مقایسه سیری و گوگل اسیستنت: کدام دستیار متناسب با نیازهای شماست؟

سیری و گوگل اسیستنت هر دو دستیار صوتی محبوب هستند و می‌توانند از طریق چندین روش مختلف در زندگی روزمره به شما کمک کنند. تنها کاری که باید انجام بدهید این است که یک دستگاه سازگار داشته باشید تا به سادگی با آن صحبت کنید، سوالات خود را از آن بپرسید یا به دستیار صوتی دستور دهید. تا به حال فکر کرده‌اید که کدام یک بهتر است؟ مثلاً Siri از Google بهتر است یا گوگل از سیری؟ در حالی که هر دو دستیار ویژگی‌های بسیار مشابهی ارائه می‌دهند اما هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

یافته‌های کلی و  مقایسه سیری و گوگل اسیستنت

در نبرد سیری در مقابل دستیار Google، هر دو کاملاً شایسته هستند. در حالی که دستیار Google در چند زمینه دارای امتیاز است، Siri در موارد دیگر نیز از این مزیت برخوردار است. همه اینها به این برمی‌گردد که هنگام استفاده با کدامیک راحت‌تر هستید و از دستیار مجازی چه انتظاری دارید. استفاده از هر دو گزینه کاملا رایگان است و تنها تمایز آن دستگاه‌هایی است که برای دسترسی به آنها خریداری می‌کنید. دستیار Google را می‌توان از طریق برنامه در دسترس کاربران iOS قرار داد در حالی که Siri فقط برای کاربران iOS و Mac (همراه با دارندگان Apple HomePod) امکان‌پذیر است. در نهایت، آنچه شما انتخاب می‌کنید احتمالاً به دستگاه‌هایی تعلق خواهد گرفت که در خانه خود دارید. ما در بحث دستیار Google در مقابل سیری آنچه را که هر دو ارائه می‌دهند، از نزدیک بررسی کرده‌ایم.

مقایسه سیری و گوگل اسیستنت
در نبرد سیری در مقابل دستیار Google، هر دو کاملاً شایسته هستند
سازگاری با بسترهای نرم افزاری: گزینه‌های بیشتر برای دستیار Google

وقتی نوبت به سازگاری می‌رسد، دستیار Google از این مزیت برخوردار است. هدف اصلی آن موبایل‌ها و تبلت‌های Android است، اما به لطف برنامه مربوطه می‌توانید از طریق دستگاه iOS نیز از آن استفاده کنید اما سیری این امکان را ندارد. در عوض سیری فقط در دستگاه‌های مرتبط با اپل کار می‌کند، یعنی شما در نحوه استفاده از آن کمی محدودتر هستید. با افزایش تعداد دستگاه‌های هوشمند از بلندگوها گرفته تا تلویزیون‌ها از جمله دستیار هوشمند گوگل با تکیه بر وفاداری که صاحبان اپل از قبل به محصولات خود دارند Siri ممکن است کمی عقب مانده به نظر برسد.

توانایی برقراری ارتباط: نبردی برابر

صحبت کردن خوب است و وقتی صحبت از سیری و دستیار گوگل می‌شود، هر دو دارای نقاط قوت و ضعف کمی متفاوت هستند. به عنوان مثال اگر می‌خواهید از دستیار صوتی خود یک سوال ساده بپرسید نمی‌توانید دستیار Google را شکست دهید. با این حال، اگر می‌خواهید تماس برقرار کنید و نامه‌های الکترونیکی یا پیام کوتاه را به صورت هندزفری بفرستید، Siri به طور کلی دقیق‌تر و ساده‌تر است و خواندن یا ارسال پیام را ساده می‌کند. حتی با برنامه‌های شخص ثالث مانند WhatsApp هم کار می‌کند. از همه مهمتر، دستیار Google تمام خانواده را هدف قرار می‌دهد بنابراین صداهای مختلفی را می‌گیرد در حالی که سیری تنها روی فردی متمرکز است که از دستگاه استفاده می‌کند.

