بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری

ارز دیجیتال ارزهایی هستند که به صورت الکترونیکی ذخیره و منتقل می‌شوند و مبنای آن‌ها صفر و یک است. امروزه ارزهای دیجیتال به دلیل‌ ویژگی‌ها و مزیت‌هایش نسبت به سایر ارزهای موجود در بازار مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته‌اند. انواع ارزهای مجازی به تعداد جوامعی بستگی دارد که آنها را در اختیار دارند. در ادامه انواع ارزهای دیجیتال را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

متداول‌ترین انواع ارزهای رمزپایه

احتمالاً بیت کوین به دلیل اینکه شناخته شده‌ترین ارزهاست بیشترین ارتباط را با سیستم ارز رمزپایه دارد. متداول‌ترین ارزهای دیجیتال عبارتند از:
Litecoin
Ethereum
Ripple
Monero
Bitcoin Cash

ارزهای دیجیتال ویژگی‌های مشابه ارزهای دیگر را به نمایش می‌گذارند اما شکل فیزیکی اسکناس و سکه را ندارند. فاقد فرم فیزیکی هستند و امکان معاملات فوری را فراهم می‌کنند. ارزهای مجازی که معمولاً توسط یک نهاد دولتی صادر نمی‌شوند، پول قانونی محسوب نمی‌شوند و انتقال مالکیت را از مرزهای دولتی امکان پذیر می‌کنند. ارز رمز از رمزنویسی استفاده می‌کند تا امنیت تراکنش‌ها را تأمین و آنها را تأیید کند و درعین حال بر ایجاد واحدهای جدیدی از ارز رمزی کنترل داشته باشد.

از ارزهای دیجیتال ممکن است برای خرید کالاها و خدمات فیزیکی استفاده شود، اما گاهی فقط به جوامع خاص مانند استفاده از ارز در یک بازی آنلاین، محدود می‌شوند. نوع دیگری از ارز دیجیتال اغلب با استفاده از استراتژی‌ها و تکنیک‌های آربیتراژ با ارز دیجیتال دیگر معامله می‌شود. جایی که یک نقطه مرکزی برای کنترل حجم پول وجود دارد ارز دیجیتال می‌تواند متمرکز یا غیرمتمرکز شود و کنترل عرضه پول می‌تواند از منابع مختلف باشد. اکنون بیش از ۳۰۰۰ ارزدیجیتال رمزنگاری شده وجود دارد که هر یک در یکی از سه گروه اصلی قرار می‌گیرند: altcoins ،tocon و Bitcoin.

در این مقاله تفاوت این ارزهای رمزپایه را توضیح خواهیم داد. ما همچنین برخی از زیرمجموعه‌های رایج مورد استفاده برای ارزهای دیجیتال رمزپایه، مانند “سکه‌های ثابت” و “سکه‌های حریم خصوصی” را بررسی خواهیم کرد. پس از خواندن این مقاله، شما باید درک خوبی از انواع اصلی ارز دیجیتال داشته باشید و بتوانید به راحتی بین آنها تفاوت قائل شوید. بیایید شروع کنیم.

بیت کوین بهترین ارز دیجیتال
بیت کوین (BTC) اولین ارزدیجیتال رمزپایه‌ای است و با توجه به محدودیت بازار پیشروترین رمزنگاری جهان محسوب می‌شود

معرفی بهترین ارز دیجیتال

بیت کوین

بیت کوین (BTC) اولین ارزدیجیتال رمزپایه‌ای بود که ایجاد شد و با توجه به محدودیت بازار پیشروترین رمزنگاری جهان محسوب می‌شود. بیت کوین یک سیستم جهانی پرداخت الکترونیکی نظیر به نظیر است که به طرفین امکان می‌دهد بدون نیاز به واسطه‌ای مانند بانک مستقیماً با یکدیگر معامله انجام دهند. تاریخچه قیمت بیت کوین به وضوح نشان می‌دهد که بیشتر اوقات سرمایه‌گذاران از نگهداری بلندمدت نه تنها ضرر نکرده‌اند، بلکه به سودهای چند صد و حتی چند هزار درصدی رسیده‌اند. بنابراین، اضافه کردن بیت کوین به سبد سرمایه‌گذاری به عنوان اولین گزینه، منطقی‌ترین کار ممکن است. از زمان راه اندازی آن، بیت کوین هیچ کسری از کار را تجربه نکرده است و به هر کسی امکان انتقال ارز را در هر زمان و هر مکان می‌دهد. در حالی که ما در مورد انواع مختلف ارزهای رمزنگاری شده دیجیتال صحبت می‌کنیم ممکن است برخی از انواع مختلف را نیز بررسی کنیم. در اینجا چهار اصطلاح وجود دارد که معمولاً برای دسته بندی ارزهای دیجیتالی استفاده می‌شود که دارای ویژگی‌های خاصی هستند:
ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC)
رمزهای ارز
سکه‌های ثابت
سکه‌های حریم خصوصی ارز دیجیتال (پول دیجیتال، پول الکترونیکی یا ارز الکترونیکی)

