با این سبک آرایش ده سال جوان‌تر شوید

جوانی نهایت زیبایی است، مردم در سراسر جهان سعی می‌کنند با پیری مقابله کرده و از روش‌های مختلفی جوان‌تر به نظر برسند. در این راستا برای داشتن چهره زیبا، سالیانه میلیون‌ها دلار خرج می‌کنند. جراحی‌های زیبایی مختلف؛ رژیم‌های غذایی خاص؛ و یا کمتر خندیدن به‌منظور محو کردن خط لبخند، تنها چند کار معمول در سراسر جهان است که انسان‌ها برای زیباتر شدن خود انجام می‌دهند.
شما می‌توانید با یک آرایش و میکاپ زیبا و تخصصی چهره خود را جوان‌تر نشان دهید. پس بهتر است با ما همراه باشید تا با رمز و رازهای یک آرایش زیبا و جوان‌سازی بیشتر آشنا شوید.

پاک‌سازی پوست
قبل استفاده از هر نوع وسایل آرایشی ابتدا باید پوست خود را تمیز و آماده کنید. پوست بخش مهم و قابل‌توجهی از چهره را تشکیل می‌دهد و بر روی زیبایی شما تأثیر بسیار زیادی خواهد داشت. در ابتدا بهتر است صورت خود با پاک‌کننده‌ها مرطوب پاک‌کنید تا هر نوع آلودگی از روی آن محو شود. یک‌پوست تمیز و پاکیزه پایه و اصل یک آرایش زیبا است. استفاده از پاک‌کننده‌هایی که چربی پوست را به‌طورکلی از بین می‌برند باعث می‌شود پوستتان خشک‌شده و آرایش به‌صورت طبیعی روی آن ننشیند؛ بنابراین می‌توانید بعد از شست‌وشو پوست، از مرطوب‌کننده یا آب‌رسان نیز استفاده کنید.

استفاده از پرایمر
شما باید از یک پرایمر بر پایه سیلیکون برای پر کردن خطوط و منافذ پوستتان استفاده کنید. پرایمر درواقع زیر ساز پوست است و باعث می‌شود پوست صاف و یکدستی داشته باشید علاوه بر این پرایمر ماندگاری آرایش شما را بیشتر می‌کند و از آنجایی که بر پایه سیلیکون است نرم‌کنندگی زیادی ایجاد خواهد کرد. پرایمر علاوه بر پوشاندن چروک و حفره‌ها، برای پوشاندن قرمزی پوست و محل جوش‌ها نیز مناسب است.
نکته: پرایمر تنها برای آرایش صورت به کار نمی‌رود بلکه در آرایش چشم نیز نقش مهمی ایفا می‌کنند، پلک‌های و اطراف چشم پر از چین‌وچروک‌های زیادی است و افتادگی دارد، پرایمر ها پوست را سفت کرده و این چین‌وچروک و منافذ را پر می‌کنند و باعث می‌شوند تا آرایش شما در جای خود ثابت بماند.

استفاده از فوندیشن سبک

آرایش

فوندیشن مناسب و طبیعی انتخاب کنید تا پوستتان سنگین نشده و خفه نشود. شما باید از یک فوندیشن متناسب با رنگ پوست خود استفاده کنید. درصورتی‌که پوست گرمی دارید از تن‌ها زرد و درصورتی‌که پوست سردی دارید به سمت تن‌های سرد بروید و با پوست خنثی می‌توانید از هر دو استفاده نمایید. سعی کنید فوندیشن را همرنگ پوست یا یک درجه روشن‌تر از پوست خود انتخاب کنید. بهتر است فوندیشن شما اندکی مرطوب باشد تا بتواند بر روی سطح پوست شما قرار گرفته و جذب شود. درصورتی‌که از فوندیشن خشک استفاده می‌کنید ممکن است به‌درستی بر روی سطح پوستتان پخش نشده و چین‌وچروک را بیشتر نشان دهد. پوست درخشان و نرم، جوان‌تر به نظر می‌رسد. در هنگام استفاده از فوندیشن سعی کنید که صورت و گردن را بپوشانید، تفاوت رنگی صورت و گردن می‌تواند چهره را شما را مصنوعی نشان دهد. فوندیشن ها می‌توانند جوش‌ها، لکه‌ها، قرمزی، کبودی، ضایعات را بپوشاند و پوستی صاف برای شما به ارمغان بیاورند.

