انواع سنگ اسلب مرمر

سنگ اسلب مرمر از جمله سنگ‌های رنگی گرانیتی در رنگ‌های متنوع است که به عنوان یک سنگ گران قیمت و اشرافی مخصوص ثروتمندان شناخته شده است. از نظر تاریخی این ماده برای مجسمه سازی و ایجاد نماهای معماری در دوران یونان باستان و رومی‌ها کاربرد داشته است که سرانجام به عنوان نمادی از فرهنگ، سنت و یک حق امتیاز در دربار سلطنتی به حساب می‌آمد و بعدها به یک سنگ تزئینی محبوب در بین توده‌های مردم تبدیل شد.

برای شروع معرفی انواع مختلفی از اسلوب‌های مرمرین از محبوب‌ترین آن‌ها شروع می‌کنیم یعنی سنگ مرمر کلکته که یکی از لوکس‌ترین و درجه یک‌ترین انواع سنگ مرمر و از جمله نادرترین آنها در دنیاست. این سنگ به دلیل شباهت چشمگیر با نوع سنگ تیله‌ای کاررا، در رنگ و روکش اغلب مراکز سنگ کاری اشتباه گرفته می‌شود.

معرفی سنگ اسلب مرمر

سنگ مرمر کلکته

سنگ مرمر کلکته دارای الگوی پیچیده و رنگ‌های تیره و ضخیم است و تِم کار رنگ سفید دارد اما دوره الگوهای رگی پیچیده خاکستری نیز هست و سنگ مرمر کلکته به دلیل نادر بودن در صدر سنگ‌های اسلوب مرمری قرار دارد.

سنگ مرمر طلای کلکته

این سنگ به عنوان یک زیر مجموعه عمل کرده است که جلوه‌های باشکوه داشته و از نظر بصری خیره کننده است. روکش این سنگ مرمر طلایی است به همین دلیل کالککات طلا نامیده شده است.

سنگ مرمر کلکته میکلانژ

سنگ مرمر کلکته میکلانژ

زیر مجموعه دیگر میکل آنژ سنگ مرمر کلکته میکل آنژ است که روکش ظریف خاکستری در پس زمینه سفید دارد، معمولاً رنگ کالکوتا میکلانژ در طرح‌هایی با سبک مینیمالیستی خواهان بسیاری دارد.

سنگ مرمر کلکته بورژینی

کلکته بورژینی یا بورگینی نوعی الگوی رگه‌ای خاکستری منحصر به فرد است که بسیار ضخیم و با توده‌های پراکنده از طلا در یک پس زمینه سفید شفاف است.

سنگ مرمر کلکته کرستولاتیدشی

این سنگ نیز از زیر گروه سنگ مرمر کلکته بوده که از رنگ خنثی برخوردار است، بیشتر این نوع سنگ رنگ سفید با رگه‌های تیره قهوه‌ای و سیاه است.

tedeschi

تدسچی بسیار به سرگروه خود یعنی سنگ مرمرکلکته شباهت دارد با این تفاوت که نشانه‌ها و رگه‌های تاریک آن تاریک‌تر و تیره‌تر است.

سنگ مرمر کلکته گِری

این نوع سنگ مرمر به رنگ خاکستری روشن با رگه‌های ظریف قهوه‌ای روشن است.

سنگ تدسچی

سنگ مرمر کلکته ارو

این مرمر سایه‌ای به رنگ سفید بژ و متشکل از روکش قهوه‌ای متوسط سراسر مرمرین است.

سنگ مرمر کلکته واگلی

این سنگ زیرمجموعه مرمر از لحاظ ظاهری سنگین، منحصر به فرد با زمینه قهوه‌ای متوسط و لک‌های سیاه بزرگ و باریک بوده که به طور پراکنده در سراسر سنگ پراکنده و پخش شده است.

سنگ روزِتا مرمر کلکته واگلی

این سنگ با نام روزتا واگلی در دو سایه قهوه‌ای و سنگ مرمر خارج از رنگ سفید قرار دارد و با شکاف رگه‌های قهوه‌ای تیره و سیاه پراکنده شده است.

سنگ طلا تلو نقره‌ای

طلا تلو نوعی سنگ اسلب مرمر نقره‌ای است که رگه‌هایی با سایه‌های مختلف از نقره و بشر در ساختار داشته است و پس زمینه خاکستری روشن دارد.

سنگ مرمر Emperador امپرادور

نوعی سنگ مرمر اسپانیایی به رنگ روشن یا رنگ قهوه‌ای تیره است که رنگ‌های قهوه‌ای آن با الگوی تند و سفید خاکستری با تکه‌های نامتقارن روکش داده شده است و به طور معمول دانه‌های ریز و رگه‌های نامنظم دارد.

سنگ مرمر Emperador امپرادور

سنگ مرمر کاررا

کاررا از جمله رایج‌ترین اسلب‌های مرمری و از جمله کم‌هزینه‌ترین سنگ‌های مرمرین در بازار است که جنسی سفید و خاکستری دارد و رگه های خاکستری آن پیچیده است و الگوی رگه‌ها به طور معمولاً خطی بوده و رنگ روشنی دارد.

سنگ مرمر سیاه لِوادیا

سنگ Levadia سیاه و نوعی سنگ مرمر یونانی است که رنگی سیاه‌تر با رگه‌هایی پیچیده خاکستری-سفید در لکه‌های دودی شکل دارد که به دلیل داشتن رنگ روغنی سیاه و سفید به عنوان سنگ مرمر تیتانیوم سیاه نیز شناسایی می‌شود.

سنگ مرمر سفید

سفید یک انتخاب محبوب برای سنگ مرمر و از جمله پرکاربردترین‌ها در صنعت ساختمان سازی است. انواع مختلفی از اسلوب سفید وجود دارد که از جمله برترین آنها بلانکو ماکائل با زمینه سفید، یکنواخت و بسیار مستحکم با رگه‌های ساده خاکستری است. بلانکو ترانکو سنگی سفید مرمرین با رگه‌های خاکستری تیره و بهترین جایگزین برای سنگ مرمر سفید ماکائیل است.

سنگ کرما مارفیل مرمر

کرما مارفیل از نوع مرمر اسپانیایی بسیار مشهور است که به دلیل انواع مختلفی از بژ یا الگوهای نامنظم با اسلوب‌های دیگر متفاوت است.

منبع: marble slabs

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.