علت هنگ کردن کیبورد آیفون

برخی از کاربران آیفون بعد از مدتی استفاده از گوشی همراه یا ارتقا سیستم عامل iOS، در برخی قسمت‌های گوشی‌شان دچار مشکل می‌شوند. یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که کاربران آیفون با آن درگیر هستند؛ هنگ کردن کیبورد آیفون است. در این شرایط در هنگام تایپ کردن، کلمات با تأخیر تایپ می‌شوند و یا صفحه کلید هنگ کرده و هیچ کلمه‌ای را تایپ نمی‌کند. اگر آیفون شما نیز این مشکل را دارد؛ این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا علت هنگ کردن کیبورد آیفون را متوجه شده و با استفاده از راهکارهایی آن را رفع کنید.

چرا صفحه کلید آیفون هنگ می‌کند؟

هنگ کردن و از کار افتادن صفحه کلید آیفون ممکن است به دلایل متعدی رخ دهد که در این قسمت به صورت خلاصه و کلی به آن اشاره می‌کنیم و در ادامه روش‌های حل این مشکلات را ذکر خواهیم کرد. صفحه کلید آیفون ممکن است به دلایل زیر هنگ کرده و متوقف شود:

علت هنگ کردن کیبورد آیفون
  • برنامه‌ای که سعی دارید در آن از صفحه کلید استفاده کنید؛ دچار مشکل شده است.
  • آیفون دچار یک مشکل نرم‌افزاری یا سخت افزاری شده و صفحه کلید هنگ می‌کند.
  • صفحه کلید ممکن است دچار مشکل شده باشد.
  • صفحه نمایش آیفون خراب است و این باعث شده تا صفحه کلید به درستی کار نکند.

۱. صفحه نمایش را پاک کنید

گاهی اوقات کثیفی و وجود گرد و غبار و روغن بر روی سطح صفحه نمایش باعث می‌شود تا صفحه کلید به درستی کار نکند و شما گمان می‌کنید که صفحه کلید آیفون هنگ کرده و از کار افتاده است. گاهی این کثیفی‌ها باعث می‌شود عملکرد صفحه نمایش دچار اختلال شده و یک حرف را چند بار تایپ کند. بنابراین همیشه با پارچه‌های نرم و مناسب سطح صفحه نمایشتان را تمیز کنید.

۲. تمام برنامه‌ها را ببندید

در این جا یک سؤال مطرح می‌شود که آیا صفحه کلید آیفون شما در هیچ یک از برنامه‌ها کار نمی‌کند و یا تنها در یک برنامه خاص هنگ کرده و از کار می افتد؛ اگر صفحه کلید شما در بیشتر برنامه‌های آیفون هنگ می‌کند؛ احتمال اینکه مشکل از یک برنامه باشد بسیار کم است؛ اما اگر در یک برنامه خاص کار نمی‌کند؛ مشکل از آن برنامه می‌باشد. در برخی موارد شما به محض باز کردن یک برنامه خاص، صفحه کلید آیفونتان هنگ می‌کند. در این شرایط بهتر است برنامه مورد نظر را حذف کرده و دوباره نصب کنید. صرف نظر از هر گونه شرایط، تمام برنامه‌های باز شده بر روی آیفون را ببندید؛ به گونه‌ای که هیچ برنامه‌ای در میانبر آیفون وجود نداشته باشد. حال صفحه کلید را در قسمت پیامک‌ها باز گرده و امتحان کنید؛ آیا باز هم هنگ می‌کند؟

۳. مشکل از برنامه‌های دیگر است

روش دیگری که احتمال هنگ کردن صفحه کلید آیفون را کم می‌کند؛ خالی کردن فضای گوشی از طریق پاک کردن برنامه‌های دیگر است. برنامه‌های اضافی گوشی را پاک کنید. برای این کار آیکون برنامه را لمس کرده و نگه دارید تا زمانی که شروع به چرخش کند. حالا روی X ضربه بزنید که در گوشه سمت راست ظاهر می‌شود و برنامه را حذف کنید.

