بهترین ویندوز برای بازی

تنوع یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت بازی‌های کامپیوتری PC است؛ شما می‌توانید با انتخاب سیستم‌عامل مناسب بازی‌های متنوعی را در کامپیوتر خود اجرا کنید. سیستم‌عامل باعث می‌شود تا کاربران بهترین و به‌یادماندنی‌ترین تجربۀ بازی‌های یارانه‌ای را به دست بیاورند. هر سیستم‌عامل پیچیدگی‌هایی دارد و شما زمانی که  شروع به استفاده از آن‌ها می‌کنید؛ با این پیچیدگی‌ها مواجه می‌شود. سیستم‌عامل شما تأثیر زیادی بر روی تجربه بازی شما دارد. در این میان سه گزینه اصلی وجود دارد: ویندوز، لینوکس و macOS. هرکدام از این سیستم‌عامل ها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. اما ما تصمیم گرفته‌ایم در مورد ویندوز حرف بزنیم. سیستم‌عاملی که نسبت به دو سیستم‌عامل دیگر عملکرد قابل قبولی در اجرای بازی‌های کامپیوتری داشته و توانسته از آن‌ها پیشی بگیرد.

یک پیشنهاد: دانلود بازی اندروید از پی سی پلاس

اکثر افرادی که از سیستم‌های کامپیوتری بر مبنای ویندوز، برای بازی کردن استفاده می‌کند؛ این سؤال را می‌پرسند که بهترین ویندوز برای بازی چه نسخه از ویندوز است؟ جواب این سؤال به عامل‌های متعددی بستگی دارد. بدون شک بهترین ویندوز در حال حاضر ویندوز۱۰ پرو است؛ ویندوز ۱۰ از بسته نرم‌افزاری DirectX 12 پشتیبانی می‌کند، درحالی‌که سایر ویندوزهای قدیمی‌تر با نسخه‌های پیشین دایرکت ایکس سازگار هستند. بنابراین اگر قصد دارید بازی‌های جدید و به روز را در سیستم کامپیوتری‌تان اجرا کرده و بازی کنید؛ بدون شک باید از ویندوز ۱۰ استفاده کنید.

سؤالی که در ابتدا مطرح می‌شود این است: مشخصات کامپیوتر شما چیست؟

یک عنصر مهم برای اینکه بدانیم کدام ویندوز برای بازی کردن در کامپیوتر شما مناسب است، مشخصات سیستم است. در ابتدا این نکته را بدانید اگر کامپیوتر شما ۸ گیگابایت یا بیشتر از آن رم دارد؛ باید نسخه ۶۴ گیگابایتی ویندوز را نصب کنید که به‌صورت  X64 نمایش می‌دهند. نسخه X32 برای رم‌های کمتر از ۸ گیگابایت استفاده می‌شوند. برای تشخیص بهترین ویندوز برای بازی شما نیاز به مهارت و تخصص ندارید؛ فقط باید به یک سری نکات دقت کنید. اینکه پردازنده و رم شما چه مقدار است و چه ویندوزی را می‌تواند بهتر و روان‌تر اجرا کند. سیستم‌های کامپیوتری قدیمی نمی‌توانند ویندوز ۱۰ را اجرا کرده و به‌صورت روان کار کنند و این ویندوز می‌تواند قدرت سیستم را کاهش دهد. بنابراین مشخصات سخت‌افزاری سیستم اهمیت دارد.

ویندوز XP

مشکل اصلی ویندوز اکس پی این است که مایکروسافت دیگر از آن پشتیبانی نمی‌کند و امنیت بسیار پایینی دارد. بنابراین این نسخه ویندوز برای اجرا بازی‌های کامپیوتری مخصوصاً بازی‌های جدید مناسب نیست.

ویستا

به‌هیچ‌وجه!!!!!

ویندوز ۷

از نظر کارایی: ویندوز ۷ بعد از ویستا و قبل از ویندوز ۸ وارد بازار شد و طیف وسیعی از قابلیت‌ها را در اختیار کاربران قرار داد. امروزه در جهان، با وجود ارائه نسخه‌های جدیدتر، بسیاری از کاربران از ویندوز ۷ استفاده می‌کنند. این ویندوز نسبت به ویندوز ۱۰ ضعیف‌تر بوده و درایوهای قدیمی‌تری دارد و از نظر بسیاری از کارشناسان قادر به رقابت با ویندوز ۸ نیست. اما این بدان معنا نیست که ویندوز ۷ منسوخ شده است. ویندوز ۷ هنوز هم می‌تواند بازی را در سطح قابل قبولی اجرا کند؛ به شرطی که سیستم، سخت افزار مناسبی داشته باشد. اما بهتر است این نکته را بدانید که مایکروسافت تنها تا سال ۲۰۲۰ قصد دارد از ویندوز ۷ پشتیبانی کند، بنابراین تا یکی دو سال آتی این ویندوز نیز از رده خارج می‌شود.

