بهترین ویندوز برای کارهای گرافیکی کدام است؟

ویندوز یکی از محبوب‌ترین سیستم عامل‌های موجود در جهان است که همه ما تجربه کار با این سیستم عامل را داشته‌ایم و کماکان منتظر ارئه نسخه‌های جدید آن هستیم. اگر شما به صورت حرفه‌ای با نرم افزارهای صدا و یا تصویر کار می‌کنید پس همیشه به دنبال بهترین ویندوز بوده‌اید که بتوانید به راحتی کارهای گرافیکی خود را انجام دهید تا در نتیجه بتوانید نهایت بازدهی را هم داشته باشید. سه سال پیش بود که آخرین نسخه از سیستم عامل ویندوز ابرکمپانی مایکروسافت یعنی ویندوز ۸ عرضه شد و همه انتظار داشتند که ویندوز ۸ از ویندوز ۷ بهتر کار کند و مزایای بیشتری داشته باشد اما برخلاف تصور همه، ویندوز ۸ هم تراز با ویندوز ۷ بود اما همانند آن، به راحتی قابل استفاده نبود. در حال حاضر هم به این نتیجه رسیده‌ایم که منوی استارت مترو یک شکست بزرگ بود و یکی از بزرگترین مشکل‌های این ویندوز به شمار می‌رود. بعد از آن از اصلی‌ترین تحولات ویندوز ۱۰ نسبت به نسل‌های گذشته منوی استارت جذاب و جدید آن است که بعد از وارد شدن به این ویندوز، اولین چیزی که می‌تواند توجه فرد را به خود جلب کند منوی استارت ویندوز است که با کلیک بر روی آن، یک پنل همه کاره و منحصر به فرد می‌بینید که هر چیزی را به شما نشان می‌دهد. خوشبختانه مایکروسافت از شکست قبل خود به خوبی درس گرفت و بازتاب آن هم ساخت ویندوز ۱۰ بود. همچنین با چند ماه کار کردن و امتحان کردن این ویندوز متوجه سرعت، پایداری و کیفیت آن خواهید شد. توصیه می‌شود که ویندوز ۱۰ را برای یک بار امتحان کنید بعد از استفاده از آن خودتان متوجه می‌شوید که چقدر این ویندوز در مقایسه با ویندوز ۸.۱ دوست داشتنی‌تر است و چقدر در مقایسه با ویندوز ۷ سرعت بیشتری دارد.

تست‌ها و آزمایش‌های زیادی بر روی این ویندوز انجام شده است و در مقایسه با دو ویندوز ۸.۱ و ۷ نتیجه‌های شگفت انگیزی هم مشاهده شده است. مثلا تست مدت زمان خارج شدن از حالت Sleep یا همان حالت خواب:
ویندوز ۷ مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا از حالت خواب خارج شود یعنی تقریبا ۱۷ ثانیه، بعد از آن ویندوز ۸.۱ بهتر از آن عمل کرد و در ۱۲ ثانیه از آن حالت خارج شد اما در آخر با تست کردن ویندوز ۱۰ نتیجه خیلی بهتر بود و تنها مدت زمان خارج شدن آن از حالت خواب ۱۰ ثانیه بود.

همچنین سرعت این سه ویندوز هم در مقایسه با یکدیگر قرار گرفت و متوجه شدیم که ویندوز ۱۰ تقریبا با سرعت دو برابر بیشتر از دو ویندوز قبل کار می‌کند. در عملکردهایی هم این سه ویندوز هم تراز هم بودند و تفاوتی با هم نداشتند مثل عملکرد ذخیره سازی آنها و یا عملکرد برنامه‌ها در هرکدام از آنها. همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های فوق العاده ویندوز ۱۰ که بسیار کاربردی هم می‌باشد تایپ کردن به وسیله صدا است، برای فعال کردن این آپشن به راحتی از طریق تنظیمات می‌توان عمل کرد.

بهترین ویندوز برای کارهای گرافیکی

در نتیجه با گذشت زمان و انتشار آپدیت‌های مختلف عملکرد ویندوز ۱۰ به مراتب بهتر و بهتر خواهد شد و با آپدیت ویندوز خود نه تنها ضرری نمی‌کنید بلکه روز به روز پیشرفت خواهید کرد و نتایج به خوبی ثابت کرد که ویندوز ۱۰ در مقایسه با ویندوزهای سابق واقعا سریع‌تر و بی‌دردسرتر می‌باشد و کار کردن با آن وقت زیادی نمی‌گیرد. این ویندوز آسان، راحت و لذت بخش است، البته کاملا بی‌عیب نیست و نقص‌هایی هم دارد که با آپدیت‌های جدید کاملا برطرف خواهد شد.