کانتور کردن صورت

آرایش

برنزر و یک کانسیلر تیره‌تر از لحاظ استراتژیک تاریکی و زاویه ایجاد می‌کند. بهتر است در قسمت‌هایی که می‌خواهید عمق ایجاد کنید از یک برنزر استفاده کنید. مثلاً برای هایلات کردن بینی، بالای پیشانی درصورتی‌که پیشانی بلندی دارید، زیر گونه و زیر فک و چانه نقاطی هستند که با تاریک کردن و ایجاد زاویه می‌توانند چهره شما را زیباتر نشان دهند.
با استفاده از کانسلر روشن می‌توانید نقطی از صورت خود را برجسته‌تر نشان دهید. می‌توانید از این کانسلر روشن در زیر چشم، زیر گونه، وسط پیشانی استفاده کنید تا برجسته‌تر و زیباتر به نظر برسد. با کانتور می‌توانید چهره خود را استخوانی‌تر نشان داده و زیباتر شوید.

محو کردن و بِلِند کردن کانتور
بعد از ایجاد کانتور بر روی صورت، باید آن را به‌صورت حرفه‌ای ترکیب و محو کنید، اگر مرز این خطوط مشخص باشد چهره شما را خشن‌تر نشان خواهد داد. برای این کار بهتر است از یک برس سرگرد استفاده کرده و به‌صورت دورانی آن را ترکیب کنید.

اهمیت ابروها در چهره
سعی کنید نقاط خالی ابرو خود را با مداد یا سایه ابرو پرکنید. به‌هیچ‌وجه برای ابرو خود کادر نکشید زیرا چهره شما را مصنوعی نشان می‌دهد. ابروها را بیش‌ازاندازه تیره نکنید، بهتر است از رنگی استفاده کنید که دو درجه از موهای خود روشن‌تر باشد. ابتدای ابرو را کمرنگ‌تر بکشید و هر چه سمت انتها و دنباله ابرو می‌روید آن را پررنگ‌تر کنید. در قسمت استخوان ابرو از یک سایه شاین یا مات سفید استفاده کنید تا چشمانتان زیباتر نشان داده شود.

چشم‌های زیبا
آرایش مژه‌های یکی دیگر از موارد است که در جوان‌سازی چهره شما تأثیر می‌گذارد. با فر مژه مژه‌هایتان را فر کرده و رو به بالا کنید. از ریمل‌های مشکی و حجم دهنده استفاده کنید این کار نگاه شما را جذاب‌تر و چشمانتان را درشت‌تر می‌کند. بهتر است از سایه‌های بسیار ملایم و متناسب با پوست استفاده کنید. سایه‌های تیره با رنگ‌ها جیغ چهره شما را پیرتر نشان می‌دهد. آنچه اهمیت دارد مژه‌های پر و بلند شما است که چشمانتان را زیباتر نشان می‌دهد.
خط چشم نکشید و یا آن را بسیار طبیعی ترسیم کنید. بهتر است از خط چشم‌های مدادی برای پشت چشم استفاده کنید، خط چشم‌های مایع صورت شما را مصنوعی نشان می‌دهند. تنها می‌توانید انتها چشمتان را با مداد مشکی پررنگ کرده و اندکی آن را به سمت بالا بکشید تا افتادگی چشم شما پنهان شود و چشمانتان کشیده‌تر به نظر آید.
در زیر چشمتان از سایه قهوه‌ای تیره استفاده کنید و سعی کنید با مداد مشکی، زیر آن را سیاه نکنید؛ زیرا بعد از مدتی رنگ سیاه آن پخش‌شده و چهره شما را به هم می‌ریزد.
در آرایش چشم‌هایتان دقت بیشتری کنید، زیرا چشم‌ها رکن اساسی یک صورت به‌حساب می‌آیند. از مداد نرم کِرم؛ بژ و یا سفید برای براق‌تر کردن گوشه‌های داخلی چشم استفاده کنید و در صورت تمایل داخل چشم را نیز به وسیله این مداد رنگ کنید. استفاده از مداد سفید در داخل چشم، آرایش را مصنوعی نشان می‌دهد بهتر است از مداد کرم‌رنگ و بژ استفاده کنید.

