اپل واچ سری ۵ یا سامسونگ واچ اکتیو ۲؟

اپل و سامسونگ به ترتیب با Apple Watch Series 5 و Galaxy Watch Active 2 بهترین ساعت‌های هوشمند امسال را تولید کرده‌اند. این ساعت‌های هوشمند نه تنها به‌عنوان ردیاب‌های تناسب‌اندام کار می‌کنند؛ بلکه به لطف GPS داخلی و ارتباط شبکه موبایل (Cellular Data)، بدون گوشی هوشمند نیز قابل استفاده‌اند.

در این مطلب به مقایسه این ساعت هوشمند اپل و سامسونگ می‌پردازیم.

قیمت Apple Watch Series 5 از ۳۹۹ دلار شروع می‌شود که گران‌تر از مدل پایه Galaxy Watch Active 2 با قیمت ۲۸۰ دلار است.

اپل واچ سری ۵ (Apple Watch Series 5) یک انتخاب آشکار برای کاربران آیفون

اپل واچ مدت‌هاست که بازار ساعت‌های هوشمند را اشغال کرده و یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند موجود در بازار را ارائه می‌دهد. نسل ۵ وم این ساعت با نمایشگر همیشه روشن، الکتروکاردیوگرام FDA و ویژگی‌های سلامت قلب، به علاوه GPS داخلی و گزینه ارتباط شبکه موبایل (Cellular Data) در دسترس می‌باشد. البته عمر باتری آن به‌اندازه رقبای قوی نیست.

سامسونگ گلکسی واچ اکتیو ۲ (Samsung Galaxy Watch Active 2) یک ساعت هم کاربره برای کاربران اندروید و شاید ios

این ساعت هوشمند به‌صورت دایره‌ای طراحی شده و دارای صفحه نمایش همیشه روشن است. در آن فناوری جی‌پی‌اس به کار رفته و دارای نوار قلب (ECG) است. Active 2 با گوشی‌های Android و iOS کار می‌کند و علاوه بر GPS داخلی دارای ارتباط شبکه موبایل (Cellular Data) است.

صفحه نمایش گرد یا دایره‌ای؟ مسئله این است

بارزترین تفاوت در طراحی این دو ساعت هوشمند صفحه نمایش آن‌ها است. ساعت اپل مربع است؛ درحالی‌که سامسونگ گرد طراحی شده است. هر دو دارای گزینه‌های ۴۰ یا ۴۴ میلی‌متری هستند؛ بنابراین به‌راحتی به‌اندازه مچ دستتان می‌شوند. گلکسی واچ اکتیو ۲ ظاهر شبیه‌تری به ساعت واقعی دارد. از طرفی صفحه مربعی شکل اپل واچ برای خواندن متن و اعلان‌ها کاربردی‌تر است.

هر دو ساعت دارای صفحه لمسی رنگی هستند و در نور مستقیم خورشید بسیار روشن به نظر می‌رسند. هر دو داری نمایشگر همیشه روشن هستند؛ بنابراین هرزمان که به مچ دستتان نگاه می‌کنید؛ می‌توانید صفحه نمایش آن را ببینید.

ویژگی‌های ردیاب تناسب اندام

هر دو ساعت درزمینهٔ ردیاب تناسب اندام به‌خوبی عمل می‌کنند. لیست بلندی از تمرینات ورزشی وجود دارد که هم Apple Watch و هم Galaxy Galaxy Active 2 از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. هر دو در بخش ضربان قلب عملکرد خوبی دارند. در بخش کالری سوزی Galaxy Watch Active 2 همیشه کالری کمتری از Apple Watch Series 5 نشان می‌دهد.

Galaxy Watch Active 2 همچنین دارای یک مربی است که می‌توانید صدای آن را در گوش خود، روی بلندگوی ساعت یا فقط بصری روی صفحه ببینید که به شما اطلاع می‌دهد سریع‌تر، کندتر و یا با سرعت مناسب حرکت کنید. اپل واچ هشدارهای ضربتی روی مچ دست دارد؛ اما شما باید سرعت موردنظر خود را قبل از شروع کار تنظیم کنید.

دقت GPS داخلی در هر دو مورد بسیار خوب است. برای ردیابی شنا نیز هردو ساعت مقاوم در برابر آب هستند. فقط Galaxy Watch Active 2 دارای ردیاب خواب محلی نیز است.

آیا اپل واچ با اندروید کار می‌کند؟ جواب منفی

اما Galaxy Watch Active 2 با آیفون کار می‌کند؛ اما دارای محدودیت‌هایی مانند عدم دسترسی به LTE، سامسونگ پی و محدودیت در نحوه پاسخگویی به پیام‌های متنی است. اما شما به‌راحتی می‌توانید اعلان‌ها را دریافت کرده و از ویژگی‌های تناسب اندام آن استفاده کنید. بهترین تجربه در استفاده از Galaxy Watch Active 2 (همان‌طور که انتظار دارید) با گوشی Galaxy است؛ اگرچه هنگام جفت کردن آن با دستگاه اندروید دیگر مانند پیکسل ۴ نیز مشکلی ایجاد نشد.

هرکدام از این دو ساعت دستیار دیجیتالی خود را دارند که روی مچ دست شما زندگی می‌کند. بیکسبی در مقابل سیری یک ترجیح شخصی است و هر دو خوب هستند. این ساعت‌ها حافظه داخلی دارند؛ بنابراین می‌توانید آهنگ‌ها در ساعتتان ذخیره کنید؛ اگرچه با ادغام سرویس‌های پخش موسیقی – Spotify در Galaxy Watch و Apple Music در Apple Watch – نیازی به انتقال آهنگ‌ها به ساعت نیست. Spotify در اپل واچ نیز موجود است اما به شما امکان ذخیره آهنگ‌ها به‌صورت آفلاین نمی‌دهد. با استفاده از سامسونگ پی و اپل پی می‌توانید هزینه‌های خود را نیز با ساعتتان بپردازید.

سامسونگ در باتری برتری دارد

هر دو ساعت هوشمند عمر باتری بسیار خوبی ندارد و بسته به نوع مصرف و اندازه آن‌ها، باید آن‌ها را در آخر روز یا دو روز بعد شارژ کنید. Galaxy Watch Active 2 از شارژ وایرلس معکوس با تلفن سازگار سامسونگ مانند Galaxy S10 پشتیبانی می‌کند.

اپل واچ سری ۵ با مدیریت باتری، کمی بهتر عمل خواهد کرد. این ساعت با نمایشگر فعال و همیشه روشن، تنها ۱۸ ساعت شارژ باتری خواهد داشت؛ در همین شرایط Galaxy Watch دو روز کامل دوام می‌آورد.

بهترین ساعت هوشمند کدام است؟

اگر آیفون دارید؛ خرید Apple Watch بسیار منطقی‌تر است؛ زیرا بهترین تجربه را به شما ارائه می‌دهد. البته سامسونگ واچ اکتیو ۲ نیز گزینه خوبی برای آیفون شما است و صد دلار ارزان‌تر است. کاربران اندروید با Galaxy Watch Active 2 تجربه بسیار بهتری خواهند داشت؛ اما اگر به دنبال ECG و قابلیت تشخیص سقوط هستند؛ هنوز در سامسونگ واچ فعال نیست.

https://www.cnet.com/news/galaxy-watch-active-2-vs-apple-watch-5-best-smartwatches-for-fitness-tracking/

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.