۱۰ موتورسیکلت برتر دنیا

موتورسیکلت‌ تنها به‌عنوان وسیله‌ی حمل‌ونقل شهری و بین‌شهری طراحی و تولید نمی‌شود؛ برای عاشقان موتورسیکلت، داشتن یک موتورسیکلت زیبا و سریع رؤیا و آرزو است، موتورسیکلت شوق و سرگرمی آن‌ها به حساب می‌آید و هر سال منتظر ظهور مدل‌های مختلفی از برندهای موتورسیکلت سازی در جهان می‌باشند. در این مطلب قصد داریم ده مدل از بهترین موتورسیکلت‌های جهان را به عاشقان  دلباخته‌ی آن معرفی کنیم. بنابراین اگر به موتورسیکلت علاقه دارید با ما همراه باشید.

۱. موتورسیکلت تریومف بونوئل مشکی

تریومف یک برند تاریخی در زمینه تولید و طراحی موتورسیکلت‌های برتر است که در سال ۱۹۸۳ توسط جان بلور  تأسیس شد. موتورسیکلت Bonneville Bobber یک مدل مدرن و کلاسیک و یکی از سریع‌ترین موتورسیکلت‌های برند Triumph است. تکنولوژی‌های جدیدی مانند قفل ترمز، سیستم کنترل کششی و کنترل کروز در آن قرار داده شده است. این موتورسیکلت دارای پیشرانه دو قلو ۱۲۰۰ سی سی است که قادر است ۷۶ اسب بخار و گشتاوری معادل با ۷۸ نیوتن متر تولید کند. مصرف این موتورسیکلت در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۴.۱ لیتر است. از ویژگی‌های جالبی که در این موتورسیکلت در نظر گفته شده است؛ قابل تنظیم بودن صندلی موتور سوار است که می‌تواند بسته به قد خود ارتفاع آن را کم  زیاد کند. طراحی و کیفیت قطعات در بدنه این موتورسیکلت فوق العاده است و با رنگ مشکی جذابی در اختیار  عموم قرار گرفته و یکی از بهترین موتورسیکلت‌های جهان در سال ۲۰۱۸ می‌باشد. گازهای تولید شده توسط این موتورسیکلت طبق استانداردهای یورو ۴ می‌باشد.

۲. موتورسیکلت آپریلیا مدل DORSODURO 900

شرکت ایتالیایی آپریلیا توانسته موتورهای متنوعی را در دسته بندی‌های متفاوتی عرضه کند تا هر خریدار با هر سلیقه بتواند موتورسیکلت مورد علاقه‌اش را از این برند خریداری نماید. این موتورسیکلت در سبک موتورهای کراس و جاده‌ای قرار دارد. طراحی باریک این موتورسیکلت باعث می‌شود تا موتور سوار در ترافیک های شهری به راحتی حرکت کند. علاوه بر ویژگی‌های ظاهری، پیشرانه SMV 900 این موتورسیکلت قدرتی معادل با ۹۵ اسب بخار در ۸۷۵۰ دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور آن به ۹۰ نیوتن متر در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌رسد که باعث افزایش شتاب و سرعت آن شده است. علاوه بر این موتورسیکلت آپریلیا مدل DORSODURO 900 دارای یک رابط بلوتوثی است که از این طریق می‌تواند به گوشی فرد متصل شده و قابلیت‌های خوبی را در اختیار آن قرار دهد. این موتور از دوستداران محیط زیست است و در اگزوز آن از دو سنسور اکسیژن استفاده شده است.

۳. موتورسیکلت سوزوکی مدل GSX-250R

برندهای ژاپنی صنعت موتورسواری را دچار تحول کرده‌اند و با طراحی و تولید مدل‌های جدید توانسته‌اند در این میدان پیشرفت کنند. یکی از دلایل پیشرفت این برندهای ژاپنی ارائه موتورسیکلت‌های قوی برای هر نوع موتور سوار و با هر نوع بودجه است. سوزوکی یکی از برندهای تولید کننده موتورسیکلت جهان است که بسیار موفق و با کیفیت می‌باشد. مدل GSX-250R یک موتور زیبا و قوی سوزوکی در کلاس سوپر اسپرت است. پیشرانه این موتور ۲۴.۷ اسب بخار (۱۸.۴ کیلووات) قدرت داشته و گشتاور ۲۳.۵ نیوتن متر تولید کرده و در این راستا مطمئناً هیجان واقعی و رضایت کامل را به سوارکار خود منتقل می‌کند. مصرف سوخت اقتصادی آن باعث شده تا به یک گزینه خوب برای رفت‌وآمد روزانه تبدیل شود. داشبورد آن به‌صورت دیجیتالی طراحی شده و میزان مصرف سوخت و مشخصات دیگر را به خوبی نشان می‌دهد.

