معرفی ده شغل خانگی که به بودجه زیادی نیاز ندارند

امروزه دیگر نیازی نیست برای کسب درامد به شرکت یا محل کار خاصی بروید، بسیاری از شغل‌های پردرآمد وجود دارند که شما می‌توانید در خانه به آن مشغول شوید. علاوه بر این درصورتی‌که در پیدا کردن شغل موردنظرتان دچار مشکل شده اید، می‌توانید برخی از این مشاغل خانگی را راه اندازی کرده و با هزینه کم شروع به کار کنید و کم کم آن را توسعه ببخشید.

تا چند مدت پیش، بیشتر مشاغل خانگی سودآور نبودند؛ اما با ظهور پدیده‌ای به نام اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و فرصت‌هایی که از این طریق ایجاد شد؛ مشاغل خانگی نیز توانستند رشد کرده و سودآوری آن‌ها بیشتر از قبل شود. بنابراین شما می‌توانید در خانه و با سرمایه‌‌ای کم این کسب‌وکارها را آغاز کرده و به‌مرور رشد کنید و آن را ارتقا ببخشید. در این مطلب با تعدادی از این مشاغل آشنا می‌شوید؛ برخی از این شغل‌های خانگی به مهارت و اطلاعات و ابزارهای خاصی نیاز دارند که با فراهم کردن آن‌ها با حداقل امکانات می‌توانید درآمدزایی داشته باشید و برخی دیگر نیز نیاز به مهارت و تخصص ندارند. شما در هر نقطه از ایران و در هر شهر و روستایی می‌توانید این مشاغل را از طریق یک اتصال اینترنت، راه بیندازید، درصورتی‌که خانه‌دار هستید و یا یک شغل دارید می‌توانید از این مشاغل به‌عنوان شغل دوم استفاده کنید.

۱.    طراح(Web Designer) و یا توسعه‌دهنده وب‌سایت (Web Developer)

برای موفقیت در این شغل به مهارت کامپیوتری، مهارت طراحی و گرافیکی و زبان برنامه‌نویسی نیاز دارید. درواقع شما می‌توانید با آموزش این مهارت، به یک متخصص طراح وب تبدیل شده و در خانه به کار کردن مشغول شوید. طراح وب به برنامه‌نویسی و طراحی ظاهر یک وب‌سایت می‌پردازد؛ اما توسعه‌دهنده وب‌سایت،در حیطه کد نویسی و طراحی باطنی سایت فعالیت دارد که امروزه این دو حرفه اندکی با هم ادغام شده و افرادی که توسعه‌دهنده وب‌سایت هستند کارهای طراحی وب‌سایت را نیز انجام می دهند و بالعکس. شما برای دریافت سفارش‌های خود می‌توانید به‌صورت اینترنتی و یا حضوری با مشتریان حرف بزنید و از سلایق آن‌ها مطلع شوید، مابقی کار به خلاقیت و مهارت خودتان باز می‌گردد. در صورت کسب تجربه در این شغل می‌توانید به سرعت پیشرفت کنید، زیرا در جامعه امروزی بیشتر شرکت‌ها، سازمان‌ها و … از وب‌سایت‌های متناسب برای ارتباط و ارائه محصولات و خدمات خود استفاده می‌کنند و این شرایط به نفع شما است.

  1. ادمین شبکه‌های اجتماعی (Social Media Manager)

تقریباً هر کسب‌وکاری برای ارتباط با مصرف کنندگان خود به تبلیغات و معرفی در شبکه‌های اجتماعی نیاز دارند، اما صاحبان این کسب‌وکارها نمی‌توانند زمان زیادی را در این شبکه‌ها سرگردان باشند؛ مشتری جذب کنند و اطلاعات کافی در مورد محصولاتشان در اختیار افراد قرار دهند. بنابراین این شرکت‌ها به افرادی تحت عنوان مدیر شبکه‌های اجتماعی نیاز دارند تا کسب‌وکار آن‌ها را به‌صورت آنلاین گسترش دهد. بنابراین می‌توانید از آگهی‌های منتشر شده و یا تماس مستقیم با شرکت‌ها، برای یافتن کار استفاده کنید. برای مشغول شدن در این شغل، تنها به یک سیستم متصل به اینترنت مانند گوشی و یا کامپیوتر و مهارت کار با شبکه‌های اجتماعی نیاز دارید.

