما به نمایش در نمی آید.

کاربرانی که از گوشی‌های اندرویدی استفاده می کنند، عمدتا از PlayStore برای جست و جوی برنامه‌های خود استفاده می‌کنند. اما همانطور که می بینید، دنیا نرم افزارهای بسیار نا محدود است و روزانه برنامه‌های بسیاری تولید می‌شود که ممکن است در این مارکت قرار نگیرد، پس بهتر از این محدودیت بیرون بیایم و نرم افزار های دیگر را نیز امتحان کنیم و به سراغ مارکت های دیگر برویم. البته بهتر است تنها از نرم افزارهای قانونی که از وب سایت های معتبر دانلود می‌شوند، استفاده کنید. برخی از این برنامه‌ها برای زندگی دیجیتالی ما بسیار مفید هستند.

www.appbeep.com
www.maketecheasier.com

1 نظر
  1. marmar می گوید

    سلام مرسی ممنون برای من خیلی کارآیی داشت ولی اگر لینک دانلود هم داشت خیلی عالی بود در هر حال ممنونم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.