دلیل رفرش نشدن دایرکت اینستاگرام

یکی از شایع‌ترین مشکل اینستاگرام، مشکل در دایرکت اینستاگرام (Direct Messages (DMs می‌باشد. برخی از کاربران بعد از ورود به دایرکت اینستاگرام، نمی‌توانند آن را رفرش کرده و به پیام‌های جدیدشان دسترسی پیدا کنند. بنابراین اگر دایرکت اینستاگرام شما مشکل دارد؛ بهتر است با ما همراه باشید تا با راه حل آن آشنا شوید. در این مطلب قصد داریم در مورد دلیل رفرش نشدن دایرکت اینستاگرام حرف بزنیم.

دایرکت اینستاگرام (Direct Messages (DMs

دایرکت اینستاگرام همانند برنامه‌های پیام رسان تلگرام و واتساپ، این امکان را به شما می‌دهد تا به صورت خصوصی و یا گروهی با دوستانتان چت کنید؛ برای آن‌ها عکس و ویدئو و یا شکلک بفرستید و یا عکس‌ها و ویدئوهای قسمت فید و استوری را به صورت خصوصی برای آن‌ها ارسال نمایید. اما همانطور که اشاره کردیم این قابلیت به یکی از بخش های مشکل ساز برنامه اینستاگرام تبدیل شده است و گاهی دچار برخی مشکلات و اخطارها می‌شود. مشکل رفرش نشدن دایرکت اینستاگرام یکی از مشکلات رایج و آزار دهنده آن است. وقتی دایرکت را باز می‌کنید؛ با خطای couldn’t refresh مواجه می‌شوید و پیام‌های جدیدتان را مشاهده نمی‌کنید؛ این مشکل دایرکت اینستاگرام ممکن است به دلایل زیادی رخ دهد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

برخی از این دلایل به تنظیمات گوشی همراه شما باز می‌گردد و برخی به سرور های Instagram مربوط است. در برخی موارد شما توسط یک کاربر Instagram مسدود شده‌اید؛ در نتیجه دایرکت شما رفرش نشده و پیام کاربر برای شما به نمایش درنمی‌آید. در این مقاله سعی کردیم تمام این دلایل را بررسی کرده و راه حل مناسبی برای آن‌ها ارائه دهیم.

برای حل مشکل رفرش نشدن دایرکت اینستاگرام می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

۱. از برنامه Instagram خارج شده و دوباره وارد شوید

وقتی دایرکت برنامه Instagram شما کار نکرده و رفرش و به روز رسانی نمی‌شود؛ بهترین کار خارج شدن از برنامه به صورت کامل است. بعد از آنکه به صفحه اصلی گوشی خود بازگشتید و حداقل یک دقیقه صبر کنید و سپس روی نماد برنامه Instagram کلیک کرده و دوباره وارد برنامه شوید.

۲. گوشی‌تان را ری استارت کنید

وقتی روش راه‌اندازی مجدد برنامه، نتوانست مشکل شما را حل کند؛ بهتر است سراغ گزینه راه اندازی مجدد گوشی همراه بروید. در این صورت تمام برنامه‌های پس زمینه دستگاه متوقف شده و در واقع مشکلاتی که مربوط به برنامه‌های پس زمینه است به طور کلی رفع می‌شود. انجام این کار بسیار آسان است؛ دکمه پاور گوشی خود را برای چند ثانیه نگه داشته و گزینه ری استارت را انتخاب نمایید.

۳. از یک گوشی دیگر استفاده کرده و دایرکت اینستاگرام تان را بررسی کنید

با استفاده از یک گوشی دیگر به حساب اینستاگرام خود وارد شده و دایرکت را بررسی کنید. در صورتی که مشکل حل شده است؛ علت رفرش نشدن دایرکت گوشی‌تان به تنظیمات گوشی ربط دارد. در غیر این صورت مشکل از سرورها و یا موارد دیگر است.