۴. سیستم آیفون مشکل دارد

مشکل در سیستم آیفون یکی از علت‌های هنگ کردن کیبورد آیفون می باشد. در این شرایط بهتر است گوشی‌تان را ریست کنید. قبل از ریست کردن از اطلاعات مهم آن پشتیان تهیه کنید.

ریست سخت افزاری:

در برخی شرایط سیستم کلی آیفون دچار مشکل شده و صفحه کلید هنگ می‌کند؛ در این شرایط می‌توانید از ری استارت سخت افزاری استفاده کنید. در واقع با فشردن چند کلید گوشی ریستارت می‌شود. بنابراین دکمه Sleep/Wake و Home را به صورت همزمان نگه داشته و ده ثانیه صبر کنید. وقتی ارم اپل را مشاهده کردید دکمه را رها کنید تا سیستم ری استارت شود. ری استارت سخت افزاری در گوشی‌های مختلف متفاوت است و شما می‌توانید آن را از طریق جست‌وجو در اینترنت پیدا کنید.

ریست نرم‌افزاری:

ریست کردن می‌تواند بیشتر مشکلات نرم‌افزاری گوشی‌ها را حل کند. در این میان ممکن است برخی اطلاعات شما پاک شود؛ رمز وایفای تان را باید دوباره وارد کنید؛ عکس صفحه نمایشتان را باید دوباره تنظیم کنید؛ اما با این کار می‌توانید صفحه کلیدتان را درمان کرده و مانع از هنگ کردن آن شوید. برای ریست کردن به تنظیمات -> عمومی -> تنظیم مجدد یا همان ریست بروید. رمز عبور آیفون خود را وارد کرده و گوشی‌تان را ری استارت کنید.

۵. سیستم عامل آیفون قدیمی است

در برخی موارد با آپدیت کردن سیستم عامل صفحه کلید دچار مشکل شده و هنگ می‌کند؛ در برخی شرایط کاربرانی دچار مشکل می‌شوند که سیستم عامل گوشی‌شان را آپدیت نمی‌کنند؛ بنابراین اگر سیستم عامل گوشی‌تان قدیمی است و صفحه کلید شما هنگ می‌کند؛ در صورتی که برای گوشی شما آپدیت جدید ارائه شده است بهتر است گوشی را آپدیت کرده و آخرین نسخه آن استفاده کنید. به منظور به روز رسانی وارد بخش تنظیمات شوید؛ به قسمت General و گزینه Software Update انتخاب کنید تا گوشی شما از طریق اینترنت بروز رسانی شود.

۶. گاهی مشکل از کیبورد است

در برخی شرایط مشکل از کیبورد آیفون است و شما با تغییر تنظیمات آن می‌توانید عملکرد را بهبود بخشیده و مانع از هنگ کردن صفحه کلید آیفون شوید:

قابلیت تایپ پیش فرض را غیر فعال کنید

تایپ پیش فرض قابلیتی است که در کادر بالا صفحه کلید آیفون قرار گرفته و کلمات را قبل از تایپ کامل به شما پیشنهاد می‌دهد. برای غیر فعال کردن این قابلیت به بخش تنظیمات و قسمت General بروید و Keyboard را انتخاب کنید. صفحه را اسکرول کرده و گزینه Predictive را پیدا کنید و در نهایت آن را غیرفعال نماید.

قابلیت بررسی املایی کلمه را غیر فعال کنید

این گزینه نیز می‌تواند بر روی عملکرد کیبورد تأثیر منفی گذاشته و باعث هنگ آن شود. برای غیرفعال کردن آن به بخش تنظیمات بروید؛ گزینه General را انتخاب کرده و به بخش Keyboard بروید صفحه را اسکرول کرده و گزینه Spelling را غیر فعال کنید.

دیکشنری صفحه کلید را ری استارت کنید

طبق برخی گزارش‌ها با ری استارت کردن دیکشنری صفحه کلید آیفون مشکل آن رفع خواهد شد. برای این کار به تنظیمات بروید، قسمت General را انتخاب کرده و به بخش Reset بروید و درنهایت گزینه Reset Keyboard Dictionary را انتخاب کنید.

