بهترین برنامه دستیار شخصی برای اندروید

امروزه برنامه‌های دستیار شخصی بسیار محبوب هستند و ما می‌توانیم از دستیارهای شخصی متفاوتی مانند Google Assistant ،Bixby ،Siri و غیره استفاده کنیم. این دستیارها از دیر باز وجود داشتند و از کاربردهای زیادی برخوردار هستند. این دستیاران شخصی می‌توانند جستجوهای وب را انجام دهند، برنامه‌ها را از فروشگاه‌های مربوطه دانلود کنند، کارهای اساسی مانند برقراری تماس، ارسال پیام متنی و غیره را انجام دهند. همچنین، اگر اهل سخت افزار هستید Google Home و Amazon Alexa را بررسی کنید زیرا آنها برای کنترل بیشتر، مفهوم برنامه دستیار شخصی را با یک دستگاه سخت افزاری ترکیب می‌کنند. ما در اینجا کاملا صادق خواهیم بود و در لیست بهترین برنامه دستیار شخصی برای اندروید، دستیار Google و آمازون الکسا را در بالای صفحه قرار دادیم و Bixby در رده سوم قرار دارد. علاوه بر این اواخر سال ۲۰۱۹ با کورتانا خداحافظی کردیم و آن برنامه دیگر در این لیست موجود نیست.

بهترین برنامه دستیار شخصی

Amazon Alexa

قیمت: رایگان

آمازون الکسا در واقع یک دستیار شخصی عالی است ولی متأسفانه به دست آوردن آن دشوار است. این سیستم به یک دستگاه Amazon Fire یا یک دستگاه Amazon Echo نیاز دارد. برنامه موجود در Android عمدتا فقط یک کنترل کننده برای دستگاه‌ها می‌باشد اما الکسا می‌تواند جستجوی وب را انجام دهد، با وسایل خانه هوشمند ادغام شود و حتی پیتزا سفارش دهد! محدودیت‌های دستگاه امازون تا حد زیادی مهمترین معایب آن است. در غیر این صورت، آن را در Google Assistant به عنوان بهترین دستیار هوشمند قرار می‌دهیم.

دستیار شخصی Amazon Alexa
آمازون الکسا در واقع یک دستیار شخصی عالی است ولی متأسفانه به دست آوردن آن دشوار است
Google Assistant

قیمت: رایگان

دستیار Google تقریباً قهرمان بی‌چون و چرای برنامه‌های دستیار شخصی در Android است. این ویژگی با تعداد معینی ویژگی همراه است که شامل اصول اولیه و موارد پیشرفته‌تری مانند پیش بینی نیازهای شما، فعال سازی از هرجای دیگر، Google Now on Tap و موارد دیگر است. این برنامه حتی با برخی از وسایل خانه هوشمند مانند چراغ‌های Philips Hue ادغام می‌شود. این برنامه تقریباً به طور ثابت توسط Google به روز می‌شود که به نظر می‌رسد فقط به ثبات و دامنه ویژگی‌های آن اضافه می‌کند. اگر دستگاه شما دارای خدمات Google Play است، احتمالاً این مورد را قبلاً نصب کرده‌اید، به این معنی که فقط باید آن را روشن کنید. همچنین می‌توانید Google Now Launcher را دریافت کنید که Google Now را در صف تعاملات دستگاه شما قرار دهد.

Bixby

قیمت: رایگان (فقط دستگاه‌های سامسونگ)

Bixby برنامه دستیار شخصی سامسونگ است که فقط در دستگاه‌های سامسونگ عمل می‌کند. درست مانند دستیار گوگل، سامسونگ بیکسبی همچنین می‌تواند کارهای گسترده‌ای از قبیل برقراری تماس، نصب برنامه‌ها، گرفتن سلفی، باز کردن صفحه وب و غیره را انجام دهد. کسانی که دارای دستگاه سامسونگ هستند باید حتماً این یکی را امتحان کنند. ما مطمئن نیستیم که آیا سامسونگ قصد دارد این مورد را برای دستگاه‌های دیگری عملی کند، اگر این کار را می‌کردند خوب بود.

 

دستیار شخصی Bixby
Bixby بهترین دستیار شخصی سامسونگ است که فقط در دستگاه‌های سامسونگ عمل می‌کند
DataBot

قیمت: رایگان / تا ۴.۹۹ دلار

DataBot کمی بالاتر از نرم افزار دستیار شخصی عمل می‌کند. این یک ابزار cross-platform است به این معنی که می‌توانید از همان دستیار در تلفن یا رایانه خود استفاده کنید. همچنین برخی از موارد اصلی دستیار شخصی، برخی از ویژگی‌های شخصی سازی و حتی یک ربات گپ هم دریافت می‌کنید. به قابلیت‌های Google Assistant ،Siri یا حتی Cortana یا Bixby نمی‌رسد با این حال، این یک راه حل ساده و سرگرم کننده برای کسانی است که این ویژگی را دوست دارند. حتی می‌تواند جوک‌ها، معماها و سایر موارد از این قبیل را بازگو کند.

