علت قطع و وصل شدن مودم TP-LINK

هنگامی که شبکه وایرلس یا شبکه روتر مودم استیبل نیست و در اتصالش قطع و وصلی دارد چه میتوان کرد؟ در ادامه علت قطع و وصل شدن مودم TP-LINK را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

پیش شرط لازم
۱- اطمینان پیدا کنید که وقتی کامپیوتر شما به مودم اینترنت متصل است اینترنت بدون قطعی و یا کاهش سرعت ناگهانی خوب کار می‌کند. اگر سرعت اینترنت پایدار نیست لطفاً برای رفع عیب‌یابی با شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی خود تماس بگیرید اگر از یک مودم روتر استفاده می‌کنید با ISP خود تماس بگیرید تا مطمئن شوید که خط اینترنت خوب کار می‌کند.

۲- هنگام اتصال کامپیوتر به مودم با یک کابل بررسی کنید که اینترنت پایدار است یا خیر در غیر این صورت کابل اینترنت پورت LAN و رایانه را تغییر دهید تا از نقض احتمالی در کابل مطمئن شوید. همچنین اگر از آخرین نسخه پیشرفته اتصالی در سیستم مودم استفاده نمی‌کنید به مرکز دانلود مراجعه کنید تا سیستم عامل روتر یا مودم خود را به روز کرده و برای افزایش سرعت و رفع نقص احتمالی آن سیستم را آپدیت کنید.

علائم بروز اختلال

۱- دستگاه‌های بی‌سیم خانگی به طور متناوب به شبکه اینترنت متصل هستند، اما در هر برخی مواقع به طور ناگهانی این ارتباط قطع می‌شود و شما نمی‌توانید از طریق دستگاه‌های ارتباطی موبایل، تبلت و لپ تاپ به شبکه اینترنت وصل شوید در حالی که ارتباط با وایرلس مودم همچنان برقرار است و مودم خوب کار می‌کند.

قطع و وصل شدن مودم TP-LINK

علت قطع و وصل شدن مودم TP-LINK

در بسیاری از موارد این مشکل ناشی از عوامل محیطی محلی است که بر روی سیگنال‌های بی‌سیم اثر منفی می‌گذارند.

راه حل رفع اختلال
۱- دستگاه‌های متصل شده و یا کاربران استفاده کننده از مودم وایرلس در فاصله نزدیک‌تری به دستگاه مودم قرار بگیرند (دستگاه مودم را در یک مکان نزدیک نسبت به دستگاه‌های متصل شده قرار دهید):
هر چه میزان فاصله دستگاه مودم به دستگاه‌های وصل شونده بیشتر باشد اتصال ضعیف‌تر خواهد شد و در فاصله نزدیک‌تری نسبت به مودم وایرلس قرار بگیرید تا ببینید که آیا همچنان اتصال قطع و ضعیف است یا مشکل برطرف شده است.

۲- از موانع و سیگنال‌های مزاحم دور شوید:
روتر مودم را در اصلی‌ترین و مرکزی‌ترین نقطه خانه خود قرار دهید و از هر چیزی که می‌تواند سیگنال منفی ایجاد کند مانند اشیای فلزی، اجسام شناور در آب، دیوارهای بتنی تقویت شده و مستحکم با پوشش عایق، دیواره‌های فویل عایقی و سایر مصالح به کار رفته دور کنید زیرا می‌‌توانند ورود سیگنال اینترنتی را از مودم با اختلال روبرو کنند و عبور سیگنال بی‌سیم را غیر ممکن سازند و یا به شدت تضعیف کنند.

۳- تعداد کاربران اتصال یافته به اینترنت را از طریق مودم کاهش دهید:
هر چه دستگاه‌های بیشتری به شبکه مودم تی پی لینک متصل باشند پهنای باند کمتری برای استفاده از هر دستگاه در دسترس آنها قرار می‌گیرد یک یا دو دستگاه ممکن است دارای پهنای باند hogging باشند سعی کنید برخی از دستگاه غیر کاربردی را از اتصال اینترنت خارج کنید تا سایر کاربران اتصال راحت‌تر و پر سرعت‌تری داشته باشند.

۴- تداخل سایر تجهیزات بی‌سیم را از محدوده نصب TP-LINK محدود کنید و سیگنال‌های مزاحم را کاهش دهید:
همه تجهیزات بی‌سیم در تلاش هستند تا داده‌های خود را از طریق محیط خلا یاهو ارسال کنند تلفن‌های بی‌سیم، مانیتورها، دستگاه بلوتوث، بلندگوهای بی‌سیم ماوس و شبکه‌های بی‌سیم همسایه‌ها همگی با شبکه بی‌سیم TP-LINK مودم شما رقیب بوده و مانع از عملکرد صحیح آن می‌شود. حتماً با جابه‌جایی دستگاه مودم خود مکان مناسبی برای آن شناسایی کنید تا از تجهیزات با سیگنال مزاحم دور بماند یا در هنگام استفاده از مودم اتصال این دستگاه را خاموش کنید.

