روش مشاهده دایرکت اینستاگرام از طریق کامپیوتر و کروم

اینستاگرام نیازی به معرفی ندارد؛ یک شبکۀ به اشتراک‌گذاری عکس و ویدئو که کم‌کم با اضافه شدن ویژگی‌های جدید به یک شبکه اجتماعی بزرگ تبدیل شده است. خبر خوب این است شما می‌توانید از بیشتر قابلیت‌های این شبکه اجتماعی در صفحه وب استفاده کنید؛ اما یکی از قابلیت‌های اینستاگرام که در وب در دسترس نیست؛ دایرکت مسیج DMs اینستاگرام است. بله شما می‌توانید در نسخه وب اینستاگرام استوری های دوستانتان را تماشا کنید؛ عکس‌های مورد علاقه‌تان را پست کرده یا هشتک‌های موردنظرتان را جست‌وجو کنید. اما امکان مشاهده دایرکت اینستاگرام وجود ندارد.

با ما همراه باشید تا با روش‌های دسترسی به دایرکت اینستاگرام در نسخه وب و از طریق لپ‌تاپ آشنا شوید.

روش اول: چگونه دایرکت اینستاگرام را در پی سی مشاهده کنیم؟

مشاهده پیام‌های اینستاگرام بر روی رایانه، غیرممکن نیست. برنامه‌ها و ابزارهای بسیاری وجود دارد که این امکان را فراهم می‌آورد. ابزاری که ما قصد معرفی آن را داریم IG:dm نام دارد. IG: dm نه‌تنها تمام پیام‌های اینستاگرام را نمایش می‌دهد؛ بلکه به شما این امکان را خواهد داد تا مشابه Facebook Messenger به پیام‌های دریافتی دسترسی داشته و پاسخ دهید.

تنها کاری که باید انجام دهید بارگیری و نصب برنامه است. پس از اتمام، با نام کاربری و رمز ورود خود وارد آن شوید. سپس بعد از اتمام تأیید، تمام پیام‌ها در سمت چپ و صفحه پیام در سمت راست قابل‌مشاهده است؛ فقط روی کلیک کرده و گفت‌وگو خود را آغاز کنید.

اگرچه IG: dm به شما این امکان را می‌دهد تا با دوستان خود گپ بزنید؛ اما تمام ویژگی‌های اینستاگرام مانند GIF، Like و گزینه ارسال پیام‌های صوتی را ندارد. شما می‌توانید عکس یا ایموجی را جدا از متن خود ارسال کرده و بعلاوه با دوباره ضربه زدن روی یک پیام، آن را like کنید.

جدای از موارد فوق، IG: dm دارای ویژگی‌های نسبتاً خوبی است. به‌عنوان مثال می‌توانید با استفاده از کادر جستجو، پیام یا اکانت موردنظرتان را جستجو کنید و یا اندازه پنجره DM را تغییر دهید.

بخش فوق‌العاده این برنامه برای کاربران حرفه‌ای در نظر گرفته شده است. پس از به‌روزرسانی، کاربران قادر هستند به چندین حساب کاربری خود وارد شده و به پیام‌های همه آن‌ها دسترسی داشته باشند.

به‌طور کلی، IG: dm ابزاری خوبی برای دسترسی به دایرکت اینستاگرام در رایانه شخصی است. استفاده از آن ساده است و ویژگی‌های خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد. بااین‌حال، توجه داشته باشید که بعضی اوقات این ابزار کمی کند عمل می‌کند. به‌علاوه، با این ابزار نمی‌توانید درخواست پیام را مشاهده کنید.

روش ۲: مشاهده دایرکت اینستاگرام در گوگل کروم

در Google Chrome مشاهده پیام‌ها بسیار آسان‌تر است. بهترین ویژگی آن این است که شما به هیچ نصب و راه‌اندازی احتیاج ندارید. یک افزونه ساده این کار را انجام می‌دهد. مزیتی که این افزونه نسبت به برنامه‌ها و ابزارهای اختصاصی دارد این است که به‌عنوان شبیه‌ساز عمل می‌کنند و به همین دلیل، شما همان تجربه دایرکت مسیج در گوشی‌تان را در صفحه بزرگ‌تر و بر روی کامپیوترتان مشاهده خواهید کرد.

این افزونه یکی از کاربردی‌ترین افزونه‌ها برای دسترسی به دایرکت مسیج در اینستاگرام است که با نام Direct Message for Instagram شناخته شده و محبوبیت دارد.

هنگامی که برنامه افزونه را به Chrome اضافه می‌کنید؛ دیگر نیازی به ورود جداگانه به افزونه نیست. اگر به نمایه خود در اینستاگرام وارد شوید؛ افزونه اعتبار ورود به سیستم را از مرورگر دریافت خواهد کرد. پس از اتمام کار، روی نماد DM شکل کوچک روی مرورگر کلیک کرده و به دایرکت مسیج خود دسترسی پیدا خواهید کرد.

تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که بر روی نماد DM کلیک کنید و همه پیام‌ها آماده هستند تا چت را شروع کنید. جدای از آن، می‌توانید قلب‌ها، تصاویر و همچنین ایموجی های موردنظرتان را ارسال کنید. به‌علاوه، می‌توانید پیام‌های قدیمی را نیز لایک کنید. متأسفانه گزینه ارسال GIF و برچسب وجود ندارد.

برخلاف IG: dm، در این افزونه قابلیت مشاهده درخواست‌های پیام وجود دارد بنابراین به شما این اجازه را می‌دهد که درخواست پیام را بپذیرید / Allow یا رد / Decline کنید.

ویژگی که در مورد افزونه Direct Message for Instagram موردتوجه است؛ رابط کاربری آسان آن است. هیچ تبلیغی وجود ندارد و نیازی به نصب ابزارهای شخص ثالث برای ارسال ایموجی‌ها نیست. فقط کافی است برای بررسی DMهای خود، روی نماد آن کلیک کنید و وقتی کارتان تمام شد از پنجره موردنظر خارج شوید.

روش‌های جایگزین دیگر

البته این دو مورد، تنها ابزارهای موجود در بازار برای مشاهده دایرکت اینستاگرام در وب و بر روی کامپیوتر نیستند. ابزارهای دیگری مانند Web for Instagram Plus DM نیز وجود دارد.

این ابزار، عملکرد تقریباً مشابه با عملکرد فوق دارد. بااین‌حال، تبلیغات در آن زیاد است و ممکن است آزاردهنده باشد. به‌علاوه، برای ارسال ایموجی نیاز به یک افزونه شخص ثالث دارید.

مانند یک رئیس از پشت سیستم‌تان، دایرکت اینستاگرام را بررسی کنید

به این ترتیب شما می‌توانید DM های اینستاگرام را به‌راحتی از طریق کامپیوتر و مرورگر خود مشاهده کنید. کدام روش را دوست دارید؟ برنامه مستقل یا افزونه عالی کروم؟ در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.