از نظر سازگاری: ویندوز ۷ با اکثر بازی‌ها و سخت افزار سازگار است. با این حال، ارائه بازی‌های جدیدتر می‌تواند این سیستم‌عامل را دچار مشکل کند.

انتخاب بازی‌ها: با وجود مسائل سازگاری جزئی که در ویندوز ۷  وجود دارد؛ هنوز هم طیف وسیعی از بازی‌ها در آن اجرا می‌شود. شما می‌توانید بسیاری از بازی‌های آنلاین را در ویندوز ۷ انجام دهید.

  • نقاط قوت: تعداد زیادی بازی در ویندوز ۷ اجرا می‌شود و طیف وسیعی از کاربران از این ویندوز استفاده می‌کنند.
  • معایب: به دلیل عدم پشتیبانی از دایرکت ایکس ۱۲، بازی‌های جدید در آن اجرا نمی‌شود.

ویندوز ۸.۱

کارایی: ویندوز ۸ در همان ابتدا سطح بالایی از عملکرد را ارائه داد و با بسیاری از بازی‌ها سازگار بود. این ویندوز هنوز هم عملکرد مشابهی را با ویندوز ۱۰ ارائه می‌دهد؛ به همین دلیل اکثر بازی‌ها در آن اجرا خواهد شد. اما عدم پشتیبانی از Direct X 12 بدان معنی است که بازی‌های توسعه یافته در آینده ممکن است در ویندوز ۸ در دسترس نباشد؛ در این صورت، این مشکل با برخی نرم افزارهای کمکی قابل حل است. اما با گذشت زمان و با ارائه بازی‌های جدیدتر، ویندوز ۸ نمی‌تواند یک انتخاب مناسب باشد.

سازگاری: در حال حاضر ویندوز ۸ تقریباً با بیشتر بازی‌ها سازگار است. البته تعداد کمی از بازی‌ها، از Direct X 12  استفاده می‌کنند و هنوز این بسته نرم‌افزاری وارد بازی‌ها دیگر نشده است. علاوه بر این برخی بازی‌هایی که در سیستم DOS منتشر شده‌اند؛ قابلیت اجرا در ویندوز ۸ را ندارند که با استفاده از نرم افزار های کمکی قابل حل می‌باشد. اگر بخواهیم ورژن ۱۲ دایرکت ایکس را نادیده بگیریم. با توجه به استفاده از دایرکت ایکس ۱۱، تفاوت قابل ملاحظه ای بین ویندوز ۱۰ و ۸ وجود ندارد. اما ممکن است در آپدیت‌های بعدی بیشتر شود.

انتخاب بازی‌ها: برای انتخاب بازی‌هایی که در ویندوز ۸ ارائه می‌شوند، مانند ویندوز ۱۰، بیش از ۲۰۰۰۰ گزینه وجود دارد. این بدان معنی است که گیمرها  دارای گزینه‌های متنوعی هستند، هرچند برخی از بازی‌های جدیدتر برای پخش در ویندوز ۸ در دسترس نیستند و یا تمام قابلیت‌های آن‌ها کار نمی‌کنند، اما همانطور که گفتیم این نوع بازی‌های پیشرفته در حال حاضر در اقلیت می باشند.

  • نکات مثبت: فول درایو در تمامی سخت افزارها، طیف وسیعی از برنامه‌ها و بازی‌ها را پشتیبانی می‌کند.
  • معایب: بازی‌های مبتنی بر DOS نیازمند نرم افزار اضافی‌های هستند که باید نصب شوند؛ ممکن است بازی‌های آینده را پشتیبانی نکند.

