معایب نصب تلویزیون روی دیوار

با پیشرفت تکنولوژی و توسعه تلویزیون‌های دیجیتال تنوع محصولات خانگی صوتی و تصویری افزایش یافته و به تبع آن نیز طراحان داخلی و چیدمان فضای کاری و آپارتمان‌های مسکونی نیز با راهکارهای متعدد و پیشنهادهای هیجان انگیزتری به سراغ مشتریانی می‌روند که خواهان تغییر دکوراسیون و تغییر فضای کاری و خانگی خود هستند. در ادامه مزایا و معایب نصب تلویزیون روی دیوار را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

بخشیدن یک روح جدید به محیط علاوه بر افزایش حس امید به زندگی و حس نشاط فردی، در زیبایی و کارآمدی محیط نیز بسیار کمک کننده است و به کاهش خستگی و افزایش راندمان انرژی در بدن و در نتیجه موفقیت شغلی و خانوادگی نیز بسیار کمک می‌کند.

یکی از محصولات خانگی و از جمله وسایل کاربردی در محیط منزل و در محیط‌های شغلی تلویزیون است که نحوه قرار گیری آن در نقشه طراحی داخلی بسیار تاثیرگذار است.

یکی از روش‌های نصب تلویزیون در محیط قرار دادن آن بر روی دیوار در قسمت پایینی و یا بالایی نزدیک به سقف و در محیط‌های غیر رسمی (منازل) و رسمی (محیط های کاری) است که با توجه به میزان تحمل بار در دیوار و همچنین وزن تلویزیون که قابلیت نصب بر روی دیوار را خواهد داشت یا خیر متنوع است.

برای نصب بر روی دیوار به یک وسیله کاربردی به نام پایه دیواری تلویزیون نیاز است که بر حسب اینچ تلویزیون و همچنین دامنه حرکت آن بر روی دیوار انواع مختلفی دارد و طراحان داخلی بر حسب اینکه قرار است تلویزیون در چه محیطی نصب گردد دست به انتخاب انواع مختلف پایه تلویزیون می‌زنند.

معایب نصب تلویزیون روی دیوار

انواع مختلف پایه‌های دیواری جهت نصب بر روی دیوار

۱- پایه‌های دیواری ثابت
۲- پایه‌های دیواری متحرک (یک جهت) (تمام جهات)
۳- پایه‌های سقفی
اکثر تلویزیون‌های دیجیتال امروزی که دارای صفحه نمایشی بزرگ هستند به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قابلیت نصب بر روی دیوار به صورت پیش فرض در آن‌ها با قرار دادن سوراخ‌هایی در قسمت پشتی برای اتصال به راکت‌ها و پایه‌های تلویزیونی فراهم شده است و طراحی براکت‌ها و پایه‌ها نیز به صورت استاندارد و متناسب با تلویزیون‌های دیجیتال امروزی تولید می‌شوند.

مزایا و معایب نصب تلویزیون روی دیوار

مزایا
۱- دسترسی به فضای بیشتر
از آنجا که میزهای تلویزیونی فضای بیشتری نسبت به نسخه‌های دیواری خود اشغال می‌کنند، بنابراین اگر از کمبود فضا در محیط کار یا منزل خود رنج می‌برید نصب تلویزیون روی دیوار تا حدود زیادی در افزایش فضای محیط کمک کننده است.

۲- کاهش خطرات احتمالی برای کودکان
همچنین اگر به تازگی صاحب فرزندی شده‌اید نصب تلویزیون روی دیوار از کاهش خطرات ناشی از برگشت آن بر روی کودک و همچنین برق گرفتگی ناشی از اتصالات نادرست و سیم‌های برق متصل به آن می‌کاهد.