۴. اتصال اینترنت خود را بررسی کنید

اینستاگرام برنامه‌ای دارای عکس‌ها و ویدئوهای زیاد است و برای بروز رسانی و رفرش خود به اتصال اینترنتی قوی نیاز دارد. بنابراین اتصال اینترنتی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید بین گوشی شما و شبکه یک اتصال قوی برقرار است. برای انجام این کار شما دو گزینه دارید:

مستقیم‌ترین روش برای بررسی اتصال Wi-Fi این است که انگشت خود را روی صفحه گوشی کشیده و نوار نوتیفیکیشن را پایین بیاورید و اتصال اینترنت و وضعیت آن را در نوار اطلاع رسانی مشاهده کنید. بررسی کنید که آیا آیکون Wi-Fi روشن است. اگر نه، روی آن ضربه بزنید تا این ویژگی فعال شود. اگر از قبل روشن شده است، می‌توانید روی نماد آن کلیک کنید و اینترنت را غیرفعال کنید و سپس آن را دوباره روشن کنید.

به غیر از این روش می‌توانید برای بررسی اتصال به بخش تنظیمات بروید. در بخش تنظیمات به قسمت اتصالات و بخش وایفای بروید و آن را روشن کنید. در صورتی که روشن است؛ اتصال را برای یک دقیقه خاموش کرده و سپس روشن نمایید.

در صورتی که با بررسی اتصال مشکل دایرکت حل نشد. بهتر است از یک اتصال اینترنت دیگر استفاده کنید. وایفای را خاموش کرده و از اینترنت داده‌های گوشی‌تان استفاده کنید و دوباره دایرکت را رفرش نمایید.

۵. فایل‌های بدون مصرف Cache اینستاگرام را حذف کنید

اطلاعات ذخیره شده و بی فایده باعث می‌شود تا برنامه اینستاگرام به خوبی عمل نکرده و دایرکت آن دچار مشکل شود. بنابراین پاکسازی فایل‌های کش این برنامه، می‌تواند یک روش خوب برای حل مشکل دایرکت اینستاگرام باشد. برای این کار باید بخش تنظیمات بروید؛ به قسمت Application رفته و در لیست برنامه‌ها برنامه اینستاگرام را انتخاب نمایید. بر روی آن ضربه بزنید تا صفحه اطلاعات آن باز شود. در این صفحه می‌توانید گزینه‌های متنوعی را مشاهده کنید. بر روی گزینه‌های Clear cache و Clear data کلیک کرده تا حافظه غیر ضروری آن پاک شود. سپس برنامه را مجدداً باز کنید. هنگامی که فرایند پاکسازی به پایان رسید، شما می‌توانید دوباره به Instagram خود وارد شوید و بررسی کنید که دایرکت آن رفرش می‌شود یا خیر.

۶. برنامه اینستاگرام را بروزرسانی کنید

برنامه اینستاگرام را بروز کرده و یا دوباره نصب کنید. ایا شما از آپدیت‌های برنامه اینستاگرام استفاده کرده و آن را بروز نگه می‌دارید.؟ اگر نه بهتر است این کار را انجام دهید. زیرا نسخه‌های قدیمی برنامه اینستاگرام ممکن است مشکلاتی متعددی از جمله عدم رفرش شدن دایرکت داشته باشند. این نسخه این خطاها را شناسایی کرده و آن‌ها را رفع کرده است. برای این کار در صورتی که گوشی اندرویدی دارید به بخش فروشگاه Google Play بروید تا ببینید آیا بروز رسانی وجود دارد. اگر وجود دارد، آن را بروز رسانی کنید. اگر قبلاً نسخه Instagram جدید را بر روی گوشی Android خود نصب کرده‌اید، می‌توانید با نصب مجدد برنامه این مشکل را رفع کنید. به بخش Settings، قسمت برنامه‌ها بروید و برنامه Instagram پیدا کنید. روی آن کلیک کرده تا صفحه اطلاعات باز شود و در نهایت گزینه Uninstall را انتخاب کنید؛ حال به فروشگاه Google Play بروید و برنامه را مجدداً دانلود و صبر کنید.