قطع و وصل شدن مودم TP-LINK

۵- برخی از تنظیمات روتر را تغییر دهید:
اگر مشکل همچنان پابرجا بود و راه حل‌های ارائه شده رفع نشد می‌توانید برخی از تنظیمات وایرلس روی روتر را تغییر دهید برای این کار باید وارد صفحه تنظیمات و مدیریت روتر شوید؛ اولین نکته که باید اجرا کرده و امتحان کنید تغییر کانال بی‌سیم به کانال‌های متفاوت است. در تنظیمات بی‌سیم بررسی کنید کشور یا منطقه درست ثبت شده باشد اگر به صورت اتفاقی منطقه یا کشور اتصالی ثبت شده در تنظیمات بی‌سیم با مکانشان متفاوت است ممکن است علت قطع ارتباط ناگهانی همین مسئله باشد بنابراین با تنظیم مجدد و صحیح مکان یا منطقه قرارگیری شما مشکل برطرف خواهد شد. در زیر مثالی برای تغییر تنظیمات روتر بی‌سیم آورده شده است در مرحله اول لازم است که بر روی تنظیمات وایرلس Wireless setting کلیک نمایید، کانال اتصالی را تغییر دهید کانال‌های ۱ و ۶ و ۱۱ معمولا بهترین کانال‌های اتصالی و پرسرعت‌ترین آن‌ها هستند اما هر کانالی قابل استفاده است.
همچنین باید در مرحله بعد عرض کانال را به ۲۰ مگاهرتز تغییر دهید که محیط بی‌سیم پایدارتر و خلوت‌تر و با سرعت بیشتری برای شما فراهم شود. با کلیک بر روی ذخیره راه اندازی مجدد روتر و آزمایش بهبود عملکرد در آن اتصال اینترنت خود را پایدارتر کنید و مطمئن شوید که برای جلوگیری از اتصال سایر افراد ناشناس و غیر مجاز به حساب اینترنتی وایمکس شما به شبکه یک رمز عبور مطمئن قوی و غیر قابل شناسایی مجهز شده و آن را فعال کرده‌اید.

۶- موقعیت مودم را بهینه سازی کنید:
برای روترهایی با آنتن‌هایی که در قسمت بیرونی محفظه آنها نصب شده‌اند جهت حفظ کارایی و افزایش توان حداکثری دستگاه جهت‌گیری آنتن را تغییر داده و آن را در بهترین حالت تنظیم کنید. آنتن TP-LINK را در زاویه ۴۵ درجه به صورت مورب و یا صفر درجه مستقیم از سطح زمین و به صورت موازی و مستقیم قرار دهید تا اتصال مستقیم‌تر و پرسرعت‌تری داشته باشید از آنجا که آن‌ها همیشه پایه ضعیف سیگنال را ارایه می‌دهند و اتصال می‌یابند بنابراین سعی کنید شما به عنوان کاربر و با دستگاه خود در یک مکان پایین‌تری نسبت به TP-LINK قرار نگیرید.

۷- دستگاه Wifi را تست کنید:
اگر سایر دستگاه‌های متصل شده به مودم بدون قطعی و کاهش سرعت، عملکردی طبیعی دارند اما برخی دستگاه‌های شخصی شما از شبکه بی‌سیم ضعیف و با اتصال نامتناوب رنج می‌برند ممکن است به دلیل خود دستگاه شخصی یا نوع گوشی موبایل و لپ تاپ شما باشد. بهتر است برای علت قطع و وصل شدن مودم TP-LINK، دستگاه خود و قابلیت اتصال به اینترنت آن را توسط دستگاه مودم دیگری بررسی نمایید و امکان اتصال را بررسی کنید. همیشه یک سیستم درایور یا بی‌سیم سیستمی بروز و آپدیت شده داشته باشید و ببینید که تا چه اندازه پر سرعت خواهد بود.

منبع: wireless network is unstable

مطالب مرتبط:
علت وصل نشدن گوشی به وایفای

8 نظرات
  1. کمیل می گوید

    خیلی به دردم خورد مرسیی

  2. امیر می گوید

    من مودمم از ساعت ۱۲ ظهر تا ۹ شب قطعه
    باید چیکارش کنم؟؟؟

  3. امیرعلی می گوید

    مودم ما ازساعت ۱۲ ظهر تا۷ قطع وصل میشه اگر میشه علت شو بگید

  4. علی عسگری می گوید

    سلام، چراغ وایرلس مودم خاموش شده و فقط از طریق کابل کار میکنه، علت چیه؟

  5. یاسین می گوید

    برای من هر ۳ دقیقه یک بار قطع میشه چیکار کنم لطفا بگو

  6. رضا می گوید

    سلام چراغ نت وصله ولی اول که فقط دوتا گوشی یک تلویزیون بیشتر به مودم
    سه تا گوشی سامسونگ a12 دارم که هیچ کدومش وصل نمیشه
    قطع مکرر بین مودم با گوشی وتلویزیون دارم

  7. عباس می گوید

    چرا ADSLخاموش روشن میشه و اینترنتش هم قطع وصل میشه به ۲۰۲۰زنگ زدم درست نمیشه ومخابرات هم بردم بازم درست نمیشه

  8. مهدی می گوید

    هیچ حرف بدرد بخوری توی مطالبتون نبود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.