مشکلاتی که در استفاده از هدفون، با آن درگیر هستیم

گوش کردن موسیقی به وسیله هدفون بسیار جذاب و هیجان انگیز است، صدای موسیقی در سر شما می‌پیچد و یک تجربه غیرقابل توصیف به وجود می‌آورد. بسیاری از افراد در حین کار یا مطالعه از هدفون استفاده می‌کنند و در صورتی که هدفون آنها دچار مشکل شود، کارایی آنها در درس و کار کاهش می‌یابد. در برخی موارد هنگامی که برای چند ساعت از این هدفون‌ها استفاده می‌کنیم، دچار مشکلاتی مانند گوش درد و سر درد می‌شویم. در این مقاله سعی داریم در مورد مشکلات استفاده از هدفون و راه حل‌های آن حرف بزنیم.

بنابراین در قدم اول هدفون خود را بررسی کرده و متوجه شوید مشکل از کجا است. مثلاً آیا اندازه آن برای سر شما کوچک است و باعث فشار بیش از اندازه بر روی گوشتان می‌شود؟

وقتی مشکل را متوجه شدید از طریق این مطلب می‌توانید آن را رفع کنید و از موسیقی خود لذت ببرید.

مشکل ۱: وقتی عینک بر روی چشمانم است در گذاشتن هدفون مشکل دارم

استفاده از هدفون

اگر با کیفیت‌ترین هدفون‌ها را خریداری کنید که در آن از پدهای نرم؛ گیره؛ هدبندمتناسب استفاده شده است، با این حال زمانی که عینک بر روی چشم دارید ممکن است این هدفون‌ها به فریم آن فشار وارد کرده و احساس ناراحتی کنید. به راحتی می‌توانید بر روی پدهای آن برش ایجاد کرده و مانع از فشار هدفون به فریم عینک شوید. بهتر است در ابتدا این کار را بروی پدهای اضافه و قدیمی خود انجام دهید و سپس آن را بر روی پد هدفون خود پیاده سازی نمایید. آموزش تصویری این کار را می‌توانید در این لینک یوتیوب مشاهده نمایید.

مشکل ۲: دسته هدفون بسیار سفت و سخت است

استفاده از هدفون

وقتی هدفون را بر روی سر قرار می‌دهید، سعی می‌کنید اندزه آن را تنظیم کنید، در این صورت هدبند آن، یا برایتان تنگ است و به سرتان فشار می‌آورد و یا خیلی شل است و از روی گوشتان می‌لغزد. برای رفع این مشکل کافی است چند کتاب به اندازه معین کنار هم بچینید، که قطر آنها به اندازه سرتان و اندکی بیشتر باشد و سپس هدفون را روی آن قرار دهید، وقتی بعد از چند روز وقتی از آن استفاده می‌کنید، احساس راحتی بیشتری دارد. فقط مراقب باشید آن را بیش از اندازه تحت فشار قرار ندهید. در صورتی که دسته هدفون شما فلزی است می‌توانید به صورت دستی اندکی آن را تحت فشار قرار دهید، البته مراقب باشید که آن را بیش از اندازه نکشید، زیرا ممکن است به حالت ابتدایی خود باز نگردد.

مشکل ۳: در هنگام گوش کردن موسیقی هدفون روی گوش داغ می‌شود

استفاده از هدفون

بسیاری از هدفون‌های Over-Ear یا دور گوشی از پدهای چرمی و قاب پلاستیکی جعلی استفاده می‌کنند، که وقتی مدت طولانی بر روی گوش قرار می‌گیرد باعث می‌شود گوش شما داغ کرده و عرق کند. شما به آسانی می‌توانید این پدها را تعویض کنید. بسیاری از شرکت‌ها پدهای را به صورت جداگانه به فروش می‌رسانند که با توجه به مدل هدفون خود می‌توانید از یک پد خوب با منافذ جریان هوا استفاده کنید.
در صورتی که پد مناسب مدل خود را پیدا نکردید می‌توانید از پد برندهای دیگر استفاده کنید. برای این کار باید این پدها را بر روی هدفون خود امتحان کرده و یک مدل مناسب را برگزینید.

پدهایی انتخاب کنید که جریان هوا در آنها برقرار است. البته این بدان معنی نیست که صدای هدفون شما به بیرون نفوذ می‌کند. با استفاده از این پدها، شما تا حدودی صدای اطرافیانتان را می‌شنوید. در واقع شما نمی‌توانید قوانین فیزیک را تغییر دهید، آیا ترجیح می‌دهید از هدفون با بأس بیشتر استفاده کنید اما پدهای آن باعث گرما بر روی گوشتان شود یا هدفون‌های با پد راحت‌تر را انتخاب می‌کنید؟

مشکل ۴: هدفون بر روی سر فشار وارد می‌کند
برخی از این هدفون‌ها دارای بالشتک‌های از جنس مموری فوم و برخی از پلاستیک‌های ارزان و بی کیفیتی استفاده می‌کنند، که ممکن است به سر شما فشار وارد کند. برای رفع این مشکل باید بالشتک‌های جدیدی به آن اضافه کنید. در این راستا می‌توانید از مدل‌های ارزان‌تر یا گران‌تری که در آمازون و سایر فروشگاه‌ها وجود دارد استفاده نمایید و در صورت لزوم می‌توانید آن را جدا کنید و به حالت قبل برگردانید.

منبع: www.popsci.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.