راهنمای ساختن سایت و بررسی ۶ روش پردرآمد از سایت در ایران

این روزها هیچ بهانه‌ای برای نداشتن وب سایت وجود ندارد، زیرا بسیاری از مشتریان بالقوه، شما را بدون داشتن مشتریان جدید جدی نمی‌گیرند. به علاوه موارد بسیاری وجود دارد که انجام چنین کاری تقریبا غیر مسئولانه است. در واقع وب سایت، آدرس کسب و کار شما از طریق اینترنت است، این چیزی شبیه به آدرس آنلاین شرکت است. درست است که بسیاری از مشاغل در حال ساخت برنامه‌های موبایلی هستند که هزینه کمتری به همراه دارد اما وب سایت اهمیت خاص خود را دارد زیرا به شما کمک می‌کند مشتریان بیشتری نسبت به یک برنامه تلفن همراه به دست آورید و بتوانید از طریق سایت درآمد کسب کنید.

اگر برای کسب و کار خود وب سایتی ندارید به این معنی است که تجارت شما برای آن ۹۷٪ کاربران اینترنت وجود ندارد.

وب سایت نه تنها اطلاعاتی در مورد تجارت شما ارائه می‌دهد بلکه باعث بهبود اعتبار و افزایش فروش شما هم می‌شود. علاوه بر این شما می‌توانید وب سایت چند زبانه داشته باشید، بنابراین افرادی که به وب سایت شما مراجعه می‌کنند می‌توانند مطالب را به زبان خود ببینند و مشتریان احتمالی خود را از دست ندهید.

یکی از بارزترین مزایای داشتن یک وب سایت این است که به شما امکان می‌دهد افراد و مشتریان بتوانند شما را آنلاین پیدا کنند و به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند. داشتن یک وب سایت موثر و جذاب حتی می‌تواند به فروش‌هایی منجر شود که در غیر این صورت نمی‌توانستید به آن‌ها دست پیدا کنید.

در این پست، ما در مورد چند دلیل منطقی بودن راه اندازی وب سایت برای مشاغل کوچک بحث می‌کنیم. سپس به شما نشان خواهیم داد که چگونه یک سازنده وب سایت می‌تواند در عرض چند دقیقه به صاحبان مشاغل کمک کند تا یک سایت کوچک تجاری ایجاد کند. یکی از آموزشگاه‌هایی که دوره‌های آنلاین را برگزار می‌کند مرکز فرادرس است که موضوعات و محورهای آموزشی آن شامل آموزش وردپرس، برنامه نویسی، بورس و بازار سهام، استارتاپ و کسب و کار، ریاضیات و… است. اگر هنوز برای ساخت سایت اقدام نکرده‌اید می‌توانید از آموزش طراحی سایت فرادرس کار خود را شروع کرده و همین امروز یک سایت حرفه‌ای برای کسب و کار اینترنتی‌تان راه اندازی کنید.

فواید یک سایت موثر

مزایای یک وب سایت موثر

۱- یک وب سایت ارائه بصری فوری ارائه می‌دهد:

هر سازمانی توانایی خرید تبلیغات تلویزیونی را ندارد، اما یک وب سایت عنصر تجسم را فراهم می‌کند و همیشه در دسترس افرادی است که به اینترنت دسترسی دارند. اگر مشتری سوالی دارد که می‌تواند در وب سایت بهتر از تلفن پاسخ داده شود، این یک دارایی ارزشمند برای بازاریابی شما محسوب می‌شود.

۲- وب سایت را می‌توان از طریق موتورهای جستجو پیدا کرد:

این احتمال وجود دارد که وب سایت را از طریق موتورهای جستجو مانند Google پیدا کرده باشید. بین ۸۰-۹۵ درصد از کل بازدید وب سایت معمولاً از موتورهای جستجو حاصل می‌شود. می‌توانید بازدیدکنندگانی را مورد هدف قرار دهید که به طور فعال بدنبال شما، محصول، خدمات یا اطلاعات شما هستند. وب سایت یک روش مقرون به صرفه برای کسانی است که به محصولات و خدمات شما علاقه‌مند هستند.

۳- یک وب سایت همیشه در دسترس است:

هیچ رسانه دیگری برای در دسترس بودن ۲۴/۷/۳۶۵ با یک وب سایت مقایسه نمی‌شود. با صرف هزینه کم برای توسعه وب سایت و قرار دادن آنلاین آن، هیچ چیز نمی‌تواند به صرفه باشد. مواد چاپی به راحتی جا به جا می‌شوند. تبلیغات تلویزیونی و رادیویی در زمان‌های از پیش تعیین شده پخش می‌شود اما یک وب سایت را می‌توان در یک زمان مناسب برای بازدید کننده‌ها نشان داد و در صورت طراحی صحیح جذابیت بیشتری دارد.

طراحی وبسایت

۴- یک وب سایت تعاملی است:

حتی همین چند سال پیش، اکثر وب سایت‌ها چیزی جز یک بروشور الکترونیکی نبودند. پتانسیل واقعی آنها محقق نشده بود اما اکنون به طرز چشمگیری تغییر کرده است. بازدید کنندگان وب سایت توانایی کنترل و تعامل با یک وب سایت کاملاً طراحی شده را دارند. شما می‌توانید یک تور مجازی انجام دهید، یک شی را دور خود بچرخانید تا همه اطراف را ببینید، بازخورد مستقیم ارائه دهید و موارد دیگر.

۵- یک وب سایت می‌تواند هر بازدید کننده را به طور خاص مورد هدف قرار دهد:

نیازهای هر بازدید کننده با طراحی موثر وب سایت برآورده می‌شود. با هدف گذاری مناسب، توجه آنها را جلب می‌کنید زیرا آنها قبلاً علاقه‌مند شده‌اند. با برنامه‌ریزی استراتژیک وب سایت خود می‌توانید هر منطقه را به نوع بازدید کننده وب سایت (که می‌تواند از آن بهره مند شود) تنظیم کنید. برای راحتی بیشتر حتی می‌توان صفحات وب را به صورت جداگانه برای کاربران شخصی سازی کرد.

۶- یک وب سایت به راحتی به روز می‌شود:

برخلاف مواد چاپی، وب سایت‌ها در صورت نیاز می‌توانند دقیقه به دقیقه تغییر کنند. هزینه‌های گران قیمت تولید فیلم و زمان ویرایش مورد نیاز برای یک تبلیغ خوب، جذابیت وب سایت‌ها را بیشتر می‌کند. بعلاوه فیلم می‌تواند در یک وب سایت ارائه شود و مواد چاپی برای بارگیری فوری در یک وب سایت در دسترس است.

۷- یک وب سایت در هزینه‌های چاپ و ارسال نامه صرفه جویی می‌کند:

با در دسترس قرار دادن مواد چاپی در وب سایت، هم به نفع شما و هم به نفع بازدید کنندگان وب سایت شماست. آنها دسترسی فوری دارند بنابراین مجبور نیستند منتظر رسیدن نامه شما بمانند و شما در چاپ و ارسال نامه صرفه جویی می‌کنید. وب سایت شما می‌تواند تأثیر بیشتری داشته باشد زیرا شما می‌توانید مواردی مانند حرکات و انیمیشن‌هایی را نشان دهید که مواد چاپی به تنهایی نمی‌توانند نشان دهند.

راه‌های کسب درآمد از سایت

روزانه هزاران هزار وب سایت در سر تا سر جهان با هدف‌های متفاوتی طراحی می‌شوند که هرکدام یک هدف جدا، یک موضوع جدا و یک فعالیت تقریبا متمایز از سایر سایت‌ها دارد اما همه صاحبان وب سایت‌ها یک هدف مشترک دارند: کسب درآمد از اینترنت. برای کسب درآمد از سایت روش‌های مختلفی وجود دارد که در این مقاله به چند مدل ثابت شده اشاره می‌شود.

تبلیغات کلیکی

۱- تبلیغات به ازای هر کلیک

تبلیغات کلیکی روشی نوین و بسیار کاربردی برای توسعه و پیشرفت تجارت‌های آنلاین است. سایت خود را سئو کنید تا بازدیدکنندگان خود را از طریق ترافیک گوگل افزایش دهید تا از طریق تبلیغات کلیکی بتوانید کسب درآمد کنید. یکی از سایت‌هایی که تبلیغات کلیکی را به نمایش می‌گذارد سایت کاپریلا می‌باشد، در تبلیغات کلیکی کاپریلا، بالاترین درصد کلیک‌های واقعی را به همراه بازدهی مطلوب با مناسب‌ترین قیمت تجربه خواهید کرد.

۲- تبلیغات همسان یا Native

تبلیغ همسان به شکلی از تبلیغات گفته می‌شود که در آن، محتوای تبلیغاتی کاملاً با ساختاری مشابه بستر و محیط تبلیغ ارائه و عرضه شود. در گوگل هم استفاده از تبلیغ همسان به این معناست که لینک‌های تبلیغاتی با ساختار و ظاهری شبیه لینک‌های معمولی (و نه به شکل بنر یا سایر الگوهای متفاوت) نمایش داده شود.

۳- تبلیغات ویدئویی

تبلیغات ویدئویی یکی از جذاب‌ترین راه‌های بازاریابی آنلاین است که تبلیغ دهندگان می‌توانند برای جذب مخاطب از آن استفاده کنند. بازاریابان می‌توانند از طریق نمایش ویدیو، با ایجاد ارتباط با مخاطبان خود در هر زمان و هر مکان، به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنند و برای برند خود بازاریابی کنند.

۴- بازاریابی پورسانتی یا Affiliate Marketing

بازراریابی پورسانتی یک فعالیت بازاریابی است که در آن صاحبان مشاغل به بازاریابان یا افرادی که با استفاده از تلاش‌ها و روش‌های بازاریابی پورسانتی کالای آن‌ها را معرفی و برای از این طریق جلب مشتری و بازدید کننده یا مشتری می‌فرستند، پاداش می‌دهند.

رپورتاژ آگهی

۵- رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری در واقع نوعی از تبلیغات متنی در قالب یک گزارش و خبر است. نوشتن یک رپورتاژ آگهی تأثیرگذار و توزیع آن از طریق کانال‌های مناسب می‌تواند برند شما را بیشتر در معرض دید قرار بدهد و تعاملات و رابطه‌های ارزشمندی را پدید بیاورد. یکی از سامانه‌های آنلاین خرید و انتشار رپورتاژ آگهی نشریلا است که به شما کمک می کند تا محتوا و یا محصول خود را با کمترین هزینه و سریع‌ترین زمان ممکن در معتبرترین رسانه‌‌ها معرفی کنید.

۶- فروش محصول دیجیتال (به عنوان مثال کتاب الکترونیکی)

درصورتی که بتوانید مستقیماً کالای خود را بفروشید، این توانایی را دارید که بیشترین درآمد را به ازای هر فروش کسب کنید. این به این دلیل است که هیچ شخص میانه و شخصی در بین شما و خریدار وجود ندارد که از پول بدست آمده “نفعی” بگیرد. این روش کاملاً ساده به نظر می‌رسد زیرا شما می‌توانید به سادگی این محصولات را مستقیماً از طریق وب سایت خود بفروشید و بلافاصله حقوق دریافت کنید. یکی از سیستم‌های مدیریت فروش در اینترنت که از قابلیت سادگی و رایگان بودن هم برخوردار است، ووکامرس است.

اکنون که دانستید چرا داشتن وب سایت برای تجارت شما مهم است با یک شرکت متخصص طراحی وب تماس بگیرید تا یک وب سایت مناسب کسب و کار ایجاد کنید. اما اگر قصد شرکت در کلاس‌های آموزشی آنلاین و آموزش دیجیتال مارکتینگ را دارید تا خودتان وب سایتتان را طراحی کنید، می‌توانید در کلاس‌های آموزشی فرادرس شرکت کنید، با شرکت در دور‌ه‌های آموزش آنلاین فرادرس معلم می‌تواند پیشرفت شما را در این مورد رصد کند و به شما بازخورد و مشاوره دهد. فرادرس آموزش‌های فراوانی در زمینه طراحی و مدیریت سایت و سایر آموزش‌های دانشگاهی ارائه می‌دهد.

1 نظر
  1. فرناز می گوید

    نمیدانم چجوری بتونم تبلیغات کار کنم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.