بهترین فیلم‌های اکشن ۲۰۱۷

فیلم‌های اکشن از جمله ژانرهای محبوب و موردعلاقه است که آدرنالین خون شما را زیاد می‌کند و شما را ساعت‌ها پای تلویزیون می‌‎نشاند. اگر عاشق فیلم‌های اکشن، پر از صحنه‌های انفجار و تعقیب خودرو، گروگان گیری و تیراندازی هستید؛ بهتر است این مطلب را دنبال کنید. در این مقاله سعی کردیم بهترین و محبوب‌ترین فیلم‌های اکشن سال ۲۰۱۷ را به شما معرفی کنیم.

۱. فیلم جان ویک (John Wick) قسمت دوم

جان ویک به کارگردان چاد استاهلسکی و نویسندگی Derek Kolstad یکی از جذاب‌ترین فیلم‌های اکشن سال ۲۰۱۷ است که نسخه اول آن در سال ۲۰۱۴ پخش شد و توانست علاقه مندان زیادی پیدا کند. در فیلم جان ویک، کیانو ریوز، نقش یک قهرمانِ آدم کش افسانه‌ای را ایفا می‌کند که طی اتفاقاتی که در قسمت اول افتاد؛ حال از کار خود بازنشسته شده است اما به دلیل اتفاقاتی که رخ می‌دهد و تماس همکار سابقش، تصمیم می‌گیرد به رم برود تا به او کمک کند. جان ویک با انجام حرکات اکشن و فعالیت‌های فیزیکی زیاد در نسخه اول به کشتن آدم بدهای قصه می‌پردازد و در قسمت دوم نیز با اینکه بازنشسته شده اما باز هم وارد بازی خطرناکی می‌شود. این فیلم در ژانر اکشن نمونه‌ای کامل و بی‌نقص از فیلم‌های هیجانی را به نمایش می‌گذارد که شما حتی ثانیه‌ای را از دست نخواهید داد. صحنه‌های سراسر انرژی و هیجان، درگیری، خون و آدرنالین باعث می‌شود؛ نیازهای شما از یک فیلم اکشن کاملاً برآورده شود. در برخی سکانس‌ها وقتی جان با شخصیت‌های منفی مانند روبی رز و کامن درگیر می‌شود؛ واقعاً نفس‌گیر بوده و هیجان فیلم به حداکثر خود می‌رسد. در صحنه‌های اکشن فیلم از جلوهای ویژه کمتری استفاده شده و کارگردان ترجیح داده است این صحنه‌ها به‌صورت واقع گرایانه‌ای به تصویر کشیده شود. طبق ادعای کارگردان فیلم، تمرکز فیلم‌های جان ویک، بر روی صحنه‌های اکشن و جذاب خلق شده در آن است؛ نه بر روی فیلم‌نامه و این در فیلم جان ویک قسمت اول و دوم کاملاً مشهود می‌باشد.

۲. فیلم اکشن لوگان Logan

لوگان یک فیلم اکشن و ابرقهرمانی در دنباله فیلم‌های ایکس من به نویسندگی و کارگردانی جیمز منگولد می‌باشد که هیو جکمن در آن نقش آفرینی کرده است. این فیلم اکشن از کتابی به نام لوگان مرد سال دیده اثر مارک میلر و استیو مکنایون الهام گرفته شده است. این فیلم به دلیل خشونت فیزیکی که در آن وجود دارد؛ برای گروه سنی زیر ۱۷ سال پیشنهاد نمی‌شود. فیلم سراسر صحنه‌های خشن و خون‌آلود است، خشونت واقعی عاری از هرگونه تدوین و جلوه‌ای ویژه باعث شده تا هیجان فیلم چند برابر شود. داستان فیلم به گونه‌ای آغاز می‌شود که شخصیت لوگان در سال ۲۰۲۵ حضور دارد، لوگان دارای قدرت نامیرایی است اما اکنون پیر شده و قدرت او کاهش یافته است. نسل میوتانت‌ها منقرض شده اما پرفسور اگزاویر همراه یک میوتانت و لوگان در یک بیابانی دور زندگی می‌کنند. در داستان دختری به نام لورا وارد می‌شود که لوگان از طریق آن متوجه می‌شود در یک موسسه میونانت‌ها به صورت مصنوعی پرورش می‌یابند. لوگان تصمیم می‌گیرد از لورا محافظت کند.

۳. بیبی درایور Baby Driver

بیبی لقب یک نوجوان است که در فیلم با موسیقی و رانندگی زنده است و هر زمانی که با مشکلی مواجه می‌شد سعی می‌کند با یک هدفون در گوش و از طریق موسیقی آن را حل کند. فیلم بی بی درایور ساخته ادگار رایت یک فیلم اکشن واقعی است که در آن خبری از اتفاقات غیرقابل باور و صحنه‌های غیر واقعی نیست؛ بلکه شما کاملاً صحنه‌های جذاب، اکشن و مافیا را مشاهده می‌کنید که اندکی چاشنی عشق نیز در آن وجود دارد. بی بی درایور به علت شخصیت باهوش و رانندگی عالی‌اش، وارد یک باند تبهکاری می‌شود. او با هوشِ فوق‌العاده خود نقشه‌های فرار گروه را برنامه‌ریزی می‌کند و سپس با دست فرمان منحصربه‌فردش آن‌ها را از چنگ پلیس نجات می‌دهد؛ تا بتواند با پولی که به دست می‌آورد با دختر موردعلاقه‌اش ازدواج کند. صحنه‌های اکشن رانندگی و تصادف و انفجار خودروها، تعقیب و گریزها، در کنار تیراندازی‌هایی که در آن انجام می‌شود و موسیقی متن زیبایی که در تمام فیلم جریان دارد؛ باعث شده تا این فیلم در لیست برترین فیلم‌های اکشن سال ۲۰۱۷ قرار گیرد.

۴. گرگ مبارز (Wolf Warrior)

فیلم گرگ مبارز در ژانر اکشن، جنگی و هیجان‌انگیز و به کارگردانی وو جینگ در دو قسمت ارائه شده است. این فیلم یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های اکشن در سینمای چین است. قسمت اول آن در سال ۲۰۱۵ و قسمت دوم آن نیز در سال ۲۰۱۷ بر روی پرده‌های سینما رفت و طرفداران زیادی پیدا کرد. رده سنی این فیلم به دلیل صحنه‌های خشونت‌آمیز آن بالا ۱۳ سال می‌باشد. در قسمت اول آن سرباز چینی را مشاهده می‌کنید که مأموریت مقابله با مزدوران را داشته و سعی می‌کند فعالیت‌های غیرقانونی آن‌ها را متوقف کند. بعد از غلبه بر آن‌ها نیروهای ویژه دریایی چینی، از این جنگ و خونریزی رها را شده و آرامش نسبی را تجربه می‌کردند و زندگی آن‌ها به روال عادی بازمی گردد؛ اما به ناگاه یک گروه مزدور به بومیان مناطق جنگی افریقا حمله کرده و آن‌ها را مورد آزار و اذیت قرار می دهند و این نیروها دوباره وارد نبرد می‌شوند.

۵. فیلم شورش در سلول ۹۹ (Brawl in Cell Block 99)

فیلم شورش در سلول ۹۹ یکی از فیلم‌های اکشن و هیجانی به کارگردانی اس کریگ زالر است که وینس وان نقش کلیدی آن را بازی می‌کند. وینس وان بعد از اینکه از کار خود اخراج شد؛ وارد زندگی خلافکارانه می‌شود اما بعد از مدتی دستگیر شده و به زندان می‌رود. در این میان یک مرد ناشناس به او دستور می‌دهد تا زندانی بلوک ۹۹ در یک زندان امنیتی را به قتل برساند و در صورتی که این کار را انجام ندهد؛ یکی از عزیزان او کشته خواهد شد. در این فیلم صحنه‌ها و خشونت‌های شخصی بسیار زیادی وجود دارد؛ محیط ترسناک زندان و اتفاق‌هایی که در این میان می‌افتد جذابیت فیلم را دو چندان کرده است.

۶. فیلم بلوند اتمی (Atomic Blonde)

بلوند اتمی ساخته دیوید لیچ، دستیار کارگردان در فیلم جان ویک بوده و تصمیم گرفته خود نیز فیلمی اکشن و هیجانی بسازد. در این فیلم قهرمان داستان یک زن بلوند و خوش سیما است که صحنه‌های اکشن و زیبایی خلق می‌کند. البته بیشتر صحنه و محتوای فیلم به جان ویک شباهت دارد؛ اما ازآنجاکه در سال ۱۹۸۹ رخ می‌دهد در آن از موزیک‌های هیجانی استفاده نشده است. داستان فیلم در زمان فرو ریختن دیوار برلین به وقوع می‌پیوندد. بعد از اینکه یک مأمور انگلیسی به قتل رسید، یکی از ماهرترین مأموران زن، به نام لورین به برلین می‌رود تا از ماجرا سردر بیاورد؛ خانم چارلیز ترون نقش این مأمور انگلیسی را بر عهده دارد. نقش لورین در فیلم بلوند اتمی همانند نقش کیانو ریوز در نقش جان ویک است به همین دلیل بلوند اتمی را نسخه خانومانه جان ویک می‌دانند. مأمور لورین در این فیلم با انجام صحنه‌های اکشن و مبارزه و آمادگی بدنی بالا، هیجان زیادی را به فیلم بخشیده است. این فیلم اکشن و هیجانی صحنه‌های زیبا و هیجان‌انگیزی را به نمایش می‌آورد؛ اما از آنجا که فیلمنامه آن ضعیف است و خط داستان مشخصی ندارد آنقدرها مورد توجه قرار نگرفته است.

۷. فیلم سرنوشت خشن (The Fate of the Furious)

فیلم‌های سرنوشت خشن از جمله فیلم‌های اکشنی است که بعد از ارائه ۸ قسمت متوالی هنوز هم جذابیت‌های خاص خودش را دارد و تماشاچی را میخکوب می‌کند. این فیلم به نویسندگی کریس مورگن و کارگردانی اف گری گری به سینما عرضه شده است که در آن بازیگرانی نام آشنا و هیجان‌انگیز ایفای نقش می‌کنند. در قسمت هشتم این فیلم که در سال ۲۰۱۷ پخش شد، شخصیت دام و لتی با بازیگری وین دیزل و میشل رودیگرز، به ماه عسل رفته‌اند؛ اما به ناگاه سرو کله شخصیتی مرموزی به نام سایفر (بابازی شارلیز ترون) پیدا می‌شود که سعی دارد دام را به کار خلاف و گروه خلافکاری خود وارد کند. دام به علت تهدیدهای شخصی وارد این گروه خلافکاری می‌شود و سعی می‌کند از دوستان خود دور بماند. در این بین یک مأمور دولتی با بازی کرت راسل اعضای گروه را به دور هم جمع می‌کند تا دام و افراد خلافکار را دستگیر کرده و از ماجرا مطلع شوند. علیرغم اینکه فیلم نامه و اتفاقاتی که در آن رخ می‌دهد در سطح پایین بوده و از آن انتظار زیادی نمی‌رود؛ اما هیجان و صحنه‌های اکشن و ماشین‌های فوق‌العاده‌ای که زیر پای اعضای گروه است و رانندگی‌های خطرناک آن‌ها باعث می‌شود تا این فیلم در ژانر اکشن به یک نمونه خوب و تماشاگر پسند تبدیل شود. چاشنی طنز با تقابل جیسون استاتم و دواین جانسون باعث شده که درکنار این هیجان، لبخند نیز بر روی لبانتان بیاید.

۸. تیغه جاودانه (Blade of the Immortal)

تیغه جاودانه اثر اکشن و جذاب کارگردان ژاپنی تاکاشی میکه است که از یک مانگای ژاپنی ۲۰ جلدی ساخته شده است. در این فیلم شخصیت قهرمانی به نام مانجی وجود دارد که برای سر او جایزه گذاشتند؛ او بعد از مرگ خواهرش دست از مبارزه می‌کشد و منتظر مرگ خود می‌نشیند. اما در این بین یک زن ناشناس کرم‌هایی را وارد بدن او کرده  او را تبدیل به نامرا می‌کند. در این راستا گروهی در حال از بین بردن مدارس آموزش رزمی بوده و جنگ و خونریزی به پا می‌کند. دختر خردسالی به نام رین تصمیم به انتقام می‌گیرد و  در کنار مانجی تا آخر انتقام و مبارزه پیش می‌روند. این فیلم ژاپنی همانند سایر فیلم‌ها از صحنه‌ها  تخیلی زیادی استفاده کرده است، اما این صحنه‌ها به هیچ عنوان کسل کننده نیست. بنابراین اگر دوست دارید یک فیلم هیجان‌انگیز و اکشن در قالب فیلم‌های سامورایی مشاهده کنید که در آن آدم کشی‌های بسیار زیادی رخ می‌دهد و در برخی موارد حال بهم زن است، بهتر است فیلم تیغه جاودانه را پلی کنید.

۹. فیلم ویلیانز (The Villainess)

فیلم ویلیانز سرشار از صحنه‌های اکشن جذاب و خشن است که ساعت‌ها شما را در کنار تلویزیون میخکوب خواهد کرد. این فیلم دارای یک داستان تأمل‌برانگیز و خلاقانه می‌باشد که در آن شخصیتی به نام سوک هی که در بچگی شاهد به قتل رسیدن پدر و مادر خود بوده، توسط مردی که او را نجات یافته تعلیمات رزمی می‌بیند و  قصد دارد انتقام پدر و مادرش را بگیرد. سوک هی به یک آدم کش ماهر تبدیل می‌شود و در این راستا صحنه‌های زیبایی در فیلم خلق می‌شود. در این فیلم شما می‌توانید از اجراهای تماشایی بازیگران لذت برده و یک فیلم سامورای اکشن و جذاب ببینید. موسیقی متن فیلم نیز در کنار این صحنه‌های اکشن باعث شده تا جذابیت فیلم دو چندان شود. این فیلم کره‌ای یک درام اکشن موفق در سال ۲۰۱۷ است که جونگ بیوگ بیل آن را کارگردانی کرده و  بازیگران موفقی در آن نقش آفرینی می‌کنند.

۱۰. فیلم بیگانه (The Foreigner)

اگر عاشق فیلم‌های هیجان‌انگیز جکی چان هستید؛ بهتر است فیلم بیگانه را تماشا کنید. البته در این فیلم از چاشنی طنز جکی چان استفاده نشده است و با توجه به موضوع فیلم او سعی کرده با یک نقش جدی به بازی بپردازد. داستان کلی فیلم از رمان استفن لجر به نام مرد چینی اقتباس گرفته شده است. جکی چان در این فیلم به فکر انتقام است. دختر جکی چان در طی یک حادثه تروریستی کشته می‌شود و او سعی می‌کند در داستان فیلم باخلق صحنه‌های اکشن از آن‌ها انتقام بگیرید. کارگردان فیلم بیگانه مارتین کمپل است که در کارنامه خود فیلم‌های موفق دیگری مانند چشم طلایی و کایو رویال را نیز ثبت کرده است. آنچه که در این فیلم تماشاچی را به وجه می‌آورد صحنه‌های خشنی است که توسط جکی چان این بازیگر  مسن، اجرا می‌شود. در کنار آن، صحنه‌های دراماتیکی که چان بعد از مرگ دخترش تجربه می‌کند؛ نشان می‌دهد این بازیگر توانمند نه تنها در بازی‌های اکشن رزمی و کمدی تبحر دارد؛ بلکه  صحنه‌های احساسی فیلم را نیز به‌خوبی اجرا می‌کند.

منبع: سایت theringer

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.