Hound

قیمت: رایگان

Hound یکی دیگر از برنامه‌های دستیار شخصی است که توسط SoundHound Inc توسعه یافته و در مارکت بزرگ گوگل پلی منتشر شده است. اصول اولیه بسیاری در این دستیار پوشش داده شده است و شامل موارد پیشرفته‌ای مانند ماشین حساب، پشتیبانی یکپارچه Expedia برای رزرو هتل و SoundHound Now است که با جستجو در میان دیتابیس آهنگ‌های مختلف نام موسیقی در حال پخش را برای شما تشخیص می‌دهد و متن موسیقی و اطلاعات هنرمند را در اختیارتان می‌گذارد. حتی می‌توانید بازی‌های تعاملی مانند Hangman را نیز انجام دهید. اکنون فقط برای ساکنان ایالات متحده است، اما از نسخه بتا خارج شده و برای مصرف عمومی آماده است. هاند فقط با زبان انگلیسی سازگار است و فقط میتوان انگلیسی با او صحبت کرد.

دستیار شخصی Google Assistant
دستیار Google تقریباً قهرمان بی‌چون و چرای برنامه‌های دستیار شخصی در Android است
Lyra Virtual Assistant

قیمت: رایگان

دستیار مجازی Lyra یکی از ساده‌ترین برنامه‌های دستیار شخصی است که می‌تواند بسیاری از کارهای اساسی را انجام دهد. برخی از ویژگی‌های آن شامل جستجوی فیلم‌های YouTube، جوک گفتن، یافتن مسیرها، مدیریت دفتر خاطرات، تنظیم هشدارها و موارد دیگر است. این یک دستیار چند پلتفرمی مبتنی بر ابر است که می‌توانید در دسک‌تاپ، لپ تاپ، تبلت و تلفن خود استفاده کنید. این برنامه در دو سیستم Android و iOS وجود دارد، بنابراین بیشتر کاربران تلفن همراه تحت پوشش هستند.

Robin

قیمت: رایگان

رابین یکی از اصلی‌ترین “چالشگران سیری” بود و به همین ترتیب، مدت‌هاست که وجود دارد. با وجود این، توسعه دهندگان هنوز Robin را به عنوان یک برنامه بتا اعلام می‌کنند، به این معنی که آنها قطعاً می‌خواهند همه چیز درست قبل از انتشار درست شود. این برنامه از دستورات اساسی مانند تماس و ارسال پیام کوتاه پشتیبانی می‌کند و همچنین می‌تواند به حرکات پاسخ دهد و شما را از پارکینگ و هشدارهای راهنمایی و رانندگی، قیمت بنزین و موارد دیگر مطلع کند. این برنامه هنوز به کار نیاز دارد اما گزینه بسیار مناسبی است و در صورت ادامه کار توسعه دهندگان در طولانی مدت باید بسیار بهتر عمل کند.

To do list apps

قیمت: رایگان / متفاوت است

Splend Apps To Do List Full عنوان یک اپلیکیشن لیست وظایف هوشمند اندروید می‌باشد که توسط Splend Apps منتشر شده است. این نرم افزار با داشتن یک محیط کاربری بسیار ساده کمک می کند تا به راحتی لیستی از فعالیت‌های روزانه خود را ایجاد کنید و هر کدامشان را درست در زمان تعیین شده به پایان برسانید. To do list apps بسیاری از کارهای مشابه برنامه‌های دستیار شخصی را انجام می‌دهد. می‌توانید به خود یادآوری کنید که چه کارهایی را انجام دهید، برنامه‌هایی را برای تاریخ بعد تنظیم کنید، یادداشت اضافه کنید و حتی به یک تقویم دسترسی پیدا کنید. بدیهی است که با این برنامه یکپارچه سازی خانه هوشمند و برخی از کارهای پیچیده‌تر را نخواهید داشت.

دستیار شخصی Lyra Virtual Assistant
دستیار مجازی Lyra بهترین دستیار شخصی است که می‌تواند بسیاری از کارهای اساسی را انجام دهد
Calendar apps

قیمت: رایگان / متفاوت است

Calendar apps دستیار شخصی اصلی در تلفن همراه است و احتمالا می‌دانید که اینها چگونه کار می‌کنند. شما تقویم را باز می‌کنید، رویدادهای مختلف خود را اضافه می‌کنید و بعداً دوباره بررسی می‌کنید تا ببینید چه چیزی در دستور کار است. برخی گزینه‌های عالی در اینجا وجود دارد از جمله aCalendar ،Calendar Widget by Home Agenda ،Simple Calendar Pro و البته Google Calendar کلاسیک. Google Calendar بی‌شک یکی از برترین تقویم‌های آندرویدی به حساب می‌آید که می‌تواند تمام نیازهای شما را در این زمینه برطرف کند.

Other OEM AI assistant apps

قیمت: رایگان

Other OEM AI assistant apps دستیاران هوش مصنوعی را برای تلفن‌های هوشمند خود در نظر می‌گیرند یا به طور فعال در حال توسعه هستند. برخی از این مثال‌ها شامل LG ،Huawei و Xiaomi است. اینها کم و بیش شبیه Bixby هستند. آنها برنامه‌های دستیار شخصی هستند که باید در تلفن‌های هوشمندی تعبیه شوند. برخی از آنها دارای برخی از ویژگی‌های منحصر به فرد هستند به عنوان مثال دستیار شیائومی می‌‌تواند عکس‌های شما را از یک زمان خاص در یک مکان خاص پیدا کند.

منبع: best personal assistant apps android

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.