راهنمای جامع خرید هدیه برای شب یلدا

شب یلدا یکی از جشن‌های زیبا و باستانی ایرانیان به‌حساب می‌آید، که در آخرین روز از پاییز برگزار می‌شود. در این شب زیبا، تمام ایرانیان با هر نوع فرهنگ و آداب‌ورسومی  در خانه بزرگ فامیل جمع شده و سنت‌های دیرینه خود را به‌جا می‌آورند.  هدیه دادن یکی از عادات خوب و پسندیده در این شب است، البته ارزش مادی هدیه اصلاً مهم نیست و شما می‌توانید با تهیه یک هدیه کوچک، عشق و علاقه‌تان را به خانواده ابراز کنید. اما خرید یک هدیه مناسب برای این شب اندکی سخت است، در این راهنما قصد داریم شما را در این امر یاری دهیم تا بتوانید یک هدیه خوب و مناسب انتخاب کنید. در این مطلب می‌خواهیم در مورد آداب‌ورسوم هدیه‌دادن صحبت کنیم و این که برای هر فرد چه هدیه‌ای مناسب‌تر است.

 هدیه برای خانم‌ها

خانم‌ها به‌صورت ذاتی از هدیه گرفت لذت می‌برند و درواقع این‌گونه می‌توانند عشق و محبت شما را ببیند، بنابراین با خرید یک هدیه در شب یلدا می‌توانید آن‌ها را خوشحال کنید.

زیورآلات

هدیه یلدا

زیورآلات یکی از هدایایی است که هر زنی به آن علاقه‌مند است. شما می‌توانید از زیورآلات متناسب با شب یلدا استفاده کنید تا نمادی از عشق و محبت شما در این شب زیبا باشد. مثلاً می‌توانید از دست بندهای چرمی و ست زوج خریداری کنید. این دستبندها به شکل‌های متنوعی مانند پلاک انار، به فروش می‌رسند که انتخاب بسیار زیبایی است، درصورتی‌که نمی‌توانید هزینه زیادی بپردازید، از بدلیجات مانند گوشواره‌ها و گردنبندهای زیبا و سنتی شب یلدا به‌عنوان هدیه استفاده کنید.

لوازم‌آرایشی متنوع

هدیه یلدا

یکی دیگر از وسایلی که می‌توانید برای همسرتان بخرید لوازم‌آرایشی است. هر خانمی به لوازم آرایشی احتیاج دارد. حتی زنانی که آرایش نمی‌کنند در برخی از مهمانی‌ها و مجالس به این لوازم احتیاج پیدا خواهند کرد. خرید یک ست لوازم آرایشی و یا یک نمونه از آن می‌تواند همسرتان را شاد کند. برای او یک رژ قرمز بخرید تا نماد سرخی و زیبایی شب یلدا باشد.

لوازم بهداشتی کاربردی

در کنار لوازم آرایشی، می‌توانید از محصولات بهداشتی نیز به عنوان هدیه استفاده کنید. این هدیه بسیار کاربردی است و می‌تواند به سلامت پوست و مو همسرتان کمک کند. شما به‌راحتی می‌توانید ست لوازم بهداشتی را فروشگاه‌های اینترنتی خریداری کنید.

عطر و ادکلن

همیشه خرید عطر برای خانم‌ها یک انتخاب شیک و زیبا است. در این راستا می‌توانید از عطرهای ملایم زنانه استفاده کنید. با توجه به شروع فصل زمستان خرید عطرهای گرم یک انتخاب مناسبی است. عطر را در یک جعبه قرمز و زیبا قرار دهید و در شب یلدا به همسرتان تقدیم کنید.

لوازم برقی و لوازم آشپزخانه

لوازمی مانند سشوار، اتوی مو، بابلیس، دوربین عکاسی و یا حتی مونوپاد می‌توانند یک هدیه خوب برای شب یلدا باشند. شما با خرید یک دوربین عکاسی چاپ فوری می‌توانید عکس‌های زیبایی ثبت کنید و خاطرات شب یلدا را برای همیشه زنده نگه دارید. لوازم برقی آشپزخانه نیز می‌تواند هدیه خوب و کاربردی باشد. اگر همسرتان به آشپزی علاقه دارد با خرید لوازم زیبا و کاربردی، آشپزی را برای او لذت‌بخش‌تر کنید.

کیف و کفش و لباس زمستانی

هدیه یلدا

شما می‌توانید با فرا رسیدن فصل زمستان کیف و کفش و یا لباس‌های زمستانی هدیه دهید. پالتوهای زمستانی و یا چکمه‌های زیبا، شال‌های بافت و گرم نمونه‌های خوبی برای هدیه در این مناسبت است. شما حتی می‌توانید در فروشگاه‌های کیف و کفش را به‌صورت ست تهیه کنید تا همسرتان از آن در مجالس و یا بیرون از خانه استفاده کند.

ساعت‌های ظریف و زنانه

خرید ساعت‌های زیبا با بندهای چرمی به همراه دست بندهای ست همراه آن، می‌تواند یک هدیه زیبا برای شب یلدا باشد. ساعت‌های ظریف زنانه را  می‌توانید در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی پیدا کنید و یکی از آن‌ها را برای همسرتان بخرید.