۴. موتورسیکلت BMWمدل K 1600 B

بی ام و نیز در صنعت تولید موتورسیکلت‌های جذاب و قوی سال‌ها است زبان زد بوده و توانسته مدل‌های متنوعی را ارائه دهد. مدل کی ۱۶۰۰ بی یکی از برترین مدل‌های موتورسیکلت بی ام و در کلاس مربوط است که توانست در ابتدای معرفی، در تعداد زیادی به فروش برسد. موتورسیکلت بی ام و  مدل K 1600 B دارای تنظیم تعلیق الکترونیکی مسلح است، همچنین دارای تنظیمات کروز و جاده، کنترل کششی دینامیکی و ترمز ABS می باشد. این موتورسیکلت دارای پیشرانه‌ای از نوع شش سیلندر خطی به حجم دقیق ۱۶۴۹ سی‌سی  است که قادر است ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۵ نیوتون متر گشتاور  تولید کند. طراحی این موتورسیکلت بسیار ارگونومی است و راکب با نشستن بر روی آن احساس بدی ندارد. شما می‌توانید ارتفاع نشیمن‌گاه آن را از ۷۵ سانتی‌متری تا ۷۸ سانتی‌متر تغییر دهید. بر روی داشبورد آن یک کنترلر قرار گرفته که می‌توانید حالات مختلف رانندگی را از بین آن انتخاب نمایید.

۵. موتورسیکلت سه چرخ یاماها مدل نیکین (NIKEN)

یاماها مدل نیکین اولین موتورسیکلت سه چرخ این برند به حساب می‌آید که توانسته به‌صورت ابتکاری آن را وارد بازار کند. این شرکت در سال ۲۰۱۸ از جدیدترین دستاورد خود در قالب موتورسیکلتی ۳ چرخ رونمایی کرد. این ایده باعث می‌شود تا کنترل موتورسیکلت در جاده‌های لیز و لغزنده زیادتر شده و همچنین به سمت جلو رانده شود. شما می‌توانید تا زاویه ۴۵ درجه در پیچ‌ها موتور را خم کنید و از این نظر مشکلی وجود ندارد؛ حتی این چرخ‌ها می‌توانند در پیچ‌ها و گوشه‌ها با سرعت و امنیت بیشتری حرکت کند. این وسیله‌ی سه‌چرخ جدید از یک پیشرانه‌ی ۳ سیلندر چهارزمانه از نوع DOHC و چهار سوپاپ در هر سیلندر بهره می‌برد. پیشرانه این موتورسیکلت نیز مشابه با ام تی ۰۹ با ظرفیت ۸۴۷ سی سی  ارائه شده است. قابلیت‌هایی مانند سیستم تعلیق، شاسی، موتور و تجهیزات الکترونیکی در این موتور باعث شده تا  افرادی زیاد به آن جذب شوند. نشیمنگاه این موتور بسیار راحت است و در  دو طرف آن باکس‌هایی برای نگهداری وسایل تعبیه شده است. شما می‌توانید از این موتور در فصل سرما استفاده کرده و با استفاده گرمکن فرمان آن، دست‌های خود را گرم‌تر کنید.

۶. موتورسیکلت ‌هارلی دیویدسون مدل HERITAGE CLASSIC

این موتورسیکلت فناوری مدرن را با ظاهری کلاسیک به شما ارائه می هد. از نظر ظاهری آنچه در این موتور نظرها را جلب می‌کند خورجین‌های چرمی است که شرکت هارلی دیویدسون به سبک قدیمی در دو طرف موتور قرار داده است. این موتورسیکلت دارای پیشرانه ۱۵۸۵ سی سی است که به  سیستم پاشش سوخت الکترونیکی (ESPFI)  مجهز می‌باشد که باعث شده مصرف سوخت آن کاهش یافته و در سفرهای درون شهری و بیرون شهری به صرفه‌تر باشد. قابلیت‌هایی مانند ترمز ضد قفل، سیستم تعلیق مخفی، زین دو بخشی، کالیبر ترمز ۴ پیستونی و … از ویژگی‌های جذاب این موتورسیکلت به حساب می‌آید. ظرفیت باک این موتورسیکلت ۱۹ لیتر است که باعث می‌شود شما به مسافرت‌های چندروزه بروید و بابت تمام شدن بنزین نگرانی نداشته باشید. علاوه بر صندلی راحتی که برای موتور سوار و فرد پشت سر آن در نظر گرفته شده؛ فرمان‌ها نیز کاملاً ارگونومی و در اندازه مناسب است که باعث می‌شود به گردن موتور سوار فشار وارد نکند. صندلی پشتی تکیه‌گاه دارد که برای راکب بسیار مناسب می‌باشد و احساس خستگی نمی‌کند.

