اقامت اسپانیا بدون سرمایه گذاری

اگر روزی آرزو می‌کردید که ای کاش می‌توانستید به اروپا مهاجرت کنید و کشور اسپانیا را برای اقامت برگزینید و هم اکنون بودجه کافی برای مهاجرت و جهت حمایت مالی از مخارج روزانه‌تان را پس انداز نموده‌اید می‌توانید از اقامت اسپانیا بدون سرمایه گذاری استفاده کنید.

اخذ اقامت کارآفرینی بدون سرمایه گذاری در اسپانیا یکی از راه‌های اقامت در این کشور است. در این روش برخلاف روش ایجاد و راه اندازی کسب و کار شخصی شما خود کارآفرین نبوده و یا نمی‌توانید استخدام کارآفرین دیگری شوید و به عنوان کارمند یا کارگر مشغول به کار شوید و باید به مدت ۳ تا ۵ سال در این کشور اقامت داشته و همچون سایر شهروندان مالیات بپردازید و پس از طی این مدت اقامت می‌توانید در صورت تمایل درخواست اقامت دائم دهید.

این روش که یکی از پر هزینه‌ترین و سخت‌ترین روش‌های اخذ اقامت در اسپانیا محسوب می‌شود مناسب افرادی است که سرمایه کافی جهت مهاجرت به اسپانیا را دارند و بسیار نیز زمان‌بر خواهد بود. اگر تمکن مالی کافی برای اقامت و مهاجرت به اسپانیا را دارید و به دلایل شخصی نمی‌خواهید از ویزای سرمایه گذاری اسپانیا استفاده کنید می‌توانید از ویزای بدون سرمایه گذاری و با پشتوانه مالی استفاده کنید. در این روش لازم نیست در هیچ موسسه یا شرکتی استخدام رسمی شوید و کاری را در اسپانیا انجام دهید و تنها با صرف هزینه از حساب شخصی و در حالی که پس انداز دارید روزگار می‌گذرانید. این گزینه برای کسانی مناسب است که مشکل مالی نداشته و تنها با هدف استراحت و خوشگذرانی به اروپا سفر می‌کنند. البته شما لازم است که مانند یک شهروند مقیم اسپانیا مالیات شهروندی بپردازید و همچنین به دولت اثبات کنید که مشکل مالی جهت تامین هزینه‌های زندگی شخصی خود و خانواده‌تان اعم از پرداخت اجاره بها هزینه تحصیل خود یا فرزندان پرداخت مالیات و سایر هزینه‌ها را نخواهید داشت.

اقامت اسپانیا بدون سرمایه گذاری

شروط لازم اخذ اقامت بدون سرمایه گذاری در اسپانیا

۱- اثبات یک سرمایه حداقل ۴۰۰۰ یورویی برای تامین هزینه‌های خانوار ۴ نفره
از جمله شروط لازم و ضروری‌ترین آنها تأمین هزینه‌های زندگی توسط سرپرست خانوار بوده که برای خودش این مبلغ دو هزار یورو و برای همسرش هزار یورو و برای هر یک از فرزندان ۵۰۰ یورو است که به طور کلی برای یک خانواده چهار نفره این مبلغ چیزی در حدود ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو در نظر گرفته شده که باید به اثبات اداره امور اقامت در اسپانیا برسد و دولت اسپانیا را تایید کند. جهت اثبات تایید تمکن مالی باید مدارک زیر ارائه شود:
۱‐ فیش حقوقی بازنشسته
۲- کپی سند ملک شخصی
۳- ارائه مدرک تایید حساب بانکی شخصی سرپرست (گردش حساب سالانه)
۴- گواهی اثبات دریافت سود بانکی یا سود اوراق بورسی سهام کارخانه یا شرکت تولیدی
۵- دریافت کد مالیاتی NIE
از جمله شروط اقامت موقت بدون سرمایه گذاری در اسپانیا اخذ کد مالیاتی معتبر از دولت اسپانیا است. تایید دریافت کد مالیاتی بسیار ضرورت دارد و در فهرست اولین و مهمترین کارهای لازم جهت اخذ اقامت دائم بدون سرمایه گذاری در اسپانیا است.
۶- ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
لازم است که هر متقاضی دریافت اقامت اسپانیا گواهی عدم سوء پیشینه شخصی را از پلیس این کشور دریافت کرده و مدرکی ارائه دهد که اثبات می‌کند متقاضی در زمان حضور در این کشور مرتکب هیچگونه جرم و خطای قضایی و کیفری نشده است و تمام قوانین ورود و خروج را رعایت کرده است.
۷- اثبات توانایی پرداخت اجاره بها یا خرید ملک در اسپانیا
متقاضی همچنین باید اثبات کند که توانایی اجاره یا خرید ملک جهت تامین سرپناه برای خود و خانواده خود را دارد و همچنین لازم است که مدرک و سند مربوط به اجاره نامه یا سند مالکیت اصل و کپی آن را به مدارک لازم جهت ارائه اضافه نماید.
۸- ارائه سند ازدواج به همراه ترجمه اسپانیایی آن
۹- ارائه کلیه آزمایشات لازم و تایید سلامت جسمی و روانی متقاضی.

عدم اجازه راه اندازی کسب و کار در صورت اخذ اقامت و ویزای بدون سرمایه گذاری در اسپانیا

در صورتی که فرد متقاضی بخواهد از ویزای بدون سرمایه گذاری در اسپانیا برای اقامت در این کشور استفاده نماید به هیچ عنوان قادر نخواهد بود که در این کشور کسب و کار یا شغلی را راه اندازی نماید و یا در هیچ شرکت و کارخانه‌ای سهامی بخرد و یا استخدام شود مگر آن که نوع ویزای دریافتی خود را تغییر دهد.

منبع: residence in spain

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.