معایب نصب تلویزیون روی دیوار

معایب نصب تلویزیون روی دیوار

۱- نصب تلویزیون در قسمت بالایی دیوار باعث افزایش درد در گردن و ستون فقرات می‌شود
اگر تلویزیون را بیش از حد در قسمت بالایی دیوار اتاق خواب، نشیمن یا محیط کارتان (که ساعت‌ها در حال گذران وقت در آن هستید) نصب کنید نه تنها پس از مدتی گردن شما را دچار آسیب نموده بلکه باعث عدم احساس راحتی و آسایش در محیط می‌شود و شما پس از مدتی استفاده، ناچار به تعویض جایگاه تلویزیون خواهید شد. همچنین به جهت تغییر جهت‌های ناگهانی که برای دسترسی به صفحه نمایش تلویزیون نصب شده بر روی دیوار به بدن و ستون فقرات خود می‌دهید منجر به بروز آسیب‌های ناگهانی در ستون فقرات خواهید شد.

۲- نصب تلویزیون در دیوار اتاقی که در آن شومینه فعال است به مرور تلویزیون را از بین خواهد برد
اگر در اتاقی که در آن شومینه روشن می‌کنید تلویزیون را بر روی دیوار نصب می‌کنید؛ پس از مدتی استفاده متوجه خواهید شد که به جهت گرمای بیش از حدی که در فضای بالای اتاق در جریان است تاثیر نامطلوبی در کیفیت تصویر تلویزیون گذاشته و عمر مفید آن را کوتاه کرده و منجر به خرابی تلویزیون می‌شود. اگر تلویزیون را بر روی دیوار اتاق نصب می‌کنید مطمئن شوید که مرکز صفحه نمایش تا حد ممکن نزدیک به سطح چشم شما باشد و مطمئن شوید که دیوار نیز می‌تواند از وزن آن پشتیبانی کند.

معایب نصب تلویزیون روی دیوار

۳- در محیط‌های دارای رطوبت بالا امکان آتش سوزی وجود دارد
برای نصب و راه اندازی تلویزیون روی دیوار مجبور خواهید بود سیم‌ها و اتصالات سیمی ضروری را از طریق کانال و یا داخل آن مخفی کنید بنابراین ضروری است که مطمئن شوید حتما روکش سیم‌ها دچار پارگی یا نقص نباشند زیرا در محیط‌های دارای رطوبت بالا و به اصطلاح شرجی به دلیل خیس بودن دیوار امکان اتصال ناگهانی و آتش‌سوزی وجود دارد. همچنین استحکام و مقاومت اینگونه دیوارها برای نگهداری تلویزیون‌های دیجیتال بزرگ مناسب نیست.

۵- باید قسمتی از دیوار را سوراخ کنید تا سیم‌ها را در آن مخفی کنید
برای نصب انواع تلویزیون‌های دیجیتال بر روی دیوار، احتمالا مجبور خواهید شد به جهت مخفی نمودن کابل‌های برق، سیم‌ها و اتصالات سیمی دیگر امتداد خط رسیدن سیم‌ها به پریز برق را سوراخ نموده و کانال‌های سطحی یا داخلی در دیوار ایجاد کرده و سیم‌ها را درون آن مخفی کنید.

۶- نور از پنجره‌ها به صفحه تلویزیون نصب شده روی دیوار برخورد می‌کند
اگر تلویزیون را بر روی دیوار اتاق خواب و نشیمن نصب می‌کنید که در آن، پنجره‌های متعددی وجود دارند؛ احتمالا پس از مدتی استفاده متوجه خواهید شد که نور تابیده از پنجره‌ها مانع از دید درست و کامل شما از تلویزیون و صفحه نمایش خواهد شد. اگر تلویزیون بر روی یک پایه متحرک نصب نباشد و امکان تغییر جهت وجود نداشته باشد و یا اینکه با تغییر جهت تلویزیون همچنان نور از پنجره‌ها به مانیتور تلویزیون بتابد مجبور خواهید شد که باصرف هزینه اضافه‌تری تلویزیون و سیم‌ها را از دیوار جدا کرده و بر روی میز تلویزیون بگذارید و یک تغییر دکوراسیون دوباره در منزل‌تان ایجاد کنید.

منبع: disadvantages of mounting a TV on the wall

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.