برنامه کیبورد اضافه را حذف کنید

در برخی موارد بر روی آیفون خود چند برنامه شخص ثالث کیبورد نصب کرده‌ایم؛ شاید دلیل هنگ کیبورد اصلی آیفون، وجود این برنامه‌های شخص ثالث است. بنابراین بهتر است از مسیر Settings > General > Keyboard > Keyboards استفاده کرده و صفحه کلید شخص ثالث را حذف کنید.

۷. پیام‌های قدیمی‌تان را حذف کنید

گاهی اوقات حافظه سیم کارت یا گوشی پر شده است و در نتیجه صفحه کلید هنگ می‌کند. بنابراین بهتر است پیام‌های که از آنها استفاده نمی‌کنید؛ مانند پیام‌های تبلیغاتی را پاک کنید. در این صورت فضای بیشتری خالی شده و امکان هنگ کردن آن وجود ندارد. البته در صورتی که مشکل از پیام‌های زیاد در صندوق پستی باشد؛ زمانی که در قسمت پیام‌های متنی هستید؛ صفحه کلید هنگ می‌کند. در سایر موارد این اتفاق رخ نمی‌دهد.

۸. از برنامه‌های کمکی استفاده کنید

در صورتی که راه‌حل‌های بالا مشکل هنگ کردن صفحه کلید آیفون را حل نکرد می‌توانید از برخی برنامه‌های کمکی استفاده کنید. یکی از این برنامه‌ها iMyFone Fixppo نام دارد. این برنامه مشکلات سیستمی و خطاهای آیفون را حل می‌کند. مشکلاتی مانند سیاه و سفید شدن صفحه نمایش، هنگ کرد آیفون، ری استارت، هنگ کردن صفحه کلید و … همگی با این برنامه برطرف می‌شوند.

منبع: وب سافت

 

10 نظرات
  1. Mary می گوید

    برای من مشکل از محافظ صفحه نمایش بود که وقتی بر داشتم مشکل حل شد
    مشکل گوشی من اختلال و در هم شدن حروف و اعداد
    و همچنین تایپ خود به خود حروف ،باز شدن خودبخود بعضی برنامه ها بود که با برداشتن محافظ حل شد

  2. amir bk می گوید

    کیبورد من فقط توی مرورگر سافاری هنگ میکنه اونم موقع وارد کردن پسورد

  3. Nana می گوید

    کیبوردتون رو ریست کنید از تنظیمات:
    General
    Reset
    Reset keyboard

  4. حامد می گوید

    دقیقا منم همین مشکلو دارم

  5. احسان می گوید

    برای منم همین مشکل رو داره رمز عبور در سافاری و با هیچ کدوم از این کارا درست نشد

  6. pouya می گوید

    مال منم دقیقا همین مشکلو داره موقع پسورد زدن تو سفری هنگ میکنه

  7. شقایق می گوید

    منم موقع زدن پسورد تو سافاری مشکل دارم و هنگ میکنه سافاری
    اگر کسی فهمید چرا به منم بگید لطفا

  8. آرتا می گوید

    سلام وقت بخیر کیبودثرد من توی ورد باز نمیکنه

  9. Vidiya می گوید

    کیبورد من بدون اینکه حروفی رو تاچ کنم در هنگام چت هودبخود درج میشه حرف “ر” و “ز”
    محافظ صفحه نمایش رو هم برداشتم بهتر شده اما نه بازهم این دو حروف مابین کامات هنگام چت میوفته و خیلی درگیرو نگرانم
    لطفا راهنمایی بفرمایید

  10. mahla می گوید

    من وقتی میرم سایت و برنامه اپ اینا کیبورد باز نمیشه و دوربین میاد انگار اسکنر هستش و هیچ جوره هم درنمیاد از اونجا نمیدونین مشکل از چیه چجوری میشه بستش؟؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.