مقایسه دستیارهای هوشمند الکسا و سیری

سیری و الکسا در زمینه دستیار دیجیتال هوشمند به خوبی شناخته شده و محبوب هستند. آن‌ها در دستگاه‌های مربوطه خود یک ابزار عالی هستند و کمک بزرگی به ارتقا خانه هوشمند و همچنین زندگی روزمره شما می‌کنند. به همین دلیل واقعاً نمی‌توانید با وجود هرکدام از آن‌ها اشتباه کنید (و حتی می‌توانید هر دو را در خانه خود داشته باشید) اما آنها در زمینه نحوه کار رویکردهای کاملاً متفاوتی دارند. Siri کاملاً برای دارندگان اپل در نظر گرفته شده است یعنی کسانی که سخت افزار مربوطه را ندارند نمی‌توانند از آن استفاده کنند. الکسا به لطف آمازون کمی گسترده‌تر است زیرا الکسا بسیاری از محصولات هوشمند خود را با قیمت پایین ارائه می‌دهد. در نهایت هر دوی آنها زندگی را غنی می‌کنند حتما به این سوال فکر می‌کنید کدام بهتر است: سیری یا الکسا؟ پس برای یافتن جواب با ما همراه باشید.

مقایسه الکسا و سیری

نسخه‌ها و پیش نیازهای فعلی: سیری فقط برای دستگاه‌های اپل است

سیری فقط از طریق محصولات اپل مانند iPhone ،iPad ،HomePod و غیره در دسترس است. تعداد دستگاه‌های اپل به آرامی افزایش پیدا می‌کند حتی Apple CarPlay هم از Siri پشتیبانی می‌کند، اما می‌تواند در مقایسه با الکسا محدود کننده باشد، الکسا در دستگاه‌های مختلف مانند Amazon Echo و Fire TV stick وجود دارد و فقط در آمازون متوقف نمی‌شود، همچنین دستگاهی با پشتیبانی گسترده است که به معنای تبدیل شدن بسیاری از بلندگوها به بلندگوهای هوشمند است. اگرچه ممکن است یک یا دو دستگاه اپل در خانه خود داشته باشید، اما احتمالاً ابزارهای بسیار بیشتری دارید که از الکسا پشتیبانی می‌کنند، البته به شرطی که اخیراً آنها را خریداری کرده باشید.

مقایسه الکسا و سیری
الکسا و سیری در پاسخگویی به تمام سوالات شما بسیار عالی عمل می‌کنند
مهارت‌های پاسخ به سوال: سیری دقیق‌تر و سرگرم کننده‌تر است

الکسا و سیری در پاسخگویی به تمام سوالات بسیار عالی عمل می‌کنند. می‌توانید از هرکدام از آنها بخواهید که اندازه گیری شما را تبدیل به مقیاس دیگری کنند، آب و هوای روز آینده را به شما بگویند و همچنین آنها را به تقویم خانوادگی خود متصل کنید تا شما را از وقایع آینده مطلع کنند. هر چند آنها کمی متفاوت پاسخ می‌دهند. سیری در حالتی که راحت یا سریع صحبت می‌کنید متوجه حرف‌های شما می‌شود در حالی که الکسا به جملات دقیق‌تری احتیاج دارد تا منظور شما را کاملاً بفهمد. همچنین سیری شوخ طبعی بهتری دارد، در صورت تمایل به پرسیدن موضوعی ناخوشایند، غالباً پاسخ‌های احمقانه و خونسردی به چیزها ارائه می‌دهد. پیش بینی می‌شود، با توجه به ریشه‌های آمازون، الکسا در کمک به خرید بسیار بهتر عمل کند. یک ویژگی لیست خرید وجود دارد و شما می‌توانید به راحتی از طریق الکسا اقلام را سفارش دهید. همچنین به لطف بخش مهارت‌های خود که در آن خدمات جدیدی اضافه می‌کنید در استفاده از موارد جدید مانند پشتیبانی از سخت افزار جدید یا خدمات آنلاین کمی سریع‌تر به نظر می‌رسد.

