معرفی بهترین گوشی‌های ضد آب ۲۰۱۸

امروزه یکی از قابلیت‌های مهمی که به گوشی‌های همراه اضافه شده است، قابلیت ضد آب و ضدضربه بودن آن می‌باشد، در این صورت می‌توانید بدون استرس گوشی خود را به توالت، استخر و یا زیر باران ببرید و نگران خیس شدن و یا ضربه به آن نباشید. در این مطلب قصد داریم بهترین گوشی‌های هوشمند ضد آب در سال ۲۰۱۸ را به شما معرفی کنیم و در مورد امتیاز IP در گوشی‌های همراه بگوییم.

اکثر گوشی‌های سونی با قابلیت ضد آب ارائه می‌شوند، مگر مدل‌های پایین و ارزان‌قیمت آن‌که ضد آب نیستند. علاوه بر سونی شما می‌توانید از میان برندهای سامسونگ، گوگل، هوآوی و اپل نیز گوشی‌های ضد آب بخرید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که همه این استانداردهای ضد آب در یک سطح نیستند، و هرکدام سطح حفاظتی مختلفی را ارائه می‌دهند.

گواهی استاندارد IP چیست؟

درجه حفاظت یا کد آی‌پی (IP code)‏ اصطلاحی در استاندارد گوشی‌ها که از روی عبارت International Protection Marking، برداشته شده است و در واقع میزان مقامت قالب یا محفظه و قطعات را در برابر نفوذ ذرات، گردوغبار، برخوردهای تصادفی، رطوبت و آب نشان می‌دهد. بر اساس آن محفظه‌های تجهیزات الکتریکی( به‌طور مثال بدنه گوشی‌های همراه) با کدهای استانداردی که در آن، دو حرف IP در کنار دو رقم قرار داده‌شده است، ازنظر نفوذ در برابر عوامل خارجی تقسیم‌بندی می‌شوند. رقم اول عددی بین صفر تا ۶ است که مقاومت در برابر جسم سخت و حفاظت افراد را نشان می‌دهد، رقم دوم بین صفر تا ۸ است که میزان حفاظت در برابر نفوذ آب را بیان می‌کند؛ البته این مورد تنها به نفوذ آب مربوط است نه هیچ مایع دیگری. هر چه این اعداد بیشتر باشند، در واقع میزان حفاظت از دستگاه نیز بیشتر است که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

نکته : وجود علامت x در کنار IPبه معنای آسیب پذیری در برابر آب نیست، بلکه زمانی که عدد با حرف X جایگزین شود، نشانگر این است که اطلاعات به‌اندازه کافی برای درجه‌بندی سطح محافظت در دسترس نبوده است.

حال که با این اعداد آشنا شدید بهتر است، سراغ بهترین گوشی‌های ضد آب سال ۲۰۱۸ برویم: در ابتدا لیست می‌خواهیم یک گوشی زیبا و منحصربه‌فرد از گوگل را معرفی کنیم:

  1. Google Pixel 3
  2. Huawei P20 Pro
  3. Samsung Galaxy S9
  4. Samsung Galaxy Note 9
  5. Huawei Mate 20 Pro
  6. LG V40 ThinQ
  7. Apple iPhone XS
  8. Sony Xperia XZ3
  9. Apple iPhone XR

 

  1. گوگل پیکسل ۳
  • گواهی IP68: ضد آب و ضد گردوغبار، شما می‌توانید این گوشی را به مدت نیم ساعت در عمق ۱.۵ متری در آب قرار دهید.

گوگل پیکسل ۳، گوشی با صفحه‌نمایش  ۵.۵ اینچی که یکی از بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۸ با سیستم‌عامل اندروید است. پشت بدنه گوشی از گلس براق و ساخت شرکت کورنینگ یعنی گوریلا گلس ۵ است، و سرتاسر بدنه آلومینیومی آن را در برگرفته است. ابعاد کلی گوشی ۱۴۵.۶× ۶۸.۲× ۷.۹ میلی‌متر است و همچنین وزن آن ۱۴۸ گرم است. این گوشی به پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ و ۴ گیگابایت رم مجهز شده و سرعت خوبی دارد. درگاه سیم‌کارت در زیر گوشی و در کنارت پورت USB تعبیه شده است. دوربین‌های به‌کاررفته در آن نیز به‌صورت تک دوربین اصلی با سنسور ۱۲.۲ مگاپیکسلی و دوربین دوگانه سلفی ۸ مگاپیکسلی است که به یادگیری ماشینی مجهز است. پیکسل ۳  یک باتری ۲۹۱۵ آمپری دارد، که اندکی ضعیف به نظر می‌رسد.