Litecoin

Litecoin یک ارز اینترنتی همتا به همتا است که پرداخت فوری و نزدیک به صفر را برای هر فردی در جهان امکان پذیر می‌کند. Litecoin یک شبکه پرداخت جهانی و منبع باز است که بدون هیچ مرجع مرکزی کاملاً غیرمتمرکز است. این ارز دیجیتال ریاضیات شبکه را ایمن می‌کند و افراد را قادر می‌سازد تا امور مالی خود را کنترل کنند. Litecoin دارای زمان تأیید تراکنش سریع‌تر و کارایی ذخیره سازی بهتر از ارز اصلی مبتنی بر ریاضی است. با پشتیبانی قابل توجه از صنعت، حجم تجارت و نقدینگی، Litecoin یک رسانه اثبات شده مکمل بیت کوین است.

اتریوم بهترین ارز دیجیتال
اتریوم یک زیرساخت آزاد مبتنی بر فناوری بلاک چین است که می‌توان روی آن برنامه‌های کامپیوتری غیرمتمرکز را اجرا کرد
Ethereum

اتریوم یک زیرساخت آزاد مبتنی بر فناوری بلاک چین است که می‌توان روی آن برنامه‌های کامپیوتری غیرمتمرکز را اجرا کرد. غیرمتمرکز بودن اتریوم یعنی این سیستم به‌تنهایی متعلق به هیچ‌کس نیست و آن را یک یا چند شخص خاص کنترل نمی‌کنند. همه می‌توانند مالک این شبکه باشند و همه می‌توانند در کنترل آن نقش داشته باشند.

Ripple

ریپل یک شبکه پرداخت آنی جهانی است که امکان پرداخت‌های بین‌المللی فوری، قطعی و کم‌هزینه‌ را فراهم می‌آورد. ریپل بانک‌ها را قادر می‌سازد تا پرداخت‌های بین‌المللی و فرامرزی را به‌صورت آنی، با شفافیت انتها‌به‌انتها و هزینه‌های پایین‌تر انجام دهند. این ارز دیجیتال که در سال ۲۰۱۲ وارد بازار شده است، درحال‌حاضر دارای ارزش بازاری معادل ۱.۲۶ میلیارد دلار است. ریپل، فروش XRP را در سال ۲۰۱۲ آغاز کرد، اگرچه این شرکت در سال‌های اخیر توجه خود را به ارز دیجیتال و شبکه پرداخت مرزی خود معطوف کرده است.

مونرو بهترین ارز دیجیتال
مونرو (Monero) یک ارز ایمن، خصوصی و غیرقابل‌ردیابی است
Monero

مونرو (Monero) یک ارز ایمن، خصوصی و غیرقابل‌ردیابی است. این ارز دیجیتال متن باز در آوریل سال ۲۰۱۴ عرضه شد و با استفاده از تکنیکی خاص به‌نام امضاهای حلقوی حریم شخصی بالایی فراهم می‌کند. مونرو از الگوریتم اجماع اثبات کار استفاده می‌کند. این بدین معناست که مونرو نیز مانند بیت کوین یک ارز دیجیتال قابل استخراج است. مونرو بر اساس یک پروتکل رمزنگاری لایه کاربردی ساخته شده که با استفاده از امضاهای حلقوی (Ring Signatures) بر روی محرمانگی تمرکز کرده است. استفاده اصلی از مونرو به خاطر آدرس‌های مخفی و پیگیر گریز بودن تراکنش‌ها است.

Bitcoin Cash

Bitcoin Cash یک سیستم نقدی الکترونیکی نظیر به نظیر است که هدف آن تبدیل شدن به پول جهانی سالم با پرداخت سریع، هزینه‌های خرد، حریم خصوصی و ظرفیت معاملات بالا (بلوک‌های بزرگ) است. به همان روشی که پول فیزیکی مانند اسکناس، دلار مستقیماً به شخص پرداخت شده تحویل داده می‌شود، پرداخت‌های بیت کوین نقدی مستقیماً از یک شخص به شخص دیگر ارسال می‌شود. بیت کوین کش برخلاف پول سنتی فیات، به واسطه‌های پولی مانند بانک‌ها و پردازنده‌های پرداخت بستگی ندارد. معاملات توسط دولت‌ها یا سایر شرکت‌های متمرکز سانسور نمی‌شود. به همین ترتیب وجوه، قابل ضبط یا مسدود نیستند – زیرا اشخاص ثالث مالی هیچ کنترلی بر شبکه Bitcoin Cash ندارند.

منبع: The best digital currency

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.