معرفی بهترین ویندوز برای کارهای گرافیکی

بهترین و معروف‌ترین ادیشن‌های ویندوز Enterprise ،Pro ،Home و… هستند، اما ادیشنی که ما به دنبال آن هستیم و بهترین ویندوز برای کارهای گرافیکی می‌باشد LTSC می‌باشد که مختص ویندوز ۱۰ است و در واقع زیر مجموعه‌ای از Enterprise می‌باشد. ادیشن LTSC (مخفف Long Term Servicing Channel) سبک‌ترین، امن‌ترین و حرفه‌ای‌ترین ادیشن ویندوز تا به امروز است.

شاید خیلی کم نام این ادیشن به گوش شما خورده باشد، اما چرا؟ شرکت مایکروسافت در اکثر ادیشن‌ها علاوه بر نصب برنامه‌های اضافی و جاگیر مشکل بزرگ دیگری نیز دارد که آن هم ارتباط مکرر سیستم عامل با اینترنت، برای آپدیت‌های بی‌دلیل و همچنین دریافت داده‌های تحلیلی کاربران است. این آپدیت‌های مکرر مایکروسافت علاوه بر ایجاد مزاحمت برای کاربران، نرم افزارهای زیادی را برای تست به شما پیشنهاد می‌کند و گاهی اوقات آنها را بدون اجازه نیز بر روی سیستم نصب می‌کند اما در ادیشن LTSC داستان کاملا متفاوت است، در این ادیشن هر کدام از آپدیت‌های اصلی تقریبا هر ۳ سال ارائه داده می‌شوند و این یعنی هر آپدیتی که صورت می‌گیرد ۳ سال مورد بررسی قرار گرفته و فقط آپدیت‌های مطمئن و مورد نیاز در نسخه بعدی آن اعمال می‌شوند. همچنین تمامی آپدیت‌های غیر ضروری و فرعی با اتصال شما به اینترنت دقیقا مثل نسخه‌ها دریافت می‌شوند ولی این آپدیت‌های فرعی و غیر ضروری غیر فعال هستند. این ادیشن‌ها به صورت اختصاصی برای مراکزی طراحی شده‌اند که کامپیوتر، هسته اصلی فعالیت آنها است. مراکزی مثل وزارت دفاع، ارتش، دستگاه های ATM (خود پرداز)، سیستم‌های بلیط دهی فرودگاه‌ها، دستگاه‌های تجهیزات پزشکی مثل MRI، طراحان گرافیک و معماری و شبیه این‌ها. علاوه بر نقاط قوت فراوان این ادیشن، نقاط ضعف‌هایی هم وجود دارد و بدون عیب و نقص هم نیست:

بهترین ویندوز برای کارهای گرافیکی

نقاط قوت
– حجم بسیار پایین (به دلیل حذف بخش‌های غیر ضروری)
– سرعت و بازدهی بالاتر نسبت به دیگر ادیشن‌ها
– امنیت بسیار بالاتر
– دارای تمامی قابلیت‌های اصلی ویندوز Enterprise (بیشترین امکانات در بین ادیشن‌ها)

نقاط ضعف
– عدم پشتیبانی از Windows Store (برای کسانی که نیاز به آن ضروری است)
– عدم پشتیبانی از درایوهای سخت افزاری Surface
– عدم پشتیبانی از Cortana (که از نظر امنیتی نقطه قوت مهمی است)
– عدم پشتیبانی از Windows Analytics Upgrade
– عدم وجود نرم افزارهای زیر
Microsoft 3D Builder / Microsoft Bing Weather / Microsoft Messaging / Microsoft 3D Viewer / Microsoft Sticky Notes / Microsoft Mixed Reality Portal /Microsoft MS Paint / Microsoft People / Microsoft Skype App / Microsoft Wallet / Microsoft Windows Photos / Microsoft windows Map / Microsoft Zune Music و…

با این حال آخرین نسخه‌ای که تا کنون برای ویندوز توسط شرکت مایکروسافت ارائه شده است، ویندوز ۱۰ می‌باشد که واقعا توانست دنیای علم و فناوری را متحول کند و به عنوان بهترین ویندوز برای کارهای گرافیکی انتخاب شود.

منابع:windows for business

windows10 ltsc

2 نظرات
  1. مهرشاد می گوید

    سلام و خسته نباشید……………کدام نسخه برای بازی مناسب تره؟ لطفا کمک کنید !

  2. وحید می گوید

    یک ویندوز کارگاهی هست، اصلا به درد کامپیوتر خونه نمیخوره.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.