۷. از نسخه قدیمی‌تر اینستاگرام استفاده کنید

گاهی اوقات شما برنامه اینستاگرام را به روز رسانی می‌کنید و بعد از به روز رسانی با مشکل رفرش نشدن دایرکت اینستاگرام مواجه می‌شوید؛ در این صورت امکان ناسازگاری نسخه موردنظر برنامه، با گوشی شما وجود دارد. ممکن است نسخه گوشی شما قدیمی بوده و با این نسخه برنامه اینستاگرام سازگار نباشد؛ برای رفع این مشکل برنامه را حذف کرده و دوباره نسخه قدیمی‌تر را دانلود کنید یا در صورت امکان نسخه سیستم عامل گوشی‌تان را ارتقا دهید تا با برنامه اینستاگرام سازگار شود.

۸. شاید حافظه گوشی‌تان پر است

علاوه بر پر شدن حافظه برنامه اینستاگرام در برخی موارد پر شدن حافظه گوشی نیز می‌تواند در برنامه اینستاگرام مشکل ایجاد کرده و در رفرش شدن برنامه و دایرکت آن اختلال ایجاد کند. در این شرایط بهتر است فضای گوشی‌تان را بررسی نمایید. در صورتی که فضای آزاد گوشی‌تان بسیار کم است؛ برخی برنامه‌ها و فایل‌های غیر ضروری را پاک کند و در نهایت دوباره دایرکت اینستاگرام تان را بررسی کنید.

۹. آنتی ویروس گوشی را غیر فعال کنید

گاهی اوقات آنتی ویروس‌ها برنامه‌هایی مانند اینستاگرام را به عنوان ویروس شناسایی کرده و قابلیت‌های آن را محدود می‌کند. بنابراین اگر به تازگی در گوشی خود آنتی ویروس نصب کرده‌اید و بعد از نصب آن با مشکل عدم بروز رسانی و رفرش دایرکت مواجه شده‌اید؛ بهتر است وارد تنظیمات آنتی ویروس شد و محدودیت اینستاگرام را بردارید. قبل از این کار می‌توانید برای چند دقیقه آنتی ویروستان را غیر فعال کرده و دایرکت اینستاگرام را بررسی کنید.

کلام آخر…

همیشه Instagram را سرزنش نکنید؛ گاهی اوقات تنظیمات داخلی گوشی همراه شما باعث مشکلاتی در برنامه Instagram می‌شود؛ در برخی موارد ذخیره شدن کوکی‌ها در گوشی‌تان می‌تواند استفاده از برخی برنامه‌ها را محدود کرده و شما در حین استفاده از آن‌ها دچار مشکل کنند. هنگامی که شما دچار مشکل DM در Instagram هستید، برنامه را ببندید و راه اندازی مجدد کنید. اگر هنوز بعد از این کار، هنوز مشکل پابرجاست؛ برنامه Instagram را حذف و نصب مجدد کنید. از حساب خود خارج شده و دوباره وارد شوید. اگر حافظه دستگاه شما پر است، ممکن است داده‌های جدید برنامه‌هایی از جمله Instagram را قبول نکند؛ در نتیجه بخش دایرکت Instagram دچار مشکل شده و در برخی موارد رفرش نمی‌شود. بنابراین قبل از آنکه در استفاده از دایرکت اینستاگرام مأیوس شده و برنامه اینستاگرام را سرزنش کنید؛ روش‌های فوق را به کار گیرید. در این صورت متوجه می شوید که مشکل رفرش نشدن دایرکت اینستاگرام، با استفاده از یکی از روش‌های بالا حل خواهد شد.

در نهایت در صورتی که مشکل دایرکت Instagram شما حل نشد؛ بهتر است با تیم پشتیبانی Instagram تماس بگیرید و مشکل را با آن‌ها در میان بگذارید.