  1. سامسونگ گلگسی اس ۹:
  • گواهی IP68: ضد آب و ضد گردوغبار، شما می‌توانید این گوشی را به مدت نیم ساعت در عمق ۱.۵ متری در آب قرار دهید.

گلکسی اس ۹ یک گوشی زیبا با صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچی است. در بدنه آن از فلز استفاده شده که باعث شده مقداری وزن آن‌ها سنگین‌تر شود اما محسوس نیست.

یکی از ویژگی‌های جذابی که در این گوشی قرار داده‌شده است تبدیل صورت شما به یک شخصیت کارتونی است، که می‌تواند حرکات شما را تقلید کند. در گوشی اس ۹ دستیار صوتی بیکسبی پیشرفته‌تر شده و قابلیت‌های جدیدتری به آن اضافه‌شده است. این مدل از پردازنده‌ای به نام اگزینوس ۹۸۱۰ به همراه ۴ گیگابایت استفاده می‌کند، ازنظر باتری این گوشی تفاوت چندانی با نسل قبل خود ندارد، اما با توجه به پردازنده بهتر مصرف انرژی در آن‌ها کاهش یافته است، اس ۹ با باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعت ارائه‌شده است و یک دوربین تک ۱۲ مگا پیکسلی دارد.

  1. هوآوی میت ۲۰ پرو
  • گواهی IP68: ضد آب و ضد گردوغبار، شما می‌توانید این گوشی را به مدت نیم ساعت در عمق ۱.۵ متری در آب قرار دهید.

اندازه صفحه‌نمایش هواوی میت ۲۰ پرو ۶.۳۹ اینچ است که وضوح تصویری معادل ۳۱۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و با تکنولوژی AMOLED در آن ارائه شده است. این گوشی از پردازنده Kirin 980 استفاده می‌کند که در کنار ۶گیگابایت رم سرعت خوبی ارائه خواهد داد. صفحه‌نمایش آن حالت خمیده داشته و بدنه آن از جنس آلومینیوم است؛ این گوشی نیز مانند سایر گوشی‌های پرچم‌دار از ترکیب شیشه فلز در بدنه خود استفاده کرده است.

در قسمت پشتی این گوشی، ۳ دوربین به همراه یک فلش که در داخل یک واحد مربعی سیاه‌رنگ تعبیه شده است که شامل  یک دوربین ۴۰ مگاپیکسلی f/1.8 با لنز عریض، یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی f/2.2 فوق عریض و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی f/2.4 با لنز تله‌فوتو است و کیفیت خوبی را ارائه می‌دهد. این گوشی در زمینه‌ی شارژدهی فوق العاده است و باتری‌ای با توانایی ۴۲۰۰ میلی آمپرساعت دارد.

۴.     آیفون ۱۰ اس(XS Apple iPhone)
  • گواهی IP68: ضد آب و ضد گردوغبار، شما می‌توانید این گوشی را به مدت نیم ساعت در عمق ۱.۵ متری در آب قرار دهید.

آیفون ۱۰ اس، با صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچی، با تکنولوژی OLED یکی از پرچم‌دارهای اپل در سال ۲۰۱۸ است، پردازنده به‌کاررفته در این گوشی اپل A12  می‌باشد که با رم ۴ گیگابایتی ارائه شده است، هسته‌های قدرتمند A12 Bionic نسبت به A11 حدود ۱۵ درصد سریع‌تر و ۴۰ درصد بهینه‌تر است.

آیفون ۱۰ اس همان رزولوشن گوشی نسل قبلی خود را ارائه می‌دهد و ازنظر ظاهری با گوشی قبلی آیفون تفاوت چندانی ندارد، بریدگی بالای صفحه، قابلیت Face ID، سنسورها و اسپیکرها درجای خود قرار گرفته‌اند و از استاندارد IP68 پشتیبانی می‌کند. از ویژگی جذاب این گوشی‌ها می‌توان به سنسور تشخیص چهره اشاره کرد، سیستم تشخیص چهره در این گوشی‌ها بسیار پیشرفته و صرفاً شناسایی تصویر با استفاده از دوربین نیست، بلکه ماژول‌های سیستم فیس‌آی‌دی شامل یک سنسور دوربین ۷ مگا پیکسلی، یک سنسور مادون قرمز، یک سنسور تشخیص فاصله، سنسور شناسایی شدت نور محیط و ماژولی با عنوان Flood  Illuminator می‌باشد. این گوشی به دوربین دوگانه ۱۲ مگا پیکسلی مجهز شده که میزان سنسورهای آن ارتقا یافته است، دوربین سلفی آن نیز ۷ مگابایت و با لنز f/2.2 کار می‌کند.

