برای سفر به مالزی دلار بهتر است یا رینگت؟

یکی از کار­هایی که افراد به ­هنگام سفر­های خارجی باید آن را انجام دهند، خرید پول آن کشور می­باشد. با این حال، برای رفتن به بسیاری از کشورها در دنیا، مانند ترکیه، ارمنستان و …، می­توان از دلار و یورو به جای واحد پول آن کشور استفاده کرد؛ زیرا این واحد­های بین‌­المللی برای آن­ها به‌­صرفه‌تر از واحد­های پولی خودشان می‌باشد. در اینجا قصد داریم تا این موضوع را در رابطه با کشور مالزی بررسی کنیم و بدانیم که برای رفتن به کشور زیبای مالزی چه ارزی را باید همراه خود داشته ­باشیم.

سفر به مالزی
مالزی کشوری در جنوب شرقی قاره­ کهن یعنی آسیا می­باشد و پایتخت آن کوالالامپور است. مساحت این کشور ۳۲۹.۷۵۸ کیلومترمربع می­باشد و جمعیت آن طبق سرشماری سال ۲۰۱۶، ۳۱.۱۹ میلیون نفر است. دین رسمی این کشور، اسلام می­باشد. همچنین مذهب‌های گوناگونی را نیز می­توان در مالزی یافت. عمده اقتصاد این کشور متکی بر کاشت و برداشت کائوچو برای تولید لاستیک می­باشد و همچنین توجه بسیار زیادی به کسب درآمد و رونق اقتصادی از طریق صنعت توریست و گردشگری می­شود. در این کشور­ جاذبه‌­های زیبا و متنوعی وجود دارد که هر ساله افراد زیادی را به خود جذب می­کند. سواحل متعدد، جنگل­های انبوه و سرسبز از جمله جاذبه­‌های طبیعی این کشور است. جاذبه‌­های شهری مختلف اعم از آسمان­‌خراش­ها، رستوران­های بزرگ و لوکس، پارک­ها و …. در این کشور وجود دارد. مالزی را می­توان کشوری دانست که سنت قدیمی و فرهنگ مدرن در آن در هم آمیخته ­است. به طوری که در این کشور می­توانید هتل­های لوکس و مدرن را در کنار ساختمان‌های قدیمی و چوبی ببینیند که بر جذابیت این کشور افزوده­ است. زبان رسمی این کشور، زبان مالایی است اما زبان انگلیسی نیز به طور گسترده در آن استفاده می­شود. واحد پول رسمی این کشور نیز رینگیت می‌باشد. اما برای سفر به این کشور زیبا، کدام ارز را باید ترجیح داد؟ دلار یا رینگت؟

مالزی

رینگت مالزی چیست؟
کلمه‌ی رینگیت در زبان مالایی به معنای زنجیر است. این لغت به سکه‌­هایی از جنس نقره­‌ی اسپانیایی با لبه‌ی زبر اشاره دارد که در دوران استعمار مالزی توسط اسپانیا، در مالزی استفاده می­شد. می­توان گفت رینگیت مالزی، واحد پول جدید و نوپایی می­باشد که تنها حدود شصت سال قدمت دارد. در اوایل، این واحد پولی ثباتی نداشت و دولت سعی کرد با پیشرفته کردن اقتصاد این کشور، به واحد پولی آن ارزش و ثبات ببخشد. هم­ اکنون رینگت مالزی، یکی از واحد­های پولی معتبر در دنیا محسوب می­شود. کد رینگیت «MYR» است و آن را با «RM» نشان می­دهند. رینگیت از سال ۱۹۷۵ جانشین دلار مالزی شده ­است. در گذشته، نام رینگت دلار بود. تنها به این دلیل که تلفظ آن آسان­تر بود! اما امروزه از واژه­‌ی رینگت استفاده می­شود. تا سال ۲۰۰۵ میلادی رینگیت به دلار آمریکا وصل بود تا اینکه دولت مالزی ارتباط بین این دو واحد پولی را حذف کرد. در سطح بین‌الملل، رینگیت مالزی مبادله نمی­شود. امروزه شش اسکناس رینگت در مالزی وجود وجود دارد که عبارتند از اسکناس‌­های یک رینگتی (۱RM) که آبی رنگ هستند، اسکناس‌­های پنج رینگتی (۵RM) که سبز رنگ هستند، اسکناس­‌های ده رینگتی (۱۰RM) که قرمز هستند، اسکناس­‌های بیست رینگتی (۲۰RM) که نارنجی رنگ هستند، اسکناس‌­های پنجاه رینگتی (۵۰RM) که ترکیبی از رنگ­های سبز و آبی دارند و در نهایت اسکناس‌­های صد رینگتی (۱۰۰RM) که ارغوانی رنگ هستند و دارای بیشترین ارزش می­باشند. معمولا اسکناس‌­های ۱۰ و ۲۰ رینگتی در مالزی بسیار پر­کاربرد هستند. روی تمام اسکناس­های این کشور تصویر «تانکو عبدالرحمان» (اولین نخست­وزیر کشور مالزی) و گل هیبیسکوس (گل ملی کشور مالزی) وجود دارد.