برتری‌های گوگل اسیستنت بر سیری اپل
گوگل اسیستنت عملکردی فراتر از یک دستیار مجازی در اختیار شما قرار می‌دهد
قابلیت‌هایی فراتر از دستیار مجازی: گوگل اسیستنت

گوگل اسیستنت عملکردی فراتر از یک دستیار مجازی در اختیار شما قرار می‌دهد. این راهکارِ نرم‌افزاری امکان خواندن شعر، بیان لطیفه یا حتی همراهی شما در بازی‌های ویدئویی را خواهد داشت. این در حالی است که سیری فعلا از این قابلیت‌ها بی‌بهره مانده و در موارد مشابه سعی می‌کند شما را به اپ استور راهنمایی کند تا ادامه مراحل را شخصا عهده‌دار شوید. شاید این توانایی گوگل اسیستنت را باید به ادغام رابط کاربری مناسب در این نرم‌افزار دستیار مجازی و البته بهره‌گیری بهینه از امکان مدیریت داده‌ها در فضای وب مربوط دانست. در واقع گوگل اسیستنت راهکارهایی فراتر از آنچه توسط یک افزونه ساده نرم‌افزاری ارائه می‌شود، پیش روی شما قرار می‌دهد.

ادغام خانه هوشمند: بستگی به خواسته فرد

توانایی استفاده از دستیارهای صوتی بدون فشار دادن همه دکمه‌ها همان چیزی است که این دستیارها مجهز به آن هستند. دستیار Google گزینه‌های شخص ثالث بیشتری را با بسیاری از بلندگوهای هوشمند و سایر دستگاه‌های ارائه دهنده یکپارچه ارائه می‌دهد. متناوباً، تنها گزینه بلندگوی هوشمند سیری HomePod است. دستیار Google همچنین سازگاری بهتری را با برخی از دستگاه‌های معروف مانند ترموستات Logitech Harmony Hub و Nest بدون کمی تغییر و انطباق ارائه می‌دهد. در نهایت، آنچه برای شما بهترین نتیجه را دارد، به نحوه راه اندازی خانه هوشمند شما بستگی دارد. وقتی صحبت از موارد ساده‌تری مانند پخش موسیقی می‌شود، Siri با درک بهتری عمل می‌کند.

سیری یا گوگل اسیستنت
دستیار Google گزینه‌های شخص ثالث بیشتری را با بسیاری از بلندگوهای هوشمند و سایر دستگاه‌های ارائه دهنده یکپارچه ارائه می‌دهد
حکم نهایی: دستیار گوگل بهتر است اما سیری هنوز گزینه خوبی است

دستیار هوشمندی که در نهایت طرفدار آن هستید بیشتر به انتخاب تلفن و رایانه شما بستگی دارد. آیا شما صاحب iOS و عاشق MacOS هستید؟ پس سیری کار شما را به خوبی انجام خواهد داد. شما می‌توانید برنامه دستیار Google را نصب کنید مگر اینکه به طور اتفاقی دستگاه هوشمند خانگی داشته باشید که با سیری سازگار نباشد. این دستیارها بسیار عالی است که می‌توانید پیام‌ها را با صدای خود نیز بنویسید. با این حال، دستیار Google به طور کلی کمی هوشمندتر از Siri است. در دستگاه‌های شخص ثالث بیشتری تعبیه شده و می‌تواند کل خانواده را کمی واضح‌تر درک کند، همچنین به عنوان یک دستیار صوتی خانگی هوشمند بهتر از سیری عمل می‌کند. همه چیز بستگی به این دارد که به دنبال چه چیزی هستید. آیا تمایل دارید یک دستیار شخصی داشته باشید که به صدای شما گوش دهد و نه چیزهای دیگر؟ Siri بسیار خوب است، اما اگر می‌خواهید یک راه حل خانگی داشته باشید، دستیار Google بسیار مفیدتر است. در هر صورت هر دو سرویس دارای ویژگی‌های مفید فراوانی هستند که به شما در زدن دکمه‌ها کمک می‌کند.

منبع: siri vs google

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.