پشتیبانی تلفنی: سیری با یک نقطه عطف برنده می‌شود

سیری با در نظر گرفتن آیفون ساخته شده است. قبل از اینکه در تمام دستگاه‌های اپل به یک ویژگی داخلی تبدیل شود این برنامه به عنوان یک برنامه مستقل شروع به کار می‌کرد. استفاده از آن در تلفن بسیار راحت‌تر از الکسا است که شما را مجبور به نصب یک برنامه جداگانه می‌کند. Siri در آیفون تعبیه شده است و استفاده از آن طبیعی به نظر می‌رسد، در حالی که در الکسا برای درک کامل برنامه به کمی تمرین و تلاش نیاز دارید. به طور خاص، تنظیم روال‌های خانه‌های هوشمند با الکسا می‌تواند بسیار ساده باشد و ممکن است برای تسلط بر آن به کمی زمان نیاز داشته باشید.

دستیارهای هوشمند الکسا و سیری
سیری نسبت به الکسا از دستگاه‌های کمتری پشتیبانی می‌کند اما از حریم خصوصی بیشتری نیز برخوردار است
تعامل با سایر ابزارها: الکسا حاشیه دارد

سیری نسبت به الکسا از دستگاه‌های کمتری پشتیبانی می‌کند اما از حریم خصوصی بیشتری نیز برخوردار است. این سیستم برای رمزگشایی از طریق HomeKit به رمزگذاری ویژه‌ای نیاز دارد، به این معنی که اپل در مورد اینکه چه کسی می‌تواند از خدمات آن استفاده کند کمی دقیق‌تر است. در حالی که الکسا در جستجوی مکالمات با مشکل روبرو می‌شود، اپل داده‌های خانه هوشمند را از نمایه شخصی شما جدا نگه می‌دارد تا از فعالیت شما برای تبلیغ استفاده نشود. Siri همچنین می‌تواند برای انجام کارهای روزمره خانه‌های هوشمند کمی راحت‌تر عمل کند، در حالی که اگر مهارت کافی در فن آوری نداشته باشید، الکسا می‌تواند کمی ناخوشایند به نظر برسد. با این حال، سیری فقط از اپل موزیک برای سرویس پخش موسیقی خود پشتیبانی می‌کند، در حالی که الکسا از خدمات مختلف پخش موسیقی از جمله Amazon Prime Music و Spotify پشتیبانی می‌کند و استفاده از آن را آسان‌تر می‌کند. Alexa همچنین از بسیاری از دستگاه‌های اینترنت اشیا از مواردی مانند ترموستات Nest گرفته تا زنگ درب Ring پشتیبانی می‌کند. این تغییر سریع با برخی راه حل‌ها امکان استفاده از Siri را فراهم می‌کند اما در نهایت الکسا در اینجا قدرت دارد.

حکم نهایی: هر دو بسیار خوب هستند

با Siri یا Alexa ممکن نیست ضرر کنید، اما این به شما کمک می‌کند‌ تا بدانید که آنها را برای چه می‌خواهید. اگر از قبل یک کاربر مشتاق اپل هستید Siri بدون شک گزینه مورد پیشنهادی است. سریع و ایمن است و اگر کمی سریع یا راحت صحبت کنید متوجه منظورتان می‌شود. با این حال، اگر علاقه‌مند به خانه‌های هوشمند بزرگ هستید و می‌خواهید از همه دستگاه‌های خانه هوشمند خود پشتیبانی کنید الکسا در اینجا قدرت بیشتری دارد. این برنامه به سادگی از سخت افزار بیشتری پشتیبانی می‌کند. سیری با امنیت و گفتگوی گاه به گاه برنده میدان می‌شود، اما الکسا با انعطاف پذیری و قیمت برنده است. در هر صورت، از هر دو سرویس راضی خواهید بود.

منبع: siri vs alexa

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.