کدام ورژن هارد اکسترنال wd بهتر است؟

امروزه اکثر کاربران برای ذخیره اطلاعات خود از سیستم‌های ذخیره سازی ابری استفاده می‌کنند؛ بااین‌حال برخی فایل‌ها و اطلاعات بسیار خصوصی هستند و شما دوست ندارید با وجود امنیت این شبکه‌ها، آن‌ها را در سیستم‌های ذخیره سازی ابری قرار دهید. استفاده از هاردهای اکسترنال گزینه خوبی برای ذخیره اطلاعات شما هستند. هارد یک وسیله قابل اطمینان برای ذخیره سازی اطلاعات است که به صورت هارد اکسترنال و اینترنال طراحی و استفاده می‌شود. شما می‌توانید این هاردها را با ظرفیت‌ها و ویژگی‌های متفاوتی تهیه کرده و استفاده نمایید. وسترن دیجیتال (Western Digital) یکی از شرکت‌های محبوب در این زمینه است که هم درایوهای مکانیکی و هم درایوهای حالت جامد (SSD) ارائه می‌دهد. این شرکت یکی از بهترین و مشهورترین تولیدکنندگان تجهیزات ذخیره‌سازی اطلاعات است. هارد اکسترنال wd وسترن دیجیتال دارای مدل‌های مختلف و همچنین رنگ‌های آبی، سبز، بنفش، سیاه، قرمز و طلایی می‌باشد که هر کدام دارای قابلیت‌های متفاوتی هستند. هارد آبی Western Digital Blue برای کامپیوترهای دسکتاپ ساخته شده است، در حالی که رنگ مشکی Black آن مختص حرفه‌ای‌ها است. صاحبان شرکت‌ها و سرورها از هاردهای سری طلایی آن استفاده می‌کنند و هارد درایوهای قرمز رنگ به طور خاص برای استفاده در سیستم‌های ذخیره‌سازی تحت شبکه NAS طراحی شده‌اند. در این مقاله قصد داریم در مورد ورژن‌های مختلف هارد اکسترنال wd حرف بزنیم؛ با ما همراه باشید.

هارد اکسترنال wd وسترن دیجیتال که به نام متعددی نام‌گذاری می‌شوند؛ محصولات با کیفیت و خوب در این زمینه هستند که با رمزگذاری پیشرفته‌ای که در آن‌ها قرار گرفته بسیار قابل اطمینان می‌باشند. فرقی ندارد از چه سیستم عاملی استفاده می‌کنید؛ همه پلتفرم‌ها می‌توانند از این هاردهای اکسترنال استفاده کنند. نرم‌افزاری که درون این هارد اکسترنال‌ها قرار داده شده است این امکان را به کاربر می‌دهد که از اطلاعات به صورت منظم و زمان بندی شده پشتیبان تهیه کند. شما می‌توانید با پورت رابط USB 3.0 در این محصولات با سرعت ۵ گیگابایت بر ثانیه اطلاعات را انتقال دهید.

وسترن دیجیتال بری انتخاب این هارد دیسک‌های اکسترنال گزینه‌های خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می توانید متناسب با رنگ هارد اکسترنال، کابل یو اس بی و محافظ بدنه (بامپر) یک هارد دیسک مناسب از این برند انتخاب  نمایید. هر کدام از این هارد دیسک‌ها دارای ظرفیت‌های متنوعی مانند ۵۰۰ گیگابایت، یک ترابایت، ۲ ترابایت و .. هستند که فضای خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهند. البته رنگ‌ها در هاردهای داخلی این شرکت لحاظ می‌شود که به صورت اختصار به آنها اشاره می‌کنیم:

کاربرد رنگ‌های هاردهای داخلی وسترن دیجیتال

این رنگ بندی در  هارد دیسک‌های داخلی این شرکت به کار برده می شود.

هارد آبی وسترن دیجیتال

این هاردها برای اهداف و کاربران عمومی‌تری ساخته شده‌ است که شما می‌توانید برای نیازهای روزمره‌تان از آن بهره ببرید. این هاردها با توجه به سرعت خود برای کامپیوترهای دسکتاپ و لپ تاپ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مصارف خانگی، ۶۴ مگابایت حافظه کش، ظرفیت‌های ۵۰۰ گیگابایت تا ۶ ترابایت.

هارد سبز رنگ وسترن دیجیتال

این هارد با توجه به مصرف کم و صدای پایین و قیمت به‌صرفه آن بسیار محبوب است. شما می‌توانید از این هارد وسترن برای ذخیره اطلاعاتی مانند عکس‌ها و فیلم‌ها استفاده کنید. برای استفاده در محاسبات و کارهای پردازشی از این هاردها استفاده نکنید؛ هاردهای سبز در حکم هاردهای ثانویه هستند.