منبع: وب سافت

16 نظرات
  1. علی می گوید

    سلام
    الان چند روزی میشه دایرکت اینستای من مشکل پیدا کرده . پیامهایی که میفرستم بصورت کامل نمایش داده نمیشه .‌مثلا دو پیامی که قبلا فرستادم میتونم ببینم ولی مابقی پیامهایی که بعدش فرستادم خیر .
    مجددا پیامهای آخر میتونم ببینم ولی پیامهایی قبلی رو نمیتونم ببینم
    تموم راهها هم امتحان کردم . از حذف و نصب تا پاک کردن حافظه تا نصب نسخه قدیمی اینستا

  2. غزیل می گوید

    از راهنمایی کردن فقط حرفای تکراری بلدید. ایت مشکل با وصل شدن به یه اپراتور دیگه یا تنظیم دستی قابل حله . شما هم یکم اطلاعتتون رو بالا ببرید به جای کپی و پیست کردن از سایتای دیگه

    1. Mahdieh می گوید

      من با هر خطی امتحان می کنم دایرکتام نمیاد همه روشای بالا رو هم رفتم ..شما اگع راهکار جدیدی داری خواهشا بیشتر توضیح بده امتحان کنیم

  3. عباس می گوید

    سلام یه مورد پیش اومده کمک میخام چرا یک دایرکت دو بار برام تکرار شده

  4. Arezoo می گوید

    سلام
    وقتی می خواهم وارد اینیستا بشم پیام میاد برای اینیستا به زبان فارسی به مشکل خوردیم و بعد از چند دقیقه باز پیام میاد که به زبان انگلیسی آمریکایی وارد شوید
    پیام دایرکت هم نمیاد

    1. محمد می گوید

      باسلام و احترام. بله مال منم اینطوری شده. وقتیکه نصب میکنم مدام لود میشه. آخرسرهم می‌نویسه درفارسی سازی مشکل بوجود آمد. نسخه‌ی زبان آمریکایی رو امتحان کنید. مجبور میشم و میزنم. جوابش را پیدا کردم لطفا هرکی مشکلی داره پیام بده بهم شاید بتونیم بهمدیگه کمک کنیم

  5. ذوالفقار شریفی می گوید

    بعضی از پیامهای دایرکت من حذف نمیشود .واخطار دوباره سعی کنیم را مینویسد .وهمان دایرکت هت بیشتر از یکماه هم هستند .واصلا حذف نمیشوند /.با تشکر

  6. ابوذز می گوید

    سلام از دیشب کلا اینستاگرام نه ریفرش میشه و نه چیزی تو صفحه من هست کلا نه فالورا رو نشون میده نه در اکسپلور نه در پیچ اصلی ریفرش میشه فقط عکس من هست کلا همه چی غیر فعال شده

  7. Persephone می گوید

    هیچ کدوم اینکارا فایده نداشته برای من مشکل گوشیمم نیست چون تازه عوضش کردم تنها راهش اینکه از کسی که براتون پیام داده بخواین براتون یه استیکر عکس یا خلاصه یچیزی بفرسته حتی تکستتونم لایک کنه جواب میده

  8. پرستو می گوید

    پیامای من ارسال میشه ولی پیامیکه برام میادونمیبینم مگه اینکه کلا پیجوحذف کنم دوباره آیدی وگذرواژه بزنم برگردم توپیج تاپیامای دایرکتوبتونم ببینم.چرا؟چیکارش کنم؟

  9. امیر می گوید

    سلام ببخشید من وقتی وارد اینستا میشم پیام هایی که دو دقیقه قیل سین کردم رو دوباره نشون میده و پیام های جدید گاهی میاره گاهی نمیاره.
    وقتی هم که میخوام یه پیام آنسند کنم(network request failed.please try .again laterاینو می‌نویسه
    راهنمایی⁦🤷🏻‍♂️⁩

  10. میگ31 می گوید

    دوستانی که مشکل دایرکت دارن با‌vpn برن حل میشه مشکلشون.

  11. امين می گوید

    وقتی توی دایرکتم پی ام میاد اون لحظه نمیاد
    باید بیام بیرون رفرش بدم بعد پیام میاد
    دلیلش چیه؟لدفن راهنمایی کنید

  12. ali می گوید

    سلام وقت بخیر در دایرکت من پیغام نشان میدهد ولی پیغامی نیست چند ماهه چیکار بایدکرد
    مرسی
    [email protected]

  13. سارا می گوید

    عالی بود، من هرکاری کردن نشد ولی وی پی انروشن کردم خوب شد، مرسی

  14. سارا می گوید

    عالی بود، من هرکاری کردن نشد ولی وی پی انروشن کردم خوب شد، مرسی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.