رژلب‌های برق و لایت
بهتر است برای آرایش لب‌های خود از رنگ‌های نود و بسیار ملایم استفاده کنید و درصورت تمایل تنها یک برق لب به لب‌هایتان بزنید. استفاده از رنگ‌های تیره و قرمز پررنگ می‌تواند سنتان را بیشتر نشان دهد.

رژ گونه ملایم
از رژ گونه‌های تیره دوری کنید. رنگ رژ گونه‌تان صورتی مایل به قرمز باشد تا صورت شما را جذاب‌تر و جوان‌تر نشان دهد. برای استفاده از این رژ گونه‌ها از یک برس سرگرد و حرکت دورانی آهسته بر روی پوست خود استفاده نمایید. بر روی صورت خود خطوط و مرز را مشخص نکنید و سعی کنید آن را محو نمایید.

مدل مو
مدل موی و رنگ تأثیر زیادی بر ظاهر شما دارد و با انتخاب درست می‌توانید چهره‌تان را جذاب‌تر و زیباتر نشان دهید. مدل موها لخت و صاف می‌تواند صورت شما را مسن‌تر نشان دهد؛ بنابراین سعی کنید اندکی موهایتان را حالت دار کرده و آن را پف دهید تا بر روی سرتان نچسبد.
درصورتی‌که به موهای چتری علاقه دارید آن را یکدست و کوتاه برش نزنید. موها وقتی مرطوب است بلندتر به نظر می‌رسد؛ بنابراین زمانی که موهای خیستان را چتری کوتاه می‌کنید، اندکی بلندتر آن را برش بزنید و دو طرف را بلندتر از وسط در نظر بگیرید، در این صورت وقتی موهایتان خشک شد کوتاه‌تر به نظر می‌رسد و اندازه آن مناسب است.
در عکس سمت چپ موهای خانم Capshaw مانند یک کلاه‌گیس بر روی سر او قرار گرفته است اما چترهای سمت راست او واقعاً زیبا است.

آرایش

فرق از وسط نیز می‌تواند سن شما را بیشتر نشان دهد در عکس خانم Lawrence مشاهده می‌کنید که با فرق وسط، سن او بیشتر نشان داده شده است بااینکه رنگ مو تیره‌تری دارد.

آرایش

در رنگ کردن موهایتان از رنگ‌های کدر و بی‌روح مانند خاکستری استفاده نکنید و سعی کنید برخی رنگ‌های پر جنب‌وجوش را به آن اضافه نمایید. البته هر چه مو تیره‌تر باشد صورت شما جوان‌تر به نظر می‌رسد و رنگ‌های روشن و بلوند ممکن است سن شما را بالا ببرند؛ اما وقتی رنگ موهایتان را روشن انتخاب می‌کنید می‌توانید با انتخاب یک مدل مو مناسب سن خود را کمتر نشان دهید.

نکته اول: این نکته را به یاد داشته باشید که هر چه آرایش شما کمتر و سبک‌تر باشد، چهره جوان‌تر و زیباتری خواهید داشت هیچ‌کس دوست ندارد به چهره پوشانده شده از مواد آرایشی نگاه کند. شما از آرایش استفاده می‌کنید تا اعضای صورت خود را زیباتر نشان دهید، نه اینکه آن‌ها را در زیر آرایش پنهان کرده و یک صورت جدید بسازید. پس بهتر است از مواد آرایشی کمتری استفاده کنید.

نکته دوم: سعی کنید مواد آرایشی که استفاده می‌کنید جنبه درمانی نیز داشته باشد و در کنار زیباتر کردن چهره، برای پوست، مژه و ابروهای شما مفید باشد تا به‌مرور باعث چین‌وچروک روی صورت شما نشود.

نکته سوم: اعتمادبه‌نفس داشته باشیم. اگر شما اعتمادبه‌نفس داشته باشید همیشه زیبا هستید. پیری فرایندی است که ممکن است ما بتوانیم آن را کندتر کنیم اما نمی‌توانیم آن را متوقف سازیم، بنابراین بهتر است با این واقعیت کنار آمده و خود را زیبا بدانید و بیشتر به فکر سلامتی بدنمان باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.