نحوه فعالسازی تم تاریک در فایرفاکس

امروزه کمپانی‌های بسیار زیادی، تم تاریک یا همان دارک مود (Dark mode) را در برنامه‌ها و وسایل خود قرار داده‌اند که یکی از آن‌ها فایرفاکس است.

با فعالسازی حالت تاریک، زمینه صفحات قابل مشاهده، تیره و به رنگ خاکستری و سیاه تبدیل می‌شود و این امر هم برای مراقبت از چشم‌ها در حین کار کردن با وسایل الکترونیک در محیط های تاریک مفید است و هم می‌تواند مصرف باتری را کاهش داده و شارژ گوشی و دستگاهتان را بیشتر حفظ کند.

در این مطلب نحوه فعالسازی تم تاریک Dark mode در فایرفاکس را به شما آموزش می‌دهیم.

Firefox یکی از اولین مرورگرهای اصلی بود که حالت تاریک اختصاصی را ارائه داد. امروزه امکان استفاده از تم تاریک در فایرفاکس و در سیستم عامل‌های مختلف Windows ،macOS ،iOS یا Android وجود دارد.

سخنگوی موزیلا به TechRadar گفت: محبوبیت دارک مود در حال افزایش است و این امر دلایل زیادی دارد. یکی از این دلایل استفاده طولانی مدت کاربران از گوشی‌ها و لپ تاپ است که باعث می‌شود ساعت‌های زیادی به آن خیره شوند و غالباً در محیط‌های کم نور و تاریک این کار را انجام می‌دهند. علاوه بر این همانطور که در ابتدا ذکر کردیم؛ این قابلیت به عمرباتری دستگاه شما نیز کمک خواهد کرد.

چگونه حالت تاریک را در فایرفاکس نسخه دسکتاپ فعال کنیم؟

برای فعال کردن حالت تاریک Firefox در ویندوز، macOS یا Linux، منوی اصلی را باز کنید؛ روی «سفارشی سازی/Customize» کلیک کنید در پایین صفحه و از منوی کشویی “تم‌ها/Themes” گزینه “Dark” را انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید تم‌های دیگری را نیز در اینجا بارگیری کنید؛ از جمله گزینه‌های متنوعی که محیط جذابی با حالت تاریک ارائه می‌دهند که در آنها تصاویر پس زمینه جذاب به جای تصاویر سیاه و خاکستری ساده در نظر گرفته شده است.

چگونه حالت تاریک فایرفاکس را در iOS و اندروید فعال کنیم؟

اگر از Firefox برای iOS استفاده می‌کنید؛ منو را باز کرده و روی “حالت شب/Night mode” ضربه بزنید تا تم رنگ تیره‌تر ظاهر شود.

Firefox تا کنون برای اندروید حالت تاریکی را ارائه نداده است؛ اما خیلی زود این قابلیت در دسترس خواهد بود. البته شما می‌توانید از قابلیت حالت تاریک در اندروید نیز استفاده کنید.

نحوه فعال کردن تم حالت تیره در اندروید ۱۰

  • روی آیکون Setting تنظیمات در گوشی خود ضربه بزنید.
  • صفحه رو پایین بروید و روی گزینه Display ضربه بزنید.
  • سپس، میانبر Dark Theme رو به وضعیت On تغییر دهید تا حالت تیره فعال شود.

منبع: dark theme

2 نظرات
  1. سحر می گوید

    سلام، با تشکر از سایت خوب و اطلاعات مفیدتون.
    لطفا فونت رو عوض کنید. واقعا خواندنش سخته 🙁

  2. علی می گوید

    ,نتونستم استفاده کنم کاربردی نبود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.