چگونه مشکلات رایج در ویندوز ۱۰ را حل کنیم؟

ویندوز ۱۰ یکی از جدیدترین نسخه‌های سیستم‌عامل مایکروسافت است و مجموعه‌ای گسترده ای از ویژگی‌های خوب و کاربردی را به همگان ارائه می دهد،بااین حال عاری از عیب و نقص نیست. از زمان راه‌اندازی این ویندوز در سال ۲۰۱۵، کاربران مسائل و مشکلاتی را در این ویندوز تجربه کرده‌اند. در این راستا یک سری ابزارها برای حل مشکلات ویندوز ۱۰ به وجود آمده است که می‌توانند تا درصد بالایی از مشکلات را حل کنند. در این مطلب فهرستی از بهترین ابزارها تعمیر ویندوز ۱۰ را مشاهده می‌کنید که به‌صورت کامل رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرند.

برنامه IOBit Driver Booster
ویندوز ۱۰ همیشه سعی می‌کند که درایوها را به‌روز نگه دارد اما برخی اوقات ممکن است این وظیفه را به‌خوبی انجام ندهد. بنابراین زمانی که مشکل سخت‌افزاری دارید بهتر است درایوها خود را بروز رسانی کنید. یکی از راه‌های بررسی به‌روزرسانی درایو شما استفاده از ابزار به‌روزرسانی درایو IOBit Driver Booster است که یک نرم‌افزار رایگان برای به‌روزرسانی درایو در ویندوز ۱۰می‌باشد. این برنامه به شما در مدیریت درایوهای قدیمی‌تان کمک خواهد کرد.

برنامه را دانلود کرده و اجرا کنید. در این قسمت سه زبانه به نام‌های Outdated, UpToDate و Action Center مشاهده می‌کنید. دو گزینه اول شامل فهرستی از درایوها شما و وضعیت آن می‌باشد و مورد آخر شامل لینک‌های برای دانلود سایر سرویس‌های IOBit است. سربرگ Outdated را انتخاب کنید. در این لیست می‌توانید درایوهای مورد نظر در لیست را به‌روزرسانی کنید، برخی از این درایوهای را نادیده گرفته و یا حذف کنید. درنهایت سیستم ری استارت شده و تغییرات اعمال می‌شود. IOBit Driver Booster به‌صورت خودکار درایوها را دانلود کرده و به سیستم شما اعمال می‌کند.

این ابزار قبل از ری استارت کردن از تمامی عملیات و فعالیت‌های ناتمام روی سیستم بک آپ تهیه کرده و در اختیار شما قرار می‌دهد.

از ویژگی‌های کاربردی آن می‌توان به‌سرعت بالای نرم‌افزار، بکاپ از درایوها، آپدیت و نصب درایوها با سرعت بالا، افزایش کارایی سیستم اشاره کرد. این برنامه علاوه بر ویندوز ۱۰، با نسخه‌های قبلی نیز سازگار است.

FixWin 10

ویندوز 10

برنامه FixWin 10 یک برنامه پرتابل و قابل‌حمل برای حل مشکلات ویندوز است و شما می‌توانید از این برنامه برای رفع مشکلات ویندوز ۱۰ استفاده کنید. این برنامه به ۶ بخش تقسیم می‌شود (File Explorer, Internet & Connectivity, Windows 10, System Tools, Troubleshooters, Additional Fixes) و در هر بخش مشکلات خاصی مطرح‌شده است. هر قسمت شامل حداقل ده اصلاحیه مهم است که برخی از آن‌ها نیاز به راه‌اندازی مجدد دارند. هنگامی‌که بر روی گزینه Fix کلیک می‌کنید از مشکل موردنظر مطلع خواهید شد و آن را حل می کنید.

فایل اکسپلورر: حل مشکلات مربوط به ویندوز فایل اکسپلورر

اینترنت و اتصال: رفع مشکلات اینترنتی در ویندوز ۱۰

تنظیمات مجدد برنامه: تنظیم برنامه‌ها و خروجی که با خطا مواجه می‌شود.

Windows Repair
این نرم‌افزار رایگان نیز برای رفع مشکلات ویندوز ۱۰ طراحی شده است، مشکلاتی مانند خطاهای رجستری، مجوز دسترسی فایل و برنامه‌ها، اینترنت اکسپلورر، آپدیت ویندوز و … توسعه کننده برنامه به شدت توصیه می‌کند از این ابزار در حالت ایمنی Safe Mode استفاده کنید تا حداکثر کارایی را داشته باشد.

از ویژگی‌های کاربردی این برنامه می‌توان به تنظیم مجدد و ویرایش رجستری، تنظیم مجدد دسترسی به فایل، تعمیر فایروال ویندوز، ترمیم آیکون‌ها، ترمیم MDAC و MS Jet، ترمیم Hosts File، حذف Policies Set، حذف Temp Files و … اشاره کرد.