۵.     آیفون ۱۰ آر (Apple iPhone XR)
  • گواهی P67: ضد آب و ضد گردوغبار، شما می‌توانید این گوشی را به مدت نیم ساعت در عمق ۱ متری در آب قرار دهید.

آیفون XR در مقایسه با دو پرچم‌دار دیگر اپل (XS و XS Max) دارای مشخصات پایین‌تری است و از این رو قیمت ارزان‌تری دارد، اما طبق آمار میزان فروش این گوشی نسبت به دو مدل دیگر بیشتر بوده است. این گوش ازنظر سخت‌افزاری مشابه دو پرچم‌دار دیگر است و تنها در برخی از ویژگی‌های دیگر با آن‌ها تفاوت دارد. نمایشگر LCD  ۶.۱ اینچی به‌ نام لیکویید رتینا با بدنه جنس آلومینیوم و شیشه در این گوشی به کار گرفته شده است.

این گوشی در مقایسه با دو پرچم‌دار دیگر دوربین ضعیف‌تری نیز دارد، اما با این وجود عملکرد آن خوب و قابل‌تحسین است. این گوشی تنها یک دوربین تک سنسوری ۱۲ مگا پیکسلی در پشت بدنه خود دارد و یک دوربین TrueDepth برای عکاسی سلفی و باز کردن قفل با چهره در قسمت جلویی آن قرار دارد. اگر به دنبال یک آیفون پرچم‌دار رنگارنگ هستید آیفون XR  انتخاب بسیار خوبی است.

۶.     هوآوی پی ۲۰ پرو
  •  گواهی P67: ضد آب و ضد گردوغبار، شما می‌توانید این گوشی را به مدت نیم ساعت در عمق ۱ متری در آب قرار دهید.

در این گوشی قابلیت‌های بسیار زیاد و قابل‌توجهی قرار داده‌شده است؛ طراحی فوق‌العاده و دوربین سه‌گانه‌ این گوشی آن را به یکی از گوشی‌های برتر سال ۲۰۱۸ تبدیل کرده است. بر روی صفحه‌نمایش آن بریدگی قرار دارد، درنتیجه دوربین سلفی، اسپیکر مکالمه و FaceID درون زبانه‌‌ای باریک تعبیه شده‌اند. در قسمت پایین گوشی حاشیه اندکی بیشتر شده و حسگر اثر انگشت بر روی آن قرار دارد و بدنه آن نیز از جنس فلز و شیشه است. این گوشی ازنظر پردازنده نیز قوی است، هواوی P20 Pro از پردازنده‌ی اختصاصی کرین ۹۷۰ استفاده می‌کند و در کنار آن باتری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعت، قدرت کافی در اختیار گوشی قرار می‌دهد.

نمایشگر اولد در پی ۲۰ پرو با اندازه ۶.۱ اینچی کیفیت خوبی دارد و دقت رنگ و روشنایی آن قابل‌قبول است. هوآوی تصمیم گرفته در کنار حسگر اثر انگشت به‌منظور ایمنی بیشتر از قابلیت Face Unlock استفاده کند که از طریق دوربین سلفی ۲۴ مگا پیکسلی گوشی و با بهره‌گیری از الگوریتم خاص این عملیات  تحقق می‌یابد. دوربین سه‌گانه‌ی پی ۲۰ پرو از ترکیب یک سنسور ۴۰ مگا پیکسلی رنگی، یک سنسور ۲۰ مگا پیکسلی مونوکروم و یک سنسور ۸ مگا پیکسلی به وجود آمده است که چیدمان عمودی دارد. دوربین سلفی ۲۴ مگا پیکسلی پی ۲۰ پرو نیز عکس‌های باکیفیتی ثبت می‌کند.

  1. سامسونگ گلگسی نوت ۹
  • گواهی IP68: ضد آب و ضد گردوغبار، شما می‌توانید این گوشی را به مدت نیم ساعت در عمق ۱.۵ متری در آب قرار دهید.

گلگسی نوت ۹ با صفحه‌نمایشی به‌اندازه به ۶.۴ اینچ  ارائه شده تا به‌راحتی قلم اس پین را بر روی آن حرکت دهید و از تمام فضای آن بهره ببرید. نوع صفحه‌نمایش QHD بوده و کیفیت خوبی را به نمایش می‌گذارد. بدنه شیشه‌ای آن از کیفیت بالایی برخوردار است و حس خوبی را به کاربر منتقل می‌کند.