رینگت مالزی

در سفر به مالزی دلار داشته باشیم یا رینگت؟
قبل از سفر به تور مالزی، این سوال ذهن هرکس را مشغول می­کند که برای سفر به این کشور چه واحد پولی را باید به همراه داشت؟ رینگت مالزی یا دلار آمریکا؟ همان­طور که گفته ­شد، بسیاری از کشور­ها از واحد­های پول بین‌المللی استفاده می­کنند اما در مورد مالزی این گونه نیست. برای خرید کردن در مالزی در اکثر مواقع باید واحد پول ملی آن­ها یعنی رینگت را به همراه داشته ­باشید و بهتر است حتما پول خود را به رینگت تبدیل کنید؛ زیرا حدود ۹۰ درصد فروشندگان در کشور مالزی دلار قبول نمی­کنند و فقط با رینگت می­توانید وسایل مورد نیاز خود را تهیه کنید.

رینگت مالزی

از ایران به همراه خود دلار ببریم و در مالزی به رینگت تبدیل کنیم یا در خود ایران رینگت دریافت کنیم؟
حال سوالی که مطرح می­شود این است که از ایران به همراه خود دلار ببریم و در مالزی به رینگت تبدیل کنیم یا در خود ایران رینگت دریافت کنیم؟ باید گفت که ترجیح بر این است تا در ایران پول را به رینگت تبدیل کنید زیرا معامله در کشور خود و با اشخاص هم­زبان خود بسیار آسان­تر است و همچنین امنیت بیشتری هم دارد و همچنین زمان سفر هم با گشتن به ­دنبال صرافی به ­هدر نمی­رود. اما اگر اصرار بر این دارید که در صرافی‌های مالزی دلار خود را به رینگت تبدیل کنید هم این کار انجام شدنی ­است. بهتر است هیچ موقع در صرافی­‌های هتل­ها، فرودگاه­ها و بازار­های بزرگ دلار را به رینگت تبدیل نکنید زیرا این مکان­ها کمیسیون بیشتری دریافت می­کنند و پول بیشتری از شما می­گیرند. با این حال شما می­توانید در خیابان­ها به دنبال صرافی بگردید که قطعا برای شما مقرون­ به ­صرفه­‌تر خواهد بود.

قبل از سفر به مالزی بهتر است تحقیقاتی راجع ­به این کشور، از جمله فرهنگ، جاذبه­­ها و کدام شهر مالزی برای اقامت بهتر است… را انجام دهید. همچنین شناخت تقریبی شهر مقصد نیز بسیار حائز اهمیت است تا در آن‌جا راحت‌­تر بتوانید تردد کنید. بهترین زمان برای سفر به کشور مالزی، فصل بهار می­باشد که در این فصل، مالزی به بهشتی بر روی کره­‌ی زمین تبدیل می­شود. هزینه سفر به این کشور از هزینه­‌ی سفر به دیگر کشور­ها کمتر است و حتی اقامت در هتل­های لوکس مالزی ارزان­تر از اقامت در هتل­‌های لوکس دیگر کشور­ها می­باشد. نکته­‌ی دیگر این است که اگر می­خواهید پول خود را در مالزی به رینگت تبدیل کنید، حتما قبل از آن از طریق اینترنت، نرخ ارز­ها را بررسی کنید تا برای تبدیل آن، دچار مشکل نشوید. با این اوصاف و با توجه به توضیحاتی که داده ­شد، ترجیح بر این است که برای سفر به مالزی، پول خود را در کشور خودتان به رینگت تبدیل کنید که همانطور که گفته ­شد، این روش مزیت بیشتری دارد.

مالزی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.