ویندوز ۱۰

کارایی: ویندوز ۱۰ آخرین نسخه ارائه شده برای ویندوز است که طیف وسیعی از کاربردها و پیشرفت‌های ویندوزهای قبلی را در خود جای داده و معروف‌ترین نسخه ویندوز برای بازی است. ویندوز ۱۰ در روزهای ابتدایی خود، با مشکلاتی مانند مشکلات درایو مواجه بود که با ارائه بروز رسانی‌های مختلف این مشکلات حل شد. این سیستم‌عامل با توجه به پشتیبانی از بسته نرم‌افزاری دایرکت ایکس ۱۲ بازی‌های  آینده را پشتیبانی کرده و تا سالیان طولانی می‌تواند نیازهای شما را رفع کند.

نکته: دایرکت ایکس مجموعه‌ای از رابط‌های برنامه نویسی نرم‌افزاری است و کار آن برقراری ارتباط با سخت افزارهای صدا و تصویر برای اجرای برنامه‌های گرافیکی مانند بازی‌هاست که کار را برای برنامه نویسان آسان کرده و نیازی به کدهای سطح پایین سخت‌افزاری برای ایجاد تصاویر گرافیکی و افکت‌های صوتی و تصویری ، ندارند.

سازگاری: وقتی صحبت از سازگاری می‌شود؛ ویندوز ۱۰ مسیر منحنی شکلی را می‌پیماید. در واقع برخی بازی‌ها از جمله بازی‌هایی که بر مبنای DOS است در ویندوز ۱۰ اجرا نمی‌شود و شما برای اجرا این بازی‌ها باید نرم افزارهای کمکی بر روی ویندوز خود نصب کنید. اما اکثر بازی‌ها در این ویندوز قابل‌اجرا است.

نوع بازی‌ها: شما با نصب ویندوز ۱۰، دارای بیشترین حق انتخاب برای بازی‌های کامپیوتری هستید. این ویندوز طیف وسیعی از بازی‌های قدیمی و جدید را پشتیبانی می‌کند که تعداد آن بیش از ۲۰ هزار است.

  • نقاط قوت: عملکردو کیفیت عالی، سازگاری بالا و دسترسی به بازی‌های آنلاین از نقاط مثبت این ویندوز است.
  • معایب: مسائل امنیتی که در بیشتر نسخه‌های ویندوز یافت می‌شود و برخی بازی‌های قدیمی به وسیله نرم افزارهای کمکی اجرا می‌شوند.

نتیجه‌گیری:

درنتیجه از نظر کارایی و عملکرد، سازگاری و انتخاب بازی‌ها، ویندوز ۱۰ بهترین گزینه برای بازی‌های کامپیوتری را ارائه می‌دهد. نه تنها ویندوز ۱۰ بهترین گزینه میان بهترین ویندوزها است؛ در میان سیستم‌عامل‌های مختلف مانند لینوکس نیز، می‌توان به ویندوز ۱۰ رتبه اول داد. اگر بخواهیم به‌صورت اختصار دلیل برتری ویندوز ۱۰ را شرح دهید، به چند دلیل اصلی این ویندوز برای بازی‌های کامپیوتری، انتخاب مناسب‌تری است:

دلیل اول: ویندوز ۱۰ آخرین نسخه مایکروسافت بوده و بیشتر قابلیت‌ها و کارایی‌های نسخه‌های قبلی و امکاناتی فراتر از آن را در خود جای داده است.

دلیل دوم: بسته نرم‌افزاری Direct X 12: یکی از دلایل برتری ویندوز ۱۰ برای بازی‌های کامپیوتری پشتیبانی از بسته نرم‌افزاری Direct X 12 است.. هیچ سیستم‌عامل دیگری از این بسته نرم‌افزاری پشتیبانی نمی‌کند.

دلیل سوم: اپلیکیشن xbox: ویندوز ۱۰ با این اپلیکیشن از قابلیت‌هایی مانند xbox live در ایکس باکس پشتیبانی کرده و قابلیت اتصال به دستگاه ایکس باکس را دارد.

4 نظرات
  1. khakhs می گوید

    عالیییییییییییییییی

  2. ویروس خان می گوید

    اوا چرا زحمت کشیدین

  3. وحید می گوید

    ممنون از اموزش شما

  4. غزل می گوید

    خیلی از بازی ها خودشون نوشتن قبل نصب مثلا باید حداقل سیستم ویندوز ۱۰ باشه اما وقتی نصب میکنی میبینی نمیشه و اتفاقا میری رو نسخه ی ویندوز ۸ بهتر جواب میده.دلیل این چیه چجوری باید دقیق بفهمیم پس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.