Missing Features Installer

ویندوز 10

بااینکه ویندوز ۱۰ یک سیستم‌عامل خوب و عالی است و اغلب کاربران با استفاده از این سیستم لذت می‌برند، اما برخی از ویژگی‌های قدیمی در این سیستم‌عامل حذف شده است. امروزه بسیاری از کاربران از نسخه‌های قبل‌تر ویندوز استفاده می‌کنند چون ویژگی‌های آن را بیشتر دوست دارند. مثلاً ۴۰ درصد از رایانه‌های کشور هنوز هم از ویندوز ۷ استفاده می‌کنند

برنامه Missing Features Installer می‌تواند بسیاری از ویژگی محبوب قدیمی ویندوز را به نسخه ۱۰ بازگرداند. به‌عنوان‌مثال، آیا از منوی شروع ویندوز ۱۰ متنفر هستید؟ شما می‌توانید از Installer Features Missed استفاده کنید تا به منوی Classic Start Menu اجرا شود.

برنامه O & O Shut Up 10

ویندوز 10

در ویندوز ۱۰مجموعه گسترده‌ای از تنظیمات امنیتی وجود دارد که بسیار قابل تنظیم و سفارشی ساری شده هستند؛ اما شما می‌توانید با استفاده از برنامه O & O Shut Up 10 که به‌صورت رایگان کار می‌کند؛ حریم خصوصی ویندوز ۱۰را بیشتر کنید.

این برنامه خاص به ۹ بخش تقسیم شده است. برخی از این بخش‌ها عبارت‌اند از حریم خصوصی، امنیت و همچنین بخش‌های مربوط به به‌روزرسانی ویندوز نیز در آن قرار داده شده است. هر یک از این بخش‌ها گزینه‌های مختلفی را ارائه می‌دهد. این گزینه‌ها در ویندوز ۱۰نیز موجود هستند، اما حالت سفارشی‌سازی ندارند. با کمک ابزار O & O Shut Up 10، می‌توانید تمام مسائل امنیتی ویندوز خود را تحت نظر داشته باشید. درصورتی‌که تمایل دارید تنظیمات توصیه‌شده این برنامه را اعمال کنید، می‌توانید بر روی گزینه “Actions” از منوی کشویی کلیک کنید و سپس قابلیت موردنظر را انتخاب کنید.

Ultimate Windows Tweaker 4

ویندوز 10

این ابزار تعمیر ویندوز ۱۰ توسط شرکت ارائه‌دهنده FixWin 10 به وجود آمده است، حجم آن بسیار کم بوده و به‌صورت پرتابل و قالب حمل ارائه می‌شود؛ و به‌وسیله آن می‌توانید تنظیمات پیشرفته محیط کاربردی در ویندوز ۱۰ را با استفاده از چند کلیک ساده تغییر دهید، تنظیمات قسمت‌هایی مانند System Information، System Performance، حساب‌های کاربری، بخش امنیتی، اینترنت اکسپلورر به‌راحتی قابل‌تغییر است. بر خلاف FixWin 10 که برای رفع مسائل رایج ویندوز ۱۰مورداستفاده قرار می‌گیرد و سپس آن‌ها را تعمیر می‌کند، Ultimate Windows Tweaker 4 به کاربر اجازه می‌دهد تا به‌سرعت به فعال‌سازی، غیرفعال کردن، پنهان کردن و یا حتی حذف برخی از ویژگی‌های خاص از ویندوز ۱۰ PC بپردازد.

Windows Doctor
این برنامه علاوه بر ویندوز ۱۰برای نسخه‌های دیگر ویندوز نیز کارایی دارد. با استفاده از این برنامه می‌توانید سیستم‌عامل خود را در شرایط سخت مدیریت کرده و مشکلات آن را به‌آسانی حل کنید. قابلیت‌هایی مانند آنالیز امنیتی ویندوز، پاک‌سازی رجیستری، پاک‌سازی ردپاها، ابزار بهینه‌سازی سیستم، ابزار مدیریت قسمت‌های حساس و … اشاره کرد.

نتیجه‌گیری:
این ابزارها برخی از بهترین و ساده‌ترین برنامه‌های استفاده شده درزمینهٔ ویندوز ۱۰است که تقریباً هرگونه مشکل در این ویندوز را رفع می‌کند. مطمئناً، بسیاری از برنامه‌های جذاب دیگری نیز وجود دارد. سعی کنید برای رفع مشکلات ویندوز خود از برنامه‌های تخصصی متناسب با همان مشکل استفاده کنید، و برنامه های کاملی که ادعا می کنند تمام مشکلات را  با هم حل می‌کنند، انتخاب‌های مناسبی نیستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.