کتاب شعر و یا رمان عاشقانه

خرید کتاب‌های داستانی مانند کتاب هزار و یک‌شب و یا  کتاب شهر حافظ نیز می‌تواند برای شب یلدا و  فضای آن بسیار مناسب باشد. در این شب می‌توانید با این کتاب دل‌نشین فال‌ بگیرید و شعرهای آن را زمزمه کنید. کتاب‌های داستان و رمان‌های عاشقانه نیز بسیار مناسب است..

 

هدیه یلدا برای آقایان

هدیه تنها مخصوص خانم‌ها نیست. مردان نیز دوست دارند در مناسبت‌های مختلف هدیه دریافت کند. البته  بهتر است هدیه‌های مردانه بیشتر جنبه  کاربردی داشته باشند؛ مثلاً ریش تراشی که بتوانند از آن استفاده کنند و یا پلی‌استیشنی که با آن بازی می‌کنند.

کفش ورزشی

خرید لوازم ورزشی مانند کفش‌های ورزشی یا همان کتانی می‌تواند همسر شما را خوشحال کند. اگر همسرتان اهل ورزش و دویدن است بهتر است برای او یک کفش خوب و باکیفیت خریداری کنید تا در آن احساس بهتری داشته باشد.

ست لباس ورزشی

هدیه یلدا

همسرتان می‌تواند از این ست لباس ورزشی هم در هنگام ورزش و هم در مسافرت استفاده کند. این لباس‌ها به‌صورت اسپورت و در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی ارائه می‌شوند که مطمئناً  همسرتان از دیدن آن خوشحال خواهد شد.

ساعت

هدیه یلدا

ساعت نیز یک هدیه خوب برای مردان است/ شما می‌توانید از ساعت‌های اسپورت و یا کلاسیک استفاده کنید.

ادکلن و عطر

ادکلن و عطر یک هدیه مناسب برای مردان است. البته برای خرید عطر باید سلیقه همسرتان را بدانید و بهتر است عطر را با توجه به فصلی که در آن هستید تهیه کنید.

کنسول بازی

کنسول بازی یک هدیه خوب برای مردان گیمر است. اگر همسرتان به بازی‌های رایانه‌ای علاقه دارد، بهتر است برای او یک پلی استیشن خریداری کنید. در این صورت می‌توانید ساعاتی را در کنار یکدیگر به بازی‌های مهیج بپردازید.

هدفون و وسایل برقی

هدفون، دوربین و وسایلی از این قبیل نیز موردعلاقه مردان است. آن‌ها با استفاده از هدفون می‌توانند آهنگ‌های زیبا و هیجانی گوش کرده و ورزش کنند. دوربین نیز یک وسیله کاربردی برای ثبت لحظات و خاطرات است . همان‌طور که اشاره کردیم می‌توانید دوربین‌های چاپ فوری هدیه دهید.

ست چرم

هدیه یلدا

ست چرم شامل یک کمربند، جاسوئیچی، کیف پول و جای کارت عابر بانک است که به‌صورت ست و در یک رنگ تولید شده و در بسته‌بندی‌ زیبا قرار دارد. همسرتان می‌تواند از این ست در محل کار و یا مهمانی‌ها استفاده کند.

کتاب

کتاب یک هدیه زیبا برای همه است. خرید کتاب شعر حافظ و یا کتاب‌های عاشقانه، علمی و فلسفی متناسب با علایق و روحیات همسرتان می‌تواند بسیار زیبا و پسندیده باشد.

بچه‌ها را فراموش نکنید

در شب یلدا کودکانتان را فراموش نکنید. شما می‌توانید با خرید یک هدیه کوچک و ساده، فرهنگ هدیه دادن را به آن‌ها یاد دهید، در این صورت آن‌ها با عشق بزرگ‌شده و یاد می‌گیرند که به دیگران نیز عشق ورزند و محبت و علاقه خود را بروز دهند.

اسباب‌بازی برای کودکان

اسباب‌بازی یک هدیه رایج برای بچه‌ها است. البته باید با توجه به سن و جنسیت آن‌ها این هدیه را خریداری کنید. در برخی موارد علایق آن‌ها متناسب با سن و جنسیتشان نیست، بهتر است تا حد لازم به علایقشان احترام بگذارید و وسیله‌ای برای آن‌ها بخرید که به آن علاقه دارند.

لوازم تحریر فانتزی

خرید لوازم مدرسه فانتزی نیز می‌تواند کودکانتان را شاد کند. مثلاً اگر کیف مدرسه آن‌ها نو نیست می‌توانید در این شب برای آن‌ها یک کیف مدرسه زیبا تهیه کنید. یا با خرید جامدادی، قمقمه، مداد رنگی و … انگیزه آن‌ها برای درس خواندن را بیشتر کنید.

کتاب‌های داستان و شعر

خرید کتاب داستان و شعرهای زیبا می‌تواند کودکانتان را به کتاب و کتاب‌خوانی علاقه‌مند کند. با این کار فرهنگ کتاب‌خوانی را از سنین کم در وجود آن‌ها نهادینه می‌کنید. البته از کتاب‌های متناسب با علایق و سن آن‌ها استفاده کنید، مثلاً برخی از کودکان به کتاب‌های در مورد ستارگان و فضا علاقه دارند و شما می‌توانید کتاب‌هایی در این زمینه برای آن‌ها بخرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.