۷. موتورسیکلت KTM 1290 GT سوپر دوک

شرکت KTM توانسته بازار جهانی موتورسیکلت را در سطح جهان اداره کند و موتورسیکلت‌های  Enduro، Motocross و Supermoto متنوعی را ارائه دهد. علاوه بر این، این شرکت بخش قابل توجهی از سهم بازار موتورسیکلت خیابانی را نیز اشغال کرده‌ است. KTM 1290 Super Duke GT یک موتورسیکلت در سری اسپرت است و یکی از بهترین موتورسیکلت‌های سال ۲۰۱۸ به حساب می‌آید. این موتورسیکلت علاوه بر قدرت و قابلیت‌هایی که در اختیار موتور سوار قرار می‌دهد؛ شرایطی را فراهم آورده تا راکب در طول سفر احساس راحتی داشته و به هیچ وجه خسته نشود. قدرت پیشرانه‌ی این موتورسیکلت نسبت به مدل قبلی خود، از ۱۷۳ اسب‌بخار به ۱۷۵ اسب‌بخار رسیده و این در حالی است که گشتاور آن از ۱۴۴ نیوتون‌متر به ۱۴۱ نیوتون‌متر کاهش یافته است. در این موتور به لطف سیستم کوئیک شیفتر تعویض دنده‌ها بسیار آسان‌تر انجام می‌شود و ایمنی آن نیز زیادتر است. قابلیت‌هایی مانند کروز کنترل، سیستم استارت بدون کلید، محافظ دست با دستگیره‌های گرم‌شونده، کنترل شیشه‌ی جلو، چراغ جلو با طرح جدید و .. این موتورسیکلت را به نمونه‌ای موفق در سال ۲۰۱۸ تبدیل کرده است.

۸. موتورسیکلت هوندا CRF1000L AFRICA TWIN

این موتورسیکلت هوندا یکی از بهترین موتورسیکلت‌های اسپرت  در سال ۲۰۱۸ می‌باشد. این موتورسیکلت با استفاده از  موتور دو قلوی موازی می‌تواند تا ۹۴ اسب بخار را تولید کرده و میزان گشتاور قابل توجه آن باعث شده تا در دور گرفتن بسیار خوب عمل نماید. پیشرانه این موتورسیکلت ۹۹۸ سی سی و  ظرفیت باک آن ۱۸.۸ لیتر است. وجود موتور موازی در بدنه باعث شده که ابعاد کلی موتور باریک‌تر بود و در ترافیک‌ها نیز به راحتی حرکت کند. طراحی ظاهری آن بسیار زیبا است و شما با سوار شدن بر روی آن احساس راحتی دارید. شما می‌توانید سطح استفاده از موتور را به‌صورت دستی تنظیم کره و در شرایط مختلف متناسب با نیازتان از قدرت کمتر یا بیشتر بهره ببرید. صفحه نمایش دیجیتالی روی داشبورد اطلاعاتی نظیر وضعیت دنده، کنترل کشش، درجه حرارت، مقدار سوخت، مقدار سرعت و…  را نشان می‌دهد.

۹. موتورسیکلت هوندا سوپر کاب

مدل Super Cub یکی از مدل‌های زیبا و قوی هوندا است. سوپر کاب از سال‌های قبل در قالب مدل‌های متنوعی عرضه شده است تا به این مدل زیبا و ۲۰۱۸ رسیده و توانسته یکی از بهترین موتورسیکلت‌های سال ۲۰۱۸ باشد. این موتورسیکلت ظاهر قدیمی داشته و در قالب یک موتورسیکلت و اسکوتر ارائه شده است. ۲۰۱۸ Super Cub دارای یک ظاهر  قدیمی اما مدرن است که  دارای پیشرانه‌ی تک سیلندر ۱۲۴.۹ سی‌سی هوا خنک انژکتور بوده و از قابلیت‌هایی مانند استارت بدون کلید، گیربکس نیمه اتوماتیک ۴ سرعته در کنار کلاچ اتوماتیک سانتریفیوژ، چراغ‌های LED، رینگ‌های ۱۷ اینچی و سیستم ترمز ABS  استفاده می‌کند.

۱۰. موتورسیکلت هوندا مدل  GOLD WING TOUR

این موتورسیکلت هوندا برای اولین بار در سال ۱۹۷۵ معرفی شد و حالا در سال ۲۰۱۸ مدل جدیدتر آن با  حجم موتور بیش از ۱۰۰۰ سی‌سی و گشتاور ۱۶۷ نیوتن متر به میدان آماده است و  جزو ده موتورسیکلت برتر جهان در سال ۲۰۱۸ قرار می‌گیرد. وزن این موتورسیکلت نسبت به نمونه قبلی آن بسیار کاهش یافته و مصرف سوخت آن نیز کمتر شده است. در این موتورسیکلت هوندا از قابلیت‌هایی مانند دریچه گاز برقی، سیستم ترمز ضد بلوکه، چهار نوع حالت رانندگی (شامل حالت باران، اسپرت، تور و اکونومی)، سیستم تعلیق دوبل جناغی در جلو و صفحه نمایش ۷ اینچی سازگار با اپل استفاده شده است. صفحه نمایش آن قابلیت اتصال به گوشی همراه را دارد و شما از طریق آن می‌توانید به تماس های خود پاسخ داده و یا موزیک گوش دهید و سایر اطلاعات را در قالب یک صفحه نمایش پیشرفته مشاهده نمایید. علاوه بر این بلندگوهای عقب، تنظیم الکترونیکی سیستم تعلیق، گرمکن صندلی، گرمکن فرمان و دنده عقب نیز در مدل گلدن وینگ  خودنمایی می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.