گلکسی نوت ۹ با پردازنده‌ی اکسینوس ۹۸۱۰ و رم ۶ گیگابایت ارائه می‌شود. قلم اس پین به کار برده شده در نوت ۹ مجهز به (Bluetooth LE) بلوتوث کم‌مصرف است، که با استفاده از آن می‌توانید عکس ثبت کنید، ویدئو را پخش یا متوقف کنید، بین عکس‌های گالری جابه‌جاشده و از آن در هنگام ارائه و پرزنتیشن استفاده نمایید. دوربین آن به‌صورت دوگانه با سنسورهای ۱۲ مگا پیکسلی است. سنسور ۸ مگا پیکسل نیز در حالت سلفی آن تعبیه شده است. ظرفیت باتری نوت ۹ در مقایسه با نوت ۸، ۲۱ درصد زیادتر شده و با قدرت ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعت ارائه‌شده است.

۸.     V40 ThinQ آل جی
  • گواهی IP68: ضد آب و ضد گردوغبار، شما می‌توانید این گوشی را به مدت نیم ساعت در عمق ۱.۵ متری در آب قرار دهید.

این گوشی ال جی با بدنه فلزی شیشه‌ای و صفحه‌نمایش بزرگ، نمونه کامل از یک پرچم‌دار ۲۰۱۸ است. نمایشگر ۶.۴ اینچی از نوع P-OLED با رزولوشن و کیفیت مناسب که از HDR10 پشتیبانی می‌کند و شامل Always On Display نیز است که از طریق آن می‌توانید مواقعی که صفحه خاموش است، از نوتیفیکیشن‌ها، ساعت و سایر اطلاعات ضروری، مطلع شوید.

ال‌جی گوشی  V40 ThinQ  خود را با پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ ارائه کرده است. سیستم دوربین به‌کاررفته در آن یک دوربین سه‌گانه شامل یک لنز اصلی ۱۲ مگا پیکسلی مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال، یک لنز ۱۶ مگا پیکسلی اولترا و در نهایت سنسور ۱۲ مگا پیکسلی تله فوتو با لرزشگیر اپتیکال می‌باشد که از طریق آن تصاویر باکیفیتی را ثبت می‌کند، این گوشی اولین گوشی در جهان است که هم امکان ثبت عکس فوق عریض و هم زوم اپتیکال را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. ال‌جی این دوربین را به هوش مصنوعی مجهز کرده تا تشخیص درستی از صحنه عکاسی داشته باشد. دوربین سلفی آن نیز دوگانه است که لنز اصلی آن ۸ مگا پیکسلی با f/1.9 و لنز دیگر  ۵ مگا پیکسلی با f/1.9 می‌باشد. باتری به‌کاررفته در آل جی V40 تین کیو  ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی است که از نسل سوم فناوری شارژ سریع کوالکام و همچنین شارژ بی‌سیم استفاده می‌کند.

  1. گوشی سونی اکسپریا ایکس زد ۳
  • گواهی IP65/IP68: ضد آب و ضد گردوغبار، شما می‌توانید این گوشی را به مدت نیم ساعت در عمق ۱.۵ متری در آب قرار دهید.

همان‌طور که گفتیم گوشی‌های سونی به قابلیت ضد آب مجهز هستند و گوشی اکسپریا ایکس زد ۳ جدیدترین و بهترین گوشی سونی با این قابلیت در سال ۲۰۱۸ است. بدنه آن از شیشه و فلز ساخته شده، و فریم آلومینیومی دور تا دور آن را گرفته است. صفحه‌نمایش آن ۶ اینچی P-OLED است که دارای فناوری HDR بوده و از قابلیت‌های خاص سونی نظیر موتور X-Reality و Triluminos display پشتیبانی می‌کند. سونی ایکس زد ۳ به‌وسیله پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵  قدرت خود را به دست می‌آورد. باتری به‌کاررفته در آن ۳۳۰۰ میلی‌آمپری است که دارای قابلیت شارژ بی‌سیم می‌باشد. سونی کماکان از دوربین تک سنسوری ۱۹ مگا پیکسلی استفاده می‌کند، که در کنار آن یک فلاش LED قرار گرفته است اما عکس‌های ثبت شده توسط آن با کیفیت و زیبا است.

منبع: www.techadvisor.co.uk

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.