  1. بلاگر (Blogger)

شما می‌توانید یک وبلاگ نویس باشید و کارها و مهارت‌های خود را در یک وب‌سایت، یا یک شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید. بنابراین اگر شما توانایی نوشتن در مورد مطالب خاصی را دارید، یا می‌توانید عکس‌ها و فیلم‌های جذابی از حرفه‌ها، موضوعات و … تهیه کنید و از این طریق بیننده را به خود جلب نمایید، به‌مرور و با دریافت تبلیغات، درامد ماهیانه‌تان زیاد می‌شود. تهیه این وب‌سایت با یک هزینه اندکی شروع می‌شود، و حتی در شبکه‌های اجتماعی شما هیچ هزینه‌ای را پرداخت نخواهید کرد. البته شغل بلاگری در ایران و در شبکه‌های مانند اینستاگرام از محدوده قانونی کشور فراتر رفته و عده‌ای تنها با نمایش دادن خود و زندگی شخصی شان توانسته‌اند افراد زیادی را در صفحه‌های اجتماعی خود جمع کنند و از این طریق تبلیغات زیادی را دریافت و درامدشان میلیونی شود، علاوه بر این بلاگرهای دیگر نیز با آموزش مهارت‌هایی مانند آرایشگری، لباس و مد، ورزش، تغذیه و … به‌صورت کاملاً حرفه‌ای فعالیت و درآمدزایی می‌کنند.

  1. مترجم و تولید محتوا برای وب‌سایت‌ها

طبق آمار بیشتر افرادی که دارای مدارک زبان‌های خارجی هستند، در خانه مشغول به کار می‌شوند؛ درصورتی‌که بخواهید در این شغل فعالیت داشته باشید، باید در حد متوسط به زبان دوم آشنایی داشته و با استفاده از برنامه مترجم، مهارت‌های خود را بیشتر کنید. طبق آمار ۲۲ درصد مترجمان در سال ۲۰۱۶ خود اشتغال هستند و این آمار سال به سال بیشتر خواهد شد. برای فعالیت در شغل مترجمی شما به اطلاعات و مهارت در زبان دوم (مثلاً زبان انگلیسی) و یک سیستم کامپیوتری نیاز دارید. سپس می‌توانید برای سایت‌ها و یا افراد دیگری که به اطلاعات ترجمه شده، نیاز دارند، مطالب تخصصی و عمومی ترجمه کنید.

نویسندگان برای نوشتن مقالات خبری، محتوا و اراده ایده‌های خلاقانه برای پر کردن صفحات اینترنتی بسیار مهم و حیاتی هستند، تولید محتوا نمونه‌ای دیگر است که درصورتی‌که مترجم هستید می‌توانید در این شغل نیز فعالیت کنید. در این راستا شما قادر هستید برای سایت‌ها و وبلاگ های متنوع بر حسب نیازشان مطالب تخصصی بنویسد و یا خودتان نیز می‌توانید با یک هزینه کم، یک وبلاگ ایجاد کرده و اطلاعات و متن‌های نوشته شده‌تان را در آن قرار دهید. سپس با پیشرفت وبلاگتان تبلیغاتی را از سایر شرکت‌ها قبول کرده و از سایت خود پول در بیاورید.

  1. آموزش آنلاین

اپلیکیشن‌ها و یا وب‌سایت‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید در آن تحت عنوان معلم و یا مشاور آنلاین فعالیت کنید. برای این کار باید در زمینه خاصی و موردنظرتان مدرک تحصیلی داشته باشید. در واقع شما می‌توانید اطلاعات و تجارب خود را در یک زمینه خاص و در قالب یک مشاور آنلاین در اختیار افراد قرار دهید.

علاوه بر این می‌توانید با تهیه ویدئوهای آموزشی مخاطبان زیادی را به سمت مهارت و تجربه خود کشانده و از این طریق برای حرفه و تخصص خود بازاریابی کنید. در این راستا بسیاری از مربیان ورزشی سعی می‌کنند از طریق آنلاین به افراد مشاوره داده و با ارائه برنامه‌های ورزشی کسب درامد کنند.

  1. مشاور فروش اینترنتی و یا ایجاد یک فروشگاه آنلاین

شما می‌توانید به‌عنوان یک مشاوره فروش اینترنتی و یا یک فروشگاه اینترنتی شروع به کار کنید. البته این عناوین شغلی نیاز به اندکی مهارت و تخصص دارند. مثلاً در خصوص فروشگاه آنلاین شما می‌توانید با یک سرمایه کم فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کرده و با تبلیغات خود را معرفی کنید. مثلاً فروشگاه‌های اینترنتی مانند دیجی‌کالا و بورسیکا در ابتدا با یک سرمایه کم و به‌صورت محدود شروع به کار کردند .

مشاور فروش اینترنتی شغلی است که شما می‌توانید از طریق توانایی‌هایی مانند کار در محیط اینترنت و وب، به‌کارگیری و تجزیه‌وتحلیل رفتار مصرف‌کننده، مشتری مداری، پیش‌بینی فروش، استفاده از کانال‌های توزیع بازار و بازاریابی بازارهای داخل و خارج  انجام داده و موفق شوید.

  1. بازاریابی اینترنتی

این نوع شغل نیز می‌تواند در صورت کسب مهارت و تجربه و آشنایی با روش‌های بازاریابی اینترنتی یک شغل خانگی با درامد بالا به‌حساب بیاید، که به سرمایه اولیه‌ای نیاز ندارد.

بازاریابی اینترنتی از روش‌های گوناگونی مانند بازاریابی ایمیلی، بازاریابی محتوا در وب‌سایت‌ها، بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی از طریق موتورهای جست‌وجو و … انجام می‌شود؛ درواقع در این روش فرد از طریق بازاریابی ایمیلی، پیامکی و یا وب‌سایت‌ها با افراد و مصرف کنندگان در تعامل است و در مورد محصولات خاصی به آن‌ها ایمیل و پیامک می‌زند؛ در مورد محصولات موردنظر محتواهای تبلیغاتی نوشته و در معرض دید مصرف‌کننده قرار می‌دهد و یا مصرف‌کنندگان را در شبکه‌های اجتماعی شناسایی کرده و تبلیغات مفید انجام می‌دهد و از این طریق مصرف‌کننده را ترغیب به خرید می‌کند. در این صورت در قبال خرید به فرد بازاریاب، مبلغی تعلق می‌گیرد.

  1. تولید صنایع دستی، خیاطی، آشپزی و فروش حضوری و آنلاین

درصورتی‌که در مشاغل بالا مهارت ندارید و نمی‌توانید از این طریق در خانه خود کسب‌وکار راه بیندازید، می‌توانید با یادگیری ساخت محصولات، صنایع دستی و یا آشپزی و خیاطی، این محصولات را ارائه کرده و به‌صورت اینترنتی به فروش برسانید. مثلاً عروسک‌های زیبا بسازید و آن را در شبکه‌های اجتماعی به فروش برسانید و با تبلیغات تعداد خریداران زیادتری را جذب کنید و یا  انواع میوه‌های خشک، سبزی خشک و … را تهیه کرده و به‌صورت استاندارد در اختیار مصرف‌کننده قرار دهید. دوخت  لباس‌ها، بافتنی‌ها و … نیز می‌تواند به‌عنوان یک منبع درامد خوب، مخصوصاً برای خانم‌ها خانه‌دار به‌حساب بیاید. در این میان سعی کنید با خلاقیت خود را از سایر رقیبان خود جدا کنید. به رسانه‌های اجتماعی توجه ویژه داشته و از تمام روش‌های بازاریابی استفاده کنید.

  1. فروش کتاب‌های الکترونیک

امروزه کتاب‌های الکترونیک که به‌صورت متنی و صوتی در دسترس هستند بسیار طرفدار دارند و مصرف کنندگان بابت آن پول خوبی می‌پردازند. می‌توانید این کتاب‌ها را از کتابخانه محل تان قرض گرفته و سپس آن را به‌صورت متن تایپ کرده و یا به‌صورت صوتی ضبط کنید و فایل‌ها آن را با قیمت منصفانه در وب‌سایت و یا شبکه‌های اجتماعی‌تان قرار دهید، از این طریق هم خودتان این کتاب‌ها را مطالعه می‌کنید و هم از این راه می‌توانید یک کسب‌وکار خانگی راه بیندازید.

علاوه بر این شما می‌توانید با سایت‌ها مختلفی همکاری داشته و به‌صورت بالعکس فایل‌های تصویری آن‌ها را در قالب یک فایل متنی و با نگارش مناسب در اختیارشان قرار دهید که این کار تا حد زیادی به مهارت و سرعت تایپ شما بستگی دارد.

  1. فروش کالاهای دسته دوم

شما قادر هستید به راحتی با خرید و فروش کالاهای دسته دوم یک کسب‌وکار خانگی راه بیندازید. این کالاها را از سمساری‌ها تهیه کنید و با اندکی تعمیر  و پاک‌سازی، آن را با قیمت مناسب‌تری در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خرید و فروش آنلاین مانند شیپور و دیوار به فروش برسانید. علاوه بر این در خانه هر کسی این کالاهای دسته دوم و بدردنخور وجود دارد که ممکن است فرد دیگر در ازای پرداخت هزینه‌ای به آن احتیاج داشته باشد.

بنابراین با توجه به مهارت‌ها و توانایی‌هایی که دارید؛ امکاناتی که در دسترستان است می‌توانید یکی از شغل‌های خانگی بالا را انتخاب کرده و با تمرکز و تلاش در این راه به موفقیت برسید. درصورتی‌که برای شخصی به‌صورت آنلاین کار می‌کند در مورد شرکت و مدیر آن تحقیقات لازم را انجام دهید تا این افراد از شما سوءاستفاده نکنند. اگر خودتان صاحب آن کسب‌وکار اینترنتی هستید  در صورت پیشرفت کاری به هر شخصی اعتماد نکنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.