ظرفیت بالا و قیمت مناسب، ظرفیت یک تا ۶ ترابایت

هارد مشکی وسترن دیجیتال

از هاردهای مشکی رنگ وسترن می‌توان برای اجرای بازی‌های سنگین، انجام عملیات گرافیکی و مولتی مدیاها استفاده کرد.

استفاده گیمرها و اجرای گرافیکی، ۱۲۸ مگابایت حافظه کش، ظرفیت‌های یک تا ۶ ترابایت.

هارد wd قرمز وسترن دیجیتال

هارد قرمز برای استفاده در فضای ذخیره سازی NAS  طراحی شده است. حجم و امنیت این هاردها بسیار بالا است و برای سیستم‌های تحت شبکه NAS و RAID  استفاده می‌شود.  هاردهای قرمز در دو مدل ساده و حرفه‌ای تولید می‌شوند که مدل حرفه‌ای یا همان پرو (Wd Red Pro) حافظه موقت و سرعت بالاتری دارد.

عملکرد بهتر و اطمینان بیشتر، مناسب برای حجم کار زیاد، ۶۴ تا ۲۵۶ مگابایت حافظه کش، ظرفیت‌های معادل با یک ترابایت تا ده ترابایت.

هارد wd بنفش وسترن دیجیتال

از این هارد می‌توان به صورت ۲۴ ساعته استفاده کرد و قابلیت ذخیره اطلاعات به صورت شبانه‌روزی را دارد، هارهای بنفش رنگ بیشتر برای مراکز نظارت و دوربین‌های مدار بسته استفاده شوند.

استفاده در سیستم‌های نظارتی، استفاده ۲۴ ساعته، ۶۴ تا ۲۵۶ مگابایت حافظه کش، ظرفیت‌های یک ترابایت تا ده ترابایت.

هارد wd طلایی وسترن دیجیتال

این هارد حرفه‌ای ترین و بهترین هارد وسترن دیجیتال است که به دلیل دو پردازنده بیشتر در زمینه ذخیره سازی‌های حرفه‌ای در سیستم‌های رید استفاده می‌شود.

استفاده در سرورهای قوی، ۱۲۸ تا ۲۵۶ مگابایت حافظه کش، ظرفیت‌های یک تا ده ترابایت.

انواع هارد دیسک‌های  خارجی وسترن دیجیتال

۱. هارد اکسترنال wd وسترن دیجیتال مدل Elements 

این هارد وسترن دیجیتال وزن کم و طراحی کوچکی دارد و به راحتی در کیف شما جای می‌گیرد؛ وزن نمونه یک ترابایتی آن ۱۳۴ گرم است. شما می‌توانید این هارد دیسک را در ظرفیت‌های ۵۰۰ گیگابایت، یک یا دو ترابایتی تهیه کنید که مدل‌های ۲ ترابایتی وزن سنگین‌تری دارند و ضخامت آن‌ها بیشتر است. این هارد دیسک از رابط USB 3.0 برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کند که سرعت بالاتری دارد. سازگاری این هارد با ویندوزهای جدید و وجود نرم افزارهای امنیت در آن باعث شده که این مدل به یکی از بهترین هاردهای اکسترنال شرکت وسترن دیجیتال تبدیل شود. این هارد دیسک انرژی خود را از طریق رابط یو اس بی به دست می‌آورد و نیاز به اداپتور ندارید. نشانگر آل ای دی روی بدنه وضعیت انتقال اطلاعات را به کاربر نشان می‌دهد. این هارد اکسترنال با سیستم عامل‌های Windows 10, Windows 8.1, Window 8, Windows 7, Windows Vista, Mac OS X 10.6.5 سازگار است.

۲. هارد اکسترنال wd وسترن دیجیتال مدل My Passport Ultra Metal Edition

هارد دیسک‌های مای پسورد وسترن دیجیتال از جنس بدنه آلومینیومی ساخته شده‌اند که باعث زیبایی و مقاومت بدنه آن‌ها شده است. این هارد دیسک‌های اکسترنال شرکت وسترن دیجیتال از رابط USB 3.0 استفاده می‌کنند که سرعت انتقال اطلاعات بسیار بالایی دارد (۵گیگابایت بر ثانیه). ظرفیت آن‌ها یک ترابایتی است و شما می‌توانید از سیستم رمزگذاری این هارد استفاده کرده و امنیت آن را بالا ببرید. این هارد دیسک وسترن دیجیتال با سیستم عامل‌های Windows 8, Windows 7, Windows Vista, Mac OS X سازگار می‌باشد.

۳. هارد اکسترنال wd وسترن دیجیتال مدل My Book Desktop

شما می‌توانید از هارد اکسترنال مای بوک وسترن دیجیتال برای ذخیره فیلم‌ها، موسیقی، عکس و کارهای حرفه‌ای خود استفاده کنید و یک آرشیو مطمئن از آن‌ها داشته باشید. هارد دیسک مای بوک نیز از رابط USB 3.0 استفاده می‌کند و سرعت انتقال اطلاعات آن بسیار بالا است؛ البته مای بوک از رابط USB 2.0 هم پشتیبانی می‌کند. این هارد دیسک از نوع رومیزی است و برای تأمین انرژی باید از طریق آداپتوری که در جعبه قرار دارد به جریان برق متصل شود. در صورتی که هر یک از سیستم عامل‌های Windows 7, Windows 8,Windows 10، Mac OS X El Capitan, Yosemite, یا Mavericks & Sierra را داشته باشید می‌توانید از این هارد دیسک استفاده کنید. این هارد دیسک رومیزی در ظرفیت‌های متنوع یک تا ۶ ترابایت  عرضه می‌شود که بسته به اندازه آن قیمت متفاوتی دارد.

۴. هارد اکسترنال wd وسترن دیجیتال مدل My Cloud

هارد دیسک مای کلود این امکان را به کاربران می دهد که فایل‌ها و اطلاعات خود را در یک شبکه خانگی به اشتراک گذاشته و در هر زمان و مکانی به اطلاعت آن دسترسی داشته باشند. این سیستم ذخیره سازی  نوعی سیستم ذخیره اطلاعات متصل به شبکه است که شما قادر هستید از طریق اینترنت به اطلاعات آن دسترسی پیدا کنید. بنابراین این هارد درایوها علاوه بر دسترسی مستقیم به صورت اینترنتی و از طریق شبکه نیز اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهند. امنیت اطلاعات در آن‌ها زیادتر است و کاربر کنترل و مدیریت بیشتری بر داده‌های خود دارد. با استفاده از پورت USB 3.0  می‌توانید فضای هارد را زیادتر کرده و یا به اطلاعات سایر سیستم‌های ذخیره سازی خارجی دسترسی داشته باشید. علاوه بر این رابط USB 2.0 با سرعت حداکثر ۴۸۰ مگابایت بر ثانیه در اختیار شما است. نشانگر LED با قابلیت نمایش روشن/خاموش بودن دستگاه و وضعیت انتقال اطلاعات به کاربر کمک می‌کند که بر روند کار دستگاه نظارت بیشتری داشته باشد. این هارد اکسترنال با سیستم عامل‌های Windows 8, Windows 7, Windows Vista, Windows XP (SP 3), Mac OS X Mountain Lion, Lion, or Snow Leopard سازگار است و برای استفاده در گوشی‌های اندروید و ios نیاز به برنامه کمکی خارجی دارد.

۵. هارددیسک اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport Wireless PRO 

این هارد دیسک این امکان را به کاربر می‌دهد تا به صورت سیمی و بی‌سیم به آن متصل شود. اتصال بی‌سیم آن از طریق وایفای و بدون نیاز به هیج وسیله خارجی مانند لپ تاپ یا گوشی انجام می‌شود. اتصال سیمی از طریق یو اس بی ۳ انجام می‌شود که سرعت انتقال اطلاعات بسیار بالایی دارد. نسخه دوم یوس‌بی نیز در این هارد اکسترنال به کار گرفته شده است. علاوه بر این شما می‌توانید مموری کارت‌ها مانند کارت حافظه دوربین خود را در شیار این هارد دیسک قرار داده و از اطلاعات آن بک آپ تهیه کنید. هارد دیسک وایرلس مای پسورد از فیلم‌ها با کیفیت بالا پشتیبانی می‌کند و  قادر است به صورت بی سیم آنها را روی سیستم کامپیوتری شما پخش نماید. این هارددیسک دارای باتری داخلی است که تا ده ساعت می‌توانند اطلاعات شما را انتقال دهد؛ همچنین تا ۶ ساعت قابلیت پخش  ویدئو دارد و در صورت استندبای تا ۲۰ ساعت قدرت لازم را خواهد داشت. در صورت اتمام شارژ از پورت یو اس بی و اتصال به سیستم کامپیوتری، می‌توانید آن را شارژ کنید. در صورتی که از سیستم عامل‌های Windows 10, 8, or 7 / Mac OS X El Capitan, Yosemite, Mavericks, or Mountain Lion استفاده می‌کنید می‌توانید از این هارد دیسک بهره ببرید. شما می‌توانید این هارد با کیفیت و کاربردی را در ظرفیت‌های ۵۰۰گیگابایت، یک ترابایت و دو ترابایت تهیه کرده و از آن لذت ببرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.