پردرآمدترین شغل‌های خانگی

امروزه در دنیای  پیشرفته شغل‌های خانگی بسیار محبوب شده و طرفداران زیادی به دست آورده است. شما به‌راحتی می‌توانید در خانه و از طریق برخی مشاغل خانگی درامد زیادی کسب کنید. با توجه به فراگیر شدن اینترنت و دسترسی افراد به شبکه‌ها و بازار  مصرف‌کننده، فضای مناسبی برای تجارت‌های خانگی به وجود آمده است. در این صورت افراد چه زن و چه مرد می‌توانند در خانه و با توجه به تخصص و مهارتی که دارند پول به دست بیاورند. در این مطلب می‌خواهیم چند مشاغل خانگی پردرآمد را به شما معرفی کنیم، برخی از این مشاغل به تخصص احتیاج دارند و برخی بدون نیاز به مهارت و تخصصی خاصی ایجاد می‌شوند و تنها به صبر و پشتکار نیاز دارند.

این مشاغل به سرمایه اولیه احتیاج ندارند؛ شما مبلغی را برای اجاره و خرید محل کار نمی‌پردازید و هرروز مسافتی را تا محل کارتان طی نمی‌کنید. درواقع با خیال آسوده و در خانه به کسب‌وکار خود مشغول هستید. این مشاغل برای بانوان، مخصوصاً خانم‌های بچه‌دار، بسیار مناسب‌تر است.

خریدوفروش کالاهای دسته دوم

امروزه وب‌سایت‌های اینترنتی بسیار زیادی وجود دارند که در آن افراد به خریدوفروش کالاهای دست دوم می پردازند. درواقع وقتی شما وسیله‌ای را در منزل خود دارید که دیگر از آن استفاده نمی‌کنید؛ می‌توانید آن را از طریق این وب‌سایت‌ها و به صورت اینترنتی به فروش برسانید. شما در وهله اول می‌توانید وسایل خانگی بی‌استفاده خود را بفروشید. علاوه بر این اگر در تعمیر و بازسازی وسایل تخصص دارید وارد این وب‌سایت‌ها شوید، جنس موردنظر را خریداری کنید و بعد از بازسازی و تعمیر آن را با قیمت بالاتری به فروش برسانید. در ایران سایت‌هایی مانند شیپور و دیوار این نوع خدمات را به صورت رایگان ارائه می‌دهند و همانند یک فروشگاه اینترنتی دست دوم عمل می کنند، برنامه آن را متناسب با سیستم‌عامل گوشی‌تان دانلود کرده و نصب کنید.

شبکه‌های اجتماعی

یکی از مزایایی که گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی در اختیار ما قرار داده است؛ بیزنس است. شبکه‌هایی مانند اینستاگرام می‌تواند محل مناسبی برای پول درآوردن باشند. بنابراین به آن‌ها به دید سرگرمی نگاه نکنید. شما می‌توانید یک صفحه تجاری در مورد زمینه‌ای بسازید که در آن تخصص دارید و سپس با اضافه کردن محتواها به شکل‌های گوناگون، افراد بیشتری را جذب کنید. در این راستا می‌توانید با سرمایه کمی محصولات و خدماتی که انجام می‌دهید را از طریق این شبکه‌ها به فروش برسانید و به سیل عظیمی از مصرف کنندگان دسترسی داشته باشید و یا با قبول تبلیغات از سایر سایت‌ها پول درآورید، کاری که امروزه بسیار از افراد در اینستاگرام انجام می‌دهند.

مشاوره و آموزش در خانه

اگر شما در زمینه‌ای تخصص دارید و درس خوانده‌اید؛ می‌توانید دانش خود را در اختیار سایر افراد قرار دهید. مثلاً با برقراری تماس‌های ویدئویی به صورت آنلاین آموزش دهید و یا دانسته‌های خود را در قالب ویدئوهایی درآورده و آن را به صورت مجازی به فروش برسانید.

پرورش گل و گیاه

اگر در محل زندگی‌تان فضای کافی و آب‌وهوای مناسبی دارید؛ می‌توانید به پرورش گل و گیاه در خانه بپردازید و آن را با قیمت‌های مناسبی در شبکه‌های اجتماعی بفروشید. درصورتی‌که در وب‌سایت خود در مورد نگهداری و شرایط آبیاری گیاهان، اطلاعات کاربردی در اختیار عموم قرار دهید، افراد بیشتری وارد وب‌سایت شما شده و محصولاتتان را خریداری می‌کنند.

شیرینی‌پزی و پخت هر نوع غذا

شما می‌توانید با شرکت در کلاس‌های شیرینی‌پزی در این زمینه مهارت کسب کنید و درنهایت با پخت کوکی‌های خوشمزه و جذاب به درآمد زیادی برسید. کافی است در صفحه اینستاگرام یا وب‌سایت خود در مورد این شیرینی‌ها و طرز تهیه آن مطلب منتشر کنید، تا افراد زیادی به سمت آن جذب‌شده و آن را خریداری کنند.

وبلاگ نویسی

مردم برای به دست آوردن اطلاعات و سرگرمی از اینترنت استفاده می‌کنند؛ بنابراین شما می‌توانید این محتواها را آماده کرده و در اختیار آن‌ها بگذارید و از این طریق پول به دست آورید. اگر نوشته‌های شما جذاب باشد مردم از خواندن آن‌ها لذت می‌برند و ساعت‌های زیادی را در وب‌سایت شما می‌گذرانند. اگر دست‌پخت خوبی دارید کافی است دستور پخت غذاهای مختلف را با تصویر مرحله‌به‌مرحله آن ثبت کنید و در اختیار افراد قرار دهید. موضوعاتی که در این زمینه می‌توانید به آن بپردازید، بسیار زیاد است.

در مقابل بسیاری از وب‌سایت‌ها در قبال نوشته‌های شما پول پرداخت می‌کنند. بنابراین اگر به نویسندگی علاقه دارید به این وب‌سایت‌ها بروید و درخواست کار کنید.

طراح وب و توسعه‌دهنده وب

لازمه این دو شغل، تخصص و مهارت است و قبل از شروع باید دوره‌های آن را بگذرانید. طراح وب، شکل ظاهری وب‌سایت را از نظر بصری ارتقا می‌بخشد و به مسائلی مانند رنگ، روابط اجزا و مخاطب توجه دارد. در این زمینه خلاقیت فرد نقش مهمی ایفا می‌کند. توسعه‌دهنده وب بیشتر در زمینه کد نویسی فعالیت دارد و به زیبایی بصری سایت توجه زیادی نمی‌کند. بنابراین می‌توانید با یاد گرفتن تخصص و مهارت در هر دو حوزه، سایت‌های زیادی را از نظر بصری و کد نویسی با هم هماهنگ کرده و به وجود بیاورید.

فروش عکس‌های گرفته شده

اگر به زمینه عکاسی علاقه دارید می‌توانید عکس‌های زیادی ثبت کنید و آن را در شبکه‌ها مجازی به فروش برسانید؛ بسیاری از وب‌سایت‌ها برای تولید محتوای خود به این عکس‌های جدید و منحصربه فرد نیاز دارند. البته قانون کپی رایت در ایران رعایت نمی‌شود و این بیزنس